Poslední závod rallysprintového mistrovství se jel ve Vsetíně a samozřejmě ani tam jsme nechyběli. Zakončili jsme tím kompletní první sezónu našeho nad očekávání úspěšného působení.
Vsetín velice dobře známe a hodně jsme si věřili. Nastupovali jsme do souboje o celkové stupně vítězů s domácím Gáliou a pražským Robertem Čonkou. Papírově jsme byli nejslabší posádkou ve startovním poli třídy A 7, což nám již od počátku sezony dávali téměř všichni nepokrytě najevo. Zde nám však náhle zkomplikoval plány Hodaň s kitovou felícií, mistr republiky z MMČR, který se na posledním sprintu (ne)očekávaně objevil. Nu což, řekli jsme si, ale bez boje se nevzdáme.
Krásné počasí hrálo podzimnímu sprintu do karet a my jsme si užívali zajímavé tratě RZ, obsypané barevným listím. Sluníčko působivě celou barevnou harmonii dokreslilo. Tolik k počasí a pojďme sevěnovat průběhu soutěže.
Páteční den již tradičně patřil seznamovacím jízdám, které se odehráli naprosto bez problému stejně jako technické přejímky.
Sobotní mrazivé ráno pro nás znamenalo loterii ve volbě pneumatik. Rozhodli jsme se nasadit na celé auto měkké internodia, neboť jsme neměli měkký slick, který by byl lepší variantou. Nicméně i tak jsme jeli poměrně svižně a dokonce se nám podařilo pojíždět soupeře z daleko silnějšími vozy. To nás hodně potěšilo a navnadilo do další sekce. V servise jsme bohužel zachybovali s volbou pneu a nazuli úplně nové střední Goodride. Bohužel jezdíme celý rok na Pirelkách a ty se chovají trošku jinak. Díky tomu jsme výrazně ztráceli. Náskok na Hodaně, který jsme si pracně vyjeli ráno byl fuč. Nicméně i tak jsme jeli po celou dobu dosti rychle. Do poslední sekce jsme ztráceli cca 9 vteřin, na pro nás potřebné čtvrté místo, které by nám stačilo k udržení celkové třetí příčky třídy A 7 sprintového mistrovství. Nazuli jsme nám známe Pirelky a jeli na hranici našich možností s vědomím, že již více nemáme co ztratit. V cíli předposlední RZ jsme na Hodaně stáhli jen desetinku, což bylo velmi málo. Nicméně jsme pořád doufali, že to můžeme dát a poslední RZ, vedoucí kolem Bystřičky jsme letěli daleko za hranou auta a zjistili jak umíme jet rychle. Nicméně ve stopce RZ jsme i tak byli nemile překvapeni, neboť Hodaň nám dal další čtyři vteřiny. Bohužel jsme to nedokázali. Nicméně i tak se za výsledek nestydíme a po odjetých všech sprintech roku si můžeme říct: "bylo to dobrý".
Končit sezónu se stejným počtem bodům jako má Robert Čonka na Fábii je pro nás velký úspěch. Díky jeho lepšímu umístění v ostatních závodech sezóny tak patří třetí místo jemu. Od nás velká gratulace.
Po Rallyshow v Uherském Brodě již zajisté všichni víte, že jsme na příští sezónu přezbrojili a koupili ex. Sedláčkovu Fábii z dílen týmu Defrs, čímž chceme tímto poděkovat panu majiteli za velmi solidní nabídku a vstřícné jednání. Na auto se moc těšíme i když je na něm hromada práce, ale je to další impuls, který nás žene kupředu. Již se moc těšíme na zimní přípravu. Samozřejmě nabízí se otázka co bude s feldou.
To je další bonus pro všechny naše fanoušky a nejen ty naše. Feldu bude celý příští rok vodit po tratích rychlostních zkoušek velice talentovaná pilotka Pavlína Tydlačková. Tu jste mohli tento rok vídat na tratích RZ za volantem stařičké Suzuki Swift.
Obě auta v týmovém provedení jste již mohli spatřit na Rallyshow v Uherském Brodě. Fábie však již na prvním městském okruhu bohužel nevydržela tempo našeho mechanika Ladi Mošťka, kterému jsme start věnovali jako poděkování za celoroční pomoc při opravě našich karosářských úprav Felície . Prasklý unašeč poloosy nás vyřadil ze hry a v roli fanoušků jsme tak aspoň hnali dál Pavlínku. Byl to pro ni opravdu náročný křest ohněm při seznamování se s áčkem. O to víc nás teší skutečnost, že feldu jsme svěřili do správných rukou, což potvrzují i zajížděné slušné časy. Velkou odměnou pro nás ale hlavně Pavlínku, bylo třetí místo ve třídě SA1, přičemž jako první dojela do cíle v hodnocení něžného pohlaví. Určitě slušná premiéra a je na co navázat.
V krátkém shrnutí celého roku bych chtěl vyzdvihnout Radima. Vyrostl z něj velice rychlý a spolehlivý pilot. Velké poděkovaní patří také týmovému kolegovi Alexandru Chovancovi a celé jeho rodině, která nám byla velkou oporou. Saši díky. Dál nesmím zapomenout na Mechanika Jardu Lanšperka, bez kterého bychom takového úspěchu jistě nedosáhli. Samozřejmě další poděkování patří našim přítelkyním za jejich obrovskou toleranci, trpělivost a obětavost. Zvláštní poděkování patří Karlu Jirátkovi, za jeho rady, postřehy a drahocenný čas, který dokáže věnovat i posádce jedoucí v hloubi startovního pole.
Jelikož je rally sport především o financích, obrovské poděkování a naše úcta patří proto všem níže uvedeným partnerům, kteří nás v této ekonomicky nelehké době neváhali finančně či jinou formou podpořit.
Děkujeme:JK nástroje, Kummer s.r.o., Kovář s.r.o, Rumpold a.s., Araver UH, Voma s.r.o., Z-tranz – autodoprava, Moreau Agri, Autobazar California, Prima Bilavčík, Slovácké strojírny UB, Robert Procházka UB, Globalfol s.r.o. UB, S. Janíčková – prodej tech. plynů UB, A-tool s.r.o., Apex play s.r.o., APEX Play a.s., Nadace Děti-kultura-sport.
Nyní pracujeme na technickém a finančním zajištění pro nadcházející sezónu. Doposud nemůže s určitostí sdělit, kterým směrem se vydáme. Rozhodně se z rally jen tak nevytratíme, zůstává však otázkou zda to budou sprinty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?