Posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross na voze Škoda Fabia S2000 zvítězila v třetím závodě českého šampionátu Rally Český Krumlov. Luhačovický jezdec tím pádem posunul historickou statistiku českokrumlovských vítězství na číslo 7, letošní triumf byl pátý v řadě. Vítězství Romana Krestu posunulo do čela českého šampionátu, s náskokem 17 bodů před Pavlem Valouškem.
Rally Český Krumlov je pověstná specifickým počasí či nevyzpytatelnými bouřkami. Letošní ročník však byl úplně o něčem jiném. Od pátečního dne byl jihočeský region zahalen do silného deště a vlastně až v samotném závěru soutěže se na posádky usmálo slunce. Na trati se často vytvořily hluboké kaluže, nechybělo množství bláta a nečistot, místy si posádky mohly připadat jako na šotolinovém závodě. Roman Kresta s Petrem Grossem se s těmito podmínkami vyrovnali nejlépe a zaslouženě zvítězili. Zejména jejich časy v RZ4 Slavkov a RZ6 Malonty (dohromady + 30.6 sekundy před Pavlem Valouškem) braly dech.
„Za dobu mého závodění nepamatuji takový průběh českokrumlovské rally. Nikdy se oba dny nezávodilo za tak šílených podmínek. Svým způsobem jsem nikdy nejel tak těžký Krumlov, ani nikdy podobně těžkou soutěž v českém šampionátu. Pořadatelé postavili náročnou trať, netradičně propojili testy do jednotlivých sekcí, výrazně soutěž ovlivnily panující podmínky. Zejména páteční druhý průjezd RZ Slavkov byl doslova očistec. Ale nešlo si vydechnout ani na sobotních dlouhých vložkách. Malonty jsou v českém šampionátu stále pojmem.
Soutěž nám vyšla podle představ. Od začátku soupeři, hlavně Pavel Valoušek, nasadili vysoké tempo, ale díky optimální volbě pneumatik a kvalitními rozpisu, jsme na jeho rychlé časy dokázali reagovat a převzali vedení závodu. Samozřejmě i při nás stálo párkrát štěstí, neboť bláta a vody, hlavně v pátek, bylo na tratích opravdu hodně. Hranice mezi pokračováním a možným výletem mimo trať byla opravdu velmi tenká. S nadsázkou musím přiznat, že už dlouho jsem se na soutěži tak nenabál…Páteční náskok se nám v sobotu dopoledne podařilo zdvojnásobit, což nám dalo klid do závěru soutěže.
Na Rally Český Krumlov však člověk nikdy neví, mohl přijít defekt, cokoli jiného a mohli jsme slibný náskok ztratit. Naštěstí jsme vše zvládli bez problémů, pohlídali si kritická místa a v cíli se radovali z obhajoby loňského vítězství a prodloužení naší úspěšné krumlovské série. Troufnu si tvrdit, že pro vývoj šampionátu má triumf nesmírnou cenu a věřím, že bude základním kamenem k cestě za nejvyššími metami v českém šampionátu. Velké poděkování patří všem členům týmu, odvedli bezchybnou práci a na našem úspěchu mají obrovskou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.