Již tento pátek odstartuje nejslavnější česká soutěž Barum rallye s centrem ve Zlíně, která je také zařazena do Mistrovství Evropy a šampionátu IRC. Startovní listina je plná zvučných jmen světové a evropské rallye scény, nebude chybět ani tovární team Škoda a samozřejmě kompletní česká špička.
Se svým Mitsubishi je připravena i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel, kteří mají jediný cíl, získat co nejvíce bodů a pokusit se propracovat na medailové pozice v mezinárodním mistrovství ČR.
„Na autě jsme hodně pracovali, po přestavění do specifikace R4, se kterou doposud neměl nikdo na světě žádnou zkušenost a dokonce ani firma Rallyart, která tento kit vyrábí. Za to jsme na Rallye Bohemia zaplatili hořkým odstoupením. Museli jsme proto vyzkoušet v praxi spoustu variant nastavení, jak na suchu, tak na mokru a zjistit nové výhody celé přestavby a to vše vyzkoušet na Rallyesprintu Pačejov. Teď už jsem s vozem spokojen a funguje podle mých představ,“ říká Václav Pech jun. a dodává „Barum rallye je se svojí obtížností a atmosférou jedinečnou soutěží. Především pak úvodní superspeciální rychlostka v nočních ulicích Zlína, kde je celá trať obležena desetitisíci skandujících lidí. Pro jezdce je to nezapomenutelný zážitek.“
Barum rallye odstartuje v pátek 26.08. v 17,00 hodin slavnostním startem na zlínském náměstí a posádky čeká během tří dnů celkem 620 km. První vůz projede cílovou rampou v neděli 28.08. v 15 hodin v tradičně pod velkým kinem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?