Fanoušci rally se mohou těšit hned na sedm vozů kategorie WRC. S jedničkou vyjede na trať dvojice Valoušek – Hrůza s Fabií, hned za nimi německý mistra Kahle s Doerrem a Octavií a třetí pak Odložilíkové s Xsarou.
. Ze startovní listiny sice vypadl Tomaštík, ale Subaru přesto uvidíme v rukou Igora Drotára. Další tři Škodovky budou pilotovat Trněný, Cvrček a trochu netradičně také Josef Pátl. Na start se postaví pět vozů kategorie S2000 doplněných Sýkorovým Lancerem ve třídě R4. Je mezi nimi také slovenský talent Jozef Béreš junior. Hojné zastoupení mají ostatní Lancery – o vítězství mezi nimi se bude snažit Semerád, Jakeš, Bujáček či Jelínek. Ve dvoukolkách se budou snažit získat pohár za první místo Vrkoslav, Vlček, Král nebo Pondělíček, pozadu jistě nezůstane mladý Kopáček a jeho věčný rival Galia. Mezi vozy slabších tříd skupiny N jsou favority oba bratři Pelechové, Grafek nebo Sutr. Najdeme tu i dvě ženy pilotky – Evu Vykydalovou a Martinu Daňhelovou. Zapomenout nesmíme na diesely – tady jsou nejvážnějšími adepty na vítězství Bočkovi a Mandíkovi. Ve startovním poli je stejně jako loni hokejový mistr světa Martin Špaňhel. Jednoho účastníka má i v letošním roce Pohár mládeže – tentokrát je to Jan Talaš se Škodou Fabií.
Historiků je na Krkonoše přihlášených hned deset. Jako první z nich se na trať vydá Jiří Petrášek s Asconou, na paty mu bude šlapat Hloušek a také Hejhalovi. Se zcela novým vozem odstartuje Zdeněk Vrátníček a diváci se mohou těšit na rozevlátou jízdu Milana Blahouta nebo hezkou Lancii Fulvia HF. Historiky doplní na konci startovního pole osm účastníků rally pravidelnosti v tradiční sestavě.
Plných 42 posádek se přihlásilo do Poháru České republiky v rally. První pozice ve startovním pořadí obsadila všechna Mitsubishi Lancer Evo – Dohnal, Hendrichovi, Andriy Chepil a Dvořák. Mezi favority se jednoznačně řadí Škody 130 LR, které budou pilotovat Šimurda a Padrián. Uvidíme, jak rychlý bude jeden ze členů pořadatelského sboru z Hrádku nad Nisou Josef Zimmerman. Ve startovním poli poháru významně převažuje značka Škoda různých typů a roků výroby. Po kratší pauze se na závodní trati objeví domácí Martin Mičánek, prvně v soutěži Poháru ČR odstartuje královéhradecká dvojice Josef Hanka – Pavel Vrba. Stejně jako loni je v seznamu přihlášených i několik jezdců, kteří se poprvé účastní „velké“ soutěže. Také tady najdeme jednu dámskou posádku – tvoří ji Pavlína Tydlačková s Evou Žaludkovou, startující se Suzuki Swift.
Chcete-li své oblíbené posádky vidět naživo, přijďte se podívat příští pátek od dvanácti hodin na přejímky v Autostylu, od čtyř na fotbalové utkání a od sedmi potom na slavnostní představení posádek na Krakonošově náměstí. V akci na rychlostních zkouškách uvidíte posádky v sobotu od devíti hodin.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?