Nejlepší výsledek v kariéře si na Rally Bohemia vyjela posádka Toba Czech MH Racing teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Valašskomeziříčská dvojice na pátém podniku sedmidílného seriálu mistrovství České republiky v rally brala body za čtrnácté místo absolutně a za sedmou příčku ve své třídě 3. Druhé dvojici ze stejného týmu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch se tolik nedařilo. Musela totiž kvůli technické závadě odstoupit už v průběhu třetí erzety.
Na Rally Bohemia, která se jela dokonce jako kandidátský podnik mistrovství světa, začala posádka Pešl - Juřica spíše defenzivnější jízdou. Důvodů bylo hned několik. „Jednak jsme měli na úvodních erzetách obuté špatné pneumatiky, jednak jsme hlavně tentokrát nejeli na svém autě. Jeli na Mitsubishi Lancer EVO IX od Ládi Barvíka, takže to bylo pro nás hlavně ze začátku hodně těžké,“ vysvětlil pilot posádky Jaroslav Pešl.
V úvodní etapě Bohemky, kterou tvořilo devět rychlostních zkoušek, ještě na sebe Pešl tak moc neupozornil. V absolutním pořadí byl až za první dvacítkou absolutně. O to lepší to ale bylo ve druhé etapě, která odstartovala na druhý den ráno. Pešl s Juřicou postupně stoupali výsledkovými listinami strmě vzhůru a zastavili se až na 14. místě absolutně, které jim patřilo v cíli.
Vzhledem k obrovské konkurenci na závodě, na kterém startovala česká „velká trojka“ Kresta, Pech, Valoušek, ale třeba i Belgičan Freddie Loix, který v současnosti vede šampionát Intercontinental Rally Challenge (IRC), bere posádka Pešl – Juřica 14. místo jako velký úspěch. „Není žádných pochyb, že to pro nás je zatím největší výsledek kariéry. Už jsme sice dvakrát byli na sprintech na jedenáctém místě, ale s tímto se to nedá vůbec srovnat. Velký mistrák je prostě velký mistrák. Skutečně si výsledku moc ceníme,“ radoval se po Rally Bohemia Jaroslav Pešl.
Za výsledek vděčí posádka Toba Czech MH Racing teamu především zlepšeným časům ve druhé polovině soutěže. „Bylo to způsobené asi hlavně tím, že jsme se postupně sžívali s autem, na které jsme vůbec nebyli zvyklí. Bylo na něm úplně jiné nastavení podvozku a diferenciálů a my jsme tomu museli přizpůsobit jízdu. Ve druhé polovině, nebo spíše v poslední třetině závodu, to bylo o poznání lepší a vytěžili jsme z toho pro nás super výsledek,“ usmíval se spokojeně 31letý pilot z Valašského Meziříčí.
Na těžkých a deštěm extrémně promáčených tratích Bohemky si Pešl s Juřicou vytrpěli i několik krizových situací, ale naštěstí je všechny dokázali ukočírovat. „Tratě byly hodně těžké, hlavně kvůli dešti. Měli jsme určitě i několik krizovek, ta nejhorší přišla až v poslední erzetě, ale naštěstí jsme ji, stejně jako ty před tím, nějak zvládli,“ oddechl si Jaroslav Pešl. V cíli se tak mohli s celým týmem radovat z cenného umístění. Jak moc si posádka váží výsledku, jasně demonstruje následující postřeh pilota. „Kdyby mi někdo před Bohemkou řekl, že dojedu na 14. místě, považoval bych za blázna,“ smál se spokojený Jaroslav Pešl, jehož další start bude na sprintu na Vysočině v polovině července. V jednání je momentálně i Pešlův start na Barum rally, která se jede o posledním srpnovém víkendu a kde by opět mohl usednout do devítkového Lanceru Ladislava Barvíka.
O poznání menší spokojenost panovala v táboře druhé posádky Toba Czech MH Racing teamu. Martin Hudec s Jiřím Černochem museli totiž kvůli technické závadě odstoupit už v průběhu třetí erzety. Třebíčská posádka tak nenavázala na skvělé 11. místo z předchozího podniku velkého mistráku v Hustopečích. „Je to pro nás velká škoda. Na Bohemku jsme moc těšili, ještě jsme ji nikdy nejeli, fakt škoda,“ posteskl si pilot posádky Martin Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého Toba Czech MH Racing teamu. Hudec s Černochem odjeli na Bohemce jen dvě celé erzety. „První městkou zkoušku jsme si klasicky užili, speciálky nás vždycky baví. Na druhý den ve dvojce jsme si taky celkem slušně zazávodili, ale ve trojce už jsme museli skončit. Začal nám hrozně mlátit diferenciál, tak jsme radši zastavili, abychom autu zbytečně neriskovali a autu neublížili,“ přiblížil odstoupení z rally Martin Hudec.
Posádka pak ještě chvíli zvažovala, že by využila pravidel super rally a vrátila se na tratě následující den, ale nakonec z toho sešlo. „Od této možnosti jsme ustoupili. Nemělo by to pro nás skoro žádný smysl. Už třeba taky i kvůli předpovědi počasí, která byla pořád krajně nepříznivá, navíc jsme ani teoreticky nemohli dosáhnout na body, takže jsme se na tratě už nevrátili,“ podotkl 30letý Martin Hudec. Stejně jako Pešl se i Hudec objeví nyní nejdříve na blížícím se sprintu na Vysočině.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.