Star Rally Historic představí legendární vůz Audi Sport Quattro S1
Populární vložený závod legend se uskuteční již popáté a přiláká opět skvostné vozy z minulých let. Samotná soutěž proběhne ve dnech 31. srpna – 1. září a pojede se po vybraných rychlostních zkouškách zlínské rally. Na celkem 40 přihlášených posádek z šesti evropských států čeká náročná trať s pěti erzetami o celkové délce 79 kilometrů. Na startu se objeví i legendární vůz Audi Quattro S1 a další lahůdky.Posádky jako tradičně odstartují do soutěže na zlínském náměstí Míru, a to v pátek 31. srpna odpoledne. Od osmé hodiny večerní předvedou své vozy a jezdecké umění na městské rychlostní zkoušce vedoucí přímo ulicemi Zlína. Novinkou ale bude organizace sobotní části rally. Kvůli přímému televiznímu přenosu ze slušovické rychlostní zkoušky, který má pevně dané a rychle následující vysílací časy, nebylo možné vložit historické vozy mezi dva průjezdy startovního pole IRC tak, jak tomu bývalo dříve. Posádky Star Rally Historic se po obnoveném startu pod zlínským Velkým kinem přesunou na vložky severní sekce, konkrétně na rychlostní zkoušky Lukov a Tesák. Na těchto úsecích pojede startovní pole IRC až v odpoledních a podvečerních hodinách, historické vozy budou úseky Lukov i Tesák pomyslně otvírat. Po jejich absolvování se přesunou zpět do Zlína, kde je čeká servis, a v odpoledních hodinách zamíří do Slušovic a na Pindulu. Slušovická rychlostní zkouška bude nabízet celodenní podívanou a průjezd historických automobilů bezprostředně po odjetí startovního pole IRC jako třešničku na dortu. Tato perlička na závěr pobytu fanoušků ve Slušovicích bude navíc podpořena tím, že posádky Star Rally Historic na polokruhové vložce obkrouží na místo dvou povinných kol pro posádky IRC dokonce tři okruhy! Závěr rally pak obstará legendární Pindula, po jejímž průjezdu účastníci Star Rally Historic zamíří na cíl rally a slavnostní zakončení soutěže pod zlínským Velkým kinem.
Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR pod vedením ředitele Miloslava Regnera připravili volnou mezinárodní historickou rally, jejímž účelem je demonstrační jízda vozidel po trati rychlostních zkoušek bez měření časů průjezdu. Po loňské premiéře bude Star Rally Historic opět hodnocena odbornou komisí. Tento systém se osvědčil, neboť poskytl objektivnější zhodnocení jednotlivých posádek, a proto u něj pořadatelé zůstanou i letos. A na koho se mohou diváci těšit? Hlavním tahákem ve čtyřicetičlenném seznamu přihlášených bude start vozu Audi Quattro S1, za jehož volantem se představí slovenský showman Jozef Béreš jr. Na místě spolujezdce usedne dvojnásobný vítěz barumky Petr Starý ze Zlína. Vůz se stavěl v košických dílnách Styllex Motorsport a při zlínské rally ho čeká velká premiéra. Diváci dále uvidí na trati i další známé baviče, jako jsou Paolo Diana z Itálie (Fiat 131 Abarth), jeho krajan Franco Busi (Fiat Ritmo Abarth), Jozef Béreš ze Slovenska, Christian Mitterlehner z Rakouska (oba Audi Coupe Quattro), další rakouský jezdec Johann Riedler (Audi 200 Quattro), Maďaři Attila Notheisz (Lancia Delta Integrale), Zoltán Varga (BMW M3), Attila Szikszay (Ford Escort) a další. Své umění předvede i zlínský Jaroslav Vančík (VAZ 2105 VFTS), jehož bude speciálně na Star Rally Historic navigovat životní partnerka Kateřina Trojanová, bývalá úspěšná soutěžní jezdkyně. Z dalších českých jezdců se objeví František Soukup, Vratislav Steuer, Stanislav Chytil (všichni Škoda 130 LR), Martin Sopúch (Ford Escort RS 2000), Milan Blahout, Petr Vlašín, Bronislav Sobotka (všichni VAZ) nebo David Spisar (Jaguar XJ-S). Ve vozovém parku se objeví například i Wartburg 353, Tatra 613, Mini Clubman, Škoda Favorit nebo Škoda 1000 MB. Fanoušci rallyového sportu si mohou historické vozy prohlédnout a připomenout si historii soutěžního automobilového sportu v servisním parkovišti, které bude umístěno na parkovišti u Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, vedle hotelu Moskva (Mostní ulice). Otevření servisního areálu se plánuje na pátek 31. srpna na osmou hodinu ranní.PROGRAM V. STAR RALLY HISTORIC 2012Pátek 31. srpna 201214:30 – 16 hodin: technická přejímka, slavnostní start (náměstí Míru - radnice, Zlín)20:00 hodin: divácká Super RZ Zlín Sobota 1. září 201211:50 hodin: start do 1. etapy (můstek pod Velkým kinem, Zlín)12:21 hodin: RZ 2 Lukov12:54 hodin: RZ 3 Tesák15:20 hodin: RZ 4 Slušovice (3 kola)15:53 hodin: RZ 5 Pindula16:30 hodin: cíl rally, rozdílení cen a vyhlášení výsledků (můstek pod Velkým kinem, Zlín)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?