Letošní Rallye Český Krumlov byla nejdeštivější soutěží za poslední roky. Prakticky od prvních kilometrů až do sobotního večera se na trať rychlostních zkoušek snášel intenzivní déšť, který přicházel z jihu od Alp a mířil přes Krumlov na východ. Komplikaci to znamenalo jak pro týmy mechaniků, diváky kolem rychlostních zkoušek, ale hlavně pro soutěžní posádky.
Již tak náročná a technická trať Rallye Český Krumlov se v hustém dešti stávala ještě těžší a zrádnější. Jednou z favorizovaných posádek při této rallye byla i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. se spolujezdcem Petrem Uhlem. Jejich modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX hned na úvodní rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích před zraky tisíců diváků zajelo třetí čas za speciály S2000, a tuto pozici už neopustilo do konce soutěže. „Jeli jsme už hodně soutěží v dešti, ale to co jsme zažili teď v Krumlově nás bude asi chvíli budit ze snu. Všude stálo velké množství vody, tvořily se dlouhé kaluže a bylo vytahané velké množství bláta. Druhé průjezdy rychlostními zkouškami už byly mnohdy spíš šotolinovou soutěží a jelo se ze smyku do smyku. Od začátku jsme měli jasnou volbu pneumatik a používali jsme stále speciální druh do deště. I tak jsme ale zažili několik horkých chvilek, kdy ve vysoké rychlosti auto „zaplavalo“ po vodě. Naštěstí pro nás jsme to vždy ustáli a do cíle dojeli na třetím místě. Naši soupeři s vozy S2000 byli tentokrát rychlejší, a my jsme za těchto podmínek neměli na to s nimi bojovat o vítězství,“ přiznává Václav Pech jun.. „Chvíle napětí na trati však vyvážilo tradiční vyhlášení výsledků v Jelení zahradě pod krumlovským zámkem. Neopakovatelná atmosféra a davy fanoušků na cílové rampě jsou tou nejlepší odměnou každého závodníka,“ dodává Václav Pech jun., který společně s Petrem Uhlem dojel na celkovém třetím místě.
Další soutěží EuroOil teamu bude již za dva týdny jihomoravská Rallye Hustopeče, která je známa rychlostními zkouškami vedoucími vinicemi. Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zde loni zvítězili, a o celkový triumf budou chtít na jihu Moravy bojovat jistě znovu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.