JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!

Tomaštík, Jaromír
Tomaštík, Jaromír, foto: Archiv RallyZone.cz
Adam Blahouš 1. dubna 2012 12:30
Sdílej:

Pozorní fanoušci jistě na jednom z českých rallyových serverů nedávno zachytili tiskovku týmu A.T. Motorsport s velmi zajímavou informací. Tu vypustil tým Antonína Tlusťáka při příležitosti jeho 30. narozenin.

JTRT: Tomaštík s Imprezou WRC sprinty nepojede a mění techniku!

(ZDE: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13469) V tiskovce přímo z Antonínových úst doslova zaznělo: „Na úvodní rallysprint jsme sice přihlášeni s vozem kategorie WRC, ale připravujeme pro naše soupeře velké překvapení. Chtěli bychom totiž tohoto žigulíka nasadit proti nim. Doufám, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás s touto raketou pustili v rámci mistráku ve třídě S2.“ Toto byla reakce na to, že se v garážích A.T. Motorsport objevila jakási Lada VFTS.

Z tábora JTRT se však nahlas ozývá jednoznačná odpověď na tento nesportovní tah. Rozzlobený Jaromír Tomaštík, majitel a jezdec JTRT v jedné osobě, totiž v lednu zakoupil za nemalé peníze vůz Subaru Impreza WRC S12 po Petteru Solbergovi v domnění, že Antonín Tlusťák pojede sezonu s Lancerem WRC a bude tak jeho největším soupeřem. „Pan Tlusťák označil svůj nový vůz doslova za raketu, takže jsme dostali velký strach a začali situaci okamžitě řešit. Sice jsme koupili Imprezu WRC, ale peníze vem v tuto chvíli čert! Naše Impreza by ruskému heblu pravděpodobně nestačila.“ Takto se vyjádřil bezprostředně po ověření Tlusťákovy zprávy velmi rozladěný Jaromír Tomaštík.

Do stratu sezony zbývá již necelý týden, a tak se JTRT opět vydalo na námluvy do Maďarska. A nyní už můžeme říci, že úspěšné! Díky velmi dobrým vztahům s týmem Budai se podařilo pro letošní sezonu zajistit starty se špičkovou ex-tovární Ladu 2105 VFTS! A že to bude také raketa, potvrdil sám jezdec: „Jedná se o originální tovární vůz z roku 1987 o výkonu 125 koní s maximálkou až 180km/h. Auto má 5-ti stupňovou krátkou převodovku, takže s těmito parametry a aluminiovou kastlí poletí jako blázen. Také věřím, že se nám podaří přesvědčit techniky, aby nás pustili do mistráku ve třídě S2. Každopádně se na boje s Tondou Tlusťákem velmi těším a věřím, že mě rozhodně nedostane! Navíc mně bude letos 40, takže když může mít Tonda ke třicátinám VFTSo, tak co bych ho nemohl mít já…“

V tuto chvíli má tým již po prvních seznamovacích testech s vozem a u Tomaštíků vládne celkem spokojenost. „Tak auto není ještě úplně hotové a čeká nás hodně práce před prvním startem na Vrchovině. Velké rezervy vidím ještě v zejména v motoru. Ale na první sprint budeme připraveni. Koupil jsem i poslední model přilby, makrolonová okna VFTSo také má, takže technickou snad projdeme. Přizvali jsme si také z ruského Togliatti na pomoc technika z AutoVAZ Žiguli Motorsport, takže dokonce jedeme s tovární podporou. Věřím, že se k nám fanoušci neotočí zády a přijdou nás podpořit,“ uzavřel vydechnuvší si Jaromír Tomaštík.

 

-apr-

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.