Českou republiku reprezentující posádka Václav Pech jun. - Petr Uhel odjížděla minulý týden ze Slovinské Ljubljaně ověnčená trofejemi, které získala za první místo v Rallye Saturnus. Radost v EuroOil teamu byla o to větší, že se podařilo tuto rallye vyhrát počtvrté za sebou, což se ještě nikomu nepodařilo.
To pořádně zvedlo náladu Václavu Pechovi jun., který je tak na nadcházející Rallye Český Krumlov, soutěž započítávanou do Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, řádně natěšený. „Rallye Český Krumlov je jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Rychlostní zkoušky jsou tady hodně technické a většinou vedou po úzkých šumavských silničkách. Krumlov je první soutěží sezony, která se jede už v hodně zelené a ještě neposekané krajině, což je na jednu stranu pěkné pro oko, ale na druhou stranu se v krajnicích skrývají kameny a pařezy, které se musejí již v tréninku pečlivě zaznamenat do rozpisu. Velmi jednoduše se totiž o ně dá prorazit pneumatika nebo dokonce ohnout zavěšení kola, jak už jsme se v minulosti několikrát přesvědčili. Na trati je také velké množství horizontů, na kterých se skáče, a nalétáme tak tady tolik, co za celý rok na ostatních soutěžích dohromady. Většinu horizontů známe z minula a máme je načtené. Víme tedy, co si kde můžeme dovolit, a kde by byl velký skok zbytečným rizikem. Už v roce 2002, tehdy s Fordem WRC nás totiž už takový jeden „vyškolil“. V tréninku při pomalejší jízdě vůbec na to nevypadal, ale při závodě byl dopad takový, že Petr chvíli nečetl a už jsem myslel, že budu muset zastavit a pomoci mu. Naštěstí další díra Petrovi dech vrátila. Mechanikům jsme tím samozřejmě také připravili dost práce,“ říká k náročné trati Václav Pech jun.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 27. května přesně v 16:00 okruhovou rychlostní zkouškou na českobudějovickém výstavišti a na posádky čeká celkem dvanáct rychlostních zkoušek ve dvou etapách, a trať je dlouhá více než 600 kilometrů. Cíl a vyhlášení výsledků proběhne v sobotu krátce po sedmnácté hodině v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem. EuroOil team a Václav Pech jun. zvou a těší se na všechny fanoušky rallye.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.