Po loňském neúspěšném tažení na titul ve třídě 9 se Adam Kobliha rozhodl vzít změny ve svém týmu pěkně od podlahy. Nyní je připraven naplno bojovat o každý metr rychlostní zkoušky na nadcházející Bonver Valašská rally, ta se uskuteční již o tomto víkendu v okolí Valašského Meziříčí.
Přes zimní přestávku se událo v AK Racingu několik důležitých změn. Tou nejzásadnější je výměna spolujezdce, na pravém sedadle tak už nebude dále usedat Martin Trlifaj a jeho místo zaujme zkušený Karel Žáček. Co od toho očekává samotná posádka? „Doufám, že mě tato změna posune zase o kousek dál. Loňskou sezónu jsem trochu bojoval s rozpisem na každé soutěži, ale ty skutečné mezery vidím až teď. Po prvním svezení s Karlem jsem přišel na to, že je potřeba udělat mnoho změn. Podle mého rozpisu se nedalo jet úplně naplno, teď jej vidím jako příliš optimistický. Určitě se nepodaří vychytat všechny mouchy hned, ale pracujeme na tom a sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat na Valašce. Rád bych poděkoval Martinovi za vše, co pro mě udělal a popřál mu mnoho úspěchů v jeho další kariéře spolujezdce“, svěřil se Adam Kobliha.
Posádka na trati Barum Rally 2011
„Od spolupráce s Adamem si slibuji velmi dobré výsledky. Je to mladý, ambiciózní pilot, který má ještě kariéru před sebou. Budu velmi rád, když budu moci přispět svým dílem ke společným úspěchům. Očekávám minimálně mistrovský titul. Motivaci mám obrovskou a už se nemůžu dočkat začátku sezóny“,přispěl svým názorem novopečený spolujezdec.
Nová dvojice bude využívat, stejně jako tomu bylo loni, služeb nestárnoucí Hondy Civic Vti, tentokrát však vůz bude z dílen Sprarrow Racing teamu. Jako již tradiční zbarvení lze označit bílo-modrý kabát, do kterého byla „nová“ Honda obléknuta. Letošní program posádky Kobliha – Žáček zatím ještě přesně není známý, určitě se ale ve startovních listinách nebude objevovat tak často jako v loňském roce. Vše se bude odvíjet od finanční situace.
Adam absolvoval s autem již několik testovacích kilometrů, jaké tedy jsou dojmy z prvního svezení a nového týmu? „Z auta mám prozatím dobrý pocit. Myslím, že je na stejné úrovni jako loňská Honda, jen tam máme tvrdou špéru. Jak na tom budeme v porovnání s konkurencí, uvidíme až při prvních erzetách, přeci jenom zimní přestávka byla hodně dlouhá. V týmu se cítím dobře a už se těším na spolupráci v sezóně.“
Posádka na trati Rally Hustopeče 2011
Pohled do seznamu přihlášených na Valašskou rally nabízí poněkud méně posádek zařazených do třídy 9, než tomu bylo v minulém ročníku. Nechybí obhájce loňského vítězství Ondřej Bisaha, ale naproti tomu zde chybí jméno úřadujícího šampiona pro třídu 9 – Ondřeje Blaťáka. „Mrzí mě neúčast Ondry Blaťáka, ale na druhou stranu se těším na souboje s ostatními devítkami. Spíše jsem zvědavý na rychlostní zkoušky. První etapa, která se jede za tmy, mi velmi vyhovuje a určitě prověří celé startovní pole, hlavně RZ Helfštýn. Také jsem zvědavý na závěrečné polookruhové zkoušky, především na jejich průběh. Při defektu nebo technické závadě se na úzké části kolem přehrady Bystřičky dvě auta prostě nevyhnou a mohlo by to zásadně ovlivnit výsledky“, dodal Adam Kobliha.
„Mé velké díky patří našim stávajícím i novým partnerům, kteří se rozhodli podpořit náš tým. Velmi se na Valašku těším a rád bych pozval všechny naše fanoušky a příznivce tohoto sportu, ať se přijdou podívat k tratím nebo i za námi do servisu“, uzavřel valašský pilot.
Do své již třetí Valašské rally odstartuje Adam Kobliha tento pátek v centru Valašského Meziříčí s vozem Honda Civic ve třídě 9. Přejme posádce hodně štěstí, ať se mohou radovat na cílové rampě z vytouženého umístění.
www.akracing.raab.cz
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?