Interaction Ford Czech Rally Team představuje své plány pro sezónu 2012. Posádka Jiří Navrátil - Jůlius Gál se vedle startů s Fordem Sierra RS Cosworth v kategorii historiků objeví na tratích rychlostních zkoušek ve voze nejvyšší specifikace pro národní šampionáty - ve Fordu Fiesta S2000.
Nápad rozšířit vozový park o další ford přišel s Jirkovým nutkáním najít závodní auto, které by se svými jízdními vlastnostmi dokázalo alespoň přiblížit chování motokáry. Jiří Navrátil toho ve své závodnické kariéře vyzkoušel už hodně - od motokár, přes rallyeové vozy skupiny N, okruhovou pohárovou octavii až po Audi R8 LMS GT3 - ale kromě motokáry mu žádné jiné svezení nečinilo takové potěšení, jaké by si představoval. V roce 2009 přišla touha vrátit se z okruhů do rallye a pořízení Fordu Sierra RS Cosworth. Sierra je čistokrevné „áčko“ a začala se ukazovat cesta. Jirka pro svůj jezdecký styl potřebuje auto cítit a to umožnují jen auta stavěná podle předpisů skupiny A. Bohužel sierra je někde napůl cesty, na jednu stranu má vynikající podvozek, ale na druhou stranu její silný motor a především turboefekt jí propůjčují divokou povahu. V podstatě se dá říci, že během těch 25 let se se sierrou pro její nezkrotnou povahu naučilo jezdit jen několik málo vyvolených. Letos se vedle Jirky posadil kvalitní spolujezdec, několikanásobný mistr České republiky Jůlius Gál a vše do sebe najednou začalo zapadat. Jirka se ovšem stále ještě necítí na závodění výhradně v historicích a tak parta lidí kolem něho začala uvažovat, kam směřovat další kroky. Po zhodnocení dalších možností, to začalo vypadat, že zajímavá a dostupná je cesta - domácí soutěže s autem specifikace S2000.
Při Barum Rallye Zlín se Jiří setkal s Martinem Prokopem, chvíli si povídali o závodění a Martin nakonec Jirkovi nabídl, zda by si při testu nechtěl vyzkoušet jeho Fiestu S2000. Slovo dalo slovo a Jirka se nakonec vypravil i se svými nejbližšími, Václavem Arazimem, Juldou Gálem, Václavem Ježkem a Kájou Kranerem na Vysočinu, aby se s „Fionou“ svezl. Nejprve absolvoval svezení na místě spolujezdce vedle Martina a pak se mu za volant ani moc nechtělo. Fiesta S2000 mu přišla z horkého sedadla až příliš rychlá, ale sotva se posadil za volant, byla to láska na první otočení kol... Pak už věci nabraly rychlý spád a vše vyvrcholilo návštěvou členů Interaction Ford Rally Teamu na Katalánské rallye, ze které fiesta putovala rovnou do litvínovských dílen AP motorsportu.Poslední dva měsíce byly opravdu velice hektické, během krátké doby bylo třeba uskutečnit nákup auta, částečně přeorganizovat stávající tým a sehnat několik nových lidí. Auto bude opět servisovat litvínovský AP motorsport. Vedoucím projektu bude Jirkův přítel a v rallye člověk nadmíru povolaný - Václav Arazim. Na sieře byl Arazim zainteresován jen částečně a míra nasazení odpovídala momentálním časovým možnostem. U Fiesty S2000 to bude práce na plný úvazek.
Jiří Navrátil„K tomuto rozhodnutí vedla dlouhá cesta. Stále si užívám každý start se sierrou a jsem moc rád, že ji mám. Po té, co se FIA rozhodla nepustit auta periody J2 do mezinárodních závodů a odložila jejich vstup (dle dostupných informací) nejdříve na rok 2015, se nám značně zkomplikovaly naše plány. Loňská sezona s Juldou byla bezvadná a v autě se nám dobře spolupracuje. Během ní se ještě prohloubilo naše kamarádství a Julda mi nabídl, že spolu můžeme jet dál. Účast na tomto projektu přislíbil i Václav Arazim a já jsem nadšený, že mými partnery budou takové dvě osobnosti českého rallyesportu. Po tomto důležitém bodě jsem se rozhodl nadále pokračovat v rallye a pokusit se zužitkovat to, co jsem se dosud naučil. Je to velký obrat a velká výzva pro všechny z našeho týmu. Moc bych si přál abychom uspěli! Už dlouho jsem se na nadcházející sezonu netěšil tak jako teď. První svezení s fiestou bylo úžasné, tohle auto se skvěle řídí a dělá přesně to, co od něj očekávám. Navíc sierra a fiesta jsou nádherná dvojice a jen pohled na ně stačí!“Jůlius Gál„Sedím v závodním autě už nějaký ten pátek a mám radost, ze všech úspěchů, které jsme za ty roky s Václavem dosáhli. Jezdíme už opravdu dlouho a hodně se kolem nás změnilo. Moje chuť do závodění však zůstává pořád stejná! Byl jsem v roce 2003 u toho, když Jirka jel svoji první rallye. Letos jsme se díky Vaškovi v autě zase sešli. Jirka se během sezony hodně zrychlil a mám radost, že na tom mám podíl. Zároveň jsem rád za vztahy, které Jirka s kluky má a že se o auto bude opět starat Pípa, přece jen jsme na sebe za ty roky zvyklí. Vašek bude fungovat jako týmový šéf a to by mělo být pro nás s Jirkou velkou úlevou, protože nám se spoustou věcí pomůže. Také je to záruka dobrých informací a rozhodnutí. Závodění s autem specifikace S2000 je samozřejmě snem každé posádky a je jinde než závodění s historikem. Bude to pro celý tým, speciálně pro nás dva, hodně náročné a bude to chtít velký kus práce. Za sebe však můžu říct, že jsem na to připraven! Na společné závodění s fiestou se už moc těším!“
První ostré svezení s Fiestou S2000 posádku Jiří Navrátil - Jůlius Gál čeká při tradičním Setkání mistrů v Sosnové. V příští sezóně je pak v plánu kompletní MČR ve sprintrallye s Fordem Fiesta S2000 a příležitostné starty v zajímavých domácích a zahraničních podnicích s Fordem Sierra RS Cosworth.Aktuální informace najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.com, profil Jiří Navrátil.
Další fotografie naleznete zde.Text: Tisková zpráva Jiří NavrátilFoto: Roman Turovský - Rallyzone.cz
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.