Star Rally Historic představí legendární vůz Audi Sport Quattro S1
Populární vložený závod legend se uskuteční již popáté a přiláká opět skvostné vozy z minulých let. Samotná soutěž proběhne ve dnech 31. srpna – 1. září a pojede se po vybraných rychlostních zkouškách zlínské rally. Na celkem 40 přihlášených posádek z šesti evropských států čeká náročná trať s pěti erzetami o celkové délce 79 kilometrů. Na startu se objeví i legendární vůz Audi Quattro S1 a další lahůdky.Posádky jako tradičně odstartují do soutěže na zlínském náměstí Míru, a to v pátek 31. srpna odpoledne. Od osmé hodiny večerní předvedou své vozy a jezdecké umění na městské rychlostní zkoušce vedoucí přímo ulicemi Zlína. Novinkou ale bude organizace sobotní části rally. Kvůli přímému televiznímu přenosu ze slušovické rychlostní zkoušky, který má pevně dané a rychle následující vysílací časy, nebylo možné vložit historické vozy mezi dva průjezdy startovního pole IRC tak, jak tomu bývalo dříve. Posádky Star Rally Historic se po obnoveném startu pod zlínským Velkým kinem přesunou na vložky severní sekce, konkrétně na rychlostní zkoušky Lukov a Tesák. Na těchto úsecích pojede startovní pole IRC až v odpoledních a podvečerních hodinách, historické vozy budou úseky Lukov i Tesák pomyslně otvírat. Po jejich absolvování se přesunou zpět do Zlína, kde je čeká servis, a v odpoledních hodinách zamíří do Slušovic a na Pindulu. Slušovická rychlostní zkouška bude nabízet celodenní podívanou a průjezd historických automobilů bezprostředně po odjetí startovního pole IRC jako třešničku na dortu. Tato perlička na závěr pobytu fanoušků ve Slušovicích bude navíc podpořena tím, že posádky Star Rally Historic na polokruhové vložce obkrouží na místo dvou povinných kol pro posádky IRC dokonce tři okruhy! Závěr rally pak obstará legendární Pindula, po jejímž průjezdu účastníci Star Rally Historic zamíří na cíl rally a slavnostní zakončení soutěže pod zlínským Velkým kinem.
Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR pod vedením ředitele Miloslava Regnera připravili volnou mezinárodní historickou rally, jejímž účelem je demonstrační jízda vozidel po trati rychlostních zkoušek bez měření časů průjezdu. Po loňské premiéře bude Star Rally Historic opět hodnocena odbornou komisí. Tento systém se osvědčil, neboť poskytl objektivnější zhodnocení jednotlivých posádek, a proto u něj pořadatelé zůstanou i letos. A na koho se mohou diváci těšit? Hlavním tahákem ve čtyřicetičlenném seznamu přihlášených bude start vozu Audi Quattro S1, za jehož volantem se představí slovenský showman Jozef Béreš jr. Na místě spolujezdce usedne dvojnásobný vítěz barumky Petr Starý ze Zlína. Vůz se stavěl v košických dílnách Styllex Motorsport a při zlínské rally ho čeká velká premiéra. Diváci dále uvidí na trati i další známé baviče, jako jsou Paolo Diana z Itálie (Fiat 131 Abarth), jeho krajan Franco Busi (Fiat Ritmo Abarth), Jozef Béreš ze Slovenska, Christian Mitterlehner z Rakouska (oba Audi Coupe Quattro), další rakouský jezdec Johann Riedler (Audi 200 Quattro), Maďaři Attila Notheisz (Lancia Delta Integrale), Zoltán Varga (BMW M3), Attila Szikszay (Ford Escort) a další. Své umění předvede i zlínský Jaroslav Vančík (VAZ 2105 VFTS), jehož bude speciálně na Star Rally Historic navigovat životní partnerka Kateřina Trojanová, bývalá úspěšná soutěžní jezdkyně. Z dalších českých jezdců se objeví František Soukup, Vratislav Steuer, Stanislav Chytil (všichni Škoda 130 LR), Martin Sopúch (Ford Escort RS 2000), Milan Blahout, Petr Vlašín, Bronislav Sobotka (všichni VAZ) nebo David Spisar (Jaguar XJ-S). Ve vozovém parku se objeví například i Wartburg 353, Tatra 613, Mini Clubman, Škoda Favorit nebo Škoda 1000 MB. Fanoušci rallyového sportu si mohou historické vozy prohlédnout a připomenout si historii soutěžního automobilového sportu v servisním parkovišti, které bude umístěno na parkovišti u Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, vedle hotelu Moskva (Mostní ulice). Otevření servisního areálu se plánuje na pátek 31. srpna na osmou hodinu ranní.PROGRAM V. STAR RALLY HISTORIC 2012Pátek 31. srpna 201214:30 – 16 hodin: technická přejímka, slavnostní start (náměstí Míru - radnice, Zlín)20:00 hodin: divácká Super RZ Zlín Sobota 1. září 201211:50 hodin: start do 1. etapy (můstek pod Velkým kinem, Zlín)12:21 hodin: RZ 2 Lukov12:54 hodin: RZ 3 Tesák15:20 hodin: RZ 4 Slušovice (3 kola)15:53 hodin: RZ 5 Pindula16:30 hodin: cíl rally, rozdílení cen a vyhlášení výsledků (můstek pod Velkým kinem, Zlín)
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?