EXKLUZIVNĚ + VIDEO: Peugeot 207 S2000 testovala na Vyškovsku posádka slovenského týmu Deštruktprojekt.
Se startovním číslem 15, vyrazili na první letošní podnik rallysprintového mistrovství, Rally Vrchovina, posádka Deštruktprojekt rally teamu Lukáš a Julo Lapdavští s Peugeotem S2000.
Posádka najezdila, před Vrchovinou, na Vyškovsku několik desítek kilometrů. O jejich závodní náčiní se stará firma Apid Miroslava Jandíka. Posádkce pomáhal s nastavením Mirek Švec a také posádku navštívil Pavel Valoušek, který klukům také poradil.
V cíli Rally Vrchovina jim patřila 13. pozice absolutně, 5. ve třídě a 3. mezi juniory. O tom jak se jim dařilo na Vrchovině přineseme rozhovor, který připravujeme, ale pod videem máte možnost aktuálně číst, jak proběhlo včerejší testování a jak se posádka těší na Prešov.
Video Tomáš Blažek
Po absolvování Rally Vrchovina bylo potřeba opět testovat. Dnes tedy proběhl další test a jak probíhal nechme hovořit Lukáše Lapdavského: "Tak dnesny test bol na zaklade poznatkov z Vrchoviny. Na vrchovine nam to nezahynalo presne akoby malo,neboli sme si isty,ci to bolo volbou nespravnych pneumatik,alebo doladeniu podvozku este pred vrchovinou. Dnes sme sa zamerali prave nato, aby zahynalo spravne ,co sa nam aj snad podarilo. Je viacmenej pravdepodobne, ze to bola chyba v pneumatikach, lebo pocasie na vrchovine vyzeralo vseliako a my sme sli cely cas na 0-kach narezanych ci uz do prvej etepy,alebo druhej. Bola zima, tak sme ich tam radsej nechali i na dalsie prejazdy. No ukazalo sa zrejme, ze to nebola najvhodnejsia varianta, kedze vsetci sli skoro na 20-kach slickoch a kazdy si polepsil o celkom dost. Cize dnesny test bol zamerany na tom, aby sme zisli presnu pricinu, analyzovali sme preco to nezahynalo...no teraz si myslim ze uz je to ok a zrejme to bolo vazne gumami,".
Na testu před Vrchovinou jsou vidět pomocníci, kdo ti pomáhal s nastavením auta?
"Kedze na teste pred vrchovinou nam dost pomohol s nastavenim auta Mirek Švec a taktiez Valoskouvci, ktory prave oni Mirka poprosili oto aby prisiel a pomohol nam. Tymto by som im touto cestou chcel moc poďakovať za pomoc ,".
Kolik kilometrů a na jakých úsecích jsi dnes testoval?
"Dnes sme testovali celkom dost,na 3roznych usekoch,3roznych miestach. Predpokladam ze takych 50 km ostrych urcite, mozno aj viac, to musime vyzistit z dat a hlavne, chceli sme skusit testovat za tmy,kedze prva etapa na Rally Presov sa ide za tmy,"
Chystáš se poctivě na první rally slovenského mistrovství co očekáváš od trati rally a od konkurence?
"Rally presov je sice pekna,no predpokladam ze bude ryyychla. Uvidime zajtra po obhliadkach trati. Tento rok je v podstate rally presov odost pozmenena oproti vlanajsku a pred, kedze sa ide ako 2denny pretek, pricom prva etapa sa ide za tmy.Trosku nas akurat tak trapi pocasie, lebo ma vraj prsat, co urcite nebude nikoho, kto chce pomysliet na pekny vysledok, tesit. Predsa len, je to prva rally na Slovensku po zimnej pauze, bodlo by sucho :-) i ked pre nas to uz bude 3. sutaz v tejto sezone a co sa tyka konkurencie, urcite bude silna takze nechcem predbiehat situaciu a necham to prave na rztach :-) ake casy sa pojdu¨
Nezbývá než posádce popřát hodně štěstí a veřit, že je vše správně nachystáno a že se povede dobrý výsledek.
Zítra večer, pokud se podaří spojení, přineseme aktuální poznatky z prvního dne treninků na Rally Prešov a pokud vše půjde podle plánu tak i z večerního servisu.
Autentičnost rozhovoru podtrhuje dnešní moderní psaní bez diakritiky, jelikož rozhovor vznikl přes chat sociální sítě Facebook a hlavě přepis do správné slovenštiny by trval věčnost. Proto prosím toto omluvte.
Foto: Tomáš Brčko Brázdil, Rally Vrchovina 2012
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.