Nejlepší výsledek sezony a první mistrovské body ve „velkém mistráku“ si z Agrotec Mogul Rally Hustopeče přivezla posádka Toba Czech MH Racing teamu ve složení Martin Hudec - Jiří Černoch. Třebíčská posádka jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX na čtvrtém podniku sedmidílného seriálu MMČR v rally skončila na 11. místě absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na sedmé pozici.
Hned premiérové vystoupení posádky na „rally mezi vinicemi“ tak skončilo pozitivně. „Jeli jsme Hustopeče vůbec poprvé a jsme určitě hodně spokojení. Důležité bylo, že jsme s Jirkou Černochem podali vyrovnaný výkon po celou rally, což nám kolikrát chybělo. Tentokrát jsme si to po celý průběh dobře srovnali a měli jsme i dost vyrovnané časy. Stále se chceme posouvat dále a vidět v naší práci určitý progres. V tomto si myslím, že můžeme být spokojeni,“ pochvaluje si pilot posádky Martin Hudec vystoupení na Mogul Rally Hustopeče.
Oba borci jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX mezi vinicemi ukázali, že umějí zajet koncentrovaně a hlavně vyrovnaně a bez větších výkyvů. Dokazují to i časy a umístění v jednotlivých erzetách, které byly až neuvěřitelně podobné. V jedenácti z celkových dvanácti RZ skončili Hudec s Černochem mezi 11. a 14. místem absolutně, jen jednou jim to „ustřelilo“ o pár vteřin na šestnáctou pozici.
Za vzácnou vyrovnaností pravděpodobně byl trochu „novátorský“ přístup posádky k samotnému závodění. Hudec, který většinou jezdí dost na hraně a nikdy nezapomíná na fanoušky, totiž tentokrát jel více „hlavou“. „Tentokrát jsme skutečně jeli jakoby trošku více na jistotu, ale zase ne tak, že bychom se nějak vědomě drželi zkrátka. Prostě jsme se snažili jet si svoje tempo. Nakonec jsme zajížděli lepší časy, než když jsme v minulých závodech jeli hodně na hraně a riskovali,“ vysvětluje „novinku“ jezdec posádky. Jistě i díky této změně tak odjížděl celý tým z rally nadmíru spokojen. „S výsledkem jsme určitě spokojeni. V konkurenci, jaká se v Hustopečích byla, jsme poráželi i posádky, které jsou většinou před námi. Myslím, že to bylo i díky tomu posunu v myšlení, který jsme udělali. Jeli jsme prostě rozumněji, klidněji, ale přesto solidně rychle. Tak věříme, že v tomto trendu budeme pokračovat i na dalších soutěžích,“ přeje si třebíčský pilot, jenž si pochvaloval spolupráci s navigátorem Jiřím Černochem. „Udělali jsme nějaké úpravy v našem rozpisu. Je třeba zdůraznit, že Jirka tady odvedl kus dobré práce a myslím, že i z toho jsme pak v celkovém výsledku hodně profitovali,“ chválil Hudec svého parťáka na horkém sedadle.
Stejně jako v minulých závodech však i tentokrát přišlo několik horkých chvilek. Tak žhavé, jako třeba na Rally Tríbeč, kde Hudec trefil pařez a na chvíli byl i bez volantu, to však tentokrát nebylo. „Sem tam jsme nějakou krizovku měli, ale nebylo to nic velkého. Vyjeli jsme třeba kousek na pole nebo nám to občas slušně ustřelilo na šotolině. Naštěstí to nebylo nic většího, spíše jen takové to pomyslné klepnutí přes prsty a varování, ať to tak nehrotíme. Tak jsme se snažili toho varování uposlechnout a takových chybiček vyvarovat. Snad se nám to i povedlo a odměnou nám bylo velmi dobré umístění,“ smál se spokojeně Martin Hudec, jenž si svůj první start v Hustopečích v kariéře obecně dost pochvaloval. „Bylo to velmi příjemné. Tratě byly velmi hezky vybrané a připravené. Fanoušci si to celé dost užívali, bylo i super počasí. Tak to má být. Celá soutěž byla dobře načasovaná, nebyly tam žádné zbytečné stresy s nedostatkem času na přejezdy nebo něco podobného. Je vidět, že soutěž dělali lidé, co tomu fakt rozumí,“ pochválil 30letý jezdec pořadatele soutěže.
Posádka Toba Czech MH Racing teamu tak v Hustopečích výrazně vylepšila výsledek z předchozího podniku velkého mistráku v Českém Krumlově (posádka na propršeném závodě obsadila 20. místo absolutně a bodovala 9. místem ve své třídě 3). „V Krumlově jsme jeli také poprvé a nakonec jsme i odtud odjížděli relativně spokojení. Po prvním dnu jsme sice byli kvůli počasí a extrémním podmínkám hodně skeptičtí a já osobně jsem se na to chtěl vykašlat, ale nakonec jsme i v sobotu pokračovali a udělali jsme dobře. V cíli jsme pak i byli rádi, že jsme si to v těž těžkých podmínkách vyzkoušeli. Otestovali jsme si rozdílné nastavení a chování vozu za mokrých podmínek a hlavně najeli ostré kilometry ve velmi nepříjemných podmínkách,“ ohlíží se Martin Hudec za jednou z nejtěžších rally posledních let.
Momentálně, po úspěšných Hustopečích, už se však třebíčská posádka soustředí na další závody, které jsou na programu. „Nejblíže nás čeká o prvním červencovém víkendu Rally Bohemia, tedy pátý díl velkého mistráku. Tam bychom moc rádi navázali na Hustopeče. Pravděpodobně vrcholem sezony pak bude Barumka ve Zlíně, kde se jistě sejde obrovská konkurence. To bude hodně zajímavé,“ těší se na další souboje o body Martin Hudec.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.