Az pneu rally Jeseníky 2011 a velká účast posádek Speed racing Teamu

kryštof, radim
kryštof, radim, foto: Plachý Tomáš
Lukáš Vyoral 16. října 2011 23:15
Sdílej:

Do Jeseníků jsme se hodně těšili. Byl to po dlouhé době pro nás známý závod. Kromě Kopné jsme letos závodili na ,,cizích'' tratích.

Auto prošlo běžnou přípravou a kontrolou. Vyměnily se preventivně běžné díly, daly se nové poloosy.

Odjížděli jsme klasicky ve čtvrtek odpoledne, těšili se na kamarády a naši bývalou žlutou feldu, se kterou vstoupil do kolotoče rally Viktor Pernica s tátou Vladimírem. Jako třetí posádka, která si z jedné poloviny splnila velký sen, byla ve složení Tomáš Blažek navigován zkušenějším Milanem Rákovským a jeli na nově postaveném autě VW Polo od pana Srba.

Pátek byl ve znamení seznamovacích jízd a celý den pršelo. Byli jsme velmi rádi za vykolíkování zatáček tyčemi proti katování. Rychlostní zkoušky jsme v trošku jiném seskupení znali a o to víc jsme se těšili. Naprosto v pořádku jsme opět prošli technickou přejímkou.  Začali jsme přemýšlet nad taktikou sobotního závodu a shodli jsme se,  že nemáme co ztratit a pojedeme co nám strach dovolí :).

Sobotní ráno nás opět vítalo deštivým počasím. Věděli jsme, že musíme zkusit jet, co to půjde a zkusit být co nejvíc na dostřel Gáliovi a Čonkovi. Což na mokru a velmi kluzku může jít i s o dost slabším autem. Bohužel hned ve třetině první rz praská zdvihací tyčka ventilu. Téměř bez výkonu dokončujeme první a následující dva testy. Máme velkou ztrátu na  první dvě auta. V servise to téměř vzdáváme. Zachraňuje nás tým Martina Vopatřila a my mu ještě jednou opravdu moc děkujeme!!! Opravu stíháme v časovém limitu. Na pro nás vlastně první rz si chceme opět zazávodit a zkoušíme, jak moc to klouže. Celkem to jde a začínáme ukousávat ztrátu na auto před náma. Na čtvrtém testu zkoušíme zatáhnout ještě víc..což se daří a na Luboše Picka stahujeme malinko přes dvacet vteřin. Na rychlostním testu šest se přibližujeme na dostřel a ztrácíme na něj 14 sec. Auto začalo fungovat krásně a my ničím netlačeni zajíždíme časy, o kterých jsme si celý rok mohli nechat jen zdát. V servise auto kontrolujeme a měníme ještě díly podvozku, které se nezdají úplně fit. Jarda se podle svých slov v servise konečně baví a začíná se něco dít.

Do poslední sekce jdeme s tím, že zkusíme stáhnout zbytek ztráty na Luboše a když to půjde, zkusíme smazat třičtvrtě minuty i na Dalibora Slivku. Hned na sedmičce přeskakujeme fábii před náma a nažhaveni jdeme na další před náma :) Kluci asi vycítili, že jsme se nějak moc chytli a přestávají se babrat, dáváme jim jen 6 sec. Je nám jasný, že už čtvrtí asi nebudeme  a téměř půl minuty na jedné rz nestáhneme. I tak do toho jdem a snažíme se na 150 procent. Bohužel jedeme opět pod tlakem a nedaří se nám vše tak, jak bychom chtěli. Vyrobíme pár chybek a trošku povolujeme před koncem tempo. Na Slivku jsme dokázali najet jen 3 sec.

Ač přes velké problémy, které nás stály cca 2 minuty času, odjíždíme 5tí a s pocitem, že jsme si velice hezky zazávodili. Radim mi poprvé tento rok nenaříká, že to musí jít víc. Já jsem byl maximálně spokojen s dosahovanými časy. Sice nám opět Gália dával studené obklady, už to ovšem nebylo 40 vteřin, ale ,,jen" kolem 15sec. A to je pro nás velký pokrok. Dokázali jsme se párkrát přiblížit na dostřel i Robertu Čonkovi, což nás mile překvapilo. Jet pět nebo dokonce tři vteřiny za ním není dle mě ostuda s naší užovečkou, teda spíš takovým slepýškem. Do plnohodnotné užovky jí chybí opravdu hodně :)

,,Naše" další dvě posádky také viděly cíl - Viktor na krásném šestém místě třídy SA1. A jako vítěz slabě obsazené třídy 10 spatřil cíl i Tomáš.

Oběma posádkám moc gratulujeme k dokončení velice náročného závodu a těšíme se na jejich další účinkování.

My se nyní soustředíme do Vsetína, kde vygraduje boj o druhé místo třídy 7. Na Gáliu asi -pokud mu auto nevypoví službu- na jeho domácí půdě mít nebudeme. Čonka pojede taky jak rád říká ,,kaši". Nicméně se nevzdáváme a přejeme si opět déšť.  Valašské kotáry dobře známe a nažhavení z Jeseníku zatneme zuby a ono to nějak dopadne :)

Všichni se přijeďte kouknout na napínavý závěr sprintové sezóny a to nejen v naší třídě. :)

Tak čau ve Vsetíně.... Lukin

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.