Nejlepší výsledek sezony a první mistrovské body ve „velkém mistráku“ si z Agrotec Mogul Rally Hustopeče přivezla posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Třebíčská posádka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX na čtvrtém podniku sedmidílného seriálu MMČR v rally skončila na 11. místě absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na sedmé pozici.
Hned premiérové vystoupení posádky na „rally mezi vinicemi“ tak skončilo pozitivně. „Jeli jsme Hustopeče vůbec poprvé a jsme určitě hodně spokojení. Důležité bylo, že jsme s Jirkou Černochem podali vyrovnaný výkon po celou rally, což nám kolikrát chybělo. Tentokrát jsme si to po celý průběh dobře srovnali a měli jsme i dost vyrovnané časy. Stále se chceme posouvat dále a vidět v naší práci určitý progres. V tomto si myslím, že můžeme být spokojeni,“ pochvaluje si pilot posádky Martin Hudec vystoupení na Mogul Rally Hustopeče.
Oba borci jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX mezi vinicemi ukázali, že umějí zajet koncentrovaně a hlavně vyrovnaně a bez větších výkyvů. Dokazují to i časy a umístění v jednotlivých erzetách, které byly až neuvěřitelně podobné. V jedenácti z celkových dvanácti RZ skončili Hudec s Černochem mezi 11. a 14. místem absolutně, jen jednou jim to „ustřelilo“ o pár vteřin na šestnáctou pozici.
Za vzácnou vyrovnaností pravděpodobně byl trochu „novátorský“ přístup posádky k samotnému závodění. Hudec, který většinou jezdí dost na hraně a nikdy nezapomíná na fanoušky, totiž tentokrát jel více „hlavou“. „Tentokrát jsme skutečně jeli jakoby trošku více na jistotu, ale zase ne tak, že bychom se nějak vědomě drželi zkrátka. Prostě jsme se snažili jet si svoje tempo. Nakonec jsme zajížděli lepší časy, než když jsme v minulých závodech jeli hodně na hraně a riskovali,“ vysvětluje „novinku“ jezdec posádky. Jistě i díky této změně tak odjížděl celý tým z rally nadmíru spokojen. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. V konkurenci, jaká se v Hustopečích byla, jsme poráželi i posádky, které jsou většinou před námi. Myslím, že to bylo i díky tomu posunu v myšlení, který jsme udělali. Jeli jsme prostě rozumněji, klidněji, ale přesto solidně rychle. Tak věříme, že v tomto trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích,“ přeje si třebíčský pilot, jenž si pochvaloval spolupráci s navigátorem Jiřím Černochem. „Udělali jsme nějaké úpravy v našem rozpisu. Je třeba zdůraznit, že Jirka tady odvedl kus dobré práce a myslím, že i z toho jsme pak v celkovém výsledku hodně profitovali,“ chválil Hudec svého parťáka na horkém sedadle.
Stejně jako v minulých závodech však i tentokrát přišlo několik horkých chvilek. Tak žhavé, jako třeba na Rally Tríbeč, kde Hudec trefil pařez a na chvíli byl i bez volantu, to však tentokrát nebylo. „Sem tam jsme nějakou krizovku měli, ale nebylo to nic velkého. Vyjeli jsme třeba kousek na pole nebo nám to občas slušně ustřelilo na šotolině. Naštěstí to nebylo nic většího, spíše jen takové to pomyslné klepnutí přes prsty a varování, ať to tak nehrotíme. Tak jsme se snažili toho varování uposlechnout a takových chybiček vyvarovat. Snad se nám to i povedlo a odměnou nám bylo velmi dobré umístění,“ smál se spokojeně Martin Hudec, jenž si svůj první start v Hustopečích v kariéře obecně dost pochvaloval. „Bylo to velmi příjemné. Tratě byly velmi hezky vybrané a připravené. Fanoušci si to celé dost užívali, bylo i super počasí. Tak to má být. Celá soutěž byla dobře načasovaná, nebyly tam žádné zbytečné stresy s nedostatkem času na přejezdy nebo něco podobného. Je vidět, že soutěž dělali lidé, co tomu fakt rozumí,“ pochválil 30letý jezdec pořadatele soutěže.
Posádka Toba Czech MH Racing teamu tak v Hustopečích výrazně vylepšila výsledek z předchozího podniku velkého mistráku v Českém Krumlově (posádka na propršeném závodě obsadila 20. místo absolutně a bodovala 9. místem ve své třídě 3). „V Krumlově jsme jeli také poprvé a nakonec jsme i odtud odjížděli relativně spokojení. Po prvním dnu jsme sice byli kvůli počasí a extrémním podmínkám hodně skeptičtí a já osobně jsem se na to chtěl vykašlat, ale nakonec jsme i v sobotu pokračovali a udělali jsme dobře. V cíli jsme pak i byli rádi, že jsme si to v těž těžkých podmínkách vyzkoušeli. Otestovali jsme si rozdílné nastavení a chování vozu za mokrých podmínek a hlavně najeli ostré kilometry ve velmi nepříjemných podmínkách,“ ohlíží se Martin Hudec za jednou z nejtěžších rally posledních let.
Momentálně, po úspěšných Hustopečích, už se však třebíčská posádka soustředí na další závody, které jsou na programu. „Nejblíže nás čeká o prvním červencovém víkendu Rally Bohemia, tedy pátý díl velkého mistráku. Tam bychom moc rádi navázali na Hustopeče. Pravděpodobně vrcholem sezony pak bude Barumka ve Zlíně, kde se jistě sejde obrovská konkurence. To bude hodně zajímavé,“ těší se na další souboje o body Martin Hudec.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.