Poslední závod rallysprintového mistrovství se jel ve Vsetíně a samozřejmě ani tam jsme nechyběli. Zakončili jsme tím kompletní první sezónu našeho nad očekávání úspěšného působení.
Vsetín velice dobře známe a hodně jsme si věřili. Nastupovali jsme do souboje o celkové stupně vítězů s domácím Gáliou a pražským Robertem Čonkou. Papírově jsme byli nejslabší posádkou ve startovním poli třídy A 7, což nám již od počátku sezony dávali téměř všichni nepokrytě najevo. Zde nám však náhle zkomplikoval plány Hodaň s kitovou felícií, mistr republiky z MMČR, který se na posledním sprintu (ne)očekávaně objevil. Nu což, řekli jsme si, ale bez boje se nevzdáme.
Krásné počasí hrálo podzimnímu sprintu do karet a my jsme si užívali zajímavé tratě RZ, obsypané barevným listím. Sluníčko působivě celou barevnou harmonii dokreslilo. Tolik k počasí a pojďme sevěnovat průběhu soutěže.
Páteční den již tradičně patřil seznamovacím jízdám, které se odehráli naprosto bez problému stejně jako technické přejímky.
Sobotní mrazivé ráno pro nás znamenalo loterii ve volbě pneumatik. Rozhodli jsme se nasadit na celé auto měkké internodia, neboť jsme neměli měkký slick, který by byl lepší variantou. Nicméně i tak jsme jeli poměrně svižně a dokonce se nám podařilo pojíždět soupeře z daleko silnějšími vozy. To nás hodně potěšilo a navnadilo do další sekce. V servise jsme bohužel zachybovali s volbou pneu a nazuli úplně nové střední Goodride. Bohužel jezdíme celý rok na Pirelkách a ty se chovají trošku jinak. Díky tomu jsme výrazně ztráceli. Náskok na Hodaně, který jsme si pracně vyjeli ráno byl fuč. Nicméně i tak jsme jeli po celou dobu dosti rychle. Do poslední sekce jsme ztráceli cca 9 vteřin, na pro nás potřebné čtvrté místo, které by nám stačilo k udržení celkové třetí příčky třídy A 7 sprintového mistrovství. Nazuli jsme nám známe Pirelky a jeli na hranici našich možností s vědomím, že již více nemáme co ztratit. V cíli předposlední RZ jsme na Hodaně stáhli jen desetinku, což bylo velmi málo. Nicméně jsme pořád doufali, že to můžeme dát a poslední RZ, vedoucí kolem Bystřičky jsme letěli daleko za hranou auta a zjistili jak umíme jet rychle. Nicméně ve stopce RZ jsme i tak byli nemile překvapeni, neboť Hodaň nám dal další čtyři vteřiny. Bohužel jsme to nedokázali. Nicméně i tak se za výsledek nestydíme a po odjetých všech sprintech roku si můžeme říct: "bylo to dobrý".
Končit sezónu se stejným počtem bodům jako má Robert Čonka na Fábii je pro nás velký úspěch. Díky jeho lepšímu umístění v ostatních závodech sezóny tak patří třetí místo jemu. Od nás velká gratulace.
Po Rallyshow v Uherském Brodě již zajisté všichni víte, že jsme na příští sezónu přezbrojili a koupili ex. Sedláčkovu Fábii z dílen týmu Defrs, čímž chceme tímto poděkovat panu majiteli za velmi solidní nabídku a vstřícné jednání. Na auto se moc těšíme i když je na něm hromada práce, ale je to další impuls, který nás žene kupředu. Již se moc těšíme na zimní přípravu. Samozřejmě nabízí se otázka co bude s feldou.
To je další bonus pro všechny naše fanoušky a nejen ty naše. Feldu bude celý příští rok vodit po tratích rychlostních zkoušek velice talentovaná pilotka Pavlína Tydlačková. Tu jste mohli tento rok vídat na tratích RZ za volantem stařičké Suzuki Swift.
Obě auta v týmovém provedení jste již mohli spatřit na Rallyshow v Uherském Brodě. Fábie však již na prvním městském okruhu bohužel nevydržela tempo našeho mechanika Ladi Mošťka, kterému jsme start věnovali jako poděkování za celoroční pomoc při opravě našich karosářských úprav Felície . Prasklý unašeč poloosy nás vyřadil ze hry a v roli fanoušků jsme tak aspoň hnali dál Pavlínku. Byl to pro ni opravdu náročný křest ohněm při seznamování se s áčkem. O to víc nás teší skutečnost, že feldu jsme svěřili do správných rukou, což potvrzují i zajížděné slušné časy. Velkou odměnou pro nás ale hlavně Pavlínku, bylo třetí místo ve třídě SA1, přičemž jako první dojela do cíle v hodnocení něžného pohlaví. Určitě slušná premiéra a je na co navázat.
V krátkém shrnutí celého roku bych chtěl vyzdvihnout Radima. Vyrostl z něj velice rychlý a spolehlivý pilot. Velké poděkovaní patří také týmovému kolegovi Alexandru Chovancovi a celé jeho rodině, která nám byla velkou oporou. Saši díky. Dál nesmím zapomenout na Mechanika Jardu Lanšperka, bez kterého bychom takového úspěchu jistě nedosáhli. Samozřejmě další poděkování patří našim přítelkyním za jejich obrovskou toleranci, trpělivost a obětavost. Zvláštní poděkování patří Karlu Jirátkovi, za jeho rady, postřehy a drahocenný čas, který dokáže věnovat i posádce jedoucí v hloubi startovního pole.
Jelikož je rally sport především o financích, obrovské poděkování a naše úcta patří proto všem níže uvedeným partnerům, kteří nás v této ekonomicky nelehké době neváhali finančně či jinou formou podpořit.
Děkujeme:JK nástroje, Kummer s.r.o., Kovář s.r.o, Rumpold a.s., Araver UH, Voma s.r.o., Z-tranz – autodoprava, Moreau Agri, Autobazar California, Prima Bilavčík, Slovácké strojírny UB, Robert Procházka UB, Globalfol s.r.o. UB, S. Janíčková – prodej tech. plynů UB, A-tool s.r.o., Apex play s.r.o., APEX Play a.s., Nadace Děti-kultura-sport.
Nyní pracujeme na technickém a finančním zajištění pro nadcházející sezónu. Doposud nemůže s určitostí sdělit, kterým směrem se vydáme. Rozhodně se z rally jen tak nevytratíme, zůstává však otázkou zda to budou sprinty.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.