Do Jeseníků jsme se hodně těšili. Byl to po dlouhé době pro nás známý závod. Kromě Kopné jsme letos závodili na ,,cizích'' tratích.
Auto prošlo běžnou přípravou a kontrolou. Vyměnily se preventivně běžné díly, daly se nové poloosy.
Odjížděli jsme klasicky ve čtvrtek odpoledne, těšili se na kamarády a naši bývalou žlutou feldu, se kterou vstoupil do kolotoče rally Viktor Pernica s tátou Vladimírem. Jako třetí posádka, která si z jedné poloviny splnila velký sen, byla ve složení Tomáš Blažek navigován zkušenějším Milanem Rákovským a jeli na nově postaveném autě VW Polo od pana Srba.
Pátek byl ve znamení seznamovacích jízd a celý den pršelo. Byli jsme velmi rádi za vykolíkování zatáček tyčemi proti katování. Rychlostní zkoušky jsme v trošku jiném seskupení znali a o to víc jsme se těšili. Naprosto v pořádku jsme opět prošli technickou přejímkou. Začali jsme přemýšlet nad taktikou sobotního závodu a shodli jsme se, že nemáme co ztratit a pojedeme co nám strach dovolí :).
Sobotní ráno nás opět vítalo deštivým počasím. Věděli jsme, že musíme zkusit jet, co to půjde a zkusit být co nejvíc na dostřel Gáliovi a Čonkovi. Což na mokru a velmi kluzku může jít i s o dost slabším autem. Bohužel hned ve třetině první rz praská zdvihací tyčka ventilu. Téměř bez výkonu dokončujeme první a následující dva testy. Máme velkou ztrátu na první dvě auta. V servise to téměř vzdáváme. Zachraňuje nás tým Martina Vopatřila a my mu ještě jednou opravdu moc děkujeme!!! Opravu stíháme v časovém limitu. Na pro nás vlastně první rz si chceme opět zazávodit a zkoušíme, jak moc to klouže. Celkem to jde a začínáme ukousávat ztrátu na auto před náma. Na čtvrtém testu zkoušíme zatáhnout ještě víc..což se daří a na Luboše Picka stahujeme malinko přes dvacet vteřin. Na rychlostním testu šest se přibližujeme na dostřel a ztrácíme na něj 14 sec. Auto začalo fungovat krásně a my ničím netlačeni zajíždíme časy, o kterých jsme si celý rok mohli nechat jen zdát. V servise auto kontrolujeme a měníme ještě díly podvozku, které se nezdají úplně fit. Jarda se podle svých slov v servise konečně baví a začíná se něco dít.
Do poslední sekce jdeme s tím, že zkusíme stáhnout zbytek ztráty na Luboše a když to půjde, zkusíme smazat třičtvrtě minuty i na Dalibora Slivku. Hned na sedmičce přeskakujeme fábii před náma a nažhaveni jdeme na další před náma :) Kluci asi vycítili, že jsme se nějak moc chytli a přestávají se babrat, dáváme jim jen 6 sec. Je nám jasný, že už čtvrtí asi nebudeme a téměř půl minuty na jedné rz nestáhneme. I tak do toho jdem a snažíme se na 150 procent. Bohužel jedeme opět pod tlakem a nedaří se nám vše tak, jak bychom chtěli. Vyrobíme pár chybek a trošku povolujeme před koncem tempo. Na Slivku jsme dokázali najet jen 3 sec.
Ač přes velké problémy, které nás stály cca 2 minuty času, odjíždíme 5tí a s pocitem, že jsme si velice hezky zazávodili. Radim mi poprvé tento rok nenaříká, že to musí jít víc. Já jsem byl maximálně spokojen s dosahovanými časy. Sice nám opět Gália dával studené obklady, už to ovšem nebylo 40 vteřin, ale ,,jen" kolem 15sec. A to je pro nás velký pokrok. Dokázali jsme se párkrát přiblížit na dostřel i Robertu Čonkovi, což nás mile překvapilo. Jet pět nebo dokonce tři vteřiny za ním není dle mě ostuda s naší užovečkou, teda spíš takovým slepýškem. Do plnohodnotné užovky jí chybí opravdu hodně :)
,,Naše" další dvě posádky také viděly cíl - Viktor na krásném šestém místě třídy SA1. A jako vítěz slabě obsazené třídy 10 spatřil cíl i Tomáš.
Oběma posádkám moc gratulujeme k dokončení velice náročného závodu a těšíme se na jejich další účinkování.
My se nyní soustředíme do Vsetína, kde vygraduje boj o druhé místo třídy 7. Na Gáliu asi -pokud mu auto nevypoví službu- na jeho domácí půdě mít nebudeme. Čonka pojede taky jak rád říká ,,kaši". Nicméně se nevzdáváme a přejeme si opět déšť. Valašské kotáry dobře známe a nažhavení z Jeseníku zatneme zuby a ono to nějak dopadne :)
Všichni se přijeďte kouknout na napínavý závěr sprintové sezóny a to nejen v naší třídě. :)
Tak čau ve Vsetíně.... Lukin
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.