Vítězem letošního ročníku Rally Bohemia se stal Belgičan Fredy Loix s továrním vozem Škoda Fabia S2000. Druhý dojel Valoušek. Kresta a Pech cíl neviděli.
Velké závody, proměnlivé počasí i smůla českých posádek. Taková byla právě skončená Rally Bohemi 2011. Po páteční speciálce v ulicích Mladé Boleslavi, sobotním závodění na suchu a nedělním na mokrých pneumatikách dorazila do cíle jako první posádka Fredy Loix - Frederic Miclotte s tovární Fabií S2000.Po páteční speciálce se Loix dostal do vedení. To mu však dlouho nevydrželo, když v průběhu soboty se přes něj prohnal Roman Kresta se soukromou Fabií S2000. To vše ze třetího místa sledovala posádka Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000. Naopak v soutěži už nepokračoval další z favoritů Václav Pech, jenž odstoupil krátce po startu první sobotní a celkově teprve druhé rychlostní zkoušky. Příčinou jeho odstoupení byla prasklá poloosa. Vyrovnané souboje v sobotu a předpověď deštivého počasí na neděli bylo příslibem napínavé druhé etapy. O svůj náboj však soutěži přišla už na začátku závěrečného dne. Vůz Romana Kresty zastavil už na přejezdu k první nedělní vložce a průběžný lídr Kresta musel odstoupit. Do čela se tak dostal Fredy Loix a svůj náskok před Valoušekem uhlídal až do cíle. Přímo excelentní výkon podala na bohemce nestárnoucí dvojice Václav Arazim - Julius Gál. "Pánové v letech" kteří se v letošním roce potýkají s menším množstvím peněz v rozpočtu, než tomu bylo v minulých letech dojela na náročné mladoboleslavské soutěži třetí celkově a vyhrála skupinu produkčních aut (skupina 3). Až za nimi se srovnali mladší jezdci, přičemž svkělé čtvrté místo celkově si připsal Jan Šlehofer, který jel se Subaru Impreza Sti N14.Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší mladičký Ital Andrea Crugnola s Citroenem DS3 R3T. Druhý dojel s Fabií R2 mezi dvoukolkami Míra Tarabus a třetí dojel Jan Černý. Za zmínku ještě stojí výkon Emila Trinera, jenž se stařičkou Fabií skupiny 7 (dříve A5). Celkem do cíle dojelo 38 posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix Freddy / Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:00:25,1 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +35,2 3. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:07,3 4. Šlehofer Jan / Singer Tomáš Subaru Impreza STI +14:55,8 5. Chuchała W. / Heller Kamil Subaru Impreza STI +5:18,8 6. Štajf Vojtěch / Řiháková P. Subaru Impreza STI +5:40,7 7. Burkart Aaron / Limbach Jörn Ford Fiesta S2000 +6:36,4 8. Crugnola Andrea / Mometti Roberto Citroën DS3 R3T +10:03,9 9. Tarabus J. / Norek Igor Škoda Fabia R2 +10:36,2 10. Černý Jan / Kohout Pavel Škoda Fabia R2 +10:58,6
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.