Posádka Jan Černý – Pavel Kohout úspěšně absolvovala Impromat Rallysprint Kopná a odváží si vítězství ve třídě 6.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem se sotva stačili aklimatizovat po návratu ze šotolinové Rally Sardinie, kde bojovali v rámci mistrovství světa WRC Academy a hned na ně čekal další závod. Na Sardinii mladíci sváděli boj se svými soupeři, ale také s technikou, kdy jim stopku v první etapě vystavilo prasklé rameno na jejich Fordu Fiesta R2. I přesto se ale díky systému Superrally dokázali probojovat na konečné čtvrté místo a odvážejí si ze Sardinie první body z mistrovství světa.
Tentokrát je ale čekal jeden z nejnáročnějších rallysprintů v České republice. Impromat Rallysprint Kopná je známý svými náročnými a technickými tratěmi, na nichž chtěla posádka Černý – Kohout pořádně otestovat vlastnosti nové Škody Fabia R2, startující ve třídě 6. „Hned v úvodní rychlostní zkoušce jsem bohužel trochu zaspal a neměl takové nasazení, jak by bylo třeba. Jeli jsme na Kopnou s cílem bojovat o vedení ve dvoukolkách, ale to se nám nakonec nepovedlo. Postupně jsem sice stále zrychloval a hlavně poslední dvě rychlostní zkoušky jsem zkusil jet naplno, abychom se dostali alespoň na druhé místo ve dvoukolkách, ale soupeři byli tady opravdu hodně rychlí,“ vysvětluje Jan Černý.
Škoda Fabia R2 Jana Černého a Pavla Kohouta se startovním číslem sedm na svých dveřích ale i přesto byla na trati rozhodně vidět. Ve své třídě 6 suverénně vedla a útočila na silnější dvoulitrové Clio R3 Luboše Minaříka nebo Ignis S1600 Václava Dunovského. „S autem jsme neměli během závodů žádný problém a já můžu říct, že je závod od závodu lepší. Tým zpracovává naše poznatky a stále se na autě dělají drobné úpravy nebo změny v nastavení,“ dodává Jan Černý ke spolupráci s týmem Impromat Motorsport, který Škody Fabia R2 připravuje. Z Impromat Rallysprintu Kopná si nakonec posádka Jan Černý – Pavel Kohout odvezla vítězství ve třídě 6, třetí místo mezi dvoukolkami a celkové dvacáté místo v absolutní klasifikaci.
Už v následujícím týdnu, ale Jana Černého s Pavlem Kohoutem čeká další závod. Tentokrát půjde o Rallye Český Krumlov, která je zařazená do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.