Rallye Český Krumlov byla čtvrtou soutěží Mediasport.cz Mezinárodního Mistrovství ČR v rally a pro KRTZ Racing Team se jednalo o druhou soutěž, kterou v rámci MMČR absolvovali.
Českokrumlovská soutěž patří k nejkrásnějším soutěžím, což ke konci května potvrzuje slunečné počasí a krásná příroda v okolí tratí rychlostních zkoušek. Pro Patrika Rujbra to byla vůbec první účast na této soutěži. Naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž několikrát absolvoval a to ještě za éry vozů WRC po boku Karla Trojana. V letošním roce se jel jubilejní čtyřicátý ročník Rallye Český Krumlov a na startu se sešla kompletní špička a ve třídě 3 tomu bylo nejinak. Na všechny posádky pak pořadatelé připravili celkem čtrnáct rychlostních zkoušek, kde nechyběly legendární Malonty či zkouška Ján, které se rovněž přezdívá Col de Sv. Ján.
První etapa čítala sedm rychlostních zkoušek včetně dvojího průjezdu těžkým Jánem. Po několika dlouhých letech se taktéž na pátek umoudřilo počasí, když se nedostavil tradiční páteční déšť, ale vytrvale svítilo sluníčko. I díky tomuto faktu úvodní superspeciální rychlostní zkoušku navštívilo mnoho diváků. Posádka KRTZ Racing Teamu zajížděla v první etapě časy na hranici druhé a třetí desítky absolutního pořadí. Po první etapě tak drželi celkové jednadvacáté místo a ve třídě 3 okupovali Patrik s Richardem třinácté místo. „Vzhledem k tomu, že jsem jel tuto soutěž poprvé, jeli jsme v klidu, s cílem dojet na cílovou rampu. Nedělali jsme si ambice na žádné čelní umístění. Již při tréninku jsem konstatoval, že „erzety“ jsou sice krásné, ale hodně náročné,“ říká Patrik Rujbr. „Pro mě to bylo po dlouhé době zase absolvování Krumlova s rychlou čtyřkolkou. Hned na druhé RZ jsme v rychlé levé zatáčce zažili horkou chvilku, kdy jsme se vyhýbali docela velkému kamenu vyhozenému do ideální stopy. Moc se mě nezdá, že by takový šutr vyhodilo nějaké auto před náma…,“ dodává k první etapě spolujezdech Richard Nesvadba.
Ve druhé etapě čekalo na kluky znovu sedm rychlostních zkoušek včetně těžkých a rychlých Malont či polookruhové zkoušky Lipno. Dva průjezdy Kohoutem a Malonty zvládl Patrik s Richardem bez sebemenších problémů a celkově se posunuli o dvě příčky a taktéž ve třídě 3 to byl posun o dvě pozice vzhůru. Na druhý průjezd Malont už bohužel kluci nedojeli, protože na druhém průjezdu Kohoutu začal být problém s převodovkou, kdy nejdříve nešla zařadit pětka a po pár kilometrech i čtvrtý rychlostní stupeň, což nakonec znamenalo konec v soutěži. „Za cílem RZ jsme se rozhodli dále nepokračovat a zklamaný jsem se vrátil do stopky odevzdat jízdní výkaz a ohlásil naše odstoupení na dispečink. Večer jsme se navíc dozvěděli tu smutnou zprávu o úmrtí Aleše Zimolky, která bohužel udělala černou tečku za jinak pěknou rally. Tímto bych chtěl za celý náš tým vyjádřit pozůstalým po Alešovi upřímnou soustrast,“ dodává ke smutnému konci soutěže Richard Nesvadba.
Celý KRTZ Racing pokračuje v náročné sezóně a za dva týdny je čeká v pořadí již čtvrtá soutěž sprintového mistrovství, kterou jsou Rally Krkonoše. Patrik absolvuje Krkonoše vůbec poprvé, naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž absolvoval a jeho zkušenosti z této soutěže se budou určitě hodit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?