Posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr zvládla Rallye Český Krumlov plnou všemožných nástrah na jedničku. Spokojenost byla ale v závěru soutěže rázem pryč.
Již ve středu 23.5. byly započaty seznamovací jízdy, které se pro posádku týmu Korno Motorsport obešly bez problémů. Pokrok od Rallye Šumava Klatovy byl hodně znát. Všechno odsýpalo tak, jak mělo.
Ve čtvrtek večer dorazil do Českého Krumlova také zbytek týmu Korno Motorsport včetně závodního náčiní – Mitsubishi Lancer EVO IX. Panovala výborná nálada, všichni šli společně na večeři a pak spát.
Páteční ráno proběhlo v klidu. Zbývalo už jen si připravit rozpis také pro speciální rychlostní zkoušku na českobudějovickém výstavišti. Shakedown proběhl také bez problémů, posádka se dostala do dobrého tempa.
V pátek odpoledne v 16:44 už následoval samotný start do 40. Rallye Český Krumlov 2012. Vyjímečně se začínalo rychlostní zkouškou až pak se projíždělo startovní rampou v Českém Krumlově, v Jelení zahradě. Bohužel již na přejezdu k první rychlostní zkoušce se naskytly první problémy. Mitsubishi začalo v přejezdovém režimu protestovat. V soutěžním režimu fungovalo ale bez problémů. V klidu a čisté stopě tedy Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem projeli úvodní rychlostní zkouškou. „Jeli jsme opatrně, protože jsme moc dobře věděli, co místní obrubníky umí. Udělat defekt hned na úvod by nebyl dobrý vstup do soutěže,“ říká spolujezdec Tomáš Pfajfr.
„Rychlostní zkouška číslo dva a tři probíhala také přesně podle našich představ. Drželi jsme si určité tempo a jeli bez chyb,“ uvedl Josef Deneš. „Čtyřka byla ale zrušená kvůli havárii jedné z posádek, tak jsme si alespoň zkontrolovali rozpis a udělali pár smyků pro diváky, kteří naše smyky ocenili potleskem,“ dodává Josef Deneš při druhé návštěvě servisní zóny, kde bylo Mitsubishi „obdarováno“ světelnou rampou na noční sekci rychlostních zkoušek.
„Noční tři rychlostní zkoušky jsme projeli krásně. Pocítili jsme, že předzávodní test v Bělé pod Bezdězem byl velmi přínosný,“ říká Josef Deneš. „Kousek po startu sedmé rychlostní zkoušky se ale objevil stejný problém, který nás stále trápil na přejezdech a nedařilo se ho vyřešit. Téměř celou tuto rychlostní zkoušku jsme absolvovali na půl výkonu. Pak ale začalo auto opět spolupracovat. Následoval noční servis, kde bylo pro jistotu vyměněno čerpadlo. Doufali jsme, že se tím odstraní problémy s cukajícím autem na přejezdech a na sedmé rychlostní zkoušce. Auto jsme odevzdali do uzavřeného parkoviště a v jednu hodinu ráno se konečně celý tým po dlouhém dni přenusul do postele,“ dodává v pátek v noci Josef Deneš.
Sobotní etapa začínala velmi brzo. Po pouhých čtyřech hodinách spánku se celému týmu vstávat nechtělo, ale jiná možnost nebyla.
„Oba průjezdy ranní rychlostní zkouškou Kohout se nám povedly výborně. S výsledkem těchto rychlostních zkoušek jsme byli nadmíru spokojeni, a dokonce i překvapeni. Byly to zatím nejlepší průjezdy. Zvedlo nám to sebevědomí,“ říká nadšený Tomáš Pfajfr. „Na zrádnou rychlostní zkoušku Malonty jsme měli dobře napsaný rozpis, až na menší detaily. Jako několik dalších posádek jsme nezvládli projetí retardérem, který byl tvořen ze dvou balíků slámy, do kterého se prostě nešlo vejít. Naštěstí se nic vážného nestalo, retardér nám urazil „pouze“ zpětné zrcátko. Třicetivteřinová penalizace právě za tuto chybu nás ale neminula,“ popisuje chybné projetí retardéru rozladěný Tomáš Pfajfr.
Před obědem musela posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr ještě úspěšně projet „superspeciálkou“ na výstavišti v Českých Budějovicích. Průjezd se jim opět povedl v klidu, protože moc dobře věděli, že se zde nic získat nedá, nýbrž pouze ztratit.
„Do druhého průjezdu rychlostní zkouškou Malonty jsme odstartovali s velkým nadšením, ale už po pár kilometrech nám byly vyvěšeny žluté vlajky, kvůli havarovanému vozidlu Petra Pelecha. Pořadatel nám ukázal, že máme jet dál, proto jsme pokračovali. V tu chvíli jsme ale ještě nevěděli, že se nejedná o obyčejnou havárii,“ smutně popisuje situaci Tomáš Pfajfr.
Do konce Rallye Český Krumlov už zbýval pouze dvojitý průjezd rychlostní zkouškou Lipno. Josef Deneš ale špatně odhadl brzdný bod hned v prvním průjezdu a probrzdil jedno z levých odbočení. Autu se nic nestalo a při příštím průjezdu tímto místem si už „kluci“ dali pozor. „S poslední rychlostní zkouškou jsme byli spokojeni, přestože jsme udělali drobnou chybu v diváckém místě v obci Malšín. Udělali jsme „delší“ smyk, takové polohodiny. Diváci nám ale zatleskali,“ popisuje poslední rychlostní zkoušku Josef Deneš.
„40. Rallye Český Krumlov 2012 se mi velice líbila a jsem rád, že je vidět zlepšení v ovládání auta na rychlostních zkouškách a že jsme tuto soutěž dokončili. Tento výsledek nás potěšil a motivoval k účasti na dalších soutěžích,“ v cíli uvedl Tomáš Pfajfr.
„Krumlov nám jistě dokázal to, že základ je v přípravě na danou soutěž. Rozpis ještě budeme muset doladit v rámci odhadu délek napřímených úseků a vzdáleností horizontů. Technická závada škubání motoru, jeho zhasínání a ztráta výkonu, je technický problém, na kterém tým nyní pracuje a hledá se jedna varianta za druhou. Jen doufám, že k odstranění závady dojde brzy a vnese to klid do celého týmu. Původní domněnka závady na palivovém čerpadle je nyní již vyloučena. Jezdecky se mi nelíbí problémy s udělováním penalizací za nesprávně projeté retardéry. Když nějaká posádka posune retardér, nikdo se nepostará o jejich opravu a vrácení na původní místo, což je jasná chyba na straně pořadatele. Pokud penalizaci dostane více jezdců ve stejném mstě, není se o čem dále bavit. Celkově se nám start na takhle těžké soutěži plné mnoha horizontů a zejména pasáží jejich doskoků, přinesl velké zkušenosti v dalším poznání auta a souhry posádky v autě. Pneumatiky Matador fungovaly dobře, s nimi jsme rozhodně spokojeni. Na testu před „Bohemkou“ a na Rally Bohemia zkusíme pneumatiky Hankook“ uvádí optimistický Josef Deneš.
Bohužel v závěru soutěže nás všechny zaskočila velmi nepříjemná zpráva, že v nemocnici zemřel navigátor Aleš Zimolka, spolujezdec havarovaného vozu, který jsme míjeli na dvanácté rychlostní zkoušce. Za celý Korno Motorsport vyjadřujeme touto cestou hlubokou soustrast všem pozůstalým.
Další soutěž MMČR, Rally Hustopeče, vynecháváme. Naší další soutěží bude již avizovaná Rally Bohemia, která bude pro Tomáše Pfajfra domácí. Před touto soutěží máme v plánu další velké testování, o jehož průběhu vás budeme informovat.
Děkujeme všem partnerům, mechanikům a celému týmu Korno Motosport za dosavadní špičkově odvedenou práci.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?