Pozorní fanoušci jistě na jednom z českých rallyových serverů nedávno zachytili tiskovku týmu A.T. Motorsport s velmi zajímavou informací. Tu vypustil tým Antonína Tlusťáka při příležitosti jeho 30. narozenin.
JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!
(ZDE: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13469) V tiskovce přímo z Antonínových úst doslova zaznělo: „Na úvodní rallysprint jsme sice přihlášeni s vozem kategorie WRC, ale připravujeme pro naše soupeře velké překvapení. Chtěli bychom totiž tohoto žigulíka nasadit proti nim. Doufám, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás s touto raketou pustili v rámci mistráku ve třídě S2.“ Toto byla reakce na to, že se v garážích A.T. Motorsport objevila jakási Lada VFTS.
Z tábora JTRT se však nahlas ozývá jednoznačná odpověď na tento nesportovní tah. Rozzlobený Jaromír Tomaštík, majitel a jezdec JTRT v jedné osobě, totiž v lednu zakoupil za nemalé peníze vůz Subaru Impreza WRC S12 po Petteru Solbergovi v domnění, že Antonín Tlusťák pojede sezonu s Lancerem WRC a bude tak jeho největším soupeřem. „Pan Tlusťák označil svůj nový vůz doslova za raketu, takže jsme dostali velký strach a začali situaci okamžitě řešit. Sice jsme koupili Imprezu WRC, ale peníze vem v tuto chvíli čert! Naše Impreza by ruskému heblu pravděpodobně nestačila.“ Takto se vyjádřil bezprostředně po ověření Tlusťákovy zprávy velmi rozladěný Jaromír Tomaštík.
Do stratu sezony zbývá již necelý týden, a tak se JTRT opět vydalo na námluvy do Maďarska. A nyní už můžeme říci, že úspěšné! Díky velmi dobrým vztahům s týmem Budai se podařilo pro letošní sezonu zajistit starty se špičkovou ex-tovární Ladu 2105 VFTS! A že to bude také raketa, potvrdil sám jezdec: „Jedná se o originální tovární vůz z roku 1987 o výkonu 125 koní s maximálkou až 180km/h. Auto má 5-ti stupňovou krátkou převodovku, takže s těmito parametry a aluminiovou kastlí poletí jako blázen. Také věřím, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás pustili do mistráku ve třídě S2. Každopádně se na boje s Tondou Tlusťákem velmi těším a věřím, že mě rozhodně nedostane! Navíc mně bude letos 40, takže když může mít Tonda ke třicátinám VFTSo, tak co bych ho nemohl mít já…“
V tuto chvíli má tým již po prvních seznamovacích testech s vozem a u Tomaštíků vládne celkem spokojenost. „Tak auto není ještě úplně hotové a čeká nás hodně práce před prvním startem na Vrchovině. Velké rezervy vidím ještě v zejména v motoru. Ale na první sprint budeme připraveni. Koupil jsem i poslední model přilby, makrolonová okna VFTSo také má, takže technickou snad projdeme. Přizvali jsme si také z ruského Togliatti na pomoc technika z AutoVAZ Žiguli Motorsport, takže dokonce jedeme s tovární podporou. Věřím, že se k nám fanoušci neotočí zády a přijdou nás podpořit,“ uzavřel vydechnuvší si Jaromír Tomaštík.
-apr-
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?