Pozorní fanoušci jistě na jednom z českých rallyových serverů nedávno zachytili tiskovku týmu A.T. Motorsport s velmi zajímavou informací. Tu vypustil tým Antonína Tlusťáka při příležitosti jeho 30. narozenin.
JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!
(ZDE: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13469) V tiskovce přímo z Antonínových úst doslova zaznělo: „Na úvodní rallysprint jsme sice přihlášeni s vozem kategorie WRC, ale připravujeme pro naše soupeře velké překvapení. Chtěli bychom totiž tohoto žigulíka nasadit proti nim. Doufám, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás s touto raketou pustili v rámci mistráku ve třídě S2.“ Toto byla reakce na to, že se v garážích A.T. Motorsport objevila jakási Lada VFTS.
Z tábora JTRT se však nahlas ozývá jednoznačná odpověď na tento nesportovní tah. Rozzlobený Jaromír Tomaštík, majitel a jezdec JTRT v jedné osobě, totiž v lednu zakoupil za nemalé peníze vůz Subaru Impreza WRC S12 po Petteru Solbergovi v domnění, že Antonín Tlusťák pojede sezonu s Lancerem WRC a bude tak jeho největším soupeřem. „Pan Tlusťák označil svůj nový vůz doslova za raketu, takže jsme dostali velký strach a začali situaci okamžitě řešit. Sice jsme koupili Imprezu WRC, ale peníze vem v tuto chvíli čert! Naše Impreza by ruskému heblu pravděpodobně nestačila.“ Takto se vyjádřil bezprostředně po ověření Tlusťákovy zprávy velmi rozladěný Jaromír Tomaštík.
Do stratu sezony zbývá již necelý týden, a tak se JTRT opět vydalo na námluvy do Maďarska. A nyní už můžeme říci, že úspěšné! Díky velmi dobrým vztahům s týmem Budai se podařilo pro letošní sezonu zajistit starty se špičkovou ex-tovární Ladu 2105 VFTS! A že to bude také raketa, potvrdil sám jezdec: „Jedná se o originální tovární vůz z roku 1987 o výkonu 125 koní s maximálkou až 180km/h. Auto má 5-ti stupňovou krátkou převodovku, takže s těmito parametry a aluminiovou kastlí poletí jako blázen. Také věřím, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás pustili do mistráku ve třídě S2. Každopádně se na boje s Tondou Tlusťákem velmi těším a věřím, že mě rozhodně nedostane! Navíc mně bude letos 40, takže když může mít Tonda ke třicátinám VFTSo, tak co bych ho nemohl mít já…“
V tuto chvíli má tým již po prvních seznamovacích testech s vozem a u Tomaštíků vládne celkem spokojenost. „Tak auto není ještě úplně hotové a čeká nás hodně práce před prvním startem na Vrchovině. Velké rezervy vidím ještě v zejména v motoru. Ale na první sprint budeme připraveni. Koupil jsem i poslední model přilby, makrolonová okna VFTSo také má, takže technickou snad projdeme. Přizvali jsme si také z ruského Togliatti na pomoc technika z AutoVAZ Žiguli Motorsport, takže dokonce jedeme s tovární podporou. Věřím, že se k nám fanoušci neotočí zády a přijdou nás podpořit,“ uzavřel vydechnuvší si Jaromír Tomaštík.
-apr-
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?