Posádka ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross na voze Škoda Fabia S2000 zvítězila v třetím závodě českého šampionátu Rally Český Krumlov. Luhačovický jezdec tím pádem posunul historickou statistiku českokrumlovských vítězství na číslo 7, letošní triumf byl pátý v řadě. Vítězství Romana Krestu posunulo do čela českého šampionátu, s náskokem 17 bodů před Pavlem Valouškem.
Rally Český Krumlov je pověstná specifickým počasí či nevyzpytatelnými bouřkami. Letošní ročník však byl úplně o něčem jiném. Od pátečního dne byl jihočeský region zahalen do silného deště a vlastně až v samotném závěru soutěže se na posádky usmálo slunce. Na trati se často vytvořily hluboké kaluže, nechybělo množství bláta a nečistot, místy si posádky mohly připadat jako na šotolinovém závodě. Roman Kresta s Petrem Grossem se s těmito podmínkami vyrovnali nejlépe a zaslouženě zvítězili. Zejména jejich časy v RZ4 Slavkov a RZ6 Malonty (dohromady + 30.6 sekundy před Pavlem Valouškem) braly dech.
„Za dobu mého závodění nepamatuji takový průběh českokrumlovské rally. Nikdy se oba dny nezávodilo za tak šílených podmínek. Svým způsobem jsem nikdy nejel tak těžký Krumlov, ani nikdy podobně těžkou soutěž v českém šampionátu. Pořadatelé postavili náročnou trať, netradičně propojili testy do jednotlivých sekcí, výrazně soutěž ovlivnily panující podmínky. Zejména páteční druhý průjezd RZ Slavkov byl doslova očistec. Ale nešlo si vydechnout ani na sobotních dlouhých vložkách. Malonty jsou v českém šampionátu stále pojmem.
Soutěž nám vyšla podle představ. Od začátku soupeři, hlavně Pavel Valoušek, nasadili vysoké tempo, ale díky optimální volbě pneumatik a kvalitními rozpisu, jsme na jeho rychlé časy dokázali reagovat a převzali vedení závodu. Samozřejmě i při nás stálo párkrát štěstí, neboť bláta a vody, hlavně v pátek, bylo na tratích opravdu hodně. Hranice mezi pokračováním a možným výletem mimo trať byla opravdu velmi tenká. S nadsázkou musím přiznat, že už dlouho jsem se na soutěži tak nenabál…Páteční náskok se nám v sobotu dopoledne podařilo zdvojnásobit, což nám dalo klid do závěru soutěže.
Na Rally Český Krumlov však člověk nikdy neví, mohl přijít defekt, cokoli jiného a mohli jsme slibný náskok ztratit. Naštěstí jsme vše zvládli bez problémů, pohlídali si kritická místa a v cíli se radovali z obhajoby loňského vítězství a prodloužení naší úspěšné krumlovské série. Troufnu si tvrdit, že pro vývoj šampionátu má triumf nesmírnou cenu a věřím, že bude základním kamenem k cestě za nejvyššími metami v českém šampionátu. Velké poděkování patří všem členům týmu, odvedli bezchybnou práci a na našem úspěchu mají obrovskou zásluhu,“ komentoval vítězný start jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?