Dostálové míří na Kopnou

dostál, jan
dostál, jan, foto: Archiv autora
Tomáš Urban 11. května 2012 10:30
Sdílej:

Následující víkend při Rallysprintu Kopná se Honza Dostál vrátí za volant po více než roční pauze. Honza si svoji premiéru na rychlostních zkouškách odbyl již v roce 2010, kdy si od Jirky Janeckého půjčoval jeho Fabii na Pohár ČR.

V loňském roce však Dostálům zkřížil plány na další starty Vlastimil Dědic jun., který se dohodl na spolupráci s Jirkou Janeckým a začal se stavbou špičkové Fabie, která tak nebyla k dispozici. Nakonec na začátku tohoto roku Honza Dostál se svým otcem Zdeňkem rozhodli pokračovat již s vlastním vozem a pořídili Škodu Felicii od Gešvinderů, o kterou se budou starat s technickou podporou VD Rally Teamu.  Po testování vozu na Chodovci a zkušebním testu v Milovicích se tým vydává k prvnímu letošnímu závodu. Tím bude právě Rallysprint Kopná. Mechanici u Felicie řešili problémy s brzdami a převodovkou, což se snad před startem podařilo odstranit. Poslední neznámou byl Honzův spolujezdec. Nakonec si vedle mladíka sedne jeho otec Zdeněk.

„Docela z toho mám obavy, do čeho jsem se to ještě pustil. Už test v Milovicích naznačil ( lehký výlet mimo trať ), že počítat se musí se vším. Proto mě docela mrzí, že zatím žádný výrobce nenabízí nehořlavé pleny s FIA homologací, které by se určitě hodily,“ uvedl s úsměvem Zdeněk Dostál.

„Na Kopnou si jedu především zvykat na auto. První svezení to byl jen boj mezi mnou a převodovkou. Na spolupráci s otcem, který stojí za mým závoděním, za což mu patří velké poděkování jsem velmi zvědavý. Protože jsou taťkovi rally zkušenosti značně vousaté, bude zajimavé sledovat zda zvládne zkombinovat modleni se, čteni not a krocení mě za volantem,“ uvedl Honza Dostál.

„Je to všechno trochu narychlo. Na můj zvyk řešíme moc věcí těsně před startem, které měly být už dávno hotové. Zdá se ale, že vše stihneme včas. Bude to hlavně o sbírání zkušeností nejen pro Honzu a Zdeňka, ale také pro náš tým, což využijeme v dalších startech ať už s Felicií nebo Fabií,“ uvedl za VD Rally Team Vlastimil Dědic jun.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.