Jiří Navrátil se na San Remo rozjel v Příbrami

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Tomáš Urban 8. října 2012 19:32
Sdílej:

Před odjezdem na podnik IRC do San Rema se Jiří Navrátil „rozehřál“ při startu v podniku MMČR Rally Příbram. Oprášil však nejen Ford Sierra RS Cosworth, ale i spolupráci s navigátorem Jiřím Káňou.

Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu nastoupila do příbramské soutěže s velkou chutí a až do RZ3 se jízdou náramně bavila. Pak ale na následujícím testu, RZ4, Jirka zatáčku „katoval“ víc, než bylo zdrávo a ohnul uložení předního ramene. V servisu se poškození podařilo provizorně opravit. Bohužel v následující RZ5 se k tomu přidal vadnoucí motor, který postupně ztrácel výkon. V RZ6 sierra jela čím dál hůř, až ztratila výkon úplně. Podobnou situaci Jirka zažil už několikrát a na vině bývalo turbodmychadlo. A protože i zběžným ohledáním motorového prostoru posádka nezjistila nic, co by nasvědčovalo něčemu jinému, ze soutěže odstoupila. Po příjezdu do servisu se nakonec ukázalo, že na vině byly vyklepané matice a následně i šrouby na přírubě mezi výfukovými svody a turbodmychadlem. Vyřešit takový problém by bylo relativně jednoduché, ale protože už posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu odevzdala výkaz, znamenalo to konec jejího vystoupení v soutěži.

Na Jirku nyní čeká jiná, mnohem větší výzva – start s Fiestou S2000 v podniku IRC Rallye San Remo! Vůbec první Rallye Internaziopnale di San Remo se jela již v roce 1928 a slovo „rallye“ do svého názvu převzala z francouzštiny po vzoru Rallye Monte Carlo. Po dalším úspěšném ročníku v roce 1929 ovšem soutěž dostala nového organizátora, který se rozhodl namísto soutěže pořádat závod v ulicích města. První závod Circuito Automobilistico San Remo se jel v roce 1937 a vyhrál jej Achille Varzi. Jako automobilová soutěž se Rallye San Remo vrátila v roce 1961 a od té doby se jezdí každým rokem. V letech 1970 – 1972 byla součástí Mezinárodního šampionátu značek a od roku 1973 až do roku 2003 patřila do kalendáře mistrovství světa v automobilových soutěžích. Jedinou výjimkou byl rok 1995, kdy se Rallye San Remo jela pouze jako podnik FIA mistrovství světa značek pro vozy s motory o objemu do dvou litrů. Po té, co Rallye San Remo vypadla z kalendáře mistrovství světa, byla součástí italského šampionátu a od roku 2006 se jezdí jako podnik International Rally Challenge.

Jiří Navrátil„Start v Příbrami byl pro mne malým zpestřením a příležitostí se trochu rozjet před startem v San Remu. První tři testy jsme si moc užívali, tlačil jsem na sierru co to šlo a snažil jsem se i pobavit diváky. Pak ale od RZ5 auto ztrácelo výkon až přestalo turbo foukat úplně. Myslel jsem, že problém je v turbu a proto jsem odevzdali výkaz v Čk po RZ6. Je to škoda. Teď už se ale těším do Itálie, je to země závodění zaslíbená, zažil jsem tam na závodních tratích spoustu skvělých okamžiků a start v Rallye San Remo s vozem specifikace S2000 považuji za vrchol nejen letošní sezóny za volantem Fiony. Dle všeho se pojede na velice technických, zatáčkovitých tratích, které by mi měly vyhovovat. V žádném případě se ale neodvažuji nějak odhadovat náš výsledek. Soutěž si chceme s Juldou a všemi kamarády, kteří tam s námi jedou, především užít!“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.