Českou republiku reprezentující posádka Václav Pech jun. - Petr Uhel odjížděla minulý týden ze Slovinské Ljubljaně ověnčená trofejemi, které získala za první místo v Rallye Saturnus. Radost v EuroOil teamu byla o to větší, že se podařilo tuto rallye vyhrát počtvrté za sebou, což se ještě nikomu nepodařilo.
To pořádně zvedlo náladu Václavu Pechovi jun., který je tak na nadcházející Rallye Český Krumlov, soutěž započítávanou do Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, řádně natěšený. „Rallye Český Krumlov je jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Rychlostní zkoušky jsou tady hodně technické a většinou vedou po úzkých šumavských silničkách. Krumlov je první soutěží sezony, která se jede už v hodně zelené a ještě neposekané krajině, což je na jednu stranu pěkné pro oko, ale na druhou stranu se v krajnicích skrývají kameny a pařezy, které se musejí již v tréninku pečlivě zaznamenat do rozpisu. Velmi jednoduše se totiž o ně dá prorazit pneumatika nebo dokonce ohnout zavěšení kola, jak už jsme se v minulosti několikrát přesvědčili. Na trati je také velké množství horizontů, na kterých se skáče, a nalétáme tak tady tolik, co za celý rok na ostatních soutěžích dohromady. Většinu horizontů známe z minula a máme je načtené. Víme tedy, co si kde můžeme dovolit, a kde by byl velký skok zbytečným rizikem. Už v roce 2002, tehdy s Fordem WRC nás totiž už takový jeden „vyškolil“. V tréninku při pomalejší jízdě vůbec na to nevypadal, ale při závodě byl dopad takový, že Petr chvíli nečetl a už jsem myslel, že budu muset zastavit a pomoci mu. Naštěstí další díra Petrovi dech vrátila. Mechanikům jsme tím samozřejmě také připravili dost práce,“ říká k náročné trati Václav Pech jun.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 27. května přesně v 16:00 okruhovou rychlostní zkouškou na českobudějovickém výstavišti a na posádky čeká celkem dvanáct rychlostních zkoušek ve dvou etapách, a trať je dlouhá více než 600 kilometrů. Cíl a vyhlášení výsledků proběhne v sobotu krátce po sedmnácté hodině v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem. EuroOil team a Václav Pech jun. zvou a těší se na všechny fanoušky rallye.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.