Společnost Invelt, jako největší prodejce vozů MINI na tuzemském trhu,přivádí špičkový speciál MINI na tratě českých rally. První test vozu,který proběhl v české republice během června ve spolupráci s naším několikanásobným mistrem v rally Václavem Pechem jun., plně prokázal kvality vozu v dlouhodobém horizontu.
Invelt a česká posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel oznamují začátek spolupráce s vozem MINI JOHN COOPER WORKS SP2000 1.6T.Po dlouhých letech strávených téměř výlučně za volantem Mitsubishi EVO 9 se tento rok soutěžní jezdec Václav Pech se svým dlouholetým spolujezdcem Petrem Uhlem posadí za volant vozu, který je sice na rallyových tratích nováčkem, ale již dnes prokazuje, že bude vážným soupeřem renomovaných soutěžních týmů.Soutěžní tým Invelt rallypro s posádkou připravili krátký testovací program, který využije stávajících podniků Mistrovství České republiky ve sprintrally a dalšího volného podniku ke konci sezony. Vzhledem k tomu, že vůz této třídy nemůže ještě v letošním roce v šampionátu bodovat, starty na těchto podnicích mají pouze ověřit konkurenceschopnost vozu, který je pro domácíšampionát limito ván malým restriktorem o průměru 30 mm, na rozdíl od plnohodnotné verze WRC, která může používat restrictor velikosti 33 mm. „Malý restriktor je pro nás velká neznámá a nezbývá než se poměřit s ostatními soupeři na trati, abychom dostali kompletní pohled na vůz. Poprvních testech na zkušební RZ se prokázalo, že MINI má opravdu skvělé jízdní vlastnosti a Václav z nich byl nadšen. Nicméně výkon motoru je s tímto restriktorem výrazně nižší než u stávajícího vozu Mitsubishi a na trati uvidíme, zda to podvozek a brzdy dokážou vykompenzovat,“ uvedl spolumajitel a generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.Tým se o tomto víkendu zúčastní Rally Jeseníky a o čtrnáct dní později Rally Vsetín a výsledky těchto dvou soutěží budou podkladem k sestavení soutěžního programu týmu pro sezonu 2012.V plánu je účast na některém volném podniku v závěru sezony, buď na Pražském rallysprintu, nebo na Setkání mistrů v Sosnové.Pech – Uhel od roku 2006 startovali s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX, které už však, především v posledních dvou sezonách, přestalo stačit na konkurenci používající modernější techniku S2000. Proto se Václav Pech už v polovině letošní sezony začal ohlížet po novém voze a po úspěšném testu MINI John Cooper Works S2000 v Bělé pod Bezdězem a dohodě sespolečností Invelt, největším prodejcem MINI v ČR, padla volba právě na MINI. „Auto nás nadchlo hned na prvním testu, a to především díky špičkové ovladatelnosti. Jsem rád, že se nám podařilo toto nadšení přetavit v reálné starty a že znovu máme nářadí, se kterým bychom rádi pomýšleli na boj o přední umístění,“ komentuje novou éru své závodní kariéry Václav Pech.Světová rally není pro značku MINI žádnou novinkou. Speciály John Cooper úspěšně kralovaly světovým rally v šedesátých letech minulého století a několikrát zvítězily i ve zrádné Rally Monte Carlo. Letošním rokem se značka MINI do Mistrovství světa WRC vrátila, a i když se program nachází v počáteční fázi, je britská firma PRODRIVE zárukou kvality a dlouhodobýchzkušeností ve vývoji tohoto vozu. Pódiové umístění vozu hned při třetím a čtvrtém startu v Mistrovství světa to potvrdilo.O přípravu speciálu MINI v Čechách se bude starat sportovní oddělení servisu společnosti Invelt ve svých dílnách v Plzni. Pravidelné repase a složitější technické zásahy bude realizovat přímo PRODRIVE ve svých dílnách v britském Banbury.Text: tisková zpráva Invelt ČRFoto: Roman Turovský, Rallyzone.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.