Hned trojici posádek včetně jedné dámské vyslal Toba Czech MH Racing team na Impromat Rallysprint Kopná. Na druhém podniku sprintového šampionátu České republiky si všechny tři dvojice vedly solidně a hlavně dojely na cílovou rampu.
Tradiční členové týmu Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou na Mitsubishi Lancer EVO IX dojeli i přes velké technické problémy se spojkou na 17. místě absolutně a desátí ve své třídě 3. Další dvě posádky jely vůbec poprvé pod křídly Toba Czech MH Racing teamu a na Kopné si dokonce odbyly svoji premiéru v rally soutěžích a taktéž si nevedly vůbec špatně. Adam Fabrika s Lukášem Fojtíkem na Hondě Civic Vti skončili hned při svém prvním startu na druhém místě ve své třídě SA/2 a dámská posádka Pavlína Tydlačková – Eva Žaludková na Sužuji Swift GTi dojela ve své třídě na čtvrtém místě.
Jaroslav Pešl s Radkem Juřicou odjeli na Kopnou posilněni předchozím skvělým výsledkem. Na prvním sprintu sezony v Lužických horách před třemi týdny totiž oba borci z Valašského Meziříčí dojeli na jedenáctém místě absolutně a vyrovnali tak svůj nejlepší výsledek kariéry z loňského roku z Vyškova. Podobně chtěli pokračovat i v okolí Slušovic na Zlínsku, jenže se jim do cesty postavily technické problémy, které jim nedovolily vystoupat ve výsledkové listině výše, než na 17. místo absolutně a desátou příčku ve své třídě N3. „Hned na konci první erzety nám odešla spojka a museli jsme tak jet vlastně po celý závod. Chvíli jsme i uvažovali, že odstoupíme, protože s tím fakt skoro nešlo jet. Ale pak jsme si řekli, že máme s vozem málo naježděno a natestováno, tak že to dobojujeme i s tou špatnou spojkou,“ ohlíží se za smolným závodem pilot posádky Jaroslav Pešl.
I s takto výrazným handicapem se však oba borci z Valašského Meziříčí poprali s těžkými erzetami obdivuhodně. Ve dvou testech dokonce posádky vyjela patnácté místo absolutně a v konečném součtu skončila jen těsně za první bodovanou patnáctkou na 17. místě. „Věděli jsme, že s tou prokluzující spojkou se nedá myslet na nějaké velké umístění, tak jsme si závod chtěli užít. Jeli jsme i hodně pro fanoušky, pořád jsem byl ve smyku, za což nás pak na diskuzích prý chválili,“ smál se v cíli rallysprintu Kopná Jaroslav Pešl, kterého v nejbližší době čeká jedna velmi zajímavá premiéra. „Momentálně se připravujeme na podnik německého rally šampionátu, který se jede poslední květnový víkend v okolí Thuringenu. Bude to pro nás další cenná zkušenost a už se tam moc těšíme,“ hlásí novinky z týmu Jaroslav Pešl.
Kromě posádky Pešl – Juřica reprezentovaly Toba Czech MH Racing team na Kopné ještě další dvě posádky. Pro obě to byla premiéra v rally a zároveň obě dokázaly dojet do cíle. Adam Fabrika s Lukášem Fojtíkem na Hondě Civic Vti skončili na druhém místě ve své třídě SA/2 a zanechali na trati velmi dobrý dojem. „Kluci rozhodně odvedli skvělý výkon, který je o to cennější, že jeli rally závod vůbec poprvé. Byli druzí o necelých osm vteřin, ale dokonce mohli být hned v premiéře první. Dostali totiž desetivteřinovou penalizaci za předčasný start na jedné z erzet. Takže mohli být klidně i první. Ale i tak v tomto případě se druhým místem určitě maximální spokojenost,“ chválil vystoupení posádky Fabrika - Fojtík šéf Toba Czech MH Racing teamu Martin Hudec.
Slova chvály našel Hudec i pro třetí posádku, která jela na Kopné pod křídly týmu – ryze dámskou dvojici Pavlína Tydlačková – Eva Žaludková, která jela na voze Suzuli Swift GTi a dojela čtvrtá ve své třídě SA/1. „Holky měly myslím i nějaké technické problémy, ale nakonec se s těžkou tratí popasovaly dobře. Je super, že se děvčata vrhla na závodění. Obecně se to setkalo s velkým ohlasem mezi fanoušky a jsme rádi, že se jim první závod podařil a hlavně, že dojely do cíle,“ pochvaloval si výkon posádky Tydlačková – Žaludková týmový šéf Martin Hudec.
A právě Martin Hudec bude přebírá týmový prapor na nejbližším závodě, na kterém se Toba Czech MH Racing team představí. Právě posádka Martin Hudec – Jiří Černoch se totiž chystá na Slovensko na znovuzrozenou Rally Tríbeč. „Moc se na Slovensko těšíme. Auto máme připravené, ještě jsme dolaďovali nějaké věci na převodovce, ale momentálně máme vůz už stoprocentně připraven do boje,“ hlásí z týmového tábora Hudec, jenž rally jezdí od roku 2006. Stejně jako naprostá většina jezdců i Hudec ale pojede Rally Tríbeč poprvé v životě. Tato soutěž je sice velmi tradiční a má bohatou historii, ta se ale zasekla v roce 1987, kdy se v okolí Topolčan jel na dlouhou dobu poslední závod. Znovu se pojede až letos, tedy po 24leté pauze. „Už jsme se o tom s klukama bavili, že jediný, kdo pamatuje tehdejší Rally Tríbeč, je Igor Drotár. Jinak to bude pro všechny poprvé,“ usmívá se Martin Hudec, jenž v době posledního odjetého závodu v roce 1987 měl pouhých šest let.
A jak se vlastně posádka dostala k závodu slovenského mistráku? „Volal mi kamarád Jaroslav Melichárek, že se jede u nich soutěž a že mě nevidí na startovní listině. A tak to vlastně vzniklo,“ popisuje 30letý pilot z Třebíče, jenž společně s navigátorem Jiřím Černochem bere účast na Rally Tríbeč hlavně jako přípravu před dalšími podniky rozjeté sezony. „Hlavně se chceme dobře rozjet před Rally Český Krumlov, kde moc chceme uspět,“ zdůrazňuje Martin Hudec.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.