Jan Černý s Pavlem Kohoutem jedou mezi vinice

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Eliáš 10. června 2011 07:41
Sdílej:

Jihomoravská Rally Agrotec Mogul Hustopeče bude další soutěží, kde Škodu Fabia R2 představí Jan Černý s Pavlem Kohoutem.

Doslova závod za závodem nyní absolvuje příbramský mladík Jan Černý. Dva týdny zpět sváděl velký, a nutno podotknout, že vítězný souboj s legendou českých rally Emilem Trinerem při Rallye Český Krumlov. Nyní má před sebou další závod se Škodou Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.

Rally Hustopeče bývá přezdívána jako moravská rallye Deutschland, protože charakter rychlostních zkoušek, z části vedoucích vinicemi, je u obou soutěží podobný.  V Hustopečích nechybí ale ani četné šotolinové úseky rychlostních zkoušek.  Jak se trať rally zamlouvá posádce Černý – Kohout jsme se zeptali Honzy Černého krátce po skončení seznamovacích jízd. „Hustopeče se mi líbí. Startoval jsem tady v minulosti už dvakrát. Je to těžká soutěž a střídání povrchů mi nevadí. Některá místa už jsou teď sice hodně rozbitá, ale bude to stejné pro všechny. Místy je na trati hodně bláta, protože se tady přehnal silný déšť. Zrádná jsou také místa, kde stéká voda z okolních polí přes cestu. Pokud ale nebude znovu pršet, tak trať z větší části oschne. Místní rychlostní zkoušky často mění charakter a jsou tady hodně rychlá místa po širokém asfaltu, ale i zamotané úzké silničky. Já se na závody těším a budeme se snažit, abychom zde v dobrém světle předvedli Škodu Fabia R2,“ říká k nadcházející Rally Hustopeče jan Černý.

Pohled do časového harmonogramu Rally Hustopeče prozradí, že v první etapě se bude závodit až dlouho do nočních hodin. Zeptali jsme se proto spolujezdce Pavla Kohouta, jak se mu naviguje ve Škodě Fabia R2 v noci. „Se čtením rozpisu za tmy není problém. V autě je lampička pro spolujezdce a tu si nastavím, abych dobře viděl a neoslňovala jezdce. Moc velkou radost ze závodění dlouho do noci ale nemám, protože jsem toho za poslední dobu moc nenaspal,“ říká spolujezdec Pavel Kohout, kterého ale jízda s Honzou Černým určitě řádně probere, takže nehrozí, že by si za jízdy zdřímnul. 

Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká při Rally Hustopeče celkem 12 rychlostních zkoušek a trať rally dlouhá bezmála 500 kilometrů. Start Rally Hustopeče se odehraje v pátek 10. 6. 2011 v 18:52, na české poměry nezvykle dlouho. S tím je spojený i pozdní příjezd do cíle první etapy, kam se soutěžící dostanou až kolem půlnoci. Ve druhé etapě účastníci rally absolvují celkem osm rychlostních zkoušek v okolí města Hustopeče. Posádka Černý – Kohout zve k návštěvě této zajímavé soutěže.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.