Posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross na voze Škoda Fabia S2000 zvítězila v třetím závodě českého šampionátu Rally Český Krumlov. Luhačovický jezdec tím pádem posunul historickou statistiku českokrumlovských vítězství na číslo 7, letošní triumf byl pátý v řadě. Vítězství Romana Krestu posunulo do čela českého šampionátu, s náskokem 17 bodů před Pavlem Valouškem.
Rally Český Krumlov je pověstná specifickým počasí či nevyzpytatelnými bouřkami. Letošní ročník však byl úplně o něčem jiném. Od pátečního dne byl jihočeský region zahalen do silného deště a vlastně až v samotném závěru soutěže se na posádky usmálo slunce. Na trati se často vytvořily hluboké kaluže, nechybělo množství bláta a nečistot, místy si posádky mohly připadat jako na šotolinovém závodě. Roman Kresta s Petrem Grossem se s těmito podmínkami vyrovnali nejlépe a zaslouženě zvítězili. Zejména jejich časy v RZ4 Slavkov a RZ6 Malonty (dohromady + 30.6 sekundy před Pavlem Valouškem) braly dech.
„Za dobu mého závodění nepamatuji takový průběh českokrumlovské rally. Nikdy se oba dny nezávodilo za tak šílených podmínek. Svým způsobem jsem nikdy nejel tak těžký Krumlov, ani nikdy podobně těžkou soutěž v českém šampionátu. Pořadatelé postavili náročnou trať, netradičně propojili testy do jednotlivých sekcí, výrazně soutěž ovlivnily panující podmínky. Zejména páteční druhý průjezd RZ Slavkov byl doslova očistec. Ale nešlo si vydechnout ani na sobotních dlouhých vložkách. Malonty jsou v českém šampionátu stále pojmem.
Soutěž nám vyšla podle představ. Od začátku soupeři, hlavně Pavel Valoušek, nasadili vysoké tempo, ale díky optimální volbě pneumatik a kvalitními rozpisu, jsme na jeho rychlé časy dokázali reagovat a převzali vedení závodu. Samozřejmě i při nás stálo párkrát štěstí, neboť bláta a vody, hlavně v pátek, bylo na tratích opravdu hodně. Hranice mezi pokračováním a možným výletem mimo trať byla opravdu velmi tenká. S nadsázkou musím přiznat, že už dlouho jsem se na soutěži tak nenabál…Páteční náskok se nám v sobotu dopoledne podařilo zdvojnásobit, což nám dalo klid do závěru soutěže.
Na Rally Český Krumlov však člověk nikdy neví, mohl přijít defekt, cokoli jiného a mohli jsme slibný náskok ztratit. Naštěstí jsme vše zvládli bez problémů, pohlídali si kritická místa a v cíli se radovali z obhajoby loňského vítězství a prodloužení naší úspěšné krumlovské série. Troufnu si tvrdit, že pro vývoj šampionátu má triumf nesmírnou cenu a věřím, že bude základním kamenem k cestě za nejvyššími metami v českém šampionátu. Velké poděkování patří všem členům týmu, odvedli bezchybnou práci a na našem úspěchu mají obrovskou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.