EXKLUZIVNĚ + VIDEO: Peugeot 207 S2000 testovala na Vyškovsku posádka slovenského týmu Deštruktprojekt.
Se startovním číslem 15, vyrazili na první letošní podnik rallysprintového mistrovství, Rally Vrchovina, posádka Deštruktprojekt rally teamu Lukáš a Julo Lapdavští s Peugeotem S2000.
Posádka najezdila, před Vrchovinou, na Vyškovsku několik desítek kilometrů. O jejich závodní náčiní se stará firma Apid Miroslava Jandíka. Posádkce pomáhal s nastavením Mirek Švec a také posádku navštívil Pavel Valoušek, který klukům také poradil.
V cíli Rally Vrchovina jim patřila 13. pozice absolutně, 5. ve třídě a 3. mezi juniory. O tom jak se jim dařilo na Vrchovině přineseme rozhovor, který připravujeme, ale pod videem máte možnost aktuálně číst, jak proběhlo včerejší testování a jak se posádka těší na Prešov.
Video Tomáš Blažek
Po absolvování Rally Vrchovina bylo potřeba opět testovat. Dnes tedy proběhl další test a jak probíhal nechme hovořit Lukáše Lapdavského: "Tak dnesny test bol na zaklade poznatkov z Vrchoviny. Na vrchovine nam to nezahynalo presne akoby malo,neboli sme si isty,ci to bolo volbou nespravnych pneumatik,alebo doladeniu podvozku este pred vrchovinou. Dnes sme sa zamerali prave nato, aby zahynalo spravne ,co sa nam aj snad podarilo. Je viacmenej pravdepodobne, ze to bola chyba v pneumatikach, lebo pocasie na vrchovine vyzeralo vseliako a my sme sli cely cas na 0-kach narezanych ci uz do prvej etepy,alebo druhej. Bola zima, tak sme ich tam radsej nechali i na dalsie prejazdy. No ukazalo sa zrejme, ze to nebola najvhodnejsia varianta, kedze vsetci sli skoro na 20-kach slickoch a kazdy si polepsil o celkom dost. Cize dnesny test bol zamerany na tom, aby sme zisli presnu pricinu, analyzovali sme preco to nezahynalo...no teraz si myslim ze uz je to ok a zrejme to bolo vazne gumami,".
Na testu před Vrchovinou jsou vidět pomocníci, kdo ti pomáhal s nastavením auta?
"Kedze na teste pred vrchovinou nam dost pomohol s nastavenim auta Mirek Švec a taktiez Valoskouvci, ktory prave oni Mirka poprosili oto aby prisiel a pomohol nam. Tymto by som im touto cestou chcel moc poďakovať za pomoc ,".
Kolik kilometrů a na jakých úsecích jsi dnes testoval?
"Dnes sme testovali celkom dost,na 3roznych usekoch,3roznych miestach. Predpokladam ze takych 50 km ostrych urcite, mozno aj viac, to musime vyzistit z dat a hlavne, chceli sme skusit testovat za tmy,kedze prva etapa na Rally Presov sa ide za tmy,"
Chystáš se poctivě na první rally slovenského mistrovství co očekáváš od trati rally a od konkurence?
"Rally presov je sice pekna,no predpokladam ze bude ryyychla. Uvidime zajtra po obhliadkach trati. Tento rok je v podstate rally presov odost pozmenena oproti vlanajsku a pred, kedze sa ide ako 2denny pretek, pricom prva etapa sa ide za tmy.Trosku nas akurat tak trapi pocasie, lebo ma vraj prsat, co urcite nebude nikoho, kto chce pomysliet na pekny vysledok, tesit. Predsa len, je to prva rally na Slovensku po zimnej pauze, bodlo by sucho :-) i ked pre nas to uz bude 3. sutaz v tejto sezone a co sa tyka konkurencie, urcite bude silna takze nechcem predbiehat situaciu a necham to prave na rztach :-) ake casy sa pojdu¨
Nezbývá než posádce popřát hodně štěstí a veřit, že je vše správně nachystáno a že se povede dobrý výsledek.
Zítra večer, pokud se podaří spojení, přineseme aktuální poznatky z prvního dne treninků na Rally Prešov a pokud vše půjde podle plánu tak i z večerního servisu.
Autentičnost rozhovoru podtrhuje dnešní moderní psaní bez diakritiky, jelikož rozhovor vznikl přes chat sociální sítě Facebook a hlavě přepis do správné slovenštiny by trval věčnost. Proto prosím toto omluvte.
Foto: Tomáš Brčko Brázdil, Rally Vrchovina 2012
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?