Dvojnásobné zklamání zažila při květnové Rallye Český Krumlov posádka Jiří Vrkoslav – Jiří Rada. Z dobře rozjeté soutěže obrala kluky o super výsledek uskákaná, úzká cesta RZ Kohout a následný výlet do lesa. Přesto Vrkoslav s Radou dokončili náročnou soutěž na 28. místě absolutního pořadí.
Posádka týmu Impromat Motorsport Jiříkové Vrkoslav s Radou se do Českého Krumlova velice těšili. Pro oba to letos znamenal třetí start v sezoně. Ve Valašském Meziříčí obsadili kluci 2. místo ve Škoda Fabia cupu a v Klatovech si střihli soutěž pro větší osahání Škody Fabie R2. Seznamovačka s vozem dopadla skvěle a posádka dokončila Rally Šumava na 15. místě absolutní klasifikace. O to více se pak Jirka s Jirkou připravovali do Krumlova.
Již první seznamovací jízdy ale odhalily mnohá úskalí zdejší rally a velký respekt ze strany posádky před soutěží. „Trať závodu pro nás byla zcela nová a tak jsme jako nováčci byli zpočátku docela hodně vykuleni z místních nádherných tratí. Rychlé pasáže na úzkých silničkách, kdy do zatáček není moc vidět a navíc uskákaný asfalt. Kromě okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích nebyla v soutěži zkouška, která by byla jednodušší. A co se týká již zmíněné okruhové zkoušky, nejsem její příznivec. Nejsem totiž zrovna kuželkový a obrubníkový fanda, ale na druhou stranu je to dobré zpestření hlavně pro diváky. V závodě si pojedeme svoje tempo a uvidí se. S Elwisem se rozhodně nechci honit a předpokládám, že si na něj ani nesáhneme, jak bude rychlý. Stále stojíme nohama pevně na zemi.“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách Jiří Vrkoslav. Rallye Český Krumlov začala posádka svižně. Na okruhové zkoušce oba Jiří zajeli pátý čas ve třídě, ale po prvním průjezdu RZ Bohdalovice již šli na 2. místo. Právě RZ Bohdalovice posádce sedla a při druhém průjezdu vystřihla nejrychlejší čas třídy. Interní souboj s Elwisem Chentrem vyzněl v polovině rally pro italského jezdce, když Jiří ztrácel 19,1 vteřiny.
„Stále si zvykáme na jízdu v noci, která má pro mě své osobní kouzlo. Auto jsme sice dovezli v pořádku do večerního uzavřeného parkoviště, ale já se svým výkonem rozhodně nejsem spokojený. Nějak jsem se nemohl celý den dostat do tempa. Už aby bylo sobotní ráno a já se pokusím zajet lepší časy,“ shrnul v krátkosti páteční etapu Jiří Vrkoslav. I když bylo spánku mezi páteční a sobotní etapou pomálu, Jiří se vyspal nejspíš velmi dobře. První dvě zkoušky sobotní části Vrkoslav s Radou vyhráli a po 9.RZ se dostali do vedení třídy 6 s nepatrným náskokem před Elwisem Chentrem. Následoval druhý průjezd erzetou Kohout a s ním velká minela. „Myslím tak 1 km před cílem RZ se auto svezlo v levé zatáčce, kde jsem se nejspíš pod myšlenkou neublížit autu nedostatečně chytil vnitřního kraje, který byl značně zničen. Následoval nijak výjimečný lehký smyk a já myslel, že je vše ok. V tom následovalo přehození do druhého smyku, kde jako by nám někdo ukradl přední část vozu a my šli vpravo do lesíka. Vše se přihodilo nečekaně rychle. V tom začal další boj a snaha, dostat vůz zpět na trať, to se nakonec po několika dlouhých minutách povedlo a já bych tímto chtěl moc poděkovat přihlížejícím divákům, kteří nám pomohli.“
Výlet mimo trať způsobil propad ve výsledkové listině. Z 21. místa v absolutním pořadí se posádka ocitla na chvostu čtvrté desítky a ve třídě 6 bylo z průběžného vedení najednou šesté místo. Jiříkové ale závod nevzdali a i s poškozeným vozem dokázali atakovat přední místa na zbývajících zkouškách závodu. I když se dokázali posunout na konečné 28. místo v absolutní klasifikaci a na 4. místo ve třídě 6, rozhodně s výsledkem Vrkoslav ani Rada spokojeni nebyli. „Jsem z toho hodně špatný. V sobotní části jsme dokázali držet s Elwisem krok, což je pro mě k neuvěření. Ale taková je rally. Stačí jedna chyba a je po výsledku. Ne nadarmo se říká, že závod končí až v cíly. Pro mne to znamená vzít si z toho do dalších závodů ponaučení. Chtěl bych se tímto omluvit týmu a Jirkovi za pokažené závody. Jediné co mne může těšit je 3. místo ve Škoda Fabia cupu, ale je to opravdu slabá útěcha,“ zhodnotil účast na letošní Rallye Český Krumlov Jiří Vrkoslav.
Druhá smutná zpráva zastihla dvojici Jiří Vrkoslav – Jiří Rada krátce před odjezdem z jižních Čech. Posádka tímto vyjadřuje hlubokou upřímnou soustrast rodině a přátelům Aleše Zimolky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.