Na třetí podnik rallysprintového šampionátu Rally Krkonoše odjížděli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MČR Sprintrally. Po dvě třetiny soutěže se drželi na třetím místě absolutně a na prvním místě ve třídě 2 mezi vozy S2000. ONBOARD: Bohužel, dvě rychlostní zkoušky před cílem přišla havárie, která všechny naděje na medailové umístění zmařila.
Posádka Abarthu Grande Punto S2000 v atraktivním designu značky lyží Elan těžila po celý závod především z výborného vstupu do soutěže. Na prvních dvou rychlostních zkouškách se podařilo zajet velmi podobné časy s vedoucím duem Pavel Valoušek, Martin Semerád. To znamenalo kromě stabilního třetího místa absolutně i bezpečné vedení mezi vozy S2000. „Nebylo to z jezdeckého hlediska úplně ideální a na některých RZ jsem nebyl se svým výkonem příliš spokojen, ale s výslednou pozicí jsme samozřejmě spokojení byli,“ potvrzuje slibný vývoj soutěže letos tradičně sebekritický jezdec.
Na třetí pozici se pak Jaromír Tarabus s Igorem Norkem drželi až do osudné havárie na RZ 6, přestože se jim postupně začal zezadu přibližovat německý multišampion Kahle s Octavií WRC. Na RZ 6 však skončila posádka AK Rallysportu Brno pouhých čtyři sta metrů před cílem rychlostní zkoušky v lese nad pětimetrovým srázem. Při opuštění trati navíc bočně atakovala jeden z vzrostlých stromů lemujících cestu. K nepříjemnému incidentu posmutnělý pilot poznamenává toto: „V druhé rundě RZ jsme chtěli pozici udržet, ale ne za každou cenu, protože prioritní místo bylo získat slušný bodový příděl do klasifikace šampionátu. V úzké pasáži v lese před cílem RZ jsme bohužel byli na uskákaném příjezdu do těžké pravé zatáčky rychlejší, než jsme měli být, a trefili jsme levou stranou jeden ze stromů u cesty. Za tuto chybu bych se ostatním členům týmu i našim partnerům rád omluvil.“
Havárii pocítil nejtvrději spolujezdec Igor Norek, který si z ní odnesl řádně naražená žebra. Žádná další zranění se po prohlídce v nemocnici naštěstí neprokázala. „Co se dá dělat, snažili jsme se, drobná chybička v nevhodném místě nám to bohužel celé pokazila. Děkujeme za lékařské ošetření a velmi přátelský přístup záchranářům i personálu nemocnice v Trutnově. Především bych také rád vyzdvihl pořadatelské zajištění, protože na start RZ dorazila během patnácti minut od naší nehody náhradní sanitka. Ostatní posádky na startu tedy mohly pokračovat v ostrém závodě, přestože obvykle bývá v těchto případech RZ pro zbytek pole zrušena. Takže velká pochvala patří pořadatelům za minimalizaci sportovních následků naší nehody.“ Pro Igora má krkonošská nehoda zvláštní příchuť, protože jde teprve o jeho první havárii v rally, a ještě ke všemu přesně v 50. závodě jeho jedenáctileté kariéry. Není vyloučeno, že jde o český spolujezdecký rekord – v závodnické hantýrce řečeno – „v čekání na ránu“. „No, trochu škoda, ta padesátka tam padnout mohla. Ale nemůžu to Mirovi vyčítat, protože do cíle většiny mých předchozích závodů bez nehody mě dovezl právě on. Ale když už o tom mluvíme, tak by mě docela zajímalo, jestli má někdo více závodů bez nehody. Může se mi klidně ozvat…“ Dodává s bolavými žebry, ale již s úsměvem, Igor Norek.
Ohlédnutí za nevydařenou soutěží však můžeme zakončit pozitivní zprávou, ve které týmový manažer Dan Trunkát zatím nenápadně oznamuje rozšíření plánu letošních závodů o další podnik. „Co se týče Krkonoš, je to samozřejmě velká škoda. Závod byl rozjetý velmi dobře a byly ve hře důležité body do vývoje rallysprintového šampionátu. Nicméně, je to rally, takže s tím se musí počítat. Důležitější samozřejmě je, že kluci jsou v rámci možností oba dva v pořádku. V této chvíli už se díváme dopředu k dalšímu závodu, což bude nastávající Rally Bohemia.“
Pro více informací o posádce můžete navštívit www.tarabus.cz a pro aktuality z chodu týmu profil na facebooku.
Onboard i s opuštěním trati můžete vidět ZDE.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.