Poslední závod rallysprintového mistrovství se jel ve Vsetíně a samozřejmě ani tam jsme nechyběli. Zakončili jsme tím kompletní první sezónu našeho nad očekávání úspěšného působení.
Vsetín velice dobře známe a hodně jsme si věřili. Nastupovali jsme do souboje o celkové stupně vítězů s domácím Gáliou a pražským Robertem Čonkou. Papírově jsme byli nejslabší posádkou ve startovním poli třídy A 7, což nám již od počátku sezony dávali téměř všichni nepokrytě najevo. Zde nám však náhle zkomplikoval plány Hodaň s kitovou felícií, mistr republiky z MMČR, který se na posledním sprintu (ne)očekávaně objevil. Nu což, řekli jsme si, ale bez boje se nevzdáme.
Krásné počasí hrálo podzimnímu sprintu do karet a my jsme si užívali zajímavé tratě RZ, obsypané barevným listím. Sluníčko působivě celou barevnou harmonii dokreslilo. Tolik k počasí a pojďme sevěnovat průběhu soutěže.
Páteční den již tradičně patřil seznamovacím jízdám, které se odehráli naprosto bez problému stejně jako technické přejímky.
Sobotní mrazivé ráno pro nás znamenalo loterii ve volbě pneumatik. Rozhodli jsme se nasadit na celé auto měkké internodia, neboť jsme neměli měkký slick, který by byl lepší variantou. Nicméně i tak jsme jeli poměrně svižně a dokonce se nám podařilo pojíždět soupeře z daleko silnějšími vozy. To nás hodně potěšilo a navnadilo do další sekce. V servise jsme bohužel zachybovali s volbou pneu a nazuli úplně nové střední Goodride. Bohužel jezdíme celý rok na Pirelkách a ty se chovají trošku jinak. Díky tomu jsme výrazně ztráceli. Náskok na Hodaně, který jsme si pracně vyjeli ráno byl fuč. Nicméně i tak jsme jeli po celou dobu dosti rychle. Do poslední sekce jsme ztráceli cca 9 vteřin, na pro nás potřebné čtvrté místo, které by nám stačilo k udržení celkové třetí příčky třídy A 7 sprintového mistrovství. Nazuli jsme nám známe Pirelky a jeli na hranici našich možností s vědomím, že již více nemáme co ztratit. V cíli předposlední RZ jsme na Hodaně stáhli jen desetinku, což bylo velmi málo. Nicméně jsme pořád doufali, že to můžeme dát a poslední RZ, vedoucí kolem Bystřičky jsme letěli daleko za hranou auta a zjistili jak umíme jet rychle. Nicméně ve stopce RZ jsme i tak byli nemile překvapeni, neboť Hodaň nám dal další čtyři vteřiny. Bohužel jsme to nedokázali. Nicméně i tak se za výsledek nestydíme a po odjetých všech sprintech roku si můžeme říct: "bylo to dobrý".
Končit sezónu se stejným počtem bodům jako má Robert Čonka na Fábii je pro nás velký úspěch. Díky jeho lepšímu umístění v ostatních závodech sezóny tak patří třetí místo jemu. Od nás velká gratulace.
Po Rallyshow v Uherském Brodě již zajisté všichni víte, že jsme na příští sezónu přezbrojili a koupili ex. Sedláčkovu Fábii z dílen týmu Defrs, čímž chceme tímto poděkovat panu majiteli za velmi solidní nabídku a vstřícné jednání. Na auto se moc těšíme i když je na něm hromada práce, ale je to další impuls, který nás žene kupředu. Již se moc těšíme na zimní přípravu. Samozřejmě nabízí se otázka co bude s feldou.
To je další bonus pro všechny naše fanoušky a nejen ty naše. Feldu bude celý příští rok vodit po tratích rychlostních zkoušek velice talentovaná pilotka Pavlína Tydlačková. Tu jste mohli tento rok vídat na tratích RZ za volantem stařičké Suzuki Swift.
Obě auta v týmovém provedení jste již mohli spatřit na Rallyshow v Uherském Brodě. Fábie však již na prvním městském okruhu bohužel nevydržela tempo našeho mechanika Ladi Mošťka, kterému jsme start věnovali jako poděkování za celoroční pomoc při opravě našich karosářských úprav Felície . Prasklý unašeč poloosy nás vyřadil ze hry a v roli fanoušků jsme tak aspoň hnali dál Pavlínku. Byl to pro ni opravdu náročný křest ohněm při seznamování se s áčkem. O to víc nás teší skutečnost, že feldu jsme svěřili do správných rukou, což potvrzují i zajížděné slušné časy. Velkou odměnou pro nás ale hlavně Pavlínku, bylo třetí místo ve třídě SA1, přičemž jako první dojela do cíle v hodnocení něžného pohlaví. Určitě slušná premiéra a je na co navázat.
V krátkém shrnutí celého roku bych chtěl vyzdvihnout Radima. Vyrostl z něj velice rychlý a spolehlivý pilot. Velké poděkovaní patří také týmovému kolegovi Alexandru Chovancovi a celé jeho rodině, která nám byla velkou oporou. Saši díky. Dál nesmím zapomenout na Mechanika Jardu Lanšperka, bez kterého bychom takového úspěchu jistě nedosáhli. Samozřejmě další poděkování patří našim přítelkyním za jejich obrovskou toleranci, trpělivost a obětavost. Zvláštní poděkování patří Karlu Jirátkovi, za jeho rady, postřehy a drahocenný čas, který dokáže věnovat i posádce jedoucí v hloubi startovního pole.
Jelikož je rally sport především o financích, obrovské poděkování a naše úcta patří proto všem níže uvedeným partnerům, kteří nás v této ekonomicky nelehké době neváhali finančně či jinou formou podpořit.
Děkujeme:JK nástroje, Kummer s.r.o., Kovář s.r.o, Rumpold a.s., Araver UH, Voma s.r.o., Z-tranz – autodoprava, Moreau Agri, Autobazar California, Prima Bilavčík, Slovácké strojírny UB, Robert Procházka UB, Globalfol s.r.o. UB, S. Janíčková – prodej tech. plynů UB, A-tool s.r.o., Apex play s.r.o., APEX Play a.s., Nadace Děti-kultura-sport.
Nyní pracujeme na technickém a finančním zajištění pro nadcházející sezónu. Doposud nemůže s určitostí sdělit, kterým směrem se vydáme. Rozhodně se z rally jen tak nevytratíme, zůstává však otázkou zda to budou sprinty.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.