Letošní Rallye Český Krumlov byla nejdeštivější soutěží za poslední roky. Prakticky od prvních kilometrů až do sobotního večera se na trať rychlostních zkoušek snášel intenzivní déšť, který přicházel z jihu od Alp a mířil přes Krumlov na východ. Komplikaci to znamenalo jak pro týmy mechaniků, diváky kolem rychlostních zkoušek, ale hlavně pro soutěžní posádky.
Již tak náročná a technická trať Rallye Český Krumlov se v hustém dešti stávala ještě těžší a zrádnější. Jednou z favorizovaných posádek při této rallye byla i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem. Jejich modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX hned na úvodní rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích před zraky tisíců diváků zajelo třetí čas za speciály S2000, a tuto pozici už neopustilo do konce soutěže. „Jeli jsme už hodně soutěží v dešti, ale to co jsme zažili teď v Krumlově nás bude asi chvíli budit ze snu. Všude stálo velké množství vody, tvořily se dlouhé kaluže a bylo vytahané velké množství bláta. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami už byly mnohdy spíš šotolinovou soutěží a jelo se ze smyku do smyku. Od začátku jsme měli jasnou volbu pneumatik a používali jsme stále speciální druh do deště. I tak jsme ale zažili několik horkých chvilek, kdy ve vysoké rychlosti auto „zaplavalo“ po vodě. Naštěstí pro nás jsme to vždy ustáli a do cíle dojeli na třetím místě. Naši soupeři s vozy S2000 byli tentokrát rychlejší, a my jsme za těchto podmínek neměli na to s nimi bojovat o vítězství,“ přiznává Václav Pech jun.. „Chvíle napětí na trati však vyvážilo tradiční vyhlášení výsledků v Jelení zahradě pod krumlovským zámkem. Neopakovatelná atmosféra a davy fanoušků na cílové rampě jsou tou nejlepší odměnou každého závodníka,“ dodává Václav Pech jun., který společně s Petrem Uhlem dojel na celkovém třetím místě.
Další soutěží EuroOil teamu bude již za dva týdny jihomoravská Rallye Hustopeče, která je známa rychlostními zkouškami vedoucími vinicemi. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zde loni zvítězili, a o celkový triumf budou chtít na jihu Moravy bojovat jistě znovu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.