Martin Prokop – devátý nejlepší rally pilot v celkovém hodnocení letošního seriálu Mistrovství světa v rally a nejúspěšnější český jezdec v historii MS (4. místo letos na Rally Argentina) – se představí o tomto víkendu českým fanouškům v akci se svým Fordem Fiesta WRC při XI. Global Assstace Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy.
V sobotu 17. listopadu jej budou moci vidět v rámci volných jízd a v neděli potom během hlavního závodu, který je se jede jako Memoriál Bohuslava Ceplechy. Nedělní hlavní závod začíná tréninky od 9:00, pokračuje kvalifikačními jízdami od 10:00 a finále se rozjedou na plno od 14. hodiny.
„Stejně jako minulý rok bude Setkání mistrů jediným podnikem, kterého se v ČR zúčastníme, a chtěl bych na něj naše fanoušky srdečně pozvat. Během nabitého programu Mistrovství světa, se kterým je spojeno hodně cestování a testů před každou soutěží pro nás nemá smysl jednorázově a bez konceptu startovat na domácích soutěžích, nehledě na to, že s naším WRC speciálem se na tratě domácích podniků nemůžeme vydat. Chceme alespoň v rámci Setkání mistrů naši absenci na českých tratích rally fandům vynahradit. Máme pro ně připraveny týmové plakáty a podpisové karty. Budou u našeho servisního zázemí vítáni,“ zve všechny příznivce pilot Czech Ford National Teamu Martin Prokop.
//
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.