Hned trojici posádek včetně jedné dámské vyslal Toba Czech MH Racing team na Impromat Rallysprint Kopná. Na druhém podniku sprintového šampionátu České republiky si všechny tři dvojice vedly solidně a hlavně dojely na cílovou rampu.
Tradiční členové týmu Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou na Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli i přes velké technické problémy se spojkou na 17. místě absolutně a desátí ve své třídě 3. Další dvě posádky jely vůbec poprvé pod křídly Toba Czech MH Racing teamu a na Kopné si dokonce odbyly svoji premiéru v rally soutěžích a taktéž si nevedly vůbec špatně. Adam Fabrika s Lukášem Fojtíkem na Hondě Civic Vti skončili hned při svém prvním startu na druhém místě ve své třídě SA/2 a dámská posádka Pavlína Tydlačková – Eva Žaludková na Sužuji Swift GTi dojela ve své třídě na čtvrtém místě.
Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou odjeli na Kopnou posilněni předchozím skvělým výsledkem. Na prvním sprintu sezony v Lužických horách před třemi týdny totiž oba borci z Valašského Meziříčí dojeli na jedenáctém místě absolutně a vyrovnali tak svůj nejlepší výsledek kariéry z loňského roku z Vyškova. Podobně chtěli pokračovat i v okolí Slušovic na Zlínsku, jenže se jim do cesty postavily technické problémy, které jim nedovolily vystoupat ve výsledkové listině výše, než na 17. místo absolutně a desátou příčku ve své třídě N3. „Hned na konci první erzety nám odešla spojka a museli jsme tak jet vlastně po celý závod. Chvíli jsme i uvažovali, že odstoupíme, protože s tím fakt skoro nešlo jet. Ale pak jsme si řekli, že máme s vozem málo naježděno a natestováno, tak že to dobojujeme i s tou špatnou spojkou,“ ohlíží se za smolným závodem pilot posádky Jaroslav Pešl.
I s takto výrazným handicapem se však oba borci z Valašského Meziříčí poprali s těžkými erzetami obdivuhodně. Ve dvou testech dokonce posádky vyjela patnácté místo absolutně a v konečném součtu skončila jen těsně za první bodovanou patnáctkou na 17. místě. „Věděli jsme, že s tou prokluzující spojkou se nedá myslet na nějaké velké umístění, tak jsme si závod chtěli užít. Jeli jsme i hodně pro fanoušky, pořád jsem byl ve smyku, za což nás pak na diskuzích prý chválili,“ smál se v cíli rallysprintu Kopná Jaroslav Pešl, kterého v nejbližší době čeká jedna velmi zajímavá premiéra. „Momentálně se připravujeme na podnik německého rally šampionátu, který se jede poslední květnový víkend v okolí Thuringenu. Bude to pro nás další cenná zkušenost a už se tam moc těšíme,“ hlásí novinky z týmu Jaroslav Pešl.
Kromě posádky Pešl – Juřica reprezentovaly Toba Czech MH Racing team na Kopné ještě další dvě posádky. Pro obě to byla premiéra v rally a zároveň obě dokázaly dojet do cíle. Adam Fabrika s Lukášem Fojtíkem na Hondě Civic Vti skončili na druhém místě ve své třídě SA/2 a zanechali na trati velmi dobrý dojem. „Kluci rozhodně odvedli skvělý výkon, který je o to cennější, že jeli rally závod vůbec poprvé. Byli druzí o necelých osm vteřin, ale dokonce mohli být hned v premiéře první. Dostali totiž desetivteřinovou penalizaci za předčasný start na jedné z erzet. Takže mohli být klidně i první. Ale i tak v tomto případě se druhým místem určitě maximální spokojenost,“ chválil vystoupení posádky Fabrika - Fojtík šéf Toba Czech MH Racing teamu Martin Hudec.
Slova chvály našel Hudec i pro třetí posádku, která jela na Kopné pod křídly týmu – ryze dámskou dvojici Pavlína Tydlačková – Eva Žaludková, která jela na voze Suzuli Swift GTi a dojela čtvrtá ve své třídě SA/1. „Holky měly myslím i nějaké technické problémy, ale nakonec se s těžkou tratí popasovaly dobře. Je super, že se děvčata vrhla na závodění. Obecně se to setkalo s velkým ohlasem mezi fanoušky a jsme rádi, že se jim první závod podařil a hlavně, že dojely do cíle,“ pochvaloval si výkon posádky Tydlačková – Žaludková týmový šéf Martin Hudec.
A právě Martin Hudec bude přebírá týmový prapor na nejbližším závodě, na kterém se Toba Czech MH Racing team představí. Právě posádka Martin Hudec – Jiří Černoch se totiž chystá na Slovensko na znovuzrozenou Rally Tríbeč. „Moc se na Slovensko těšíme. Auto máme připravené, ještě jsme dolaďovali nějaké věci na převodovce, ale momentálně máme vůz už stoprocentně připraven do boje,“ hlásí z týmového tábora Hudec, jenž rally jezdí od roku 2006. Stejně jako naprostá většina jezdců i Hudec ale pojede Rally Tríbeč poprvé v životě. Tato soutěž je sice velmi tradiční a má bohatou historii, ta se ale zasekla v roce 1987, kdy se v okolí Topolčan jel na dlouhou dobu poslední závod. Znovu se pojede až letos, tedy po 24leté pauze. „Už jsme se o tom s klukama bavili, že jediný, kdo pamatuje tehdejší Rally Tríbeč, je Igor Drotár. Jinak to bude pro všechny poprvé,“ usmívá se Martin Hudec, jenž v době posledního odjetého závodu v roce 1987 měl pouhých šest let.
A jak se vlastně posádka dostala k závodu slovenského mistráku? „Volal mi kamarád Jaroslav Melichárek, že se jede u nich soutěž a že mě nevidí na startovní listině. A tak to vlastně vzniklo,“ popisuje 30letý pilot z Třebíče, jenž společně s navigátorem Jiřím Černochem bere účast na Rally Tríbeč hlavně jako přípravu před dalšími podniky rozjeté sezony. „Hlavně se chceme dobře rozjet před Rally Český Krumlov, kde moc chceme uspět,“ zdůrazňuje Martin Hudec.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.