Před odjezdem na podnik IRC do San Rema se Jiří Navrátil „rozehřál“ při startu v podniku MMČR Rally Příbram. Oprášil však nejen Ford Sierra RS Cosworth, ale i spolupráci s navigátorem Jiřím Káňou.
Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu nastoupila do příbramské soutěže s velkou chutí a až do RZ3 se jízdou náramně bavila. Pak ale na následujícím testu, RZ4, Jirka zatáčku „katoval“ víc, než bylo zdrávo a ohnul uložení předního ramene. V servisu se poškození podařilo provizorně opravit. Bohužel v následující RZ5 se k tomu přidal vadnoucí motor, který postupně ztrácel výkon. V RZ6 sierra jela čím dál hůř, až ztratila výkon úplně. Podobnou situaci Jirka zažil už několikrát a na vině bývalo turbodmychadlo. A protože i zběžným ohledáním motorového prostoru posádka nezjistila nic, co by nasvědčovalo něčemu jinému, ze soutěže odstoupila. Po příjezdu do servisu se nakonec ukázalo, že na vině byly vyklepané matice a následně i šrouby na přírubě mezi výfukovými svody a turbodmychadlem. Vyřešit takový problém by bylo relativně jednoduché, ale protože už posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu odevzdala výkaz, znamenalo to konec jejího vystoupení v soutěži.
Na Jirku nyní čeká jiná, mnohem větší výzva – start s Fiestou S2000 v podniku IRC Rallye San Remo! Vůbec první Rallye Internaziopnale di San Remo se jela již v roce 1928 a slovo „rallye“ do svého názvu převzala z francouzštiny po vzoru Rallye Monte Carlo. Po dalším úspěšném ročníku v roce 1929 ovšem soutěž dostala nového organizátora, který se rozhodl namísto soutěže pořádat závod v ulicích města. První závod Circuito Automobilistico San Remo se jel v roce 1937 a vyhrál jej Achille Varzi. Jako automobilová soutěž se Rallye San Remo vrátila v roce 1961 a od té doby se jezdí každým rokem. V letech 1970 – 1972 byla součástí Mezinárodního šampionátu značek a od roku 1973 až do roku 2003 patřila do kalendáře mistrovství světa v automobilových soutěžích. Jedinou výjimkou byl rok 1995, kdy se Rallye San Remo jela pouze jako podnik FIA mistrovství světa značek pro vozy s motory o objemu do dvou litrů. Po té, co Rallye San Remo vypadla z kalendáře mistrovství světa, byla součástí italského šampionátu a od roku 2006 se jezdí jako podnik International Rally Challenge.
Jiří Navrátil„Start v Příbrami byl pro mne malým zpestřením a příležitostí se trochu rozjet před startem v San Remu. První tři testy jsme si moc užívali, tlačil jsem na sierru co to šlo a snažil jsem se i pobavit diváky. Pak ale od RZ5 auto ztrácelo výkon až přestalo turbo foukat úplně. Myslel jsem, že problém je v turbu a proto jsem odevzdali výkaz v Čk po RZ6. Je to škoda. Teď už se ale těším do Itálie, je to země závodění zaslíbená, zažil jsem tam na závodních tratích spoustu skvělých okamžiků a start v Rallye San Remo s vozem specifikace S2000 považuji za vrchol nejen letošní sezóny za volantem Fiony. Dle všeho se pojede na velice technických, zatáčkovitých tratích, které by mi měly vyhovovat. V žádném případě se ale neodvažuji nějak odhadovat náš výsledek. Soutěž si chceme s Juldou a všemi kamarády, kteří tam s námi jedou, především užít!“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.