Poslední podnik letošního seriálu Mediasport MMČR v rally vyhrál Roman Kresta díky neuvěřitelnému finiši na poslední rychlostní zkoušce. Potvrdil tak pozici nejrychlejšího muže letošního šampionátu.
Aktualizace po RZ14 - cíl:
Roman Kresta s Petrem Grossem nasadili od začátku příbramské soutěže trošku mírnější tempo, než je u nich obvyklé. Nebylo se ale čemudivit. Letošní titul už měli v kapse po Barum Rally a do Příbrami jeli hlavně bavit diváky. Od první rychlostní zkoušky byl naopak v čele soutěže Václav Pech s Petrem Uhlem. Plzeňská dvojice na své téměř domácí soutěži předváděla skvělý sport. Navíc se dost možná jednalo o poslední Pechův start s osvědčeným Mitsubischi Lancer EVO IX ve velkém mistráku ČR. Už na sprintu v Jeseníkách Pech s Uhlem otestují novou zbraň značky MINI v úpravě pro třídu 1. Vozy této třídy už budou moci od příští sezony bodovat v rámci MMČR. Ale zpět k Příbrami. Druhá etapa probíhala podobně jako ta první. Pech si hlídal první místo a Kresta bavil diváky. Když však na RZ12 Roman Kresta zvítězil a navíc nadělil Pechovi 7,3 vteřiny, tak se v něm opět rozbušelo srdce závodníka. Před posledními dvěma zkouškami byl rozdíl 12,2 vteřiny. Předposlední test vyhrál ale opět Pech a při rozdílu 13,6 vteřiny a při délce 22,44 kilometru poslední zkoušky se zdálo být dobojováno. Jiného názoru byl však Kresta. Jak sám po závodě přiznal pro server Autosport.cz - na posledním testu porušel své předsevzetí pro příbramskou soutěž a zariskoval. Risk se mu však náramně vyplatil. Kresta s Grosem prolétli poslední zkoušku Rally Příbram i celého letošního velkého mistráku o 17,9 vteřiny rychleji než druzí Pech s Uhlem a příbramskou soutěž vyhráli. Potvrdili tak roli nejrychlejší dvojice letošního šampionátu.Třetí místo v cíli patřilo v Příbrami Janu Dohnalovi. Ten s Peugeotem 207 S2000 ujel i zkušenějším Odložilíkovi a Petákovi a radoval se z bronzu.Mezi Dvoukolkami byla nejrychlejší dvojice Jan Černý - Pavel Kohout. Ti s Citroenem DS3 R3T odjeli krásný závod a poprávu se dostali jako jediní dvoukolkáři do první desítky v absolutním pořadí. Za nimi pak skončil Václav Dunovský, který měl už před Příbramí jistý titul nejrychljeího muže mezi dvoukolkami.Aktualizace po rz6 - první etapa.
Včerejších šest rychlostních zkoušek, z nichž se tři jely za tmy přineslo očekávaný vývoj soutěže. Od první rychlostní zkoušky je v čele posádka Pech - Uhel. Ti si tak jedou pro své jediné letošní výtězství v soutěže MMČR. Nadruhém místě se drží Roman Kresta s Petrem Grossem. Ti sice hned na první zkoušce udělali malou chybu, když nedobrzdili jednu ze zatáček a jejich vozu zhasl motor, přesto si zatím suverénně drží druhou pozici. Díky neúčasti Pavla Valouška v Příbrami, který stále ještě léčí zranění ruky z Barum rally, má Kresta už teď jistý titul letošního šampiona MMČR. Start v posledním podniku letošního šampionátu proto věnoval svým fanouškům.Třetí místo zatím celkem jistě drží po první etapě Jan Dohnal s Peugeotem 207 S2000. Za ním jesou Jarek Orsák a Roman Odložilík. Mezi dvoukolkami pak podle očekávání vede Jan Černý, který zde startuje s vozem Citröen DS3 R3T. Jen několik vteřin za ním je Václav Dunovský s Ignisem S1600.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Pech Václav / Uhel Petr Mitsubishi Lancer Evo IX R4 30:44,8 --- 2. Kresta Roman / Gross Petr Škoda Fabia S2000 +14,6 3. Dohnal Jan / Viktora S. Peugeot 207 S2000 +41,9 4. Orsák Jaroslav / Vajík Karel Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +45,3 5. Odložilík R. / Tureček Martin Škoda Fabia S2000 +1:03,4 6. Peták Josef / Benešová Alena Peugeot 207 S2000 +1:08,3 7. Běhálek Daniel / Černohorský Petr Subaru Impreza STI +1:22,2 8. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +1:55,0 9. Vlček Martin / Lasevič Richard Mitsubishi Lancer Evo IX +2:15,6 10. Černý Jan / Kohout Pavel Citroën DS3 R3T +2:26,1Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?