Pořádný kopec smůly si na Rally Krkonoše vybrala posádka Toba Czech MH Racing teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Valašskomeziříčská dvojice jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX musela kvůli technické závadě odstoupit v polovině soutěže z pěkného dvanáctého místa v absolutním pořadí.
Do třetího podniku osmidílného šampionátu ve sprintrally, který obohatili svou účastí velcí „hráči“, jako například Martin Semerád, Pavel Valoušek nebo Matthias Kahle, vstoupili Pešl s Juřicou dost zostra. V silné konkurenci se rozhodně nedrželi nijak zpátky a zajížděli dobré časy. První i druhou erzetu dokončili na 14. místě absolutně, ve třetí se dokonce vyhoupli na dvanáctou příčku, kterou drželi i průběžně v celkovém pořadí. „Jelo se nám v úvodu výborně. Cítili jsme se dobře a bez nervů jsme si prostě jeli svoje tempo. Z časů i pořadí v prvních třech zkouškách jsme měli radost. Za námi v tu dobu bylo hodně kvalitních jezdců a to nás těší,“ pochvaloval si dobrý vstup do Rally Krkonoše pilot posádky Jaroslav Pešl.
V dalším průběhu soutěže však přišly technické problémy, které vyvrcholily v páté rychlostní zkoušce. Vinou prasklé pravé přední poloosy musela posádka z dobře načaté rally odstoupit. „Je to pro nás určitě škoda. Měli jsme to dobře rozjeté, ale bohužel to rozhodla technika. Nicméně s časy, které jsme zajížděli před tím, jsme byli moc spokojeni,“ ohlíží se za třetím podnikem spritového šampionátu 31letý Pešl.
A právě v podobných patrech výsledkových listin, jak tomu bylo do vypadnutí kvůli technické závadě, by se rádi Pešl s Juřicou pohybovali i v dalších závodech sprintového šampionátu. „Už teď se těšíme a připravujeme na další závody. Věříme, že zase proženeme jezdce z nejlepší desítky, případně sami do desítky nakoukneme,“ usmívá se Jaroslav Pešl.
Další podnik sprintového mistrovství je na programu až v polovině července, ale tak dlouho nebude Pešl zahálet. „Naší prioritou jsou sice sprinty, ale tentokrát bychom si měli odskočit na podnik velkého mistráku, na blížící se Rally Bohemia. Tam pojedeme i s týmovým šéfem Martinem Hudcem, tak se konečně zase po nějaké době potkáme na jedné soutěži,“ prozrazuje nejbližší plány Jaroslav Pešl.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.