Před odjezdem na podnik IRC do San Rema se Jiří Navrátil „rozehřál“ při startu v podniku MMČR Rally Příbram. Oprášil však nejen Ford Sierra RS Cosworth, ale i spolupráci s navigátorem Jiřím Káňou.
Posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu nastoupila do příbramské soutěže s velkou chutí a až do RZ3 se jízdou náramně bavila. Pak ale na následujícím testu, RZ4, Jirka zatáčku „katoval“ víc, než bylo zdrávo a ohnul uložení předního ramene. V servisu se poškození podařilo provizorně opravit. Bohužel v následující RZ5 se k tomu přidal vadnoucí motor, který postupně ztrácel výkon. V RZ6 sierra jela čím dál hůř, až ztratila výkon úplně. Podobnou situaci Jirka zažil už několikrát a na vině bývalo turbodmychadlo. A protože i zběžným ohledáním motorového prostoru posádka nezjistila nic, co by nasvědčovalo něčemu jinému, ze soutěže odstoupila. Po příjezdu do servisu se nakonec ukázalo, že na vině byly vyklepané matice a následně i šrouby na přírubě mezi výfukovými svody a turbodmychadlem. Vyřešit takový problém by bylo relativně jednoduché, ale protože už posádka Interaction Ford Czech Rally Teamu odevzdala výkaz, znamenalo to konec jejího vystoupení v soutěži.
Na Jirku nyní čeká jiná, mnohem větší výzva – start s Fiestou S2000 v podniku IRC Rallye San Remo! Vůbec první Rallye Internaziopnale di San Remo se jela již v roce 1928 a slovo „rallye“ do svého názvu převzala z francouzštiny po vzoru Rallye Monte Carlo. Po dalším úspěšném ročníku v roce 1929 ovšem soutěž dostala nového organizátora, který se rozhodl namísto soutěže pořádat závod v ulicích města. První závod Circuito Automobilistico San Remo se jel v roce 1937 a vyhrál jej Achille Varzi. Jako automobilová soutěž se Rallye San Remo vrátila v roce 1961 a od té doby se jezdí každým rokem. V letech 1970 – 1972 byla součástí Mezinárodního šampionátu značek a od roku 1973 až do roku 2003 patřila do kalendáře mistrovství světa v automobilových soutěžích. Jedinou výjimkou byl rok 1995, kdy se Rallye San Remo jela pouze jako podnik FIA mistrovství světa značek pro vozy s motory o objemu do dvou litrů. Po té, co Rallye San Remo vypadla z kalendáře mistrovství světa, byla součástí italského šampionátu a od roku 2006 se jezdí jako podnik International Rally Challenge.
Jiří Navrátil„Start v Příbrami byl pro mne malým zpestřením a příležitostí se trochu rozjet před startem v San Remu. První tři testy jsme si moc užívali, tlačil jsem na sierru co to šlo a snažil jsem se i pobavit diváky. Pak ale od RZ5 auto ztrácelo výkon až přestalo turbo foukat úplně. Myslel jsem, že problém je v turbu a proto jsem odevzdali výkaz v Čk po RZ6. Je to škoda. Teď už se ale těším do Itálie, je to země závodění zaslíbená, zažil jsem tam na závodních tratích spoustu skvělých okamžiků a start v Rallye San Remo s vozem specifikace S2000 považuji za vrchol nejen letošní sezóny za volantem Fiony. Dle všeho se pojede na velice technických, zatáčkovitých tratích, které by mi měly vyhovovat. V žádném případě se ale neodvažuji nějak odhadovat náš výsledek. Soutěž si chceme s Juldou a všemi kamarády, kteří tam s námi jedou, především užít!“Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?