Podruhé v sezoně zasáhne do dění v českém šampionátu tovární tým Škoda Motorsport. Prostřednictvím Jana Kopeckého se ve dnech 10. – 11. června tak stane při AGROTEC MOGUL rally Hustopeče. Po úspěšném vystoupení na Ukrajině Kopecký věří, že dokáže zopakovat triumf z Valašské rally.
Jan Kopecký nebude na tratích AGROTEC MOGUL rally Hustopeče žádným nováčkem. V době nastupující kategorie Super 2000 právě na jihomoravských tratích představit speciál Peugeot 207 Super 2000. A i když cíl soutěže nespatřil, před poslední sekcí figuroval v čele průběžné klasifikace. Tovární jezdec Škody Motorsport se letos nebude bránit tomu, aby si případné vedení tentokrát udržel až na cílovou rampu.
„Srovnávat 2008 a 2011 nelze. Ale už tehdy jsme jeli v Hustopečích rychle, ale nyní máme určitě mnohem lepší auto než tenkrát. Naším cílem je v Česku na každém závodě vyhrát, takže i v Hustopečích pro to uděláme maximum. Máme na to ty nejlepší podmínky a na soutěž budeme stoprocentně připraveni.
V Českém Krumlově ale Roman Kresta ukázal, že pokud panují hodně složité podmínky, je stále rychlý. Soupeřům nedal šanci a v Hustopečích se s ním musí počítat, stejně jako s Pavlem Valouškem či Václavem Pechech. Ale nedomnívám se, že by se mohl opakovat loňský scénář a triumf produkčního vozu. Speciály Super 2000 by měly mít navrch.
Start v Hustopečích pro nás bude dobrá příležitost k přípravě na další podnik IRC, belgickou Ypres Rally. Nechci říci, že Hustopeče jsou úplně podobné, ale dají se tam najít velmi příbuzná místa. Tím ale neříkám, že Hustopeče bereme pouze jako nějaký test. To v žádném případě,“ říká před startem Jan Kopecký.
Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC RALLY v sociální síti facebook.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.