Pro Václava Pecha jun., který společně s navigátorem Petrem Uhlem skončil na poslední Rallye Český Krumlov na třetím místě, měla příprava na nadcházející Rallye Hustopeče zvláštní nádech. Václav Pech jun. totiž s výjimkou Pražského Rallysprintu startuje od roku 2006 s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX. V tomto týdnu se ale udála věc zcela mimořádná, a tou byl test Václava Pecha jun. s vozem typu S2000, tedy kategorie, s níž Pech s Uhlem pravidelně svádějí nelítostné boje na rychlostních zkouškách.
Aby těch novinek nebylo málo, tak Václav Pech jun. do České republiky poprvé přivezl vůz Mini S2000 s novým motorem 1,6 turbo, který plně odpovídá novým předpisům mezinárodní automobilové federace FIA pro závodní vozy blízké budoucnosti. Proč k tomuto testu došlo a jaké z něj má jezdec pocity?„I když máme s „áčkovými“ auty velkou zkušenost z doby, kdy jsme závodili s WRC, tak posledních pět let jezdíme jen s produkčními vozy. Naši největší soupeři závodí se speciály S2000 a já jsem dosud s tímto vozem neměl praktickou zkušenost. Ve spolupráci s firmou Invelt, která je největším prodejcem vozů Mini v ČR, se nám podařilo zajistit test vozu Mini S2000 1.6t. Pod dohledem techniků firmy Prodrive, která tyto vozy pro rallye upravuje, jsme chtěli přímo porovnáním s naším Mitsubishi zjistit výhody a možnosti tohoto vozu. Během testu jsme najeli 50 „ostrých“ kilometrů, při kterých jsme provedli různá měření časů a nastavení podvozku vozu. Získali jsme nový rozhled o fungování těchto nových speciálů a nebudu se tajit tím, že kdyby se nám podařilo finančně starty s tímto vozem zajistit, neváhal bych,“ prozrazuje Václav Pech jun. Sestřih testu Václava Pecha jun. s vozem Mini S2000 1.6t se bude vysílat ve čtvrtek 09.06.2011 na ČT4 v 16.15 hod.
Foto: Petr Eliáš
Na nadcházející Rallye Hustopeče ale posádku Pech – Uhel uvidíme rozhodně v osvědčeném modrožlutém Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu. Vůz po propršené Rallye Český Krumlov prošel nezbytnou repasí, aby byl připraven nejen na srovnávací test s Mini S2000, ale hlavně na jihomoravskou Rallye Hustopeče. „V Hustopečích máme určitě na co navazovat. Loni se nám tady podařilo vyhrát, což byl v silné konkurenci velký úspěch. Letos bude v ještě silnější konkurenci mnohem těžší dostat se na stupně vítězů, protože kompletní domácí špičku posílí Jan Kopecký z továrním týmem Škoda. Nám ale zdejší tratě vyhovují a i loňské tropické vedro mi sedělo mnohem více než například nepřetržitý déšť v Krumlově. O co nejlepší výsledek a umístění na pódiu se rozhodně budeme chtít poprat,“ říká před startem Rallye Hustopeče Václav Pech jun.
Foto: Petr Eliáš
Celkem 12 rychlostních zkoušek ve dvou etapách a trať o celkové délce téměř 500 kilometrů čeká na soutěžící už tento pátek 10. června na jihu Moravy v Hustopečích. Soutěž je charakteristická náročnými rychlostními zkouškami vedoucími vinicemi, které jsou pro zdejší krajinu typické. Posádka EuroOil teamu zve všechny příznivce motoristického sportu k návštěvě Rallye Hustopeče.
Foto: Petr Eliáš
Foto: Petr Eliáš
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.