Den po dni přibývá na stole organizačního výboru Rally Vrchovina víc a víc přihlášek. Do Slavonic se chystají všichni loňští medailisté, mezi osmdesátkou dosud známých účastníků nechybí ani další špičkové domácí, ale i polské posádky. Informace o blížící se soutěži, konané v termínu 5. – 6. 4. 2013, se postupně objevují na internetových stránkách www.rallyvrchovina.cz .
Sezóna nám začíná a už v tuto chvíli je jasné, že Rally Vrchovina 2013 bude mít špičkově obsazenou startovní listinu! Oproti původnímu očekávání se již ozvala dokonce i loňská vítězná posádka Tomáš Kostka – Miroslav Houšť, opět tak bude možné obdivovat sepětí krásy špičkového vozu Citroën C4 WRC s pozadím malebných Slavonic. Kostka s Houštěm loni právě na Rally Vrchovina učinili první krok k národnímu titulu šampiónů ve sprintrally, když dokázali udolat druhého Jana Sýkoru i třetího Romana Odložilíka. I tito dva jezdci jsou již na seznamu přihlášených, máme se tedy skutečně nač těšit.
Dalším příjemným překvapením jsou i ohlášení jezdci z Polska – Lukasz Habaj i Marius Malyszczycki tam se svými lancery patří ke špičce třídy 3 a naši piloti s jejich udoláním budou mít spoustu práce. Maciej Rzeznik zase na Vrchovině doplní paletu vozů kategorie Super 2000. Ty jsou doposud přihlášeny čtyři, což je o jeden méně než „wéercéček“ starších roků výroby (tedy těch s dvoulitrovým motorem). Mezi nimi určitě nebude k přehlédnutí zajímavý design Škody Octavia WRC, kterou tým Profiko připravuje pro litoměřického Miroslava Plíhala. Tento mladý talent přesně před rokem absolvoval v tomto voze svou ostrou premiéru, od té doby urazil ale pořádný kus cesty: „Před rokem na Vrchovině jsme si užili spoustu starostí s autem, které jsme ještě nedokázali ideálně ovládat, navíc jsme tehdy bojovali s technickými problémy. Auto nás ale bavit nepřestalo a myslím, že jsme se s ním v průběhu roku naučili. To bychom teď rádi předvedli i divákům,“ usmívá se třiadvacetiletý jezdec.
Svoji loňskou bitvu chtějí ve Slavonicích zopakovat také Robert Kořístka a Josef Zimmermann. Tehdy oba zahajovali sezónu, která z nich udělala jednak rivaly v boji o post nejlepšího „sprintového dvoukolkáře“, také ale přátele. No a letos to může být obdobné – Moravan i Severočech svorně přestoupili do třídy 3 a budou je oba čekat nové zkušenosti s vozem se všemi poháněnými koly, také ale těžká konkurence. Kromě výše zmíněných polských jezdců se ukáže i skvělý mladík Miroslav Jakeš, předvedou se však i další dravci Lumír Firla nebo Jaroslav Pešl. Mezi „dvoukolkami“ se budou Petákovi (a jeho vozu Renault Clio R3) snažit konkurovat zejména Egon Smékal a Pavel Mika s dalšími vozy kategorie R3, šanci budou mít i „šestnáctistovky“ v podání Martina Vlčka či Dana Zpěváka. Zejména pánská část fanoušků se těší na další premiéru – poprvé se na rychlostních zkouškách představí zbrusu nová posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová. Obě „Julie“ pojedou pohromadě s Romeem (tedy přesněji s vozem Alfa Romeo 147) a nepochybně se budou snažit bojovat o prvenství nejen v Dámském poháru, ale i ve velmi silně obsazené třídě 8.
Jak vidno, už teď je zájem o Rally Vrchovina veliký, nechme se tedy překvapit, kdo všechno se ještě na seznamu přihlášených sejde. Ještě jednou dodejme, že uzávěrka je již v pátek 29.3., a to v odpoledních hodinách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.