Vítězem letošního ročníku Rally Bohemia se stal Belgičan Fredy Loix s továrním vozem Škoda Fabia S2000. Druhý dojel Valoušek. Kresta a Pech cíl neviděli.
Velké závody, proměnlivé počasí i smůla českých posádek. Taková byla právě skončená Rally Bohemi 2011. Po páteční speciálce v ulicích Mladé Boleslavi, sobotním závodění na suchu a nedělním na mokrých pneumatikách dorazila do cíle jako první posádka Fredy Loix - Frederic Miclotte s tovární Fabií S2000.Po páteční speciálce se Loix dostal do vedení. To mu však dlouho nevydrželo, když v průběhu soboty se přes něj prohnal Roman Kresta se soukromou Fabií S2000. To vše ze třetího místa sledovala posádka Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza s Peugeotem 207 S2000. Naopak v soutěži už nepokračoval další z favoritů Václav Pech, jenž odstoupil krátce po startu první sobotní a celkově teprve druhé rychlostní zkoušky. Příčinou jeho odstoupení byla prasklá poloosa. Vyrovnané souboje v sobotu a předpověď deštivého počasí na neděli bylo příslibem napínavé druhé etapy. O svůj náboj však soutěži přišla už na začátku závěrečného dne. Vůz Romana Kresty zastavil už na přejezdu k první nedělní vložce a průběžný lídr Kresta musel odstoupit. Do čela se tak dostal Fredy Loix a svůj náskok před Valoušekem uhlídal až do cíle. Přímo excelentní výkon podala na bohemce nestárnoucí dvojice Václav Arazim - Julius Gál. "Pánové v letech" kteří se v letošním roce potýkají s menším množstvím peněz v rozpočtu, než tomu bylo v minulých letech dojela na náročné mladoboleslavské soutěži třetí celkově a vyhrála skupinu produkčních aut (skupina 3). Až za nimi se srovnali mladší jezdci, přičemž svkělé čtvrté místo celkově si připsal Jan Šlehofer, který jel se Subaru Impreza Sti N14.Mezi dvoukolkami byl nejrychlejší mladičký Ital Andrea Crugnola s Citroenem DS3 R3T. Druhý dojel s Fabií R2 mezi dvoukolkami Míra Tarabus a třetí dojel Jan Černý. Za zmínku ještě stojí výkon Emila Trinera, jenž se stařičkou Fabií skupiny 7 (dříve A5). Celkem do cíle dojelo 38 posádek.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loix Freddy / Miclotte F. Škoda Fabia S2000 2:00:25,1 --- 2. Valoušek P. - Hrůza Z. Peugeot 207 S2000 +35,2 3. Arazim Václav / Gál Julius Mitsubishi Lancer Evo IX +4:07,3 4. Šlehofer Jan / Singer Tomáš Subaru Impreza STI +14:55,8 5. Chuchała W. / Heller Kamil Subaru Impreza STI +5:18,8 6. Štajf Vojtěch / Řiháková P. Subaru Impreza STI +5:40,7 7. Burkart Aaron / Limbach Jörn Ford Fiesta S2000 +6:36,4 8. Crugnola Andrea / Mometti Roberto Citroën DS3 R3T +10:03,9 9. Tarabus J. / Norek Igor Škoda Fabia R2 +10:36,2 10. Černý Jan / Kohout Pavel Škoda Fabia R2 +10:58,6
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?