Po Kopné je černý kohout spokojený

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 19. května 2011 07:00
Sdílej:

Posádka Jan Černý – Pavel Kohout úspěšně absolvovala Impromat Rallysprint Kopná a odváží si vítězství ve třídě 6.

Honza Černý s Pavlem Kohoutem se sotva stačili aklimatizovat po návratu ze šotolinové Rally Sardinie, kde bojovali v rámci mistrovství světa WRC Academy a hned na ně čekal další závod. Na Sardinii mladíci sváděli boj se svými soupeři, ale také s technikou, kdy jim stopku v první etapě vystavilo prasklé rameno na jejich Fordu Fiesta R2. I přesto se ale díky systému Superrally dokázali probojovat na konečné čtvrté místo a odvážejí si ze Sardinie první body z mistrovství světa.

Tentokrát je ale čekal jeden z nejnáročnějších rallysprintů v České republice. Impromat Rallysprint Kopná je známý svými náročnými a technickými tratěmi, na nichž chtěla posádka Černý – Kohout pořádně otestovat vlastnosti nové Škody Fabia R2, startující ve třídě 6. „Hned v úvodní rychlostní zkoušce jsem bohužel trochu zaspal a neměl takové nasazení, jak by bylo třeba. Jeli jsme na Kopnou s cílem bojovat o vedení ve dvoukolkách, ale to se nám nakonec nepovedlo. Postupně jsem sice stále zrychloval a hlavně poslední dvě rychlostní zkoušky jsem zkusil jet naplno, abychom se dostali alespoň na druhé místo ve dvoukolkách, ale soupeři byli tady opravdu hodně rychlí,“ vysvětluje Jan Černý.

Škoda Fabia R2 Jana Černého a Pavla Kohouta se startovním číslem sedm na svých dveřích ale i přesto byla na trati rozhodně vidět. Ve své třídě 6 suverénně vedla a útočila na silnější dvoulitrové Clio R3 Luboše Minaříka nebo Ignis S1600 Václava Dunovského. „S autem jsme neměli během závodů žádný problém a já můžu říct, že je závod od závodu lepší. Tým zpracovává naše poznatky a stále se na autě dělají drobné úpravy nebo změny v nastavení,“ dodává Jan Černý ke spolupráci s týmem Impromat Motorsport, který Škody Fabia R2 připravuje. Z Impromat Rallysprintu Kopná si nakonec posádka Jan Černý – Pavel Kohout odvezla vítězství ve třídě 6, třetí místo mezi dvoukolkami a celkové dvacáté místo v absolutní klasifikaci.

Už v následujícím týdnu, ale Jana Černého s Pavlem Kohoutem čeká další závod. Tentokrát půjde o Rallye Český Krumlov, která je zařazená do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.