Klatovský organizační tým omlazen

rally šumava
rally šumava, foto: Tomáš Brčko Brázdil
Karel Špaček 24. ledna 2013 18:48
Sdílej:

Ač do startu letošní Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy chybí ještě téměř tři měsíce, v Pošumavském auto moto klubu se neustále pilně pracuje, proběhly v něm navíc důležité organizační změny.

Duben 2012 znamenal pro klatovské organizátory velkou zátěž, konal se totiž další ročník hned dvou slavných českých soutěží, jedoucích se souběžně. Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy nicméně proběhly velmi úspěšně a zapsaly se do historie obou podniků zlatým písmem. U ´Vltavy´ i ´Šumavy´ se jednalo o jeden z nejlepších ročníků nového tisíciletí, což ale zároveň představuje velký závazek pro novou sezónu. Úkol v podobě zopakování úspěchu bude o to obtížnější, že organizační tým opustil jeho dlouholetý předseda, Pavel Babka. „Roky nejdou zastavit, a tak jsem se rozhodl dopřát si již od pořádání soutěží odpočinek,“ nechal se slyšet tento držitel Zlaté spony FAS Autoklubu České republiky.

Připomeňme, že Pavel Babka byl duší pořadatelství Rallye Šumava již od sedmdesátých let, a je jeho velkou zásluhou, že se klatovské soutěže objevily v kalendáři mnoha významných seriálů. Máme stále v paměti, jak se v roce 1998 po šumavských cestičkách proháněly hvězdy mistrovství Německa s prvními vozy WRC, které byly k vidění na českém území. V roce 2006 pro změnu ovládli výsledkovou listinu pro změnu účastníci rakouského národního šampionátu, dlouhé roky byla Rallye Šumava zapsána také do kalendáře mezinárodních seriálů Alpe Adria Cup, Mitropa Cup či mistrovství Evropy, které zejména na konci dvacátého století znamenaly silnou účast velice zajímavých vozů i jezdců. Ti jezdili do Klatov nejčastěji od západu, v roce 1985 se pro změnu v Klatovech ukázalo také neobvyklé startovní pole šampionátu východního bloku.

„A to se bavíme jen o Šumavě, velké diplomatické a organizační úsilí pana Babky dalo vzniknout ale také fenoménu v našich podmínkách nevídanému, více jak dvaceti ročníkům samostatné soutěže historických vozů, která má dnes v Evropě mimořádně dobrý zvuk – tedy Historic Vltava Rallye.“ To už byla slova ředitele a nově i předsedy organizačního výboru klatovských soutěží, Jiřího Valenty, který pokračuje: „Chtěl bych jménem svým, jménem organizačního týmu, ale věřím, že také jménem široké veřejnosti panu Babkovi upřímně poděkovat za velké množství kvalitní práce, kterou v rámci organizačního týmu klatovských rallye za ta dlouhá léta vykonal. Naším cílem bude na mnohé z této práce navázat a i proto doufáme, že na nás pan Babka nezanevře a i v dalších letech nám pomůže třeba právě při přesvědčování zahraničních posádek k účasti na našem podniku.“ Novopečený předseda Pošumavského auto moto klubu v AČR Klatovy, tedy Jiří Valenta, zůstává i v současné složité době optimistou a se svým organizačním výborem už teď chystá dubnové 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy 2013, o jejichž přípravách budeme průběžně dále informovat.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.