Interaction Ford Czech Rally Team představuje své plány pro sezónu 2012. Posádka Jiří Navrátil - Jůlius Gál se vedle startů s Fordem Sierra RS Cosworth v kategorii historiků objeví na tratích rychlostních zkoušek ve voze nejvyšší specifikace pro národní šampionáty - ve Fordu Fiesta S2000.
Nápad rozšířit vozový park o další ford přišel s Jirkovým nutkáním najít závodní auto, které by se svými jízdními vlastnostmi dokázalo alespoň přiblížit chování motokáry. Jiří Navrátil toho ve své závodnické kariéře vyzkoušel už hodně - od motokár, přes rallyeové vozy skupiny N, okruhovou pohárovou octavii až po Audi R8 LMS GT3 - ale kromě motokáry mu žádné jiné svezení nečinilo takové potěšení, jaké by si představoval. V roce 2009 přišla touha vrátit se z okruhů do rallye a pořízení Fordu Sierra RS Cosworth. Sierra je čistokrevné „áčko“ a začala se ukazovat cesta. Jirka pro svůj jezdecký styl potřebuje auto cítit a to umožnují jen auta stavěná podle předpisů skupiny A. Bohužel sierra je někde napůl cesty, na jednu stranu má vynikající podvozek, ale na druhou stranu její silný motor a především turboefekt jí propůjčují divokou povahu. V podstatě se dá říci, že během těch 25 let se se sierrou pro její nezkrotnou povahu naučilo jezdit jen několik málo vyvolených. Letos se vedle Jirky posadil kvalitní spolujezdec, několikanásobný mistr České republiky Jůlius Gál a vše do sebe najednou začalo zapadat. Jirka se ovšem stále ještě necítí na závodění výhradně v historicích a tak parta lidí kolem něho začala uvažovat, kam směřovat další kroky. Po zhodnocení dalších možností, to začalo vypadat, že zajímavá a dostupná je cesta - domácí soutěže s autem specifikace S2000.
Při Barum Rallye Zlín se Jiří setkal s Martinem Prokopem, chvíli si povídali o závodění a Martin nakonec Jirkovi nabídl, zda by si při testu nechtěl vyzkoušet jeho Fiestu S2000. Slovo dalo slovo a Jirka se nakonec vypravil i se svými nejbližšími, Václavem Arazimem, Juldou Gálem, Václavem Ježkem a Kájou Kranerem na Vysočinu, aby se s „Fionou“ svezl. Nejprve absolvoval svezení na místě spolujezdce vedle Martina a pak se mu za volant ani moc nechtělo. Fiesta S2000 mu přišla z horkého sedadla až příliš rychlá, ale sotva se posadil za volant, byla to láska na první otočení kol... Pak už věci nabraly rychlý spád a vše vyvrcholilo návštěvou členů Interaction Ford Rally Teamu na Katalánské rallye, ze které fiesta putovala rovnou do litvínovských dílen AP motorsportu.Poslední dva měsíce byly opravdu velice hektické, během krátké doby bylo třeba uskutečnit nákup auta, částečně přeorganizovat stávající tým a sehnat několik nových lidí. Auto bude opět servisovat litvínovský AP motorsport. Vedoucím projektu bude Jirkův přítel a v rallye člověk nadmíru povolaný - Václav Arazim. Na sieře byl Arazim zainteresován jen částečně a míra nasazení odpovídala momentálním časovým možnostem. U Fiesty S2000 to bude práce na plný úvazek.
Jiří Navrátil„K tomuto rozhodnutí vedla dlouhá cesta. Stále si užívám každý start se sierrou a jsem moc rád, že ji mám. Po té, co se FIA rozhodla nepustit auta periody J2 do mezinárodních závodů a odložila jejich vstup (dle dostupných informací) nejdříve na rok 2015, se nám značně zkomplikovaly naše plány. Loňská sezona s Juldou byla bezvadná a v autě se nám dobře spolupracuje. Během ní se ještě prohloubilo naše kamarádství a Julda mi nabídl, že spolu můžeme jet dál. Účast na tomto projektu přislíbil i Václav Arazim a já jsem nadšený, že mými partnery budou takové dvě osobnosti českého rallyesportu. Po tomto důležitém bodě jsem se rozhodl nadále pokračovat v rallye a pokusit se zužitkovat to, co jsem se dosud naučil. Je to velký obrat a velká výzva pro všechny z našeho týmu. Moc bych si přál abychom uspěli! Už dlouho jsem se na nadcházející sezonu netěšil tak jako teď. První svezení s fiestou bylo úžasné, tohle auto se skvěle řídí a dělá přesně to, co od něj očekávám. Navíc sierra a fiesta jsou nádherná dvojice a jen pohled na ně stačí!“Jůlius Gál„Sedím v závodním autě už nějaký ten pátek a mám radost, ze všech úspěchů, které jsme za ty roky s Václavem dosáhli. Jezdíme už opravdu dlouho a hodně se kolem nás změnilo. Moje chuť do závodění však zůstává pořád stejná! Byl jsem v roce 2003 u toho, když Jirka jel svoji první rallye. Letos jsme se díky Vaškovi v autě zase sešli. Jirka se během sezony hodně zrychlil a mám radost, že na tom mám podíl. Zároveň jsem rád za vztahy, které Jirka s kluky má a že se o auto bude opět starat Pípa, přece jen jsme na sebe za ty roky zvyklí. Vašek bude fungovat jako týmový šéf a to by mělo být pro nás s Jirkou velkou úlevou, protože nám se spoustou věcí pomůže. Také je to záruka dobrých informací a rozhodnutí. Závodění s autem specifikace S2000 je samozřejmě snem každé posádky a je jinde než závodění s historikem. Bude to pro celý tým, speciálně pro nás dva, hodně náročné a bude to chtít velký kus práce. Za sebe však můžu říct, že jsem na to připraven! Na společné závodění s fiestou se už moc těším!“
První ostré svezení s Fiestou S2000 posádku Jiří Navrátil - Jůlius Gál čeká při tradičním Setkání mistrů v Sosnové. V příští sezóně je pak v plánu kompletní MČR ve sprintrallye s Fordem Fiesta S2000 a příležitostné starty v zajímavých domácích a zahraničních podnicích s Fordem Sierra RS Cosworth.Aktuální informace najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.com, profil Jiří Navrátil.
Další fotografie naleznete zde.Text: Tisková zpráva Jiří NavrátilFoto: Roman Turovský - Rallyzone.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.