Letošní Rallye Český Krumlov byla nejdeštivější soutěží za poslední roky. Prakticky od prvních kilometrů až do sobotního večera se na trať rychlostních zkoušek snášel intenzivní déšť, který přicházel z jihu od Alp a mířil přes Krumlov na východ. Komplikaci to znamenalo jak pro týmy mechaniků, diváky kolem rychlostních zkoušek, ale hlavně pro soutěžní posádky.
Již tak náročná a technická trať Rallye Český Krumlov se v hustém dešti stávala ještě těžší a zrádnější. Jednou z favorizovaných posádek při této rallye byla i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem. Jejich modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX hned na úvodní rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích před zraky tisíců diváků zajelo třetí čas za speciály S2000, a tuto pozici už neopustilo do konce soutěže. „Jeli jsme už hodně soutěží v dešti, ale to co jsme zažili teď v Krumlově nás bude asi chvíli budit ze snu. Všude stálo velké množství vody, tvořily se dlouhé kaluže a bylo vytahané velké množství bláta. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami už byly mnohdy spíš šotolinovou soutěží a jelo se ze smyku do smyku. Od začátku jsme měli jasnou volbu pneumatik a používali jsme stále speciální druh do deště. I tak jsme ale zažili několik horkých chvilek, kdy ve vysoké rychlosti auto „zaplavalo“ po vodě. Naštěstí pro nás jsme to vždy ustáli a do cíle dojeli na třetím místě. Naši soupeři s vozy S2000 byli tentokrát rychlejší, a my jsme za těchto podmínek neměli na to s nimi bojovat o vítězství,“ přiznává Václav Pech jun.. „Chvíle napětí na trati však vyvážilo tradiční vyhlášení výsledků v Jelení zahradě pod krumlovským zámkem. Neopakovatelná atmosféra a davy fanoušků na cílové rampě jsou tou nejlepší odměnou každého závodníka,“ dodává Václav Pech jun., který společně s Petrem Uhlem dojel na celkovém třetím místě.
Další soutěží EuroOil teamu bude již za dva týdny jihomoravská Rallye Hustopeče, která je známa rychlostními zkouškami vedoucími vinicemi. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zde loni zvítězili, a o celkový triumf budou chtít na jihu Moravy bojovat jistě znovu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.