Pro Václava Pecha jun., který společně s navigátorem Petrem Uhlem skončil na poslední Rallye Český Krumlov na třetím místě, měla příprava na nadcházející Rallye Hustopeče zvláštní nádech. Václav Pech jun. totiž s výjimkou Pražského Rallysprintu startuje od roku 2006 s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX. V tomto týdnu se ale udála věc zcela mimořádná, a tou byl test Václava Pecha jun. s vozem typu S2000, tedy kategorie, s níž Pech s Uhlem pravidelně svádějí nelítostné boje na rychlostních zkouškách.
Aby těch novinek nebylo málo, tak Václav Pech jun. do České republiky poprvé přivezl vůz Mini S2000 s novým motorem 1,6 turbo, který plně odpovídá novým předpisům mezinárodní automobilové federace FIA pro závodní vozy blízké budoucnosti. Proč k tomuto testu došlo a jaké z něj má jezdec pocity?„I když máme s „áčkovými“ auty velkou zkušenost z doby, kdy jsme závodili s WRC, tak posledních pět let jezdíme jen s produkčními vozy. Naši největší soupeři závodí se speciály S2000 a já jsem dosud s tímto vozem neměl praktickou zkušenost. Ve spolupráci s firmou Invelt, která je největším prodejcem vozů Mini v ČR, se nám podařilo zajistit test vozu Mini S2000 1.6t. Pod dohledem techniků firmy Prodrive, která tyto vozy pro rallye upravuje, jsme chtěli přímo porovnáním s naším Mitsubishi zjistit výhody a možnosti tohoto vozu. Během testu jsme najeli 50 „ostrých“ kilometrů, při kterých jsme provedli různá měření časů a nastavení podvozku vozu. Získali jsme nový rozhled o fungování těchto nových speciálů a nebudu se tajit tím, že kdyby se nám podařilo finančně starty s tímto vozem zajistit, neváhal bych,“ prozrazuje Václav Pech jun. Sestřih testu Václava Pecha jun. s vozem Mini S2000 1.6t se bude vysílat ve čtvrtek 09.06.2011 na ČT4 v 16.15 hod.
Foto: Petr Eliáš
Na nadcházející Rallye Hustopeče ale posádku Pech – Uhel uvidíme rozhodně v osvědčeném modrožlutém Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu. Vůz po propršené Rallye Český Krumlov prošel nezbytnou repasí, aby byl připraven nejen na srovnávací test s Mini S2000, ale hlavně na jihomoravskou Rallye Hustopeče. „V Hustopečích máme určitě na co navazovat. Loni se nám tady podařilo vyhrát, což byl v silné konkurenci velký úspěch. Letos bude v ještě silnější konkurenci mnohem těžší dostat se na stupně vítězů, protože kompletní domácí špičku posílí Jan Kopecký z továrním týmem Škoda. Nám ale zdejší tratě vyhovují a i loňské tropické vedro mi sedělo mnohem více než například nepřetržitý déšť v Krumlově. O co nejlepší výsledek a umístění na pódiu se rozhodně budeme chtít poprat,“ říká před startem Rallye Hustopeče Václav Pech jun.
Foto: Petr Eliáš
Celkem 12 rychlostních zkoušek ve dvou etapách a trať o celkové délce téměř 500 kilometrů čeká na soutěžící už tento pátek 10. června na jihu Moravy v Hustopečích. Soutěž je charakteristická náročnými rychlostními zkouškami vedoucími vinicemi, které jsou pro zdejší krajinu typické. Posádka EuroOil teamu zve všechny příznivce motoristického sportu k návštěvě Rallye Hustopeče.
Foto: Petr Eliáš
Foto: Petr Eliáš
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.