Posádka Jan Černý – Pavel Kohout úspěšně absolvovala Impromat Rallysprint Kopná a odváží si vítězství ve třídě 6.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem se sotva stačili aklimatizovat po návratu ze šotolinové Rally Sardinie, kde bojovali v rámci mistrovství světa WRC Academy a hned na ně čekal další závod. Na Sardinii mladíci sváděli boj se svými soupeři, ale také s technikou, kdy jim stopku v první etapě vystavilo prasklé rameno na jejich Fordu Fiesta R2. I přesto se ale díky systému Superrally dokázali probojovat na konečné čtvrté místo a odvážejí si ze Sardinie první body z mistrovství světa.
Tentokrát je ale čekal jeden z nejnáročnějších rallysprintů v České republice. Impromat Rallysprint Kopná je známý svými náročnými a technickými tratěmi, na nichž chtěla posádka Černý – Kohout pořádně otestovat vlastnosti nové Škody Fabia R2, startující ve třídě 6. „Hned v úvodní rychlostní zkoušce jsem bohužel trochu zaspal a neměl takové nasazení, jak by bylo třeba. Jeli jsme na Kopnou s cílem bojovat o vedení ve dvoukolkách, ale to se nám nakonec nepovedlo. Postupně jsem sice stále zrychloval a hlavně poslední dvě rychlostní zkoušky jsem zkusil jet naplno, abychom se dostali alespoň na druhé místo ve dvoukolkách, ale soupeři byli tady opravdu hodně rychlí,“ vysvětluje Jan Černý.
Škoda Fabia R2 Jana Černého a Pavla Kohouta se startovním číslem sedm na svých dveřích ale i přesto byla na trati rozhodně vidět. Ve své třídě 6 suverénně vedla a útočila na silnější dvoulitrové Clio R3 Luboše Minaříka nebo Ignis S1600 Václava Dunovského. „S autem jsme neměli během závodů žádný problém a já můžu říct, že je závod od závodu lepší. Tým zpracovává naše poznatky a stále se na autě dělají drobné úpravy nebo změny v nastavení,“ dodává Jan Černý ke spolupráci s týmem Impromat Motorsport, který Škody Fabia R2 připravuje. Z Impromat Rallysprintu Kopná si nakonec posádka Jan Černý – Pavel Kohout odvezla vítězství ve třídě 6, třetí místo mezi dvoukolkami a celkové dvacáté místo v absolutní klasifikaci.
Už v následujícím týdnu, ale Jana Černého s Pavlem Kohoutem čeká další závod. Tentokrát půjde o Rallye Český Krumlov, která je zařazená do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.