Mirek Janota s Lukášem Vyoralem mají před sebou start na maďarské Mecsek Rally, kde jim další zkušenosti předává spolujezdecká legenda, Karel Jirátko.
Hájek Historic Czech National Rally Team začíná druhý týden z rally maratonu, který začala před týdnem 40. Rallye Český Krumlov. Té se tým zúčastnil a přivezl si z ní kýžené vítězství v kategorii historických vozů, ale hlavně cenný skalp mnoha silnějších a modernějších vozů, když se žlutý Opel Kadett C-GT/E, 16 V posádky Janota – Vyoral objevil ve výsledcích na neuvěřitelném 20. místě absolutně!
Rallye Český Krumlov už je ale za námi, a celý tým se už přesunul po trase dlouhé zhruba 750 kilometrů do jihomoaďarského města Pésc – česky Pětikostelí. Zde se totiž v pátek odstartuje čtvrtý závod FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, kde Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem reprezentují Českou republiku. Česká posádka je dokonale rozehřátá po předchozí Rallye Český Krumlov a s o to větší chutí čeká na start evropské historické rally.
Pro Miroslava Janotu a Lukáše Vyorala je ale maďarská Mecsek Rally něčím jedinečná. Letos poprvé s nimi na závody vyrazil velmi zkušený spolujezdec a soutěžní jezdec, Karel Jirátko, který je známý především svým působením ve slavném slušovickém Agroteamu, ale také jako spolujezdec ve zlaté době WRC, kdy usedal v těchto speciálech například vedle Tomáše Hrdinky či Pavla Sibery. Karel Jirátko je pro Mirka a Lukášem poradcem a celý Hájek Historic Czech National Rally Team oceňuje jeho chuť a nadšení pomoci českému týmu s historickým Opelem Kadett C/GT-E, 16V.
Maďarská Mécsek Rally odstartuje v pátek po poledni diváckou rychlostní zkouškou v ulicích města Pécs a následně zavede posádky do lesů nad městem. Soutěž jako taková patří svým charakterem spíše k těm rychlejším a méně technicky náročnějším rally v seriálu mistrovství Evropy historických vozidel. O to větších průměrných rychlostí se zde dosahuje a o to větší důraz je kladen na výkon motoru závodních vozů. Opel Miroslava Janoty zde už ale v minulosti dvakrát zvítězil v kategorii II a patřil často i k těm absolutně nejrychlejším vozům zdejší rally.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Je pro nás čest, že s námi do Maďarska vyjel právě Karel Jirátko. Je to člověk, který má obrovské zkušenosti v rally a poznal i mnoho zahraničních soutěží. Jenom jeho přítomnost na soutěži je pro nás velkou pomocí a snažíme se od něj načerpat co nejvíce zkušeností a rad. Těším se, že s námi pojede na co nejvíce soutěží v této sezóně. Samotná Mecsek Rally je pro mě už docela známou soutěží. Dobře víme, že nás čeká hodně rychlá rally, kde důležitou roli hraje správný rytmus a srdce podržet to v lesních úsecích. V tomto roce je ale na startu oproti předchozím letům obrovská konkurence, protože dorazila téměř kompletní evropská špička. Pokusíme se ale uspět a dovézt Opel do cíle jak nejlépe to půjde.“
Lukáš Vyoral, spolujezdec: „Karel Jirátko je pro mě velkou osobností a velkým rádcem. Karla dobře znám a vím, že do týmu přinese dobrou pohodu a nepřeberné množství zkušeností. Po seznamovacích jízdách Mecsek Rally můžu říct, že je to zatím nejrychlejší soutěž v mistrovství Evropy historiků, kde s Mirkem startujeme. Je tady mnohem více hodně rychlých úseků v lese. Zatáčky jsou ale často osazené velkými pneumatikami a ještě častěji uřezanými kládami, které slouží jako zábrana proti katování. Je proto důležité je mít všechny pečlivě poznačené v rozpisu, protože kontakt s nimi by měl fatální následky. Věřím, že se nám podaří v Maďarsku uspět, už jenom kvůli tomu, že jsme perfektně rozjetí z předchozí Rallye Český Krumlov.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Líbí se mi vztah, který mezi sebou mají Mirek s Lukášem. Je to ta správná chemie, která mezi jezdcem a spolujezdcem musí být. Celkově je příjemné být součástí týmu, který závodí s velkým nadšením a skutečně srdcem. Tým je ve světě historických závodů skutečně profesionálním uskupením. Dělá vše naplno a tak, jak to má být. Během seznamovacích jízd jsem se klukům snažil poradit některé věci, ale byly to jen maličkosti, protože sami už dobře ví, jak si správně rozpis připravit. Mecsek Rally patří mezi ty soutěže, které mají spíše jen pěkné úseky na rychlostních zkouškách. Trať nedosahuje takových kvalit, jako je třeba San Remo, ale je pro všechny stejná a jen podtrhuje to, že mistrovství Evropy je rozmanité.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Vážím si toho, že Honzu Možného v týmu nahradil právě Karel Jirátko. Jeho soutěžácké historie si vážím, a jsem rád, že máme v týmu právě jeho. Pro kluky je to autorita a předává jim hodně zkušeností a do týmu vnesl klid pohodu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.