Nejlepší výsledek sezony a první mistrovské body ve „velkém mistráku“ si z Agrotec Mogul Rally Hustopeče přivezla posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Třebíčská posádka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX na čtvrtém podniku sedmidílného seriálu MMČR v rally skončila na 11. místě absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na sedmé pozici.
Hned premiérové vystoupení posádky na „rally mezi vinicemi“ tak skončilo pozitivně. „Jeli jsme Hustopeče vůbec poprvé a jsme určitě hodně spokojení. Důležité bylo, že jsme s Jirkou Černochem podali vyrovnaný výkon po celou rally, což nám kolikrát chybělo. Tentokrát jsme si to po celý průběh dobře srovnali a měli jsme i dost vyrovnané časy. Stále se chceme posouvat dále a vidět v naší práci určitý progres. V tomto si myslím, že můžeme být spokojeni,“ pochvaluje si pilot posádky Martin Hudec vystoupení na Mogul Rally Hustopeče.
Oba borci jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX mezi vinicemi ukázali, že umějí zajet koncentrovaně a hlavně vyrovnaně a bez větších výkyvů. Dokazují to i časy a umístění v jednotlivých erzetách, které byly až neuvěřitelně podobné. V jedenácti z celkových dvanácti RZ skončili Hudec s Černochem mezi 11. a 14. místem absolutně, jen jednou jim to „ustřelilo“ o pár vteřin na šestnáctou pozici.
Za vzácnou vyrovnaností pravděpodobně byl trochu „novátorský“ přístup posádky k samotnému závodění. Hudec, který většinou jezdí dost na hraně a nikdy nezapomíná na fanoušky, totiž tentokrát jel více „hlavou“. „Tentokrát jsme skutečně jeli jakoby trošku více na jistotu, ale zase ne tak, že bychom se nějak vědomě drželi zkrátka. Prostě jsme se snažili jet si svoje tempo. Nakonec jsme zajížděli lepší časy, než když jsme v minulých závodech jeli hodně na hraně a riskovali,“ vysvětluje „novinku“ jezdec posádky. Jistě i díky této změně tak odjížděl celý tým z rally nadmíru spokojen. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. V konkurenci, jaká se v Hustopečích byla, jsme poráželi i posádky, které jsou většinou před námi. Myslím, že to bylo i díky tomu posunu v myšlení, který jsme udělali. Jeli jsme prostě rozumněji, klidněji, ale přesto solidně rychle. Tak věříme, že v tomto trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích,“ přeje si třebíčský pilot, jenž si pochvaloval spolupráci s navigátorem Jiřím Černochem. „Udělali jsme nějaké úpravy v našem rozpisu. Je třeba zdůraznit, že Jirka tady odvedl kus dobré práce a myslím, že i z toho jsme pak v celkovém výsledku hodně profitovali,“ chválil Hudec svého parťáka na horkém sedadle.
Stejně jako v minulých závodech však i tentokrát přišlo několik horkých chvilek. Tak žhavé, jako třeba na Rally Tríbeč, kde Hudec trefil pařez a na chvíli byl i bez volantu, to však tentokrát nebylo. „Sem tam jsme nějakou krizovku měli, ale nebylo to nic velkého. Vyjeli jsme třeba kousek na pole nebo nám to občas slušně ustřelilo na šotolině. Naštěstí to nebylo nic většího, spíše jen takové to pomyslné klepnutí přes prsty a varování, ať to tak nehrotíme. Tak jsme se snažili toho varování uposlechnout a takových chybiček vyvarovat. Snad se nám to i povedlo a odměnou nám bylo velmi dobré umístění,“ smál se spokojeně Martin Hudec, jenž si svůj první start v Hustopečích v kariéře obecně dost pochvaloval. „Bylo to velmi příjemné. Tratě byly velmi hezky vybrané a připravené. Fanoušci si to celé dost užívali, bylo i super počasí. Tak to má být. Celá soutěž byla dobře načasovaná, nebyly tam žádné zbytečné stresy s nedostatkem času na přejezdy nebo něco podobného. Je vidět, že soutěž dělali lidé, co tomu fakt rozumí,“ pochválil 30letý jezdec pořadatele soutěže.
Posádka Toba Czech MH Racing teamu tak v Hustopečích výrazně vylepšila výsledek z předchozího podniku velkého mistráku v Českém Krumlově (posádka na propršeném závodě obsadila 20. místo absolutně a bodovala 9. místem ve své třídě 3). „V Krumlově jsme jeli také poprvé a nakonec jsme i odtud odjížděli relativně spokojení. Po prvním dnu jsme sice byli kvůli počasí a extrémním podmínkám hodně skeptičtí a já osobně jsem se na to chtěl vykašlat, ale nakonec jsme i v sobotu pokračovali a udělali jsme dobře. V cíli jsme pak i byli rádi, že jsme si to v těž těžkých podmínkách vyzkoušeli. Otestovali jsme si rozdílné nastavení a chování vozu za mokrých podmínek a hlavně najeli ostré kilometry ve velmi nepříjemných podmínkách,“ ohlíží se Martin Hudec za jednou z nejtěžších rally posledních let.
Momentálně, po úspěšných Hustopečích, už se však třebíčská posádka soustředí na další závody, které jsou na programu. „Nejblíže nás čeká o prvním červencovém víkendu Rally Bohemia, tedy pátý díl velkého mistráku. Tam bychom moc rádi navázali na Hustopeče. Pravděpodobně vrcholem sezony pak bude Barumka ve Zlíně, kde se jistě sejde obrovská konkurence. To bude hodně zajímavé,“ těší se na další souboje o body Martin Hudec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.