Po loňském neúspěšném tažení na titul ve třídě 9 se Adam Kobliha rozhodl vzít změny ve svém týmu pěkně od podlahy. Nyní je připraven naplno bojovat o každý metr rychlostní zkoušky na nadcházející Bonver Valašská rally, ta se uskuteční již o tomto víkendu v okolí Valašského Meziříčí.
Přes zimní přestávku se událo v AK Racingu několik důležitých změn. Tou nejzásadnější je výměna spolujezdce, na pravém sedadle tak už nebude dále usedat Martin Trlifaj a jeho místo zaujme zkušený Karel Žáček. Co od toho očekává samotná posádka? „Doufám, že mě tato změna posune zase o kousek dál. Loňskou sezónu jsem trochu bojoval s rozpisem na každé soutěži, ale ty skutečné mezery vidím až teď. Po prvním svezení s Karlem jsem přišel na to, že je potřeba udělat mnoho změn. Podle mého rozpisu se nedalo jet úplně naplno, teď jej vidím jako příliš optimistický. Určitě se nepodaří vychytat všechny mouchy hned, ale pracujeme na tom a sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat na Valašce. Rád bych poděkoval Martinovi za vše, co pro mě udělal a popřál mu mnoho úspěchů v jeho další kariéře spolujezdce“, svěřil se Adam Kobliha.
Posádka na trati Barum Rally 2011
„Od spolupráce s Adamem si slibuji velmi dobré výsledky. Je to mladý, ambiciózní pilot, který má ještě kariéru před sebou. Budu velmi rád, když budu moci přispět svým dílem ke společným úspěchům. Očekávám minimálně mistrovský titul. Motivaci mám obrovskou a už se nemůžu dočkat začátku sezóny“,přispěl svým názorem novopečený spolujezdec.
Nová dvojice bude využívat, stejně jako tomu bylo loni, služeb nestárnoucí Hondy Civic Vti, tentokrát však vůz bude z dílen Sprarrow Racing teamu. Jako již tradiční zbarvení lze označit bílo-modrý kabát, do kterého byla „nová“ Honda obléknuta. Letošní program posádky Kobliha – Žáček zatím ještě přesně není známý, určitě se ale ve startovních listinách nebude objevovat tak často jako v loňském roce. Vše se bude odvíjet od finanční situace.
Adam absolvoval s autem již několik testovacích kilometrů, jaké tedy jsou dojmy z prvního svezení a nového týmu? „Z auta mám prozatím dobrý pocit. Myslím, že je na stejné úrovni jako loňská Honda, jen tam máme tvrdou špéru. Jak na tom budeme v porovnání s konkurencí, uvidíme až při prvních erzetách, přeci jenom zimní přestávka byla hodně dlouhá. V týmu se cítím dobře a už se těším na spolupráci v sezóně.“
Posádka na trati Rally Hustopeče 2011
Pohled do seznamu přihlášených na Valašskou rally nabízí poněkud méně posádek zařazených do třídy 9, než tomu bylo v minulém ročníku. Nechybí obhájce loňského vítězství Ondřej Bisaha, ale naproti tomu zde chybí jméno úřadujícího šampiona pro třídu 9 – Ondřeje Blaťáka. „Mrzí mě neúčast Ondry Blaťáka, ale na druhou stranu se těším na souboje s ostatními devítkami. Spíše jsem zvědavý na rychlostní zkoušky. První etapa, která se jede za tmy, mi velmi vyhovuje a určitě prověří celé startovní pole, hlavně RZ Helfštýn. Také jsem zvědavý na závěrečné polookruhové zkoušky, především na jejich průběh. Při defektu nebo technické závadě se na úzké části kolem přehrady Bystřičky dvě auta prostě nevyhnou a mohlo by to zásadně ovlivnit výsledky“, dodal Adam Kobliha.
„Mé velké díky patří našim stávajícím i novým partnerům, kteří se rozhodli podpořit náš tým. Velmi se na Valašku těším a rád bych pozval všechny naše fanoušky a příznivce tohoto sportu, ať se přijdou podívat k tratím nebo i za námi do servisu“, uzavřel valašský pilot.
Do své již třetí Valašské rally odstartuje Adam Kobliha tento pátek v centru Valašského Meziříčí s vozem Honda Civic ve třídě 9. Přejme posádce hodně štěstí, ať se mohou radovat na cílové rampě z vytouženého umístění.
www.akracing.raab.cz
Foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.