Ač do startu letošní Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy chybí ještě téměř tři měsíce, v Pošumavském auto moto klubu se neustále pilně pracuje, proběhly v něm navíc důležité organizační změny.
Duben 2012 znamenal pro klatovské organizátory velkou zátěž, konal se totiž další ročník hned dvou slavných českých soutěží, jedoucích se souběžně. Historic Vltava Rallye i Rallye Šumava Klatovy nicméně proběhly velmi úspěšně a zapsaly se do historie obou podniků zlatým písmem. U ´Vltavy´ i ´Šumavy´ se jednalo o jeden z nejlepších ročníků nového tisíciletí, což ale zároveň představuje velký závazek pro novou sezónu. Úkol v podobě zopakování úspěchu bude o to obtížnější, že organizační tým opustil jeho dlouholetý předseda, Pavel Babka. „Roky nejdou zastavit, a tak jsem se rozhodl dopřát si již od pořádání soutěží odpočinek,“ nechal se slyšet tento držitel Zlaté spony FAS Autoklubu České republiky.
Připomeňme, že Pavel Babka byl duší pořadatelství Rallye Šumava již od sedmdesátých let, a je jeho velkou zásluhou, že se klatovské soutěže objevily v kalendáři mnoha významných seriálů. Máme stále v paměti, jak se v roce 1998 po šumavských cestičkách proháněly hvězdy mistrovství Německa s prvními vozy WRC, které byly k vidění na českém území. V roce 2006 pro změnu ovládli výsledkovou listinu pro změnu účastníci rakouského národního šampionátu, dlouhé roky byla Rallye Šumava zapsána také do kalendáře mezinárodních seriálů Alpe Adria Cup, Mitropa Cup či mistrovství Evropy, které zejména na konci dvacátého století znamenaly silnou účast velice zajímavých vozů i jezdců. Ti jezdili do Klatov nejčastěji od západu, v roce 1985 se pro změnu v Klatovech ukázalo také neobvyklé startovní pole šampionátu východního bloku.
„A to se bavíme jen o Šumavě, velké diplomatické a organizační úsilí pana Babky dalo vzniknout ale také fenoménu v našich podmínkách nevídanému, více jak dvaceti ročníkům samostatné soutěže historických vozů, která má dnes v Evropě mimořádně dobrý zvuk – tedy Historic Vltava Rallye.“ To už byla slova ředitele a nově i předsedy organizačního výboru klatovských soutěží, Jiřího Valenty, který pokračuje: „Chtěl bych jménem svým, jménem organizačního týmu, ale věřím, že také jménem široké veřejnosti panu Babkovi upřímně poděkovat za velké množství kvalitní práce, kterou v rámci organizačního týmu klatovských rallye za ta dlouhá léta vykonal. Naším cílem bude na mnohé z této práce navázat a i proto doufáme, že na nás pan Babka nezanevře a i v dalších letech nám pomůže třeba právě při přesvědčování zahraničních posádek k účasti na našem podniku.“ Novopečený předseda Pošumavského auto moto klubu v AČR Klatovy, tedy Jiří Valenta, zůstává i v současné složité době optimistou a se svým organizačním výborem už teď chystá dubnové 22. Historic Vltava Rallye a 48. Rallye Šumava Klatovy 2013, o jejichž přípravách budeme průběžně dále informovat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?