Podruhé v sezoně zasáhne do dění v českém šampionátu tovární tým Škoda Motorsport. Prostřednictvím Jana Kopeckého se ve dnech 10. – 11. června tak stane při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče. Po úspěšném vystoupení na Ukrajině Kopecký věří, že dokáže zopakovat triumf z Valašské rally.
Jan Kopecký nebude na tratích AGROTEC MOGUL rally Hustopeče žádným nováčkem. V době nastupující kategorie Super 2000 právě na jihomoravských tratích představit speciál Peugeot 207 Super 2000. A i když cíl soutěže nespatřil, před poslední sekcí figuroval v čele průběžné klasifikace. Tovární jezdec Škody Motorsport se letos nebude bránit tomu, aby si případné vedení tentokrát udržel až na cílovou rampu.
„Srovnávat 2008 a 2011 nelze. Ale už tehdy jsme jeli v Hustopečích rychle, ale nyní máme určitě mnohem lepší auto než tenkrát. Naším cílem je v Česku na každém závodě vyhrát, takže i v Hustopečích pro to uděláme maximum. Máme na to ty nejlepší podmínky a na soutěž budeme stoprocentně připraveni.
V Českém Krumlově ale Roman Kresta ukázal, že pokud panují hodně složité podmínky, je stále rychlý. Soupeřům nedal šanci a v Hustopečích se s ním musí počítat, stejně jako s Pavlem Valouškem či Václavem Pechech. Ale nedomnívám se, že by se mohl opakovat loňský scénář a triumf produkčního vozu. Speciály Super 2000 by měly mít navrch.
Start v Hustopečích pro nás bude dobrá příležitost k přípravě na další podnik IRC, belgickou Ypres Rally. Nechci říci, že Hustopeče jsou úplně podobné, ale dají se tam najít velmi příbuzná místa. Tím ale neříkám, že Hustopeče bereme pouze jako nějaký test. To v žádném případě,“ říká před startem Jan Kopecký.
Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?