Poslední podnik letošního seriálu Mediasport MMČR v rally vyhrál Roman Kresta díky neuvěřitelnému finiši na poslední rychlostní zkoušce. Potvrdil tak pozici nejrychlejšího muže letošního šampionátu.
Aktualizace po RZ14 - cíl:
Roman Kresta s Petrem Grossem nasadili od začátku příbramské soutěže trošku mírnější tempo, než je u nich obvyklé. Nebylo se ale čemudivit. Letošní titul už měli v kapse po Barum Rally a do Příbrami jeli hlavně bavit diváky. Od první rychlostní zkoušky byl naopak v čele soutěže Václav Pech s Petrem Uhlem. Plzeňská dvojice na své téměř domácí soutěži předváděla skvělý sport. Navíc se dost možná jednalo o poslední Pechův start s osvědčeným Mitsubischi Lancer EVO IX ve velkém mistráku ČR. Už na sprintu v Jeseníkách Pech s Uhlem otestují novou zbraň značky MINI v úpravě pro třídu 1. Vozy této třídy už budou moci od příští sezony bodovat v rámci MMČR. Ale zpět k Příbrami. Druhá etapa probíhala podobně jako ta první. Pech si hlídal první místo a Kresta bavil diváky. Když však na RZ12 Roman Kresta zvítězil a navíc nadělil Pechovi 7,3 vteřiny, tak se v něm opět rozbušelo srdce závodníka. Před posledními dvěma zkouškami byl rozdíl 12,2 vteřiny. Předposlední test vyhrál ale opět Pech a při rozdílu 13,6 vteřiny a při délce 22,44 kilometru poslední zkoušky se zdálo být dobojováno. Jiného názoru byl však Kresta. Jak sám po závodě přiznal pro server Autosport.cz - na posledním testu porušel své předsevzetí pro příbramskou soutěž a zariskoval. Risk se mu však náramně vyplatil. Kresta s Grosem prolétli poslední zkoušku Rally Příbram i celého letošního velkého mistráku o 17,9 vteřiny rychleji než druzí Pech s Uhlem a příbramskou soutěž vyhráli. Potvrdili tak roli nejrychlejší dvojice letošního šampionátu.Třetí místo v cíli patřilo v Příbrami Janu Dohnalovi. Ten s Peugeotem 207 S2000 ujel i zkušenějším Odložilíkovi a Petákovi a radoval se z bronzu.Mezi Dvoukolkami byla nejrychlejší dvojice Jan Černý - Pavel Kohout. Ti s Citroenem DS3 R3T odjeli krásný závod a poprávu se dostali jako jediní dvoukolkáři do první desítky v absolutním pořadí. Za nimi pak skončil Václav Dunovský, který měl už před Příbramí jistý titul nejrychljeího muže mezi dvoukolkami.Aktualizace po rz6 - první etapa.
Včerejších šest rychlostních zkoušek, z nichž se tři jely za tmy přineslo očekávaný vývoj soutěže. Od první rychlostní zkoušky je v čele posádka Pech - Uhel. Ti si tak jedou pro své jediné letošní výtězství v soutěže MMČR. Nadruhém místě se drží Roman Kresta s Petrem Grossem. Ti sice hned na první zkoušce udělali malou chybu, když nedobrzdili jednu ze zatáček a jejich vozu zhasl motor, přesto si zatím suverénně drží druhou pozici. Díky neúčasti Pavla Valouška v Příbrami, který stále ještě léčí zranění ruky z Barum rally, má Kresta už teď jistý titul letošního šampiona MMČR. Start v posledním podniku letošního šampionátu proto věnoval svým fanouškům.Třetí místo zatím celkem jistě drží po první etapě Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Za ním jesou Jarek Orsák a Roman Odložilík. Mezi dvoukolkami pak podle očekávání vede Jan Černý, který zde startuje s vozem Citröen DS3 R3T. Jen několik vteřin za ním je Václav Dunovský s Ignisem S1600.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX R4 30:44,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +14,6 3. Dohnal Jan / Viktora S. Peugeot 207 S2000 +41,9 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +45,3 5. Odložilík R. / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:03,4 6. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:08,3 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:22,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +1:55,0 9. Vlček Martin / Lasevič Richard Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +2:26,1Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?