Poslední závod rallysprintového mistrovství se jel ve Vsetíně a samozřejmě ani tam jsme nechyběli. Zakončili jsme tím kompletní první sezónu našeho nad očekávání úspěšného působení.
Vsetín velice dobře známe a hodně jsme si věřili. Nastupovali jsme do souboje o celkové stupně vítězů s domácím Gáliou a pražským Robertem Čonkou. Papírově jsme byli nejslabší posádkou ve startovním poli třídy A 7, což nám již od počátku sezony dávali téměř všichni nepokrytě najevo. Zde nám však náhle zkomplikoval plány Hodaň s kitovou felícií, mistr republiky z MMČR, který se na posledním sprintu (ne)očekávaně objevil. Nu což, řekli jsme si, ale bez boje se nevzdáme.
Krásné počasí hrálo podzimnímu sprintu do karet a my jsme si užívali zajímavé tratě RZ, obsypané barevným listím. Sluníčko působivě celou barevnou harmonii dokreslilo. Tolik k počasí a pojďme sevěnovat průběhu soutěže.
Páteční den již tradičně patřil seznamovacím jízdám, které se odehráli naprosto bez problému stejně jako technické přejímky.
Sobotní mrazivé ráno pro nás znamenalo loterii ve volbě pneumatik. Rozhodli jsme se nasadit na celé auto měkké internodia, neboť jsme neměli měkký slick, který by byl lepší variantou. Nicméně i tak jsme jeli poměrně svižně a dokonce se nám podařilo pojíždět soupeře z daleko silnějšími vozy. To nás hodně potěšilo a navnadilo do další sekce. V servise jsme bohužel zachybovali s volbou pneu a nazuli úplně nové střední Goodride. Bohužel jezdíme celý rok na Pirelkách a ty se chovají trošku jinak. Díky tomu jsme výrazně ztráceli. Náskok na Hodaně, který jsme si pracně vyjeli ráno byl fuč. Nicméně i tak jsme jeli po celou dobu dosti rychle. Do poslední sekce jsme ztráceli cca 9 vteřin, na pro nás potřebné čtvrté místo, které by nám stačilo k udržení celkové třetí příčky třídy A 7 sprintového mistrovství. Nazuli jsme nám známe Pirelky a jeli na hranici našich možností s vědomím, že již více nemáme co ztratit. V cíli předposlední RZ jsme na Hodaně stáhli jen desetinku, což bylo velmi málo. Nicméně jsme pořád doufali, že to můžeme dát a poslední RZ, vedoucí kolem Bystřičky jsme letěli daleko za hranou auta a zjistili jak umíme jet rychle. Nicméně ve stopce RZ jsme i tak byli nemile překvapeni, neboť Hodaň nám dal další čtyři vteřiny. Bohužel jsme to nedokázali. Nicméně i tak se za výsledek nestydíme a po odjetých všech sprintech roku si můžeme říct: "bylo to dobrý".
Končit sezónu se stejným počtem bodům jako má Robert Čonka na Fábii je pro nás velký úspěch. Díky jeho lepšímu umístění v ostatních závodech sezóny tak patří třetí místo jemu. Od nás velká gratulace.
Po Rallyshow v Uherském Brodě již zajisté všichni víte, že jsme na příští sezónu přezbrojili a koupili ex. Sedláčkovu Fábii z dílen týmu Defrs, čímž chceme tímto poděkovat panu majiteli za velmi solidní nabídku a vstřícné jednání. Na auto se moc těšíme i když je na něm hromada práce, ale je to další impuls, který nás žene kupředu. Již se moc těšíme na zimní přípravu. Samozřejmě nabízí se otázka co bude s feldou.
To je další bonus pro všechny naše fanoušky a nejen ty naše. Feldu bude celý příští rok vodit po tratích rychlostních zkoušek velice talentovaná pilotka Pavlína Tydlačková. Tu jste mohli tento rok vídat na tratích RZ za volantem stařičké Suzuki Swift.
Obě auta v týmovém provedení jste již mohli spatřit na Rallyshow v Uherském Brodě. Fábie však již na prvním městském okruhu bohužel nevydržela tempo našeho mechanika Ladi Mošťka, kterému jsme start věnovali jako poděkování za celoroční pomoc při opravě našich karosářských úprav Felície . Prasklý unašeč poloosy nás vyřadil ze hry a v roli fanoušků jsme tak aspoň hnali dál Pavlínku. Byl to pro ni opravdu náročný křest ohněm při seznamování se s áčkem. O to víc nás teší skutečnost, že feldu jsme svěřili do správných rukou, což potvrzují i zajížděné slušné časy. Velkou odměnou pro nás ale hlavně Pavlínku, bylo třetí místo ve třídě SA1, přičemž jako první dojela do cíle v hodnocení něžného pohlaví. Určitě slušná premiéra a je na co navázat.
V krátkém shrnutí celého roku bych chtěl vyzdvihnout Radima. Vyrostl z něj velice rychlý a spolehlivý pilot. Velké poděkovaní patří také týmovému kolegovi Alexandru Chovancovi a celé jeho rodině, která nám byla velkou oporou. Saši díky. Dál nesmím zapomenout na Mechanika Jardu Lanšperka, bez kterého bychom takového úspěchu jistě nedosáhli. Samozřejmě další poděkování patří našim přítelkyním za jejich obrovskou toleranci, trpělivost a obětavost. Zvláštní poděkování patří Karlu Jirátkovi, za jeho rady, postřehy a drahocenný čas, který dokáže věnovat i posádce jedoucí v hloubi startovního pole.
Jelikož je rally sport především o financích, obrovské poděkování a naše úcta patří proto všem níže uvedeným partnerům, kteří nás v této ekonomicky nelehké době neváhali finančně či jinou formou podpořit.
Děkujeme:JK nástroje, Kummer s.r.o., Kovář s.r.o, Rumpold a.s., Araver UH, Voma s.r.o., Z-tranz – autodoprava, Moreau Agri, Autobazar California, Prima Bilavčík, Slovácké strojírny UB, Robert Procházka UB, Globalfol s.r.o. UB, S. Janíčková – prodej tech. plynů UB, A-tool s.r.o., Apex play s.r.o., APEX Play a.s., Nadace Děti-kultura-sport.
Nyní pracujeme na technickém a finančním zajištění pro nadcházející sezónu. Doposud nemůže s určitostí sdělit, kterým směrem se vydáme. Rozhodně se z rally jen tak nevytratíme, zůstává však otázkou zda to budou sprinty.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.