Pozorní fanoušci jistě na jednom z českých rallyových serverů nedávno zachytili tiskovku týmu A.T. Motorsport s velmi zajímavou informací. Tu vypustil tým Antonína Tlusťáka při příležitosti jeho 30. narozenin.
JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!
(ZDE: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13469) V tiskovce přímo z Antonínových úst doslova zaznělo: „Na úvodní rallysprint jsme sice přihlášeni s vozem kategorie WRC, ale připravujeme pro naše soupeře velké překvapení. Chtěli bychom totiž tohoto žigulíka nasadit proti nim. Doufám, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás s touto raketou pustili v rámci mistráku ve třídě S2.“ Toto byla reakce na to, že se v garážích A.T. Motorsport objevila jakási Lada VFTS.
Z tábora JTRT se však nahlas ozývá jednoznačná odpověď na tento nesportovní tah. Rozzlobený Jaromír Tomaštík, majitel a jezdec JTRT v jedné osobě, totiž v lednu zakoupil za nemalé peníze vůz Subaru Impreza WRC S12 po Petteru Solbergovi v domnění, že Antonín Tlusťák pojede sezonu s Lancerem WRC a bude tak jeho největším soupeřem. „Pan Tlusťák označil svůj nový vůz doslova za raketu, takže jsme dostali velký strach a začali situaci okamžitě řešit. Sice jsme koupili Imprezu WRC, ale peníze vem v tuto chvíli čert! Naše Impreza by ruskému heblu pravděpodobně nestačila.“ Takto se vyjádřil bezprostředně po ověření Tlusťákovy zprávy velmi rozladěný Jaromír Tomaštík.
Do stratu sezony zbývá již necelý týden, a tak se JTRT opět vydalo na námluvy do Maďarska. A nyní už můžeme říci, že úspěšné! Díky velmi dobrým vztahům s týmem Budai se podařilo pro letošní sezonu zajistit starty se špičkovou ex-tovární Ladu 2105 VFTS! A že to bude také raketa, potvrdil sám jezdec: „Jedná se o originální tovární vůz z roku 1987 o výkonu 125 koní s maximálkou až 180km/h. Auto má 5-ti stupňovou krátkou převodovku, takže s těmito parametry a aluminiovou kastlí poletí jako blázen. Také věřím, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás pustili do mistráku ve třídě S2. Každopádně se na boje s Tondou Tlusťákem velmi těším a věřím, že mě rozhodně nedostane! Navíc mně bude letos 40, takže když může mít Tonda ke třicátinám VFTSo, tak co bych ho nemohl mít já…“
V tuto chvíli má tým již po prvních seznamovacích testech s vozem a u Tomaštíků vládne celkem spokojenost. „Tak auto není ještě úplně hotové a čeká nás hodně práce před prvním startem na Vrchovině. Velké rezervy vidím ještě v zejména v motoru. Ale na první sprint budeme připraveni. Koupil jsem i poslední model přilby, makrolonová okna VFTSo také má, takže technickou snad projdeme. Přizvali jsme si také z ruského Togliatti na pomoc technika z AutoVAZ Žiguli Motorsport, takže dokonce jedeme s tovární podporou. Věřím, že se k nám fanoušci neotočí zády a přijdou nás podpořit,“ uzavřel vydechnuvší si Jaromír Tomaštík.
-apr-
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?