AK Rallysport Brno o.s., Rally Klub Paseky o.s. a Sokol Želechovice Vás zvou na 6. ročník Besedy s jezdci a spolujezdci rally! Akce se koná v sobotu 9. 3. 2013 od 17 hodin v sokolovně v Želechovicích nad Dřevnicí u Zlína (GPS: 49°13'1.535"N, 17°44'57.103"E, ulice 4. května).
Pořadatelé se každý rok se pořadatelé snaží o částečnou obměnu jezdců oproti předchozímu ročníku, stejně tak tomu bude i letos. Svoji účast zatím potvrdili následující hosté: Úřadující rallysprintový šampion Tomáš Kostka, Jaroslav Orsák, Jan Černý, Antonín Tlusťák, Jan Sýkora, Jan Šlehofer, Martina Škardová, Martin Hudec, Václav Dunovský, Jaromír Tomaštík. Poprvé a velmi rádi na besedě přivítáme člena továrního týmu Škoda, Agroteamu Slušovice, účastníka mistrovství světa a několikanásobného mistra republiky 70.-90. let Václava Blahnu. Chybět nebude ani „rallyový vypravěč“ Michal Sum. Novináře bude zastupovat Vladimír Dolejš a pořadatele Miloslav Regner. Účast několika hostů je ještě v jednání a některé další jezdce či spolujezdce budete moci jistě zahlédnout či oslovit také v publiku.
„Beseda bude mít osvědčený základní formát jako v minulých letech. Fanoušci se tedy mohou těšit především na vlastní besedu se závodníky, kdy se každý může zeptat jezdců na cokoliv, co jej zajímá. Pak následuje autogramiáda, soutěžní jízdy vylosovaných posádek fanoušků a závodníků na rally-trenažeru a tombola o ceny s rallyovou tématikou. Po oficiální části večera tradičně následuje volná zábava až do pozdních nočních hodin. Plánuje se i novinka, že dosavadního moderátora všech ročníku Aleše Holakovského doplní ještě náš přední odborník na rally, redaktor Jan Vaškovič,“ říká hlavní organizátor Jaroslav Krajča z Rally klubu Paseky.
Ve spolupráci s tvůrcem videí z automobilových závodů Michalem „Nedbisem“ Nedbalem jsme pro fanoušky tentokrát připravili obsáhlejší videosestřih toho nejzajímavějšího, co zaznělo na loňském jubilejním V. ročníku besedy. Jsou zde zaznamenána nadčasová témata a zážitky z rallyové historie od první poloviny 70. let až do současnosti, na které zavzpomínali spolujezdecká legenda Ing. Jiří Motal, televizní redaktor Vladimír Dolejš, Michal Sum či Jaroslav Jugas. Dále budeme moci slyšet Petra Starého, Tomáše Kostku, Karla Vajíka, Martina Hudce, Jana Sýkoru, Martinou Škardovou, Miloše Regnera a další. Toto DVD bude možné zakoupit na letošní rally-besedě.
Vstupné na besedu je dobrovolné.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?