AKTUALIZACE PO RZ9 - CÍL: Česká premiera vozu Mini S2000 se vyvedla. Václav Pech s ním dojel třetí. Vyhrál Roman Odložilík.
Výsledky - CÍL:
Roman Odložilík s Citröenem Xsara WRC ovládl předposlední sprint letošní sezony. Druhému Pavlu Valouškovi ujel na devíti rychlostních zkouškách o 14,2 vteřiny. Třetí dojel při premiéřes vozem Mini John Cooper Works S2000 Václav Pech.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Tureček Martin Citröen Xsara WRC 40:36,4 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia WRC +14,2 3. Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 +1:14,7 4. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:48,1 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:58,4 6. Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +2:43,8 7. Cvrček Věroslav / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +2:48,2 8. Firla Lumír / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer Evo VII +3:23,4 9. Tomaštík J. / Vrečka J. Subaru Impreza WRC +3:26,8 10. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +3:28,4Výsledky po RZ6:
Ve druhé sekci Rally Jeseníky se pořadí první desítky příliš neměnilo. Jediným důležitějším momentem bylo odstoupení Jana Dohnala na RZ4 kvůli havárii. Na čele je stále Odložilík po šesti zkouškách. Druhý Valoušek nabral na páté zkoušce ztrátu více než dvaceti vteřin. Proč tomu tak bylo zatím nevíme. I přes to si ale udržel druhou pozici. Třetí je dál Pech s vozem Mini.Na posádky teď čeká servis a po něm poslední průjezd trojicí rychlostních zkoušek. Vítěz bude znám okolo půl čtvrté.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Odložilík Roman / Tureček Martin Citröen Xsara WRC 27:07,7 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia WRC +14,9 3. Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 +40,8 4. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +1:05,1 5. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:12,7 6. Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +1:50,4 7. Cvrček Věroslav / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +1:55,0 8. Firla Lumír / Plachý Tomáš Mitsubishi Lancer Evo VII +2:17,2 9. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +2:18,3 10. Pešl Jaroslav / Pešek Roman Mitsubishi Lancer Evo IX +2:21,3Výsledky po RZ3: Předposlední podnik letošní sprintové sezony se odehrává dnes v Jeseníkách. Na jezdce čeká trojice rychlostních zkoušek jedoucí se třikrát. V Jeseníkách od rána prší a teplota se pohybuje pod deseti stupni celsia. Od první rychlostní zkoušky se na nejrychlejších třech místech pohybují tři posádky. První dvě jedou s vozy kategorie WRC a třetí s novým vozem Mini John Cooper Works S2000 odbývajícím si českou premieru. Těmi posádkami jsou Valoušek - Hrůza, Odložilík - Tureček a Pech - Uhel. Po třech zkouškách průběžně vede Odložilík jedoucí s Xsarou. Jeho start s Citroenem C4 WRC se zdá být jen kachnou. Za těmito jezdci je další trojice bojující o body do šampionátu. Čtvrtou příčku drží mladý Jakeš společně s Janem Dohnalem. Oba mají po třech rychlostních zkouškách shodnou ztrátu na lídra (34,5 sec.). Na šesté příčce je Jan Sýkora s Lancerem R4. Trochu za očekáváním pak je Dodi Béreš s Fabií S2000. Jeho průběžná sedmá příčka určitě není to, co se od Dodiho čekalo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Odložilík Roman / Tureček Martin Citröen Xsara WRC 13:40,5 --- 2. Valoušek Pavel / Hrůza Zdeněk Škoda Fabia WRC +0,7 3. Pech Václav / Uhel Petr Mini John Cooper Works S2000 +22,9 4. Jakeš Miroslav / Gross Petr Mitsubishi Lancer Evo IX +34,5 5. Dohnal Jan / Grega Tomáš Peugeot 207 S2000 +34,5 6. Sýkora Jan / Škardová Martina Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +40,4 7. Béreš Jozef / Müller Róbert Škoda Fabia S2000 +1:06,7 8. Cvrček Věroslav / Šálek Ondřej Škoda Octavia WRC +1:10,3 9. Bujáček Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX +1:11,8 10. Pešl Jaroslav / Pešek Roman Mitsubishi Lancer Evo IX +1:15,4Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.