Jihomoravská Rally Agrotec Mogul Hustopeče bude další soutěží, kde Škodu Fabia R2 představí Jan Černý s Pavlem Kohoutem.
Doslova závod za závodem nyní absolvuje příbramský mladík Jan Černý. Dva týdny zpět sváděl velký, a nutno podotknout, že vítězný souboj s legendou českých rally Emilem Trinerem při Rallye Český Krumlov. Nyní má před sebou další závod se Škodou Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport.
Rally Hustopeče bývá přezdívána jako moravská rallye Deutschland, protože charakter rychlostních zkoušek, z části vedoucích vinicemi, je u obou soutěží podobný. V Hustopečích nechybí ale ani četné šotolinové úseky rychlostních zkoušek. Jak se trať rally zamlouvá posádce Černý – Kohout jsme se zeptali Honzy Černého krátce po skončení seznamovacích jízd. „Hustopeče se mi líbí. Startoval jsem tady v minulosti už dvakrát. Je to těžká soutěž a střídání povrchů mi nevadí. Některá místa už jsou teď sice hodně rozbitá, ale bude to stejné pro všechny. Místy je na trati hodně bláta, protože se tady přehnal silný déšť. Zrádná jsou také místa, kde stéká voda z okolních polí přes cestu. Pokud ale nebude znovu pršet, tak trať z větší části oschne. Místní rychlostní zkoušky často mění charakter a jsou tady hodně rychlá místa po širokém asfaltu, ale i zamotané úzké silničky. Já se na závody těším a budeme se snažit, abychom zde v dobrém světle předvedli Škodu Fabia R2,“ říká k nadcházející Rally Hustopeče jan Černý.
Pohled do časového harmonogramu Rally Hustopeče prozradí, že v první etapě se bude závodit až dlouho do nočních hodin. Zeptali jsme se proto spolujezdce Pavla Kohouta, jak se mu naviguje ve Škodě Fabia R2 v noci. „Se čtením rozpisu za tmy není problém. V autě je lampička pro spolujezdce a tu si nastavím, abych dobře viděl a neoslňovala jezdce. Moc velkou radost ze závodění dlouho do noci ale nemám, protože jsem toho za poslední dobu moc nenaspal,“ říká spolujezdec Pavel Kohout, kterého ale jízda s Honzou Černým určitě řádně probere, takže nehrozí, že by si za jízdy zdřímnul.
Na soutěžní posádky, včetně Jana Černého a Pavla Kohouta čeká při Rally Hustopeče celkem 12 rychlostních zkoušek a trať rally dlouhá bezmála 500 kilometrů. Start Rally Hustopeče se odehraje v pátek 10. 6. 2011 v 18:52, na české poměry nezvykle dlouho. S tím je spojený i pozdní příjezd do cíle první etapy, kam se soutěžící dostanou až kolem půlnoci. Ve druhé etapě účastníci rally absolvují celkem osm rychlostních zkoušek v okolí města Hustopeče. Posádka Černý – Kohout zve k návštěvě této zajímavé soutěže.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.