Vítěze Rally Bohemia dalšího podniku Mediasport MMČR v Rally už známe, ale pojďme se podívat na souboje v nižších třídách.
Začněme třídou 5, do které patří vozy S1600, rychlé Citroeny DS R3T a Clia R3 ale i dieselová Fabia.
Do první rychlostní zkoušky v této třídě odstartovalo 14 vozů. Nejrychleji absolvoval kratičkou městskou RZ mladíček Crugnola, druhý byl Chmielevski a třetí Pondělíček. První kolo sobotních rychlostních zkoušek vyšlo nejlépe Crungnolovi. Druhý byl Dunovský se ztrátou 25 vteřin a třetí Luboš Minařík s Cliem R3. Na prvním Šumburku měl problémy Pavel Urban s Fabií TDI, když praskl držák motoru jejich Fabie.
Druhé kolo zkoušek začalo pršet. To byla živá voda pro Václava Dunovského, který stáhl náskok Crugnoly na patnáct vteřin. Třetí by minutu třináct Chmielewski. Rychlý Vinec a Sosnová opět vyšly Crugnolovi a spát šli jako první Italové a téměř půl minuty za nimi byl Dunovský. Nedělní zkoušky byl opět očistec, voda všude. Do cíle první etapy dojelo deset posádek. Technické problémy měli Dvořák, Fišer, Koltun, Liška - motor, Kneifel - elektronika.
Nedělní zkoušky ztížil déšť. Crugnola si jel svůj závod. Dunovský neudržel Swifta na cestě a havaroval na RZ 11, stejně zde také odstupuje Smékal, Urban a Tomek. Celkové pořadí tak je Crugnola, minutu a devět vteřin zpět Chmielewski a třetí Minařík. +5:38. Celkové pořadí třídy po rally Bohemia je Dunovský 40, Mianřík 35 a Trojan 28.
Třída šest, tedy R2 bez S 1600 měla na startu jedenáct vozů. Polský pilot Kornicki opřel svého Citroena C2 R2 u svodidla už na shakedownu a do závodu nenastoupil. Nejrychleji na městské zkoušce jel Gryc s C2R2, druhý čas zajel Tarabus s Fabií R2 a třetí mladá Kočí s C2R2. Sobotní rychlostní zkoušky začal nejlépe Jan Černý s Fabií , následovaný Miroslavem Tarabusem na stejném voze, třetí byl Gryc. Druhé už deštivé kolo zajel opět nejlépe Černý před Tarabusem. Janczak měl na RZ 5 defekt a Michal Srb ulomil v RZ 6 kolo. Pořadí je tedy Černý, Tarabus a Křížek, když Grycovi se nepovedla sedmá Rz stejně jako Kočímu. Poslední dvě zkoušky dne vyhrává Tarabus a zmenšuje náskok Černého na 49 vteřin. Dvě minuty za nimi je Křížek.
Neděli začíná nejlépe Tarabus a po třech testech jde do vedení. Jan Černý ztrácí najednou 31 vteřin. Křížek drží třetí místo. Pořadí tak zůstalo už nezměněno. Do cíle dorazilo sedm vozů. Celkové pořadí třídy je: Březík M. 40, Černý 35, Kouřil 35, Svačina 23.
Třída sedm, tedy bývalá A5 měl na startu devět posádek. Favoritem byl bezesporu Emil Triner. Ten také zajel nejrychleji ve třídě hned na městské. Druhý den první část byl nejrychlejší. Druhý byl Paul, ale na třetí zkoušce havaroval. Velký boj o druhé místo třídy se rozhořel mezi Brožem s Felicií Kit Car a úzkou Fabií Koupala, kterého navigovala Martina Daňhelová. Bohužel odstoupil na RZ4. Pozadu nechtěl zůstat ani Luboš Picek. Brože postihnul na RZ5 defekt, a tak se na druhé místo dostává Hodaň. Luboš Picek zahazuje svou Fabií třikrát přes boudu a končí. "Prostě jsem pozdě brzdil no" kaje se v servisní zóně Picek. Takže se na třetí místo třídy posunuje Brož. Vinec ani Sosnová nic na pořadí nezměnily. Nedělní zkoušky nenechaly nikoho na pochybách, že legenda českého rallysportu Emil Triner s Kateřinou Achsovou si jednou pro vítězství ve třídě a 17. místo absolutně. Druhý byl tedy Hodaň a třetí Brož. Celkové pořadí třídy: Triner 40, Valla 30. Hodaň 27, Lošťák 20, Galia 20
Bývalá třída a N3 dnes osm měla na startu pět vozů. V centru Boleslavi odstartoval vítěznou jízdu Petr Pelech s Civicem type R, druhý byl Rada a třetí Laurent. V průběhu soboty odstoupili Liška a Ryznar - technika, Laurent - spojka. Celkové vítězství si nenechal Petr Pelech s Vladimírem Morkusem vzít a suverénně vyhráli. Druhý byl Martin Rada. Situace celkového pořadí je však vyrovnaná, Pelech i Rada mají shodně 60 bodů. Třetí Stromšík má bodů 20.
Třída rychlých šestnáctistovek měla na startu šest posádek. Nechyběl nikdo ze špičky třídy. V Boleslavi začali nejlépe Blaťák s Vichtorou. Druhý byl Grafek a třetí Kobliha. Dan Vladyka začal opatrněji. Sojka hned na městské havaroval. Ondra Blaťák si jel svůj závod a první etapu vyhrál. Za ním však nebylo nic jasného. Po prvním kole v pořadí Kobliha, Grafek, Vladyka všichni v deseti vteřinách. Druhé kolo opět boj na ostří nože. Kobliha na RZ7 havaruje a Grafka předjíždí Vladyka a je rázem druhý. Grafek chybuje na RZ Vinec v Dolním Cetně a jen milimetry chybí od havárie do zídky. Po rychlém nastartování odjíždí jen s poškrábaným předním nárazníkem a zkoušku končí na druhém místě a vyhrává Sosnovou. Druhého a třetího tak dělí pouze tři vteřiny.
Nedělní část začíná pomaleji Vladyka. Grafek tak postupuje na druhé místo, ale jen o vteřinu. První Navarov zajíždí opět Grafek druhý čas a dává Vladykovi devět vteřin. Dlouhý Sychrov se nepovedl Grafkovi dostává od Vladyky 36 vteřin a je rozhodnuto. Start cíl vítězí Blaťák s Vichtorou, druzí jsou Vladyka s Vyoralem a třetí Grafek s Matějkou. Sojkovi, který se vrátil do nedělní etapy, praskla v RZ 15 poloosa. Celkové pořadí třídy velmi vyrovnané Kobliha 43, Blaťák 40, Březík Jan 34, Vladyka 30 a Sojka 25.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.