Českou republiku reprezentující posádka Václav Pech jun. - Petr Uhel odjížděla minulý týden ze Slovinské Ljubljaně ověnčená trofejemi, které získala za první místo v Rallye Saturnus. Radost v EuroOil teamu byla o to větší, že se podařilo tuto rallye vyhrát počtvrté za sebou, což se ještě nikomu nepodařilo.
To pořádně zvedlo náladu Václavu Pechovi jun., který je tak na nadcházející Rallye Český Krumlov, soutěž započítávanou do Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye, řádně natěšený. „Rallye Český Krumlov je jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Rychlostní zkoušky jsou tady hodně technické a většinou vedou po úzkých šumavských silničkách. Krumlov je první soutěží sezony, která se jede už v hodně zelené a ještě neposekané krajině, což je na jednu stranu pěkné pro oko, ale na druhou stranu se v krajnicích skrývají kameny a pařezy, které se musejí již v tréninku pečlivě zaznamenat do rozpisu. Velmi jednoduše se totiž o ně dá prorazit pneumatika nebo dokonce ohnout zavěšení kola, jak už jsme se v minulosti několikrát přesvědčili. Na trati je také velké množství horizontů, na kterých se skáče, a nalétáme tak tady tolik, co za celý rok na ostatních soutěžích dohromady. Většinu horizontů známe z minula a máme je načtené. Víme tedy, co si kde můžeme dovolit, a kde by byl velký skok zbytečným rizikem. Už v roce 2002, tehdy s Fordem WRC nás totiž už takový jeden „vyškolil“. V tréninku při pomalejší jízdě vůbec na to nevypadal, ale při závodě byl dopad takový, že Petr chvíli nečetl a už jsem myslel, že budu muset zastavit a pomoci mu. Naštěstí další díra Petrovi dech vrátila. Mechanikům jsme tím samozřejmě také připravili dost práce,“ říká k náročné trati Václav Pech jun.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 27. května přesně v 16:00 okruhovou rychlostní zkouškou na českobudějovickém výstavišti a na posádky čeká celkem dvanáct rychlostních zkoušek ve dvou etapách, a trať je dlouhá více než 600 kilometrů. Cíl a vyhlášení výsledků proběhne v sobotu krátce po sedmnácté hodině v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem. EuroOil team a Václav Pech jun. zvou a těší se na všechny fanoušky rallye.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.