Posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross na voze Škoda Fabia S2000 zvítězila v třetím závodě českého šampionátu Rally Český Krumlov. Luhačovický jezdec tím pádem posunul historickou statistiku českokrumlovských vítězství na číslo 7, letošní triumf byl pátý v řadě. Vítězství Romana Krestu posunulo do čela českého šampionátu, s náskokem 17 bodů před Pavlem Valouškem.
Rally Český Krumlov je pověstná specifickým počasí či nevyzpytatelnými bouřkami. Letošní ročník však byl úplně o něčem jiném. Od pátečního dne byl jihočeský region zahalen do silného deště a vlastně až v samotném závěru soutěže se na posádky usmálo slunce. Na trati se často vytvořily hluboké kaluže, nechybělo množství bláta a nečistot, místy si posádky mohly připadat jako na šotolinovém závodě. Roman Kresta s Petrem Grossem se s těmito podmínkami vyrovnali nejlépe a zaslouženě zvítězili. Zejména jejich časy v RZ4 Slavkov a RZ6 Malonty (dohromady + 30.6 sekundy před Pavlem Valouškem) braly dech.
„Za dobu mého závodění nepamatuji takový průběh českokrumlovské rally. Nikdy se oba dny nezávodilo za tak šílených podmínek. Svým způsobem jsem nikdy nejel tak těžký Krumlov, ani nikdy podobně těžkou soutěž v českém šampionátu. Pořadatelé postavili náročnou trať, netradičně propojili testy do jednotlivých sekcí, výrazně soutěž ovlivnily panující podmínky. Zejména páteční druhý průjezd RZ Slavkov byl doslova očistec. Ale nešlo si vydechnout ani na sobotních dlouhých vložkách. Malonty jsou v českém šampionátu stále pojmem.
Soutěž nám vyšla podle představ. Od začátku soupeři, hlavně Pavel Valoušek, nasadili vysoké tempo, ale díky optimální volbě pneumatik a kvalitními rozpisu, jsme na jeho rychlé časy dokázali reagovat a převzali vedení závodu. Samozřejmě i při nás stálo párkrát štěstí, neboť bláta a vody, hlavně v pátek, bylo na tratích opravdu hodně. Hranice mezi pokračováním a možným výletem mimo trať byla opravdu velmi tenká. S nadsázkou musím přiznat, že už dlouho jsem se na soutěži tak nenabál…Páteční náskok se nám v sobotu dopoledne podařilo zdvojnásobit, což nám dalo klid do závěru soutěže.
Na Rally Český Krumlov však člověk nikdy neví, mohl přijít defekt, cokoli jiného a mohli jsme slibný náskok ztratit. Naštěstí jsme vše zvládli bez problémů, pohlídali si kritická místa a v cíli se radovali z obhajoby loňského vítězství a prodloužení naší úspěšné krumlovské série. Troufnu si tvrdit, že pro vývoj šampionátu má triumf nesmírnou cenu a věřím, že bude základním kamenem k cestě za nejvyššími metami v českém šampionátu. Velké poděkování patří všem členům týmu, odvedli bezchybnou práci a na našem úspěchu mají obrovskou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?