Klatovský organizační tým omlazen

rally šumava
rally šumava, foto: Tomáš Brčko Brázdil
Karel Špaček 24. ledna 2013 18:48
Sdílej:

Ač do startu letošní Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy chybí ještě téměř tři měsíce, v Pošumavském auto moto klubu se neustále pilně pracuje, proběhly v něm navíc důležité organizační změny.

Duben 2012 znamenal pro klatovské organizátory velkou zátěž, konal se totiž další ročník hned dvou slavných českých soutěží, jedoucích se souběžně. Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy nicméně proběhly velmi úspěšně a zapsaly se do historie obou podniků zlatým písmem. U ´Vltavy´ i ´Šumavy´ se jednalo o jeden z nejlepších ročníků nového tisíciletí, což ale zároveň představuje velký závazek pro novou sezónu. Úkol v podobě zopakování úspěchu bude o to obtížnější, že organizační tým opustil jeho dlouholetý předseda, Pavel Babka. „Roky nejdou zastavit, a tak jsem se rozhodl dopřát si již od pořádání soutěží odpočinek,“ nechal se slyšet tento držitel Zlaté spony FAS Autoklubu České republiky.

Připomeňme, že Pavel Babka byl duší pořadatelství Rallye Šumava již od sedmdesátých let, a je jeho velkou zásluhou, že se klatovské soutěže objevily v kalendáři mnoha významných seriálů. Máme stále v paměti, jak se v roce 1998 po šumavských cestičkách proháněly hvězdy mistrovství Německa s prvními vozy WRC, které byly k vidění na českém území. V roce 2006 pro změnu ovládli výsledkovou listinu pro změnu účastníci rakouského národního šampionátu, dlouhé roky byla Rallye Šumava zapsána také do kalendáře mezinárodních seriálů Alpe Adria Cup, Mitropa Cup či mistrovství Evropy, které zejména na konci dvacátého století znamenaly silnou účast velice zajímavých vozů i jezdců. Ti jezdili do Klatov nejčastěji od západu, v roce 1985 se pro změnu v Klatovech ukázalo také neobvyklé startovní pole šampionátu východního bloku.

„A to se bavíme jen o Šumavě, velké diplomatické a organizační úsilí pana Babky dalo vzniknout ale také fenoménu v našich podmínkách nevídanému, více jak dvaceti ročníkům samostatné soutěže historických vozů, která má dnes v Evropě mimořádně dobrý zvuk – tedy Historic Vltava Rallye.“ To už byla slova ředitele a nově i předsedy organizačního výboru klatovských soutěží, Jiřího Valenty, který pokračuje: „Chtěl bych jménem svým, jménem organizačního týmu, ale věřím, že také jménem široké veřejnosti panu Babkovi upřímně poděkovat za velké množství kvalitní práce, kterou v rámci organizačního týmu klatovských rallye za ta dlouhá léta vykonal. Naším cílem bude na mnohé z této práce navázat a i proto doufáme, že na nás pan Babka nezanevře a i v dalších letech nám pomůže třeba právě při přesvědčování zahraničních posádek k účasti na našem podniku.“ Novopečený předseda Pošumavského auto moto klubu v AČR Klatovy, tedy Jiří Valenta, zůstává i v současné složité době optimistou a se svým organizačním výborem už teď chystá dubnové 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy 2013, o jejichž přípravách budeme průběžně dále informovat.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.