Jihomoravská Rally Agrotec Mogul Hustopeče bude další soutěží, kde Škodu Fabia R2 představí Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Doslova závod za závodem nyní absolvuje příbramský mladík Jan Černý. Dva týdny zpět sváděl velký, a nutno podotknout, že vítězný souboj s legendou českých rally Emilem Trinerem při Rallye Český Krumlov. Nyní má před sebou další závod se Škodou Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.
Rally Hustopeče bývá přezdívána jako moravská rallye Deutschland, protože charakter rychlostních zkoušek, z části vedoucích vinicemi, je u obou soutěží podobný. V Hustopečích nechybí ale ani četné šotolinové úseky rychlostních zkoušek. Jak se trať rally zamlouvá posádce Černý – Kohout jsme se zeptali Honzy Černého krátce po skončení seznamovacích jízd. „Hustopeče se mi líbí. Startoval jsem tady v minulosti už dvakrát. Je to těžká soutěž a střídání povrchů mi nevadí. Některá místa už jsou teď sice hodně rozbitá, ale bude to stejné pro všechny. Místy je na trati hodně bláta, protože se tady přehnal silný déšť. Zrádná jsou také místa, kde stéká voda z okolních polí přes cestu. Pokud ale nebude znovu pršet, tak trať z větší části oschne. Místní rychlostní zkoušky často mění charakter a jsou tady hodně rychlá místa po širokém asfaltu, ale i zamotané úzké silničky. Já se na závody těším a budeme se snažit, abychom zde v dobrém světle předvedli Škodu Fabia R2,“ říká k nadcházející Rally Hustopeče jan Černý.
Pohled do časového harmonogramu Rally Hustopeče prozradí, že v první etapě se bude závodit až dlouho do nočních hodin. Zeptali jsme se proto spolujezdce Pavla Kohouta, jak se mu naviguje ve Škodě Fabia R2 v noci. „Se čtením rozpisu za tmy není problém. V autě je lampička pro spolujezdce a tu si nastavím, abych dobře viděl a neoslňovala jezdce. Moc velkou radost ze závodění dlouho do noci ale nemám, protože jsem toho za poslední dobu moc nenaspal,“ říká spolujezdec Pavel Kohout, kterého ale jízda s Honzou Černým určitě řádně probere, takže nehrozí, že by si za jízdy zdřímnul.
Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká při Rally Hustopeče celkem 12 rychlostních zkoušek a trať rally dlouhá bezmála 500 kilometrů. Start Rally Hustopeče se odehraje v pátek 10. 6. 2011 v 18:52, na české poměry nezvykle dlouho. S tím je spojený i pozdní příjezd do cíle první etapy, kam se soutěžící dostanou až kolem půlnoci. Ve druhé etapě účastníci rally absolvují celkem osm rychlostních zkoušek v okolí města Hustopeče. Posádka Černý – Kohout zve k návštěvě této zajímavé soutěže.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?