Dvojnásobné zklamání zažila při květnové Rallye Český Krumlov posádka Jiří Vrkoslav – Jiří Rada. Z dobře rozjeté soutěže obrala kluky o super výsledek uskákaná, úzká cesta RZ Kohout a následný výlet do lesa. Přesto Vrkoslav s Radou dokončili náročnou soutěž na 28. místě absolutního pořadí.
Posádka týmu Impromat Motorsport Jiříkové Vrkoslav s Radou se do Českého Krumlova velice těšili. Pro oba to letos znamenal třetí start v sezoně. Ve Valašském Meziříčí obsadili kluci 2. místo ve Škoda Fabia cupu a v Klatovech si střihli soutěž pro větší osahání Škody Fabie R2. Seznamovačka s vozem dopadla skvěle a posádka dokončila Rally Šumava na 15. místě absolutní klasifikace. O to více se pak Jirka s Jirkou připravovali do Krumlova.
Již první seznamovací jízdy ale odhalily mnohá úskalí zdejší rally a velký respekt ze strany posádky před soutěží. „Trať závodu pro nás byla zcela nová a tak jsme jako nováčci byli zpočátku docela hodně vykuleni z místních nádherných tratí. Rychlé pasáže na úzkých silničkách, kdy do zatáček není moc vidět a navíc uskákaný asfalt. Kromě okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích nebyla v soutěži zkouška, která by byla jednodušší. A co se týká již zmíněné okruhové zkoušky, nejsem její příznivec. Nejsem totiž zrovna kuželkový a obrubníkový fanda, ale na druhou stranu je to dobré zpestření hlavně pro diváky. V závodě si pojedeme svoje tempo a uvidí se. S Elwisem se rozhodně nechci honit a předpokládám, že si na něj ani nesáhneme, jak bude rychlý. Stále stojíme nohama pevně na zemi.“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách Jiří Vrkoslav. Rallye Český Krumlov začala posádka svižně. Na okruhové zkoušce oba Jiří zajeli pátý čas ve třídě, ale po prvním průjezdu RZ Bohdalovice již šli na 2. místo. Právě RZ Bohdalovice posádce sedla a při druhém průjezdu vystřihla nejrychlejší čas třídy. Interní souboj s Elwisem Chentrem vyzněl v polovině rally pro italského jezdce, když Jiří ztrácel 19,1 vteřiny.
„Stále si zvykáme na jízdu v noci, která má pro mě své osobní kouzlo. Auto jsme sice dovezli v pořádku do večerního uzavřeného parkoviště, ale já se svým výkonem rozhodně nejsem spokojený. Nějak jsem se nemohl celý den dostat do tempa. Už aby bylo sobotní ráno a já se pokusím zajet lepší časy,“ shrnul v krátkosti páteční etapu Jiří Vrkoslav. I když bylo spánku mezi páteční a sobotní etapou pomálu, Jiří se vyspal nejspíš velmi dobře. První dvě zkoušky sobotní části Vrkoslav s Radou vyhráli a po 9.RZ se dostali do vedení třídy 6 s nepatrným náskokem před Elwisem Chentrem. Následoval druhý průjezd erzetou Kohout a s ním velká minela. „Myslím tak 1 km před cílem RZ se auto svezlo v levé zatáčce, kde jsem se nejspíš pod myšlenkou neublížit autu nedostatečně chytil vnitřního kraje, který byl značně zničen. Následoval nijak výjimečný lehký smyk a já myslel, že je vše ok. V tom následovalo přehození do druhého smyku, kde jako by nám někdo ukradl přední část vozu a my šli vpravo do lesíka. Vše se přihodilo nečekaně rychle. V tom začal další boj a snaha, dostat vůz zpět na trať, to se nakonec po několika dlouhých minutách povedlo a já bych tímto chtěl moc poděkovat přihlížejícím divákům, kteří nám pomohli.“
Výlet mimo trať způsobil propad ve výsledkové listině. Z 21. místa v absolutním pořadí se posádka ocitla na chvostu čtvrté desítky a ve třídě 6 bylo z průběžného vedení najednou šesté místo. Jiříkové ale závod nevzdali a i s poškozeným vozem dokázali atakovat přední místa na zbývajících zkouškách závodu. I když se dokázali posunout na konečné 28. místo v absolutní klasifikaci a na 4. místo ve třídě 6, rozhodně s výsledkem Vrkoslav ani Rada spokojeni nebyli. „Jsem z toho hodně špatný. V sobotní části jsme dokázali držet s Elwisem krok, což je pro mě k neuvěření. Ale taková je rally. Stačí jedna chyba a je po výsledku. Ne nadarmo se říká, že závod končí až v cíly. Pro mne to znamená vzít si z toho do dalších závodů ponaučení. Chtěl bych se tímto omluvit týmu a Jirkovi za pokažené závody. Jediné co mne může těšit je 3. místo ve Škoda Fabia cupu, ale je to opravdu slabá útěcha,“ zhodnotil účast na letošní Rallye Český Krumlov Jiří Vrkoslav.
Druhá smutná zpráva zastihla dvojici Jiří Vrkoslav – Jiří Rada krátce před odjezdem z jižních Čech. Posádka tímto vyjadřuje hlubokou upřímnou soustrast rodině a přátelům Aleše Zimolky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.