Jen několik dnů dělí EuroOil-invelt team od startu na české největší a nejslavnější soutěži, Barum Rallye ve Zlíně, kde se prostřednictvím posádky Pech – Uhel představí s výrazně inovovaným speciálem MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo.
„Až na závěr sezóny se nám podařilo získat od anglického Prodrive novou poslední verzi motoru nejnovější specifikace. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož do Anglie musel s mechaniky i celý vůz, aby se upravil se všemi komponenty. Motor je kvůli těžišti zcela jinak zabudovaný do auta, má úplně nové výfukové svody, nový systém sání a elektricky hnanou vodní pumpu. Přibyly i některé elektronické systémy, jako třeba launch kontrol, který jsme dříve k dispozici neměli.“ Popisuje technické novinky vozu MINI Václav Pech jun., který se společně s EuroOil-invelt teamem několik dnů věnoval intenzivnímu testování za přítomnosti technika z Prodrive.
„Poprvé máme také možnost namontovat i tovární tlumiče používané v Mistrovství světa. Prodrive tyto tlumiče neprodává, je možné si je za určitých podmínek pouze najmout. Musím říct, že jsem byl dost překvapen rozdílnou funkčností mezi našimi „komerčními“ a právě továrními tlumiči. Po jejich doladění na specifický hrbolatý český asfalt, které jsme již museli udělat sami s šéfmechanikem teamu Honzou Kubíčkem jsem z jízdních vlastností Mini nadšený." Testování se týkalo hlavně nového motoru, které inženýr z Anglie dolaďoval přímo při testech. „Doufám, že se mu to povedlo. Po letech strávených za volanty vozů s dvoulitrovými motory, si u MINI s 1,6 l motorem stále stěžuji na nedostatek výkonu. Teď ale s inovovanou verzí můžu točit až o 1000 otáček víc. To mi umožňuje o dost lépe projíždět zatáčky. Dřív jsem často musel ještě v zatáčce řadit,“ popisuje nadšeně změny Václav Pech jun..
„Na Barumce pojedeme vůz ve špičkové specifikaci, tak jak s ním vyhrál Dani Sordo letošní Korsiku. Vůz jsme nechali po Bohemii úplně přestavit na novou homologaci a první dojmy Václava a jeho testovací časy jsou velmi povzbudivé. Nechci dělat žádné predikce, ale věříme, že jsme se tímto posunuli o pěkný krok dál a rozdíly mezi námi a našimi soupeři se výrazně sníží,“ uvedl před závodem generální ředitel Inveltu, Ing. Jiří Jirovec.
Po roce spolupráce s Prodrive se nám podařilo vyjednat, že se našemu MINI bude trvale věnovat špičkový technik a z toho mám opravdu radost. Je to důležitý člověk v technické komunikaci mezi našim teamem a Prodrive. Doposud to nebylo úplně ideální, ale nyní je vše v pořádku. Pro všechny fandy našeho teamu a značky MINI jsme před Barumkou připravili jednu novinku. Invelt spustil minulý týden do zkušebního provozu stránky závodního speciálu www.minimotorsport.cz. Zde budou veškeré aktuální informace, fotografie a videa týkající se našeho MINI a posádky Václav Pech a Petr Uhel. Prostřednictvím Fan shopu mohou příznivci zakoupit stylové doplňky MINI a samozřejmě i kolekci MINI WRC Teamu,“ doplňuje Ing. Jiří Jirovec.
Před Barum Rallye, kde posádka Pech – Uhel v minulosti stála i na nejvyšším stupni vítězů, panuje tedy v EuroOil-invelt teamu očekávání, o kolik se MINI reálně zrychlí vůči konkurenci. Bude k tomu dobré srovnání, protože kromě kompletní české špičky startují i účastníci Mistrovství Evropy, ale hlavně se zde představí už tradičně špička IRC (Intercontinental Rally Challenge), což po mistrovství světa představuje druhý nejprestižnější seriál rallye. „Na Barumce je každý rok nezapomenutelná atmosféra a celý kraj žije závody již od seznamovacích jízd. Proto zveme všechny fanoušky na úterní autogramiádu 28.08. od 14,00 na čerpací stanici EuroOil - Napajedla. Tam pořádáme soutěž o věcné ceny, focení a propagační předměty. O dobrou náladu se postaráme s Petrem Uhlem,“ končí pozvánkou Václav Pech jun..
Barum Rallye odstartuje v pátek 31.08. večer, atraktivní rychlostní zkouškou přímo v centru Zlína. Do cíle celé soutěže přijede první vozidlo v neděli, 2. září ve 13:10.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.