Agrotec Rally Hustopeče je jediným podnikem v kalendáři tuzemských rallyových šampionátů, který soutěžní peloton přivádí na pohostinnou půdu jižní Moravy.
V kraji vína a slivovice se při hustopečské rally závodilo již poosmé, startovní pole však bylo v dosavadní historii této soutěže nejpočetnější. Mezi 80 posádkami, jež se v pátek večer vydaly na trať, nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič s Peugeotem 206 Kit Car, kteří si přijeli zkrátit více než měsíční pauzu v programu sprintového seriálu.Posádka stáje JT Říha Group Rally Team teprve podruhé změřila síly s letos velmi silným startovním polem „velkého“ šampionátu. Obratného, ale výkonově lehce handicapovaného peugeota čekaly specifické tratě v prostředí Pálavy, kombinující technické pasáže ve vinicích s mimořádně rychlými úseky v otevřené krajině. Nechyběla ani šotolina, která v podobné míře nebývá na soutěžích mezinárodního seriálu příliš často k vidění. Bohužel, zasáhla vyšší moc a pořadatelé museli jeden z nejhezčích úseků tratě ještě před startem odvolat kvůli protestům ekologických aktivistů. Soutěž tím sice přišla o necelou desítku „ostrých“ kilometrů, účastníci (a zvláště piloti „předokolek“) se však přesto shodovali, že hustopečská rally dá posádkám i technice hodně zabrat. „Zkrácení tratě nás mrzí, protože se zrovna jednalo o úsek z kopce, kde se maže výkonový handicap našeho auta,“ posteskl si před startem Martin Vlček. „Naším hlavním cílem v Hustopečích je důkladný test před pokračováním sprintového seriálu. Určitě to ale neznamená, že bychom si nechtěli výsledkově spravit chuť po odstoupení v Krkonoších,“ dodal pilot.
Foto: Tomáš Brázdil , Rallyzone.cz
Samotná soutěž byla tvořena dvanácti rychlostními zkouškami, rozdělenými do dvou dnů. První etapa přinesla noční průjezdy dvojicí kratších testů, v sobotu pak následovaly nejdelší a nejobávanější úseky itineráře. Páteční „warm-up“ neměl mít na vývoj rally zásadní vliv, už během něj však své účinkování ukončili Josef Peták, Jan Šlehofer a řada dalších favorizovaných jmen. Martin s Richardem se s nástrahami tratě seznamovali opatrně a v půlnočním cíli jim patřila sedmá příčka ve skupině „dvoukolek“, doplněná o stříbrný post ve třídě 6. Na odpočinek ale nebyl čas – sobotní start totiž organizátoři naplánovali už před osmou hodinu ranní.Martin s Richardem se v sobotu dobře probudili a během dopoledne se jim v řídnoucím poli podařilo postoupit na první příčku v „šestkách“ a čtvrtou v kategorii. Jejich souboj s dravým Italem Elwisem Chentrem probíhal prakticky na každé rychlostní zkoušce a hrály v něm roli pouhé desetiny sekund. Když se Chentre čtyři zkoušky před cílem vrátil do vedení třídy, posádka peugeotu se mu chystala úder vrátit. Náročná trať a velké horko ale vzaly síly mnoha posádkám, mezi nimi i Chentremu a jeho fabii. Když na 10. RZ z technických důvodů odstoupil, o prvenství Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nebylo pochyb. Čtvrté místo v kategorie 2WD a vítězství ve třídě 6 pak bylo doplněno ziskem solidní šestnácté pozice absolutně. A jak viděla náročnou soutěž posádka?
Martin Vlček: „Tratě byly docela těžké, myslím, že na „předokolku“ obzvlášť. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se na voze podepsaly tak, že jen sčítáme škody a odpadlé nárazníky. Ale jinak to byl moc pěkný závod, velice náročný. Z mého pohledu zatím letos nic náročnějšího nebylo.“ Richard Lasevič: „Skvělé závody, moc jsem si to užil. Z mého pohledu těžko hledat výtku, počasí ideální, konečně jsem se trochu zahřál, auto mělo sice občas výpadky, ale nic neřešitelného a zásadního, snad jen moc nebrzdilo :-) :Takže konečně můžu říci: Bylo fajne, pěkne a dluhe...“Další soutěží v plánu týmu JT Říha Group je východočeská Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční o posledním červencovém víkendu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.