Podruhé v letošní nabité sezoně se představí posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Petr Starý o nadcházejícím víkendu (10.-11. června) na tratích Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally. V pořadí čtvrtá soutěž českého šampionátu vyplní letošní náročný program celého týmu. Kopecký se Starým se plánovitě neúčastní celého šampionátu, přesto po jedné absolvované soutěži – březnové Valašské rally, kterou suverénně vyhráli – figurují na třetím místě celkového hodnocení. Tovární Fabia Super 2000 se zároveň poprvé představí českým fanouškům v novém firemním designu, který bylo dosud možné spatřit pouze na soutěžích IRC.
Soutěž začíná v pátek v pozdních hodinách a jak posádky, tak diváci se mohou těšit na atraktivní souboje. Soutěž je rozdělená do dvou dnů a na jezdce čeká 12 rychlostních zkoušek a 173 ostrých kilometrů v okolí jihomoravských vinic.Jan Kopecký vidí své šance následovně: „Jsme s Petrem rádi, že se můžeme opět po čase představit domácímu publiku, přestože je náš program opravdu nabitý. Času na přípravu na nadcházející rally není po právě skončené soutěži IRC na Ukrajině mnoho. Pokusíme se samozřejmě zvítězit, s jinými ambicemi asi do soutěže ani jít nemůžeme.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.