TNT: Krkonošskou jízdu za bronzem ukončila havárie

rally krkonoše
rally krkonoše, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 20. června 2011 23:06
Sdílej:

Na třetí podnik rallysprintového šampionátu Rally Krkonoše odjížděli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MČR Sprintrally. Po dvě třetiny soutěže se drželi na třetím místě absolutně a na prvním místě ve třídě 2 mezi vozy S2000. ONBOARD: Bohužel, dvě rychlostní zkoušky před cílem přišla havárie, která všechny naděje na medailové umístění zmařila.

Posádka Abarthu Grande Punto S2000 v atraktivním designu značky lyží Elan těžila po celý závod především z výborného vstupu do soutěže. Na prvních dvou rychlostních zkouškách se podařilo zajet velmi podobné časy s vedoucím duem Pavel Valoušek, Martin Semerád. To znamenalo kromě stabilního třetího místa absolutně i bezpečné vedení mezi vozy S2000. „Nebylo to z jezdeckého hlediska úplně ideální a na některých RZ jsem nebyl se svým výkonem příliš spokojen, ale s výslednou pozicí jsme samozřejmě spokojení byli,“ potvrzuje slibný vývoj soutěže letos tradičně sebekritický jezdec.

Na třetí pozici se pak Jaromír Tarabus s Igorem Norkem drželi až do osudné havárie na RZ 6, přestože se jim postupně začal zezadu přibližovat německý multišampion Kahle s Octavií WRC. Na RZ 6 však skončila posádka AK Rallysportu Brno pouhých čtyři sta metrů před cílem rychlostní zkoušky v lese nad pětimetrovým srázem. Při opuštění trati navíc bočně atakovala jeden z vzrostlých stromů lemujících cestu. K nepříjemnému incidentu posmutnělý pilot poznamenává toto: „V druhé rundě RZ jsme chtěli pozici udržet, ale ne za každou cenu, protože prioritní místo bylo získat slušný bodový příděl do klasifikace šampionátu. V úzké pasáži v lese před cílem RZ jsme bohužel byli na uskákaném příjezdu do těžké pravé zatáčky rychlejší, než jsme měli být, a trefili jsme levou stranou jeden ze stromů u cesty. Za tuto chybu bych se ostatním členům týmu i našim partnerům rád omluvil.“

Havárii pocítil nejtvrději spolujezdec Igor Norek, který si z ní odnesl řádně naražená žebra. Žádná další zranění se po prohlídce v nemocnici naštěstí neprokázala. „Co se dá dělat, snažili jsme se, drobná chybička v nevhodném místě nám to bohužel celé pokazila. Děkujeme za lékařské ošetření a velmi přátelský přístup záchranářům i personálu nemocnice v Trutnově. Především bych také rád vyzdvihl pořadatelské zajištění, protože na start RZ dorazila během patnácti minut od naší nehody náhradní sanitka. Ostatní posádky na startu tedy mohly pokračovat v ostrém závodě, přestože obvykle bývá v těchto případech RZ pro zbytek pole zrušena. Takže velká pochvala patří pořadatelům za minimalizaci sportovních následků naší nehody.“ Pro Igora má krkonošská nehoda zvláštní příchuť, protože jde teprve o jeho první havárii v rally, a ještě ke všemu přesně v 50. závodě jeho jedenáctileté kariéry. Není vyloučeno, že jde o český spolujezdecký rekord  – v závodnické hantýrce řečeno – „v čekání na ránu“. „No, trochu škoda, ta padesátka tam padnout mohla. Ale nemůžu to Mirovi vyčítat, protože do cíle většiny mých předchozích závodů bez nehody mě dovezl právě on. Ale když už o tom mluvíme, tak by mě docela zajímalo, jestli má někdo více závodů bez nehody. Může se mi klidně ozvat…“ Dodává s bolavými žebry, ale již s úsměvem, Igor Norek.

Ohlédnutí za nevydařenou soutěží však můžeme zakončit pozitivní zprávou, ve které týmový manažer Dan Trunkát zatím nenápadně oznamuje rozšíření plánu letošních závodů o další podnik. „Co se týče Krkonoš, je to samozřejmě velká škoda. Závod byl rozjetý velmi dobře a byly ve hře důležité body do vývoje rallysprintového šampionátu. Nicméně, je to rally, takže s tím se musí počítat. Důležitější samozřejmě je, že kluci jsou v rámci možností oba dva v pořádku. V této chvíli už se díváme dopředu k dalšímu závodu, což bude nastávající Rally Bohemia.“

Pro více informací o posádce můžete navštívit www.tarabus.cz a pro aktuality z chodu týmu profil na facebooku.

Onboard i s opuštěním trati můžete vidět ZDE.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.