Úderem osmé hodiny ranní začal výdej itinerářů posádkám startujícím na XXXVIII. Rally Bohemia. Jako ranní ptáče se ukázal Jiří Tošovský, který si převzal podklady jako první. Jedenáct itinerářů zůstalo nevyzvednuto, mezi nimi i ty, které byly určeny Janu Kopeckému, Eyvindu Brynildsenovi, či Leszku Kuzajovi. K seznamovacím jízdám tak nastoupilo rovných 80 posádek.
Posádky startující na XXXVIII. Rally Bohemia si dnes dopoledne v krásné a moderní budově Vzdělávacího centra Na Karmeli, kde je od dnešního dne i ředitelství soutěže, převzaly itineráře a všechny další náležitosti nutné a potřebné k absolvování seznamovacích jízd. První se k výdeji dostavil domácí Jiří Tošovský. Pospíšil si i Josef Peták a také úřadující šampion J-WRC Aaron Burkart. Nástupce Martina Prokopa na světovém trůnu byl dobře naladěn, a kdo by nebyl, vždyť při svém třetím startu na Bohemii vyrazí na trať se startovním číslem 1.
Zranění spolujezdce Petra Starého nepustilo na start Jana Kopeckého, který měl mít na svém továrním voze Škoda Fabia Super 2000 startovní číslo dvě. Barvy týmu Škoda tak bude hájit belgický jezdec Freddy Loix, čerstvě ověnčený vítězstvím na Ypres Rally, která se jela minulý víkend.
Mezi omluvenými jsou i Eyvind Brynildsen a Leszek Kuzaj. V obou případech je na vině technika, resp. dodací lhůty nových dílů a repasí. Zdravotní důvody nepustí na trať Jiřího Trojana.
Po celou dobu seznamovacích jízd jsou všechny posádky povinny řídit se dopravními předpisy včetně rychlostních limitů. Vše bude tradičně pečlivě sledováno pomocí monitorovacího systému ONI a případní hříšníci postihu neujdou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?