Nejlepší výsledek sezony a první mistrovské body ve „velkém mistráku“ si z Agrotec Mogul Rally Hustopeče přivezla posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Třebíčská posádka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX na čtvrtém podniku sedmidílného seriálu MMČR v rally skončila na 11. místě absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na sedmé pozici.
Hned premiérové vystoupení posádky na „rally mezi vinicemi“ tak skončilo pozitivně. „Jeli jsme Hustopeče vůbec poprvé a jsme určitě hodně spokojení. Důležité bylo, že jsme s Jirkou Černochem podali vyrovnaný výkon po celou rally, což nám kolikrát chybělo. Tentokrát jsme si to po celý průběh dobře srovnali a měli jsme i dost vyrovnané časy. Stále se chceme posouvat dále a vidět v naší práci určitý progres. V tomto si myslím, že můžeme být spokojeni,“ pochvaluje si pilot posádky Martin Hudec vystoupení na Mogul Rally Hustopeče.
Oba borci jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX mezi vinicemi ukázali, že umějí zajet koncentrovaně a hlavně vyrovnaně a bez větších výkyvů. Dokazují to i časy a umístění v jednotlivých erzetách, které byly až neuvěřitelně podobné. V jedenácti z celkových dvanácti RZ skončili Hudec s Černochem mezi 11. a 14. místem absolutně, jen jednou jim to „ustřelilo“ o pár vteřin na šestnáctou pozici.
Za vzácnou vyrovnaností pravděpodobně byl trochu „novátorský“ přístup posádky k samotnému závodění. Hudec, který většinou jezdí dost na hraně a nikdy nezapomíná na fanoušky, totiž tentokrát jel více „hlavou“. „Tentokrát jsme skutečně jeli jakoby trošku více na jistotu, ale zase ne tak, že bychom se nějak vědomě drželi zkrátka. Prostě jsme se snažili jet si svoje tempo. Nakonec jsme zajížděli lepší časy, než když jsme v minulých závodech jeli hodně na hraně a riskovali,“ vysvětluje „novinku“ jezdec posádky. Jistě i díky této změně tak odjížděl celý tým z rally nadmíru spokojen. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. V konkurenci, jaká se v Hustopečích byla, jsme poráželi i posádky, které jsou většinou před námi. Myslím, že to bylo i díky tomu posunu v myšlení, který jsme udělali. Jeli jsme prostě rozumněji, klidněji, ale přesto solidně rychle. Tak věříme, že v tomto trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích,“ přeje si třebíčský pilot, jenž si pochvaloval spolupráci s navigátorem Jiřím Černochem. „Udělali jsme nějaké úpravy v našem rozpisu. Je třeba zdůraznit, že Jirka tady odvedl kus dobré práce a myslím, že i z toho jsme pak v celkovém výsledku hodně profitovali,“ chválil Hudec svého parťáka na horkém sedadle.
Stejně jako v minulých závodech však i tentokrát přišlo několik horkých chvilek. Tak žhavé, jako třeba na Rally Tríbeč, kde Hudec trefil pařez a na chvíli byl i bez volantu, to však tentokrát nebylo. „Sem tam jsme nějakou krizovku měli, ale nebylo to nic velkého. Vyjeli jsme třeba kousek na pole nebo nám to občas slušně ustřelilo na šotolině. Naštěstí to nebylo nic většího, spíše jen takové to pomyslné klepnutí přes prsty a varování, ať to tak nehrotíme. Tak jsme se snažili toho varování uposlechnout a takových chybiček vyvarovat. Snad se nám to i povedlo a odměnou nám bylo velmi dobré umístění,“ smál se spokojeně Martin Hudec, jenž si svůj první start v Hustopečích v kariéře obecně dost pochvaloval. „Bylo to velmi příjemné. Tratě byly velmi hezky vybrané a připravené. Fanoušci si to celé dost užívali, bylo i super počasí. Tak to má být. Celá soutěž byla dobře načasovaná, nebyly tam žádné zbytečné stresy s nedostatkem času na přejezdy nebo něco podobného. Je vidět, že soutěž dělali lidé, co tomu fakt rozumí,“ pochválil 30letý jezdec pořadatele soutěže.
Posádka Toba Czech MH Racing teamu tak v Hustopečích výrazně vylepšila výsledek z předchozího podniku velkého mistráku v Českém Krumlově (posádka na propršeném závodě obsadila 20. místo absolutně a bodovala 9. místem ve své třídě 3). „V Krumlově jsme jeli také poprvé a nakonec jsme i odtud odjížděli relativně spokojení. Po prvním dnu jsme sice byli kvůli počasí a extrémním podmínkám hodně skeptičtí a já osobně jsem se na to chtěl vykašlat, ale nakonec jsme i v sobotu pokračovali a udělali jsme dobře. V cíli jsme pak i byli rádi, že jsme si to v těž těžkých podmínkách vyzkoušeli. Otestovali jsme si rozdílné nastavení a chování vozu za mokrých podmínek a hlavně najeli ostré kilometry ve velmi nepříjemných podmínkách,“ ohlíží se Martin Hudec za jednou z nejtěžších rally posledních let.
Momentálně, po úspěšných Hustopečích, už se však třebíčská posádka soustředí na další závody, které jsou na programu. „Nejblíže nás čeká o prvním červencovém víkendu Rally Bohemia, tedy pátý díl velkého mistráku. Tam bychom moc rádi navázali na Hustopeče. Pravděpodobně vrcholem sezony pak bude Barumka ve Zlíně, kde se jistě sejde obrovská konkurence. To bude hodně zajímavé,“ těší se na další souboje o body Martin Hudec.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?