Posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr zvládla Rallye Český Krumlov plnou všemožných nástrah na jedničku. Spokojenost byla ale v závěru soutěže rázem pryč.
Již ve středu 23.5. byly započaty seznamovací jízdy, které se pro posádku týmu Korno Motorsport obešly bez problémů. Pokrok od Rallye Šumava Klatovy byl hodně znát. Všechno odsýpalo tak, jak mělo.
Ve čtvrtek večer dorazil do Českého Krumlova také zbytek týmu Korno Motorsport včetně závodního náčiní – Mitsubishi Lancer EVO IX. Panovala výborná nálada, všichni šli společně na večeři a pak spát.
Páteční ráno proběhlo v klidu. Zbývalo už jen si připravit rozpis také pro speciální rychlostní zkoušku na českobudějovickém výstavišti. Shakedown proběhl také bez problémů, posádka se dostala do dobrého tempa.
V pátek odpoledne v 16:44 už následoval samotný start do 40. Rallye Český Krumlov 2012. Vyjímečně se začínalo rychlostní zkouškou až pak se projíždělo startovní rampou v Českém Krumlově, v Jelení zahradě. Bohužel již na přejezdu k první rychlostní zkoušce se naskytly první problémy. Mitsubishi začalo v přejezdovém režimu protestovat. V soutěžním režimu fungovalo ale bez problémů. V klidu a čisté stopě tedy Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem projeli úvodní rychlostní zkouškou. „Jeli jsme opatrně, protože jsme moc dobře věděli, co místní obrubníky umí. Udělat defekt hned na úvod by nebyl dobrý vstup do soutěže,“ říká spolujezdec Tomáš Pfajfr.
„Rychlostní zkouška číslo dva a tři probíhala také přesně podle našich představ. Drželi jsme si určité tempo a jeli bez chyb,“ uvedl Josef Deneš. „Čtyřka byla ale zrušená kvůli havárii jedné z posádek, tak jsme si alespoň zkontrolovali rozpis a udělali pár smyků pro diváky, kteří naše smyky ocenili potleskem,“ dodává Josef Deneš při druhé návštěvě servisní zóny, kde bylo Mitsubishi „obdarováno“ světelnou rampou na noční sekci rychlostních zkoušek.
„Noční tři rychlostní zkoušky jsme projeli krásně. Pocítili jsme, že předzávodní test v Bělé pod Bezdězem byl velmi přínosný,“ říká Josef Deneš. „Kousek po startu sedmé rychlostní zkoušky se ale objevil stejný problém, který nás stále trápil na přejezdech a nedařilo se ho vyřešit. Téměř celou tuto rychlostní zkoušku jsme absolvovali na půl výkonu. Pak ale začalo auto opět spolupracovat. Následoval noční servis, kde bylo pro jistotu vyměněno čerpadlo. Doufali jsme, že se tím odstraní problémy s cukajícím autem na přejezdech a na sedmé rychlostní zkoušce. Auto jsme odevzdali do uzavřeného parkoviště a v jednu hodinu ráno se konečně celý tým po dlouhém dni přenusul do postele,“ dodává v pátek v noci Josef Deneš.
Sobotní etapa začínala velmi brzo. Po pouhých čtyřech hodinách spánku se celému týmu vstávat nechtělo, ale jiná možnost nebyla.
„Oba průjezdy ranní rychlostní zkouškou Kohout se nám povedly výborně. S výsledkem těchto rychlostních zkoušek jsme byli nadmíru spokojeni, a dokonce i překvapeni. Byly to zatím nejlepší průjezdy. Zvedlo nám to sebevědomí,“ říká nadšený Tomáš Pfajfr. „Na zrádnou rychlostní zkoušku Malonty jsme měli dobře napsaný rozpis, až na menší detaily. Jako několik dalších posádek jsme nezvládli projetí retardérem, který byl tvořen ze dvou balíků slámy, do kterého se prostě nešlo vejít. Naštěstí se nic vážného nestalo, retardér nám urazil „pouze“ zpětné zrcátko. Třicetivteřinová penalizace právě za tuto chybu nás ale neminula,“ popisuje chybné projetí retardéru rozladěný Tomáš Pfajfr.
Před obědem musela posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr ještě úspěšně projet „superspeciálkou“ na výstavišti v Českých Budějovicích. Průjezd se jim opět povedl v klidu, protože moc dobře věděli, že se zde nic získat nedá, nýbrž pouze ztratit.
„Do druhého průjezdu rychlostní zkouškou Malonty jsme odstartovali s velkým nadšením, ale už po pár kilometrech nám byly vyvěšeny žluté vlajky, kvůli havarovanému vozidlu Petra Pelecha. Pořadatel nám ukázal, že máme jet dál, proto jsme pokračovali. V tu chvíli jsme ale ještě nevěděli, že se nejedná o obyčejnou havárii,“ smutně popisuje situaci Tomáš Pfajfr.
Do konce Rallye Český Krumlov už zbýval pouze dvojitý průjezd rychlostní zkouškou Lipno. Josef Deneš ale špatně odhadl brzdný bod hned v prvním průjezdu a probrzdil jedno z levých odbočení. Autu se nic nestalo a při příštím průjezdu tímto místem si už „kluci“ dali pozor. „S poslední rychlostní zkouškou jsme byli spokojeni, přestože jsme udělali drobnou chybu v diváckém místě v obci Malšín. Udělali jsme „delší“ smyk, takové polohodiny. Diváci nám ale zatleskali,“ popisuje poslední rychlostní zkoušku Josef Deneš.
„40. Rallye Český Krumlov 2012 se mi velice líbila a jsem rád, že je vidět zlepšení v ovládání auta na rychlostních zkouškách a že jsme tuto soutěž dokončili. Tento výsledek nás potěšil a motivoval k účasti na dalších soutěžích,“ v cíli uvedl Tomáš Pfajfr.
„Krumlov nám jistě dokázal to, že základ je v přípravě na danou soutěž. Rozpis ještě budeme muset doladit v rámci odhadu délek napřímených úseků a vzdáleností horizontů. Technická závada škubání motoru, jeho zhasínání a ztráta výkonu, je technický problém, na kterém tým nyní pracuje a hledá se jedna varianta za druhou. Jen doufám, že k odstranění závady dojde brzy a vnese to klid do celého týmu. Původní domněnka závady na palivovém čerpadle je nyní již vyloučena. Jezdecky se mi nelíbí problémy s udělováním penalizací za nesprávně projeté retardéry. Když nějaká posádka posune retardér, nikdo se nepostará o jejich opravu a vrácení na původní místo, což je jasná chyba na straně pořadatele. Pokud penalizaci dostane více jezdců ve stejném mstě, není se o čem dále bavit. Celkově se nám start na takhle těžké soutěži plné mnoha horizontů a zejména pasáží jejich doskoků, přinesl velké zkušenosti v dalším poznání auta a souhry posádky v autě. Pneumatiky Matador fungovaly dobře, s nimi jsme rozhodně spokojeni. Na testu před „Bohemkou“ a na Rally Bohemia zkusíme pneumatiky Hankook“ uvádí optimistický Josef Deneš.
Bohužel v závěru soutěže nás všechny zaskočila velmi nepříjemná zpráva, že v nemocnici zemřel navigátor Aleš Zimolka, spolujezdec havarovaného vozu, který jsme míjeli na dvanácté rychlostní zkoušce. Za celý Korno Motorsport vyjadřujeme touto cestou hlubokou soustrast všem pozůstalým.
Další soutěž MMČR, Rally Hustopeče, vynecháváme. Naší další soutěží bude již avizovaná Rally Bohemia, která bude pro Tomáše Pfajfra domácí. Před touto soutěží máme v plánu další velké testování, o jehož průběhu vás budeme informovat.
Děkujeme všem partnerům, mechanikům a celému týmu Korno Motosport za dosavadní špičkově odvedenou práci.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.