Do Jeseníků jsme se hodně těšili. Byl to po dlouhé době pro nás známý závod. Kromě Kopné jsme letos závodili na ,,cizích'' tratích.
Auto prošlo běžnou přípravou a kontrolou. Vyměnily se preventivně běžné díly, daly se nové poloosy.
Odjížděli jsme klasicky ve čtvrtek odpoledne, těšili se na kamarády a naši bývalou žlutou feldu, se kterou vstoupil do kolotoče rally Viktor Pernica s tátou Vladimírem. Jako třetí posádka, která si z jedné poloviny splnila velký sen, byla ve složení Tomáš Blažek navigován zkušenějším Milanem Rákovským a jeli na nově postaveném autě VW Polo od pana Srba.
Pátek byl ve znamení seznamovacích jízd a celý den pršelo. Byli jsme velmi rádi za vykolíkování zatáček tyčemi proti katování. Rychlostní zkoušky jsme v trošku jiném seskupení znali a o to víc jsme se těšili. Naprosto v pořádku jsme opět prošli technickou přejímkou. Začali jsme přemýšlet nad taktikou sobotního závodu a shodli jsme se, že nemáme co ztratit a pojedeme co nám strach dovolí :).
Sobotní ráno nás opět vítalo deštivým počasím. Věděli jsme, že musíme zkusit jet, co to půjde a zkusit být co nejvíc na dostřel Gáliovi a Čonkovi. Což na mokru a velmi kluzku může jít i s o dost slabším autem. Bohužel hned ve třetině první rz praská zdvihací tyčka ventilu. Téměř bez výkonu dokončujeme první a následující dva testy. Máme velkou ztrátu na první dvě auta. V servise to téměř vzdáváme. Zachraňuje nás tým Martina Vopatřila a my mu ještě jednou opravdu moc děkujeme!!! Opravu stíháme v časovém limitu. Na pro nás vlastně první rz si chceme opět zazávodit a zkoušíme, jak moc to klouže. Celkem to jde a začínáme ukousávat ztrátu na auto před náma. Na čtvrtém testu zkoušíme zatáhnout ještě víc..což se daří a na Luboše Picka stahujeme malinko přes dvacet vteřin. Na rychlostním testu šest se přibližujeme na dostřel a ztrácíme na něj 14 sec. Auto začalo fungovat krásně a my ničím netlačeni zajíždíme časy, o kterých jsme si celý rok mohli nechat jen zdát. V servise auto kontrolujeme a měníme ještě díly podvozku, které se nezdají úplně fit. Jarda se podle svých slov v servise konečně baví a začíná se něco dít.
Do poslední sekce jdeme s tím, že zkusíme stáhnout zbytek ztráty na Luboše a když to půjde, zkusíme smazat třičtvrtě minuty i na Dalibora Slivku. Hned na sedmičce přeskakujeme fábii před náma a nažhaveni jdeme na další před náma :) Kluci asi vycítili, že jsme se nějak moc chytli a přestávají se babrat, dáváme jim jen 6 sec. Je nám jasný, že už čtvrtí asi nebudeme a téměř půl minuty na jedné rz nestáhneme. I tak do toho jdem a snažíme se na 150 procent. Bohužel jedeme opět pod tlakem a nedaří se nám vše tak, jak bychom chtěli. Vyrobíme pár chybek a trošku povolujeme před koncem tempo. Na Slivku jsme dokázali najet jen 3 sec.
Ač přes velké problémy, které nás stály cca 2 minuty času, odjíždíme 5tí a s pocitem, že jsme si velice hezky zazávodili. Radim mi poprvé tento rok nenaříká, že to musí jít víc. Já jsem byl maximálně spokojen s dosahovanými časy. Sice nám opět Gália dával studené obklady, už to ovšem nebylo 40 vteřin, ale ,,jen" kolem 15sec. A to je pro nás velký pokrok. Dokázali jsme se párkrát přiblížit na dostřel i Robertu Čonkovi, což nás mile překvapilo. Jet pět nebo dokonce tři vteřiny za ním není dle mě ostuda s naší užovečkou, teda spíš takovým slepýškem. Do plnohodnotné užovky jí chybí opravdu hodně :)
,,Naše" další dvě posádky také viděly cíl - Viktor na krásném šestém místě třídy SA1. A jako vítěz slabě obsazené třídy 10 spatřil cíl i Tomáš.
Oběma posádkám moc gratulujeme k dokončení velice náročného závodu a těšíme se na jejich další účinkování.
My se nyní soustředíme do Vsetína, kde vygraduje boj o druhé místo třídy 7. Na Gáliu asi -pokud mu auto nevypoví službu- na jeho domácí půdě mít nebudeme. Čonka pojede taky jak rád říká ,,kaši". Nicméně se nevzdáváme a přejeme si opět déšť. Valašské kotáry dobře známe a nažhavení z Jeseníku zatneme zuby a ono to nějak dopadne :)
Všichni se přijeďte kouknout na napínavý závěr sprintové sezóny a to nejen v naší třídě. :)
Tak čau ve Vsetíně.... Lukin
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?