Nejlepší výsledek v kariéře si na Rally Bohemia vyjela posádka Toba Czech MH Racing teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Valašskomeziříčská dvojice na pátém podniku sedmidílného seriálu mistrovství České republiky v rally brala body za čtrnácté místo absolutně a za sedmou příčku ve své třídě 3. Druhé dvojici ze stejného týmu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch se tolik nedařilo. Musela totiž kvůli technické závadě odstoupit už v průběhu třetí erzety.
Na Rally Bohemia, která se jela dokonce jako kandidátský podnik mistrovství světa, začala posádka Pešl - Juřica spíše defenzivnější jízdou. Důvodů bylo hned několik. „Jednak jsme měli na úvodních erzetách obuté špatné pneumatiky, jednak jsme hlavně tentokrát nejeli na svém autě. Jeli na Mitsubishi Lancer EVO IX od Ládi Barvíka, takže to bylo pro nás hlavně ze začátku hodně těžké,“ vysvětlil pilot posádky Jaroslav Pešl.
V úvodní etapě Bohemky, kterou tvořilo devět rychlostních zkoušek, ještě na sebe Pešl tak moc neupozornil. V absolutním pořadí byl až za první dvacítkou absolutně. O to lepší to ale bylo ve druhé etapě, která odstartovala na druhý den ráno. Pešl s Juřicou postupně stoupali výsledkovými listinami strmě vzhůru a zastavili se až na 14. místě absolutně, které jim patřilo v cíli.
Vzhledem k obrovské konkurenci na závodě, na kterém startovala česká „velká trojka“ Kresta, Pech, Valoušek, ale třeba i Belgičan Freddie Loix, který v současnosti vede šampionát Intercontinental Rally Challenge (IRC), bere posádka Pešl – Juřica 14. místo jako velký úspěch. „Není žádných pochyb, že to pro nás je zatím největší výsledek kariéry. Už jsme sice dvakrát byli na sprintech na jedenáctém místě, ale s tímto se to nedá vůbec srovnat. Velký mistrák je prostě velký mistrák. Skutečně si výsledku moc ceníme,“ radoval se po Rally Bohemia Jaroslav Pešl.
Za výsledek vděčí posádka Toba Czech MH Racing teamu především zlepšeným časům ve druhé polovině soutěže. „Bylo to způsobené asi hlavně tím, že jsme se postupně sžívali s autem, na které jsme vůbec nebyli zvyklí. Bylo na něm úplně jiné nastavení podvozku a diferenciálů a my jsme tomu museli přizpůsobit jízdu. Ve druhé polovině, nebo spíše v poslední třetině závodu, to bylo o poznání lepší a vytěžili jsme z toho pro nás super výsledek,“ usmíval se spokojeně 31letý pilot z Valašského Meziříčí.
Na těžkých a deštěm extrémně promáčených tratích Bohemky si Pešl s Juřicou vytrpěli i několik krizových situací, ale naštěstí je všechny dokázali ukočírovat. „Tratě byly hodně těžké, hlavně kvůli dešti. Měli jsme určitě i několik krizovek, ta nejhorší přišla až v poslední erzetě, ale naštěstí jsme ji, stejně jako ty před tím, nějak zvládli,“ oddechl si Jaroslav Pešl. V cíli se tak mohli s celým týmem radovat z cenného umístění. Jak moc si posádka váží výsledku, jasně demonstruje následující postřeh pilota. „Kdyby mi někdo před Bohemkou řekl, že dojedu na 14. místě, považoval bych za blázna,“ smál se spokojený Jaroslav Pešl, jehož další start bude na sprintu na Vysočině v polovině července. V jednání je momentálně i Pešlův start na Barum rally, která se jede o posledním srpnovém víkendu a kde by opět mohl usednout do devítkového Lanceru Ladislava Barvíka.
O poznání menší spokojenost panovala v táboře druhé posádky Toba Czech MH Racing teamu. Martin Hudec s Jiřím Černochem museli totiž kvůli technické závadě odstoupit už v průběhu třetí erzety. Třebíčská posádka tak nenavázala na skvělé 11. místo z předchozího podniku velkého mistráku v Hustopečích. „Je to pro nás velká škoda. Na Bohemku jsme moc těšili, ještě jsme ji nikdy nejeli, fakt škoda,“ posteskl si pilot posádky Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého Toba Czech MH Racing teamu. Hudec s Černochem odjeli na Bohemce jen dvě celé erzety. „První městkou zkoušku jsme si klasicky užili, speciálky nás vždycky baví. Na druhý den ve dvojce jsme si taky celkem slušně zazávodili, ale ve trojce už jsme museli skončit. Začal nám hrozně mlátit diferenciál, tak jsme radši zastavili, abychom autu zbytečně neriskovali a autu neublížili,“ přiblížil odstoupení z rally Martin Hudec.
Posádka pak ještě chvíli zvažovala, že by využila pravidel super rally a vrátila se na tratě následující den, ale nakonec z toho sešlo. „Od této možnosti jsme ustoupili. Nemělo by to pro nás skoro žádný smysl. Už třeba taky i kvůli předpovědi počasí, která byla pořád krajně nepříznivá, navíc jsme ani teoreticky nemohli dosáhnout na body, takže jsme se na tratě už nevrátili,“ podotkl 30letý Martin Hudec. Stejně jako Pešl se i Hudec objeví nyní nejdříve na blížícím se sprintu na Vysočině.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.