Následující víkend při Rallysprintu Kopná se Honza Dostál vrátí za volant po více než roční pauze. Honza si svoji premiéru na rychlostních zkouškách odbyl již v roce 2010, kdy si od Jirky Janeckého půjčoval jeho Fabii na Pohár ČR.
V loňském roce však Dostálům zkřížil plány na další starty Vlastimil Dědic jun., který se dohodl na spolupráci s Jirkou Janeckým a začal se stavbou špičkové Fabie, která tak nebyla k dispozici. Nakonec na začátku tohoto roku Honza Dostál se svým otcem Zdeňkem rozhodli pokračovat již s vlastním vozem a pořídili Škodu Felicii od Gešvinderů, o kterou se budou starat s technickou podporou VD Rally Teamu. Po testování vozu na Chodovci a zkušebním testu v Milovicích se tým vydává k prvnímu letošnímu závodu. Tím bude právě Rallysprint Kopná. Mechanici u Felicie řešili problémy s brzdami a převodovkou, což se snad před startem podařilo odstranit. Poslední neznámou byl Honzův spolujezdec. Nakonec si vedle mladíka sedne jeho otec Zdeněk.
„Docela z toho mám obavy, do čeho jsem se to ještě pustil. Už test v Milovicích naznačil ( lehký výlet mimo trať ), že počítat se musí se vším. Proto mě docela mrzí, že zatím žádný výrobce nenabízí nehořlavé pleny s FIA homologací, které by se určitě hodily,“ uvedl s úsměvem Zdeněk Dostál.
„Na Kopnou si jedu především zvykat na auto. První svezení to byl jen boj mezi mnou a převodovkou. Na spolupráci s otcem, který stojí za mým závoděním, za což mu patří velké poděkování jsem velmi zvědavý. Protože jsou taťkovi rally zkušenosti značně vousaté, bude zajimavé sledovat zda zvládne zkombinovat modleni se, čteni not a krocení mě za volantem,“ uvedl Honza Dostál.
„Je to všechno trochu narychlo. Na můj zvyk řešíme moc věcí těsně před startem, které měly být už dávno hotové. Zdá se ale, že vše stihneme včas. Bude to hlavně o sbírání zkušeností nejen pro Honzu a Zdeňka, ale také pro náš tým, což využijeme v dalších startech ať už s Felicií nebo Fabií,“ uvedl za VD Rally Team Vlastimil Dědic jun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?