Václav Pech na Barum Rallye s vylepšeným MINI

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Zita Vinšová 28. srpna 2012 21:47
Sdílej:

Jen několik dnů dělí EuroOil-invelt team od startu na české největší a nejslavnější soutěži, Barum Rallye ve Zlíně, kde se prostřednictvím posádky Pech – Uhel představí s výrazně inovovaným speciálem MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo.

„Až na závěr sezóny se nám podařilo získat od anglického Prodrive novou poslední verzi motoru nejnovější specifikace. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož do Anglie musel s mechaniky i celý vůz, aby se upravil se všemi komponenty. Motor je kvůli těžišti zcela jinak zabudovaný do auta, má úplně nové výfukové svody, nový systém sání a elektricky hnanou vodní pumpu. Přibyly i některé elektronické systémy, jako třeba launch kontrol, který jsme dříve k dispozici neměli.“ Popisuje technické novinky vozu MINI Václav Pech jun., který se společně s EuroOil-invelt teamem několik dnů  věnoval intenzivnímu testování za přítomnosti technika z Prodrive.

„Poprvé máme také možnost namontovat i tovární tlumiče používané v Mistrovství světa. Prodrive tyto tlumiče neprodává, je možné si je za určitých podmínek pouze najmout. Musím říct, že jsem byl dost překvapen rozdílnou funkčností mezi našimi „komerčními“ a právě továrními tlumiči. Po jejich doladění na specifický hrbolatý český asfalt, které jsme již museli udělat sami s šéfmechanikem teamu Honzou Kubíčkem jsem z jízdních vlastností Mini nadšený." Testování se týkalo hlavně nového motoru, které inženýr z Anglie dolaďoval přímo při testech. „Doufám, že se mu to povedlo. Po letech strávených za volanty vozů s dvoulitrovými motory, si u MINI s 1,6 l motorem stále stěžuji na nedostatek výkonu. Teď ale s inovovanou verzí můžu točit až o 1000 otáček víc. To mi umožňuje o dost lépe projíždět zatáčky. Dřív jsem často musel ještě v zatáčce řadit,“ popisuje nadšeně změny Václav Pech jun..

„Na Barumce pojedeme vůz ve špičkové specifikaci, tak jak s ním vyhrál Dani Sordo letošní Korsiku. Vůz jsme nechali po Bohemii úplně přestavit na novou homologaci a první dojmy Václava a jeho testovací časy jsou velmi povzbudivé. Nechci dělat žádné predikce, ale věříme, že jsme se tímto posunuli o pěkný krok dál a rozdíly mezi námi a našimi soupeři se výrazně sníží,“ uvedl před závodem generální ředitel Inveltu, Ing. Jiří Jirovec.

Po roce spolupráce s Prodrive se nám podařilo vyjednat, že se našemu MINI  bude trvale věnovat  špičkový technik a z toho mám opravdu radost. Je to důležitý člověk v technické komunikaci mezi našim teamem a Prodrive. Doposud to nebylo úplně ideální, ale nyní  je vše v pořádku. Pro všechny fandy našeho teamu a značky MINI jsme před Barumkou připravili jednu novinku.  Invelt spustil minulý týden do zkušebního provozu stránky závodního speciálu www.minimotorsport.cz. Zde budou veškeré aktuální informace, fotografie a videa týkající se našeho MINI a posádky Václav Pech a Petr Uhel. Prostřednictvím Fan shopu mohou příznivci  zakoupit stylové doplňky MINI a samozřejmě i kolekci MINI WRC Teamu,“ doplňuje Ing. Jiří Jirovec.

Před Barum Rallye, kde posádka Pech – Uhel v minulosti stála i na nejvyšším stupni vítězů, panuje tedy v EuroOil-invelt teamu očekávání, o kolik se MINI reálně zrychlí vůči konkurenci. Bude k tomu dobré srovnání, protože kromě kompletní české špičky startují i účastníci Mistrovství Evropy, ale hlavně se zde představí už tradičně špička IRC (Intercontinental Rally Challenge), což po mistrovství světa představuje druhý nejprestižnější seriál rallye. „Na Barumce je každý rok nezapomenutelná atmosféra a celý kraj žije závody již od seznamovacích jízd. Proto zveme všechny fanoušky na úterní autogramiádu 28.08. od 14,00 na čerpací stanici EuroOil  - Napajedla. Tam pořádáme soutěž o věcné ceny, focení a propagační předměty. O dobrou náladu se postaráme s Petrem Uhlem,“ končí pozvánkou Václav Pech jun..

Barum Rallye odstartuje v pátek 31.08. večer, atraktivní rychlostní zkouškou přímo v centru Zlína. Do cíle celé soutěže přijede první vozidlo v neděli, 2. září ve 13:10.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.