Výlet do lesa připravil Vrkoslava a dobrý výsledek

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 1. června 2012 11:08
Sdílej:

Dvojnásobné zklamání zažila při květnové Rallye Český Krumlov posádka Jiří Vrkoslav – Jiří Rada. Z dobře rozjeté soutěže obrala kluky o super výsledek uskákaná, úzká cesta RZ Kohout a následný výlet do lesa. Přesto Vrkoslav s Radou dokončili náročnou soutěž na 28. místě absolutního pořadí.

Posádka týmu Impromat Motorsport Jiříkové Vrkoslav s Radou se do Českého Krumlova velice těšili. Pro oba to letos znamenal třetí start v sezoně. Ve Valašském Meziříčí obsadili kluci 2. místo ve Škoda Fabia cupu a v Klatovech si střihli soutěž pro větší osahání Škody Fabie R2. Seznamovačka s vozem dopadla skvěle a posádka dokončila Rally Šumava na 15. místě absolutní klasifikace. O to více se pak Jirka s Jirkou připravovali do Krumlova.

Již první seznamovací jízdy ale odhalily mnohá úskalí zdejší rally a velký respekt ze strany posádky před soutěží. „Trať závodu pro nás byla zcela nová a tak jsme jako nováčci byli zpočátku docela hodně vykuleni z místních nádherných tratí. Rychlé pasáže na úzkých silničkách, kdy do zatáček není moc vidět a navíc uskákaný asfalt. Kromě okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích nebyla v soutěži zkouška, která by byla jednodušší. A co se týká již zmíněné okruhové zkoušky, nejsem její příznivec. Nejsem totiž zrovna kuželkový a obrubníkový fanda, ale na druhou stranu je to dobré zpestření hlavně pro diváky. V závodě si pojedeme svoje tempo a uvidí se. S Elwisem se rozhodně nechci honit a předpokládám, že si na něj ani nesáhneme, jak bude rychlý. Stále stojíme nohama pevně na zemi.“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách Jiří Vrkoslav. Rallye Český Krumlov začala posádka svižně. Na okruhové zkoušce oba Jiří zajeli pátý čas ve třídě, ale po prvním průjezdu RZ Bohdalovice již šli na 2. místo. Právě RZ Bohdalovice posádce sedla a při druhém průjezdu vystřihla nejrychlejší čas třídy. Interní souboj s Elwisem Chentrem vyzněl v polovině rally pro italského jezdce, když Jiří ztrácel 19,1 vteřiny.

„Stále si zvykáme na jízdu v noci, která má pro mě své osobní kouzlo. Auto jsme sice dovezli v pořádku do večerního uzavřeného parkoviště, ale já se svým výkonem rozhodně nejsem spokojený. Nějak jsem se nemohl celý den dostat do tempa. Už aby bylo sobotní ráno a já se pokusím zajet lepší časy,“ shrnul v krátkosti páteční etapu Jiří Vrkoslav. I když bylo spánku mezi páteční a sobotní etapou pomálu, Jiří se vyspal nejspíš velmi dobře. První dvě zkoušky sobotní části Vrkoslav s Radou vyhráli a po 9.RZ se dostali do vedení třídy 6 s nepatrným náskokem před Elwisem Chentrem. Následoval druhý průjezd erzetou Kohout a s ním velká minela. „Myslím tak 1 km před cílem RZ se auto svezlo v levé zatáčce, kde jsem se nejspíš pod myšlenkou neublížit autu nedostatečně chytil vnitřního kraje, který byl značně zničen. Následoval nijak výjimečný lehký smyk a já myslel, že je vše ok. V tom následovalo přehození do druhého smyku, kde jako by nám někdo ukradl přední část vozu a my šli vpravo do lesíka. Vše se přihodilo nečekaně rychle. V tom začal další boj a snaha, dostat vůz zpět na trať, to se nakonec po několika dlouhých minutách povedlo a já bych tímto chtěl moc poděkovat přihlížejícím divákům, kteří nám pomohli.“

Výlet mimo trať způsobil propad ve výsledkové listině. Z 21. místa v absolutním pořadí se posádka ocitla na chvostu čtvrté desítky a ve třídě 6 bylo z průběžného vedení najednou šesté místo. Jiříkové ale závod nevzdali a i s poškozeným vozem dokázali atakovat přední místa na zbývajících zkouškách závodu. I když se dokázali posunout na konečné 28. místo v absolutní klasifikaci a na 4. místo ve třídě 6, rozhodně s výsledkem Vrkoslav ani Rada spokojeni nebyli. „Jsem z toho hodně špatný. V sobotní části jsme dokázali držet s Elwisem krok, což je pro mě k neuvěření. Ale taková je rally. Stačí jedna chyba a je po výsledku. Ne nadarmo se říká, že závod končí až v cíly. Pro mne to znamená vzít si z toho do dalších závodů ponaučení. Chtěl bych se tímto omluvit týmu a Jirkovi za pokažené závody. Jediné co mne může těšit je 3. místo ve Škoda Fabia cupu, ale je to opravdu slabá útěcha,“ zhodnotil účast na letošní Rallye Český Krumlov Jiří Vrkoslav.

Druhá smutná zpráva zastihla dvojici Jiří Vrkoslav – Jiří Rada krátce před odjezdem z jižních Čech. Posádka tímto vyjadřuje hlubokou upřímnou soustrast rodině a přátelům Aleše Zimolky.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.