Vítěze Rally Bohemia dalšího podniku Mediasport MMČR v Rally už známe, ale pojďme se podívat na souboje v nižších třídách.
Začněme třídou 5, do které patří vozy S1600, rychlé Citroeny DS R3T a Clia R3 ale i dieselová Fabia.
Do první rychlostní zkoušky v této třídě odstartovalo 14 vozů. Nejrychleji absolvoval kratičkou městskou RZ mladíček Crugnola, druhý byl Chmielevski a třetí Pondělíček. První kolo sobotních rychlostních zkoušek vyšlo nejlépe Crungnolovi. Druhý byl Dunovský se ztrátou 25 vteřin a třetí Luboš Minařík s Cliem R3. Na prvním Šumburku měl problémy Pavel Urban s Fabií TDI, když praskl držák motoru jejich Fabie.
Druhé kolo zkoušek začalo pršet. To byla živá voda pro Václava Dunovského, který stáhl náskok Crugnoly na patnáct vteřin. Třetí by minutu třináct Chmielewski. Rychlý Vinec a Sosnová opět vyšly Crugnolovi a spát šli jako první Italové a téměř půl minuty za nimi byl Dunovský. Nedělní zkoušky byl opět očistec, voda všude. Do cíle první etapy dojelo deset posádek. Technické problémy měli Dvořák, Fišer, Koltun, Liška - motor, Kneifel - elektronika.
Nedělní zkoušky ztížil déšť. Crugnola si jel svůj závod. Dunovský neudržel Swifta na cestě a havaroval na RZ 11, stejně zde také odstupuje Smékal, Urban a Tomek. Celkové pořadí tak je Crugnola, minutu a devět vteřin zpět Chmielewski a třetí Minařík. +5:38. Celkové pořadí třídy po rally Bohemia je Dunovský 40, Mianřík 35 a Trojan 28.
Třída šest, tedy R2 bez S 1600 měla na startu jedenáct vozů. Polský pilot Kornicki opřel svého Citroena C2 R2 u svodidla už na shakedownu a do závodu nenastoupil. Nejrychleji na městské zkoušce jel Gryc s C2R2, druhý čas zajel Tarabus s Fabií R2 a třetí mladá Kočí s C2R2. Sobotní rychlostní zkoušky začal nejlépe Jan Černý s Fabií , následovaný Miroslavem Tarabusem na stejném voze, třetí byl Gryc. Druhé už deštivé kolo zajel opět nejlépe Černý před Tarabusem. Janczak měl na RZ 5 defekt a Michal Srb ulomil v RZ 6 kolo. Pořadí je tedy Černý, Tarabus a Křížek, když Grycovi se nepovedla sedmá Rz stejně jako Kočímu. Poslední dvě zkoušky dne vyhrává Tarabus a zmenšuje náskok Černého na 49 vteřin. Dvě minuty za nimi je Křížek.
Neděli začíná nejlépe Tarabus a po třech testech jde do vedení. Jan Černý ztrácí najednou 31 vteřin. Křížek drží třetí místo. Pořadí tak zůstalo už nezměněno. Do cíle dorazilo sedm vozů. Celkové pořadí třídy je: Březík M. 40, Černý 35, Kouřil 35, Svačina 23.
Třída sedm, tedy bývalá A5 měl na startu devět posádek. Favoritem byl bezesporu Emil Triner. Ten také zajel nejrychleji ve třídě hned na městské. Druhý den první část byl nejrychlejší. Druhý byl Paul, ale na třetí zkoušce havaroval. Velký boj o druhé místo třídy se rozhořel mezi Brožem s Felicií Kit Car a úzkou Fabií Koupala, kterého navigovala Martina Daňhelová. Bohužel odstoupil na RZ4. Pozadu nechtěl zůstat ani Luboš Picek. Brože postihnul na RZ5 defekt, a tak se na druhé místo dostává Hodaň. Luboš Picek zahazuje svou Fabií třikrát přes boudu a končí. "Prostě jsem pozdě brzdil no" kaje se v servisní zóně Picek. Takže se na třetí místo třídy posunuje Brož. Vinec ani Sosnová nic na pořadí nezměnily. Nedělní zkoušky nenechaly nikoho na pochybách, že legenda českého rallysportu Emil Triner s Kateřinou Achsovou si jednou pro vítězství ve třídě a 17. místo absolutně. Druhý byl tedy Hodaň a třetí Brož. Celkové pořadí třídy: Triner 40, Valla 30. Hodaň 27, Lošťák 20, Galia 20
Bývalá třída a N3 dnes osm měla na startu pět vozů. V centru Boleslavi odstartoval vítěznou jízdu Petr Pelech s Civicem type R, druhý byl Rada a třetí Laurent. V průběhu soboty odstoupili Liška a Ryznar - technika, Laurent - spojka. Celkové vítězství si nenechal Petr Pelech s Vladimírem Morkusem vzít a suverénně vyhráli. Druhý byl Martin Rada. Situace celkového pořadí je však vyrovnaná, Pelech i Rada mají shodně 60 bodů. Třetí Stromšík má bodů 20.
Třída rychlých šestnáctistovek měla na startu šest posádek. Nechyběl nikdo ze špičky třídy. V Boleslavi začali nejlépe Blaťák s Vichtorou. Druhý byl Grafek a třetí Kobliha. Dan Vladyka začal opatrněji. Sojka hned na městské havaroval. Ondra Blaťák si jel svůj závod a první etapu vyhrál. Za ním však nebylo nic jasného. Po prvním kole v pořadí Kobliha, Grafek, Vladyka všichni v deseti vteřinách. Druhé kolo opět boj na ostří nože. Kobliha na RZ7 havaruje a Grafka předjíždí Vladyka a je rázem druhý. Grafek chybuje na RZ Vinec v Dolním Cetně a jen milimetry chybí od havárie do zídky. Po rychlém nastartování odjíždí jen s poškrábaným předním nárazníkem a zkoušku končí na druhém místě a vyhrává Sosnovou. Druhého a třetího tak dělí pouze tři vteřiny.
Nedělní část začíná pomaleji Vladyka. Grafek tak postupuje na druhé místo, ale jen o vteřinu. První Navarov zajíždí opět Grafek druhý čas a dává Vladykovi devět vteřin. Dlouhý Sychrov se nepovedl Grafkovi dostává od Vladyky 36 vteřin a je rozhodnuto. Start cíl vítězí Blaťák s Vichtorou, druzí jsou Vladyka s Vyoralem a třetí Grafek s Matějkou. Sojkovi, který se vrátil do nedělní etapy, praskla v RZ 15 poloosa. Celkové pořadí třídy velmi vyrovnané Kobliha 43, Blaťák 40, Březík Jan 34, Vladyka 30 a Sojka 25.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.