Az pneu rally Jeseníky 2011 a velká účast posádek Speed racing Teamu

kryštof, radim
kryštof, radim, foto: Plachý Tomáš
Lukáš Vyoral 16. října 2011 23:15
Sdílej:

Do Jeseníků jsme se hodně těšili. Byl to po dlouhé době pro nás známý závod. Kromě Kopné jsme letos závodili na ,,cizích'' tratích.

Auto prošlo běžnou přípravou a kontrolou. Vyměnily se preventivně běžné díly, daly se nové poloosy.

Odjížděli jsme klasicky ve čtvrtek odpoledne, těšili se na kamarády a naši bývalou žlutou feldu, se kterou vstoupil do kolotoče rally Viktor Pernica s tátou Vladimírem. Jako třetí posádka, která si z jedné poloviny splnila velký sen, byla ve složení Tomáš Blažek navigován zkušenějším Milanem Rákovským a jeli na nově postaveném autě VW Polo od pana Srba.

Pátek byl ve znamení seznamovacích jízd a celý den pršelo. Byli jsme velmi rádi za vykolíkování zatáček tyčemi proti katování. Rychlostní zkoušky jsme v trošku jiném seskupení znali a o to víc jsme se těšili. Naprosto v pořádku jsme opět prošli technickou přejímkou.  Začali jsme přemýšlet nad taktikou sobotního závodu a shodli jsme se,  že nemáme co ztratit a pojedeme co nám strach dovolí :).

Sobotní ráno nás opět vítalo deštivým počasím. Věděli jsme, že musíme zkusit jet, co to půjde a zkusit být co nejvíc na dostřel Gáliovi a Čonkovi. Což na mokru a velmi kluzku může jít i s o dost slabším autem. Bohužel hned ve třetině první rz praská zdvihací tyčka ventilu. Téměř bez výkonu dokončujeme první a následující dva testy. Máme velkou ztrátu na  první dvě auta. V servise to téměř vzdáváme. Zachraňuje nás tým Martina Vopatřila a my mu ještě jednou opravdu moc děkujeme!!! Opravu stíháme v časovém limitu. Na pro nás vlastně první rz si chceme opět zazávodit a zkoušíme, jak moc to klouže. Celkem to jde a začínáme ukousávat ztrátu na auto před náma. Na čtvrtém testu zkoušíme zatáhnout ještě víc..což se daří a na Luboše Picka stahujeme malinko přes dvacet vteřin. Na rychlostním testu šest se přibližujeme na dostřel a ztrácíme na něj 14 sec. Auto začalo fungovat krásně a my ničím netlačeni zajíždíme časy, o kterých jsme si celý rok mohli nechat jen zdát. V servise auto kontrolujeme a měníme ještě díly podvozku, které se nezdají úplně fit. Jarda se podle svých slov v servise konečně baví a začíná se něco dít.

Do poslední sekce jdeme s tím, že zkusíme stáhnout zbytek ztráty na Luboše a když to půjde, zkusíme smazat třičtvrtě minuty i na Dalibora Slivku. Hned na sedmičce přeskakujeme fábii před náma a nažhaveni jdeme na další před náma :) Kluci asi vycítili, že jsme se nějak moc chytli a přestávají se babrat, dáváme jim jen 6 sec. Je nám jasný, že už čtvrtí asi nebudeme  a téměř půl minuty na jedné rz nestáhneme. I tak do toho jdem a snažíme se na 150 procent. Bohužel jedeme opět pod tlakem a nedaří se nám vše tak, jak bychom chtěli. Vyrobíme pár chybek a trošku povolujeme před koncem tempo. Na Slivku jsme dokázali najet jen 3 sec.

Ač přes velké problémy, které nás stály cca 2 minuty času, odjíždíme 5tí a s pocitem, že jsme si velice hezky zazávodili. Radim mi poprvé tento rok nenaříká, že to musí jít víc. Já jsem byl maximálně spokojen s dosahovanými časy. Sice nám opět Gália dával studené obklady, už to ovšem nebylo 40 vteřin, ale ,,jen" kolem 15sec. A to je pro nás velký pokrok. Dokázali jsme se párkrát přiblížit na dostřel i Robertu Čonkovi, což nás mile překvapilo. Jet pět nebo dokonce tři vteřiny za ním není dle mě ostuda s naší užovečkou, teda spíš takovým slepýškem. Do plnohodnotné užovky jí chybí opravdu hodně :)

,,Naše" další dvě posádky také viděly cíl - Viktor na krásném šestém místě třídy SA1. A jako vítěz slabě obsazené třídy 10 spatřil cíl i Tomáš.

Oběma posádkám moc gratulujeme k dokončení velice náročného závodu a těšíme se na jejich další účinkování.

My se nyní soustředíme do Vsetína, kde vygraduje boj o druhé místo třídy 7. Na Gáliu asi -pokud mu auto nevypoví službu- na jeho domácí půdě mít nebudeme. Čonka pojede taky jak rád říká ,,kaši". Nicméně se nevzdáváme a přejeme si opět déšť.  Valašské kotáry dobře známe a nažhavení z Jeseníku zatneme zuby a ono to nějak dopadne :)

Všichni se přijeďte kouknout na napínavý závěr sprintové sezóny a to nejen v naší třídě. :)

Tak čau ve Vsetíně.... Lukin

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?