Jen několik dnů dělí EuroOil-invelt team od startu na české největší a nejslavnější soutěži, Barum Rallye ve Zlíně, kde se prostřednictvím posádky Pech – Uhel představí s výrazně inovovaným speciálem MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo.
„Až na závěr sezóny se nám podařilo získat od anglického Prodrive novou poslední verzi motoru nejnovější specifikace. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož do Anglie musel s mechaniky i celý vůz, aby se upravil se všemi komponenty. Motor je kvůli těžišti zcela jinak zabudovaný do auta, má úplně nové výfukové svody, nový systém sání a elektricky hnanou vodní pumpu. Přibyly i některé elektronické systémy, jako třeba launch kontrol, který jsme dříve k dispozici neměli.“ Popisuje technické novinky vozu MINI Václav Pech jun., který se společně s EuroOil-invelt teamem několik dnů věnoval intenzivnímu testování za přítomnosti technika z Prodrive.
„Poprvé máme také možnost namontovat i tovární tlumiče používané v Mistrovství světa. Prodrive tyto tlumiče neprodává, je možné si je za určitých podmínek pouze najmout. Musím říct, že jsem byl dost překvapen rozdílnou funkčností mezi našimi „komerčními“ a právě továrními tlumiči. Po jejich doladění na specifický hrbolatý český asfalt, které jsme již museli udělat sami s šéfmechanikem teamu Honzou Kubíčkem jsem z jízdních vlastností Mini nadšený." Testování se týkalo hlavně nového motoru, které inženýr z Anglie dolaďoval přímo při testech. „Doufám, že se mu to povedlo. Po letech strávených za volanty vozů s dvoulitrovými motory, si u MINI s 1,6 l motorem stále stěžuji na nedostatek výkonu. Teď ale s inovovanou verzí můžu točit až o 1000 otáček víc. To mi umožňuje o dost lépe projíždět zatáčky. Dřív jsem často musel ještě v zatáčce řadit,“ popisuje nadšeně změny Václav Pech jun..
„Na Barumce pojedeme vůz ve špičkové specifikaci, tak jak s ním vyhrál Dani Sordo letošní Korsiku. Vůz jsme nechali po Bohemii úplně přestavit na novou homologaci a první dojmy Václava a jeho testovací časy jsou velmi povzbudivé. Nechci dělat žádné predikce, ale věříme, že jsme se tímto posunuli o pěkný krok dál a rozdíly mezi námi a našimi soupeři se výrazně sníží,“ uvedl před závodem generální ředitel Inveltu, Ing. Jiří Jirovec.
Po roce spolupráce s Prodrive se nám podařilo vyjednat, že se našemu MINI bude trvale věnovat špičkový technik a z toho mám opravdu radost. Je to důležitý člověk v technické komunikaci mezi našim teamem a Prodrive. Doposud to nebylo úplně ideální, ale nyní je vše v pořádku. Pro všechny fandy našeho teamu a značky MINI jsme před Barumkou připravili jednu novinku. Invelt spustil minulý týden do zkušebního provozu stránky závodního speciálu www.minimotorsport.cz. Zde budou veškeré aktuální informace, fotografie a videa týkající se našeho MINI a posádky Václav Pech a Petr Uhel. Prostřednictvím Fan shopu mohou příznivci zakoupit stylové doplňky MINI a samozřejmě i kolekci MINI WRC Teamu,“ doplňuje Ing. Jiří Jirovec.
Před Barum Rallye, kde posádka Pech – Uhel v minulosti stála i na nejvyšším stupni vítězů, panuje tedy v EuroOil-invelt teamu očekávání, o kolik se MINI reálně zrychlí vůči konkurenci. Bude k tomu dobré srovnání, protože kromě kompletní české špičky startují i účastníci Mistrovství Evropy, ale hlavně se zde představí už tradičně špička IRC (Intercontinental Rally Challenge), což po mistrovství světa představuje druhý nejprestižnější seriál rallye. „Na Barumce je každý rok nezapomenutelná atmosféra a celý kraj žije závody již od seznamovacích jízd. Proto zveme všechny fanoušky na úterní autogramiádu 28.08. od 14,00 na čerpací stanici EuroOil - Napajedla. Tam pořádáme soutěž o věcné ceny, focení a propagační předměty. O dobrou náladu se postaráme s Petrem Uhlem,“ končí pozvánkou Václav Pech jun..
Barum Rallye odstartuje v pátek 31.08. večer, atraktivní rychlostní zkouškou přímo v centru Zlína. Do cíle celé soutěže přijede první vozidlo v neděli, 2. září ve 13:10.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.