Poslední podnik letošního seriálu Mediasport MMČR v rally vyhrál Roman Kresta díky neuvěřitelnému finiši na poslední rychlostní zkoušce. Potvrdil tak pozici nejrychlejšího muže letošního šampionátu.
Aktualizace po RZ14 - cíl:
Roman Kresta s Petrem Grossem nasadili od začátku příbramské soutěže trošku mírnější tempo, než je u nich obvyklé. Nebylo se ale čemudivit. Letošní titul už měli v kapse po Barum Rally a do Příbrami jeli hlavně bavit diváky. Od první rychlostní zkoušky byl naopak v čele soutěže Václav Pech s Petrem Uhlem. Plzeňská dvojice na své téměř domácí soutěži předváděla skvělý sport. Navíc se dost možná jednalo o poslední Pechův start s osvědčeným Mitsubischi Lancer EVO IX ve velkém mistráku ČR. Už na sprintu v Jeseníkách Pech s Uhlem otestují novou zbraň značky MINI v úpravě pro třídu 1. Vozy této třídy už budou moci od příští sezony bodovat v rámci MMČR. Ale zpět k Příbrami. Druhá etapa probíhala podobně jako ta první. Pech si hlídal první místo a Kresta bavil diváky. Když však na RZ12 Roman Kresta zvítězil a navíc nadělil Pechovi 7,3 vteřiny, tak se v něm opět rozbušelo srdce závodníka. Před posledními dvěma zkouškami byl rozdíl 12,2 vteřiny. Předposlední test vyhrál ale opět Pech a při rozdílu 13,6 vteřiny a při délce 22,44 kilometru poslední zkoušky se zdálo být dobojováno. Jiného názoru byl však Kresta. Jak sám po závodě přiznal pro server Autosport.cz - na posledním testu porušel své předsevzetí pro příbramskou soutěž a zariskoval. Risk se mu však náramně vyplatil. Kresta s Grosem prolétli poslední zkoušku Rally Příbram i celého letošního velkého mistráku o 17,9 vteřiny rychleji než druzí Pech s Uhlem a příbramskou soutěž vyhráli. Potvrdili tak roli nejrychlejší dvojice letošního šampionátu.Třetí místo v cíli patřilo v Příbrami Janu Dohnalovi. Ten s Peugeotem 207 S2000 ujel i zkušenějším Odložilíkovi a Petákovi a radoval se z bronzu.Mezi Dvoukolkami byla nejrychlejší dvojice Jan Černý - Pavel Kohout. Ti s Citroenem DS3 R3T odjeli krásný závod a poprávu se dostali jako jediní dvoukolkáři do první desítky v absolutním pořadí. Za nimi pak skončil Václav Dunovský, který měl už před Příbramí jistý titul nejrychljeího muže mezi dvoukolkami.Aktualizace po rz6 - první etapa.
Včerejších šest rychlostních zkoušek, z nichž se tři jely za tmy přineslo očekávaný vývoj soutěže. Od první rychlostní zkoušky je v čele posádka Pech - Uhel. Ti si tak jedou pro své jediné letošní výtězství v soutěže MMČR. Nadruhém místě se drží Roman Kresta s Petrem Grossem. Ti sice hned na první zkoušce udělali malou chybu, když nedobrzdili jednu ze zatáček a jejich vozu zhasl motor, přesto si zatím suverénně drží druhou pozici. Díky neúčasti Pavla Valouška v Příbrami, který stále ještě léčí zranění ruky z Barum rally, má Kresta už teď jistý titul letošního šampiona MMČR. Start v posledním podniku letošního šampionátu proto věnoval svým fanouškům.Třetí místo zatím celkem jistě drží po první etapě Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Za ním jesou Jarek Orsák a Roman Odložilík. Mezi dvoukolkami pak podle očekávání vede Jan Černý, který zde startuje s vozem Citröen DS3 R3T. Jen několik vteřin za ním je Václav Dunovský s Ignisem S1600.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX R4 30:44,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +14,6 3. Dohnal Jan / Viktora S. Peugeot 207 S2000 +41,9 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +45,3 5. Odložilík R. / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:03,4 6. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:08,3 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:22,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +1:55,0 9. Vlček Martin / Lasevič Richard Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +2:26,1Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.