Den po dni přibývá na stole organizačního výboru Rally Vrchovina víc a víc přihlášek. Do Slavonic se chystají všichni loňští medailisté, mezi osmdesátkou dosud známých účastníků nechybí ani další špičkové domácí, ale i polské posádky. Informace o blížící se soutěži, konané v termínu 5. – 6. 4. 2013, se postupně objevují na internetových stránkách www.rallyvrchovina.cz .
Sezóna nám začíná a už v tuto chvíli je jasné, že Rally Vrchovina 2013 bude mít špičkově obsazenou startovní listinu! Oproti původnímu očekávání se již ozvala dokonce i loňská vítězná posádka Tomáš Kostka – Miroslav Houšť, opět tak bude možné obdivovat sepětí krásy špičkového vozu Citroën C4 WRC s pozadím malebných Slavonic. Kostka s Houštěm loni právě na Rally Vrchovina učinili první krok k národnímu titulu šampiónů ve sprintrally, když dokázali udolat druhého Jana Sýkoru i třetího Romana Odložilíka. I tito dva jezdci jsou již na seznamu přihlášených, máme se tedy skutečně nač těšit.
Dalším příjemným překvapením jsou i ohlášení jezdci z Polska – Lukasz Habaj i Marius Malyszczycki tam se svými lancery patří ke špičce třídy 3 a naši piloti s jejich udoláním budou mít spoustu práce. Maciej Rzeznik zase na Vrchovině doplní paletu vozů kategorie Super 2000. Ty jsou doposud přihlášeny čtyři, což je o jeden méně než „wéercéček“ starších roků výroby (tedy těch s dvoulitrovým motorem). Mezi nimi určitě nebude k přehlédnutí zajímavý design Škody Octavia WRC, kterou tým Profiko připravuje pro litoměřického Miroslava Plíhala. Tento mladý talent přesně před rokem absolvoval v tomto voze svou ostrou premiéru, od té doby urazil ale pořádný kus cesty: „Před rokem na Vrchovině jsme si užili spoustu starostí s autem, které jsme ještě nedokázali ideálně ovládat, navíc jsme tehdy bojovali s technickými problémy. Auto nás ale bavit nepřestalo a myslím, že jsme se s ním v průběhu roku naučili. To bychom teď rádi předvedli i divákům,“ usmívá se třiadvacetiletý jezdec.
Svoji loňskou bitvu chtějí ve Slavonicích zopakovat také Robert Kořístka a Josef Zimmermann. Tehdy oba zahajovali sezónu, která z nich udělala jednak rivaly v boji o post nejlepšího „sprintového dvoukolkáře“, také ale přátele. No a letos to může být obdobné – Moravan i Severočech svorně přestoupili do třídy 3 a budou je oba čekat nové zkušenosti s vozem se všemi poháněnými koly, také ale těžká konkurence. Kromě výše zmíněných polských jezdců se ukáže i skvělý mladík Miroslav Jakeš, předvedou se však i další dravci Lumír Firla nebo Jaroslav Pešl. Mezi „dvoukolkami“ se budou Petákovi (a jeho vozu Renault Clio R3) snažit konkurovat zejména Egon Smékal a Pavel Mika s dalšími vozy kategorie R3, šanci budou mít i „šestnáctistovky“ v podání Martina Vlčka či Dana Zpěváka. Zejména pánská část fanoušků se těší na další premiéru – poprvé se na rychlostních zkouškách představí zbrusu nová posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová. Obě „Julie“ pojedou pohromadě s Romeem (tedy přesněji s vozem Alfa Romeo 147) a nepochybně se budou snažit bojovat o prvenství nejen v Dámském poháru, ale i ve velmi silně obsazené třídě 8.
Jak vidno, už teď je zájem o Rally Vrchovina veliký, nechme se tedy překvapit, kdo všechno se ještě na seznamu přihlášených sejde. Ještě jednou dodejme, že uzávěrka je již v pátek 29.3., a to v odpoledních hodinách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?