JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Archiv RallyZone.cz
Adam Blahouš 1. dubna 2012 12:30
Sdílej:

Pozorní fanoušci jistě na jednom z českých rallyových serverů nedávno zachytili tiskovku týmu A.T. Motorsport s velmi zajímavou informací. Tu vypustil tým Antonína Tlusťáka při příležitosti jeho 30. narozenin.

JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!

(ZDE: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13469) V tiskovce přímo z Antonínových úst doslova zaznělo: „Na úvodní rallysprint jsme sice přihlášeni s vozem kategorie WRC, ale připravujeme pro naše soupeře velké překvapení. Chtěli bychom totiž tohoto žigulíka nasadit proti nim. Doufám, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás s touto raketou pustili v rámci mistráku ve třídě S2.“ Toto byla reakce na to, že se v garážích A.T. Motorsport objevila jakási Lada VFTS.

Z tábora JTRT se však nahlas ozývá jednoznačná odpověď na tento nesportovní tah. Rozzlobený Jaromír Tomaštík, majitel a jezdec JTRT v jedné osobě, totiž v lednu zakoupil za nemalé peníze vůz Subaru Impreza WRC S12 po Petteru Solbergovi v domnění, že Antonín Tlusťák pojede sezonu s Lancerem WRC a bude tak jeho největším soupeřem. „Pan Tlusťák označil svůj nový vůz doslova za raketu, takže jsme dostali velký strach a začali situaci okamžitě řešit. Sice jsme koupili Imprezu WRC, ale peníze vem v tuto chvíli čert! Naše Impreza by ruskému heblu pravděpodobně nestačila.“ Takto se vyjádřil bezprostředně po ověření Tlusťákovy zprávy velmi rozladěný Jaromír Tomaštík.

Do stratu sezony zbývá již necelý týden, a tak se JTRT opět vydalo na námluvy do Maďarska. A nyní už můžeme říci, že úspěšné! Díky velmi dobrým vztahům s týmem Budai se podařilo pro letošní sezonu zajistit starty se špičkovou ex-tovární Ladu 2105 VFTS! A že to bude také raketa, potvrdil sám jezdec: „Jedná se o originální tovární vůz z roku 1987 o výkonu 125 koní s maximálkou až 180km/h. Auto má 5-ti stupňovou krátkou převodovku, takže s těmito parametry a aluminiovou kastlí poletí jako blázen. Také věřím, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás pustili do mistráku ve třídě S2. Každopádně se na boje s Tondou Tlusťákem velmi těším a věřím, že mě rozhodně nedostane! Navíc mně bude letos 40, takže když může mít Tonda ke třicátinám VFTSo, tak co bych ho nemohl mít já…“

V tuto chvíli má tým již po prvních seznamovacích testech s vozem a u Tomaštíků vládne celkem spokojenost. „Tak auto není ještě úplně hotové a čeká nás hodně práce před prvním startem na Vrchovině. Velké rezervy vidím ještě v zejména v motoru. Ale na první sprint budeme připraveni. Koupil jsem i poslední model přilby, makrolonová okna VFTSo také má, takže technickou snad projdeme. Přizvali jsme si také z ruského Togliatti na pomoc technika z AutoVAZ Žiguli Motorsport, takže dokonce jedeme s tovární podporou. Věřím, že se k nám fanoušci neotočí zády a přijdou nás podpořit,“ uzavřel vydechnuvší si Jaromír Tomaštík.

 

-apr-

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.