Rallye Český Krumlov byla čtvrtou soutěží Mediasport.cz Mezinárodního Mistrovství ČR v rally a pro KRTZ Racing Team se jednalo o druhou soutěž, kterou v rámci MMČR absolvovali.
Českokrumlovská soutěž patří k nejkrásnějším soutěžím, což ke konci května potvrzuje slunečné počasí a krásná příroda v okolí tratí rychlostních zkoušek. Pro Patrika Rujbra to byla vůbec první účast na této soutěži. Naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž několikrát absolvoval a to ještě za éry vozů WRC po boku Karla Trojana. V letošním roce se jel jubilejní čtyřicátý ročník Rallye Český Krumlov a na startu se sešla kompletní špička a ve třídě 3 tomu bylo nejinak. Na všechny posádky pak pořadatelé připravili celkem čtrnáct rychlostních zkoušek, kde nechyběly legendární Malonty či zkouška Ján, které se rovněž přezdívá Col de Sv. Ján.
První etapa čítala sedm rychlostních zkoušek včetně dvojího průjezdu těžkým Jánem. Po několika dlouhých letech se taktéž na pátek umoudřilo počasí, když se nedostavil tradiční páteční déšť, ale vytrvale svítilo sluníčko. I díky tomuto faktu úvodní superspeciální rychlostní zkoušku navštívilo mnoho diváků. Posádka KRTZ Racing Teamu zajížděla v první etapě časy na hranici druhé a třetí desítky absolutního pořadí. Po první etapě tak drželi celkové jednadvacáté místo a ve třídě 3 okupovali Patrik s Richardem třinácté místo. „Vzhledem k tomu, že jsem jel tuto soutěž poprvé, jeli jsme v klidu, s cílem dojet na cílovou rampu. Nedělali jsme si ambice na žádné čelní umístění. Již při tréninku jsem konstatoval, že „erzety“ jsou sice krásné, ale hodně náročné,“ říká Patrik Rujbr. „Pro mě to bylo po dlouhé době zase absolvování Krumlova s rychlou čtyřkolkou. Hned na druhé RZ jsme v rychlé levé zatáčce zažili horkou chvilku, kdy jsme se vyhýbali docela velkému kamenu vyhozenému do ideální stopy. Moc se mě nezdá, že by takový šutr vyhodilo nějaké auto před náma…,“ dodává k první etapě spolujezdech Richard Nesvadba.
Ve druhé etapě čekalo na kluky znovu sedm rychlostních zkoušek včetně těžkých a rychlých Malont či polookruhové zkoušky Lipno. Dva průjezdy Kohoutem a Malonty zvládl Patrik s Richardem bez sebemenších problémů a celkově se posunuli o dvě příčky a taktéž ve třídě 3 to byl posun o dvě pozice vzhůru. Na druhý průjezd Malont už bohužel kluci nedojeli, protože na druhém průjezdu Kohoutu začal být problém s převodovkou, kdy nejdříve nešla zařadit pětka a po pár kilometrech i čtvrtý rychlostní stupeň, což nakonec znamenalo konec v soutěži. „Za cílem RZ jsme se rozhodli dále nepokračovat a zklamaný jsem se vrátil do stopky odevzdat jízdní výkaz a ohlásil naše odstoupení na dispečink. Večer jsme se navíc dozvěděli tu smutnou zprávu o úmrtí Aleše Zimolky, která bohužel udělala černou tečku za jinak pěknou rally. Tímto bych chtěl za celý náš tým vyjádřit pozůstalým po Alešovi upřímnou soustrast,“ dodává ke smutnému konci soutěže Richard Nesvadba.
Celý KRTZ Racing pokračuje v náročné sezóně a za dva týdny je čeká v pořadí již čtvrtá soutěž sprintového mistrovství, kterou jsou Rally Krkonoše. Patrik absolvuje Krkonoše vůbec poprvé, naopak spolujezdec Richard Nesvadba už tuto soutěž absolvoval a jeho zkušenosti z této soutěže se budou určitě hodit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.