Posádka Jan Černý – Pavel Kohout úspěšně absolvovala Impromat Rallysprint Kopná a odváží si vítězství ve třídě 6.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem se sotva stačili aklimatizovat po návratu ze šotolinové Rally Sardinie, kde bojovali v rámci mistrovství světa WRC Academy a hned na ně čekal další závod. Na Sardinii mladíci sváděli boj se svými soupeři, ale také s technikou, kdy jim stopku v první etapě vystavilo prasklé rameno na jejich Fordu Fiesta R2. I přesto se ale díky systému Superrally dokázali probojovat na konečné čtvrté místo a odvážejí si ze Sardinie první body z mistrovství světa.
Tentokrát je ale čekal jeden z nejnáročnějších rallysprintů v České republice. Impromat Rallysprint Kopná je známý svými náročnými a technickými tratěmi, na nichž chtěla posádka Černý – Kohout pořádně otestovat vlastnosti nové Škody Fabia R2, startující ve třídě 6. „Hned v úvodní rychlostní zkoušce jsem bohužel trochu zaspal a neměl takové nasazení, jak by bylo třeba. Jeli jsme na Kopnou s cílem bojovat o vedení ve dvoukolkách, ale to se nám nakonec nepovedlo. Postupně jsem sice stále zrychloval a hlavně poslední dvě rychlostní zkoušky jsem zkusil jet naplno, abychom se dostali alespoň na druhé místo ve dvoukolkách, ale soupeři byli tady opravdu hodně rychlí,“ vysvětluje Jan Černý.
Škoda Fabia R2 Jana Černého a Pavla Kohouta se startovním číslem sedm na svých dveřích ale i přesto byla na trati rozhodně vidět. Ve své třídě 6 suverénně vedla a útočila na silnější dvoulitrové Clio R3 Luboše Minaříka nebo Ignis S1600 Václava Dunovského. „S autem jsme neměli během závodů žádný problém a já můžu říct, že je závod od závodu lepší. Tým zpracovává naše poznatky a stále se na autě dělají drobné úpravy nebo změny v nastavení,“ dodává Jan Černý ke spolupráci s týmem Impromat Motorsport, který Škody Fabia R2 připravuje. Z Impromat Rallysprintu Kopná si nakonec posádka Jan Černý – Pavel Kohout odvezla vítězství ve třídě 6, třetí místo mezi dvoukolkami a celkové dvacáté místo v absolutní klasifikaci.
Už v následujícím týdnu, ale Jana Černého s Pavlem Kohoutem čeká další závod. Tentokrát půjde o Rallye Český Krumlov, která je zařazená do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?