Na druhý podnik seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011 a K4 Pohár České republiky v rally, kterým bude již devatenáctý ročník ImpromatRallysprint Kopná v termínu 13. – 14. května, se přihlásilo celkem 131 posádekz šesti evropských států.
Kopná nabídne kvalitní startovní pole s řadou favoritů
V hodnocení sprintového mistrovství pojede celkem 89soutěžících. K hlavním favoritům patří úřadující český šampion ve dvoudenních rally Pavel Valoušek, dále Jaromír Tarabus, Grzegorz Grzyb z Polska, Miroslav Jakeš a Jaromír Tomaštík. Aspirantů na medailové stupně a přední příčky je však daleko více.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota byli v minulých dnech zahlceni došlými přihláškami a konečný počet se po uzávěrce zastavil na číslici 131. „Fanoušci soutěžního sportu uvidí o víkendu v okolí Slušovic velmi kvalitní startovní pole. Škoda jen, že se neobjeví na startu trojnásobný vítěz Kopné a loňský obhájce prvenství Roman Kresta, který se z účasti omluvil. Jeho neúčast nás velmi mrzí. Nepojede ani Jaroslav Orsák, který dává dohromady auto na následující soutěže v rámci slovenského a českého šampionátu. Bohužel termín letošní Kopné není nejvýhodnější, týden po našem rallysprintu se jede soutěž na Slovensku a další víkend je na programu velký mistrák v Českém Krumlově. Přesto se diváci mají, na co těšit. Ve startovním poli uvidí řadu vozů specifikace WRC nebo progresivní kategorie Super 2000,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Impromat Rallysprintu Kopná. Na letošní Kopné se představí soutěžící z České republiky, Polska, Ukrajiny, Francie, Slovenska a Rakouska.
Seznamu přihlášených posádek vévodí úřadující vicemistři Evropy a držitelé priority FIA B Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000, kteří do soutěže odstartují se startovním číslem 1 v sobotu 14. května v 9 hodin dopoledne ze slušovického náměstí. K žhavým favoritům letošní Kopné se řadí úřadující český mistr velkého šampionátu Pavel Valoušek, který se představí v barvách DelimaxCzech National Teamu na voze Škoda Fabia WRC. Dvaatřicetiletý otrokovický jezdec má ke Kopné srdeční vztah, neboť zde absolvoval v roce 1999 na voze Honda Civic svůj debutový start v rally. Populární Valda stále čeká na vítězství v nejpopulárnějším českém rallysprintu. Přihlášku na vozech specifikace WRC zaslali dále JaromírTomaštík (Subaru Impreza WRC) a Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), s vozy kategorie Super 2000 se představí vedle Tlusťáka vítěz Kopné z roku 2009 Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000), Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), dravý polský jezdec Grzegorz Grzyb, Jan Dohnal (oba Peugeot 207 S2000) nebo Ukrajinec Oleksij Tamrazov (Ford Fiesta S2000). Na medailové stupně pomýšlí i talentovaný Miroslav Jakeš ze Vsetína, který obsadil na úvodním rallysprintovém podniku sezony v Hrádku nad Nisou druhé místo v absolutním pořadí hned za Němcem Mathiasem Kahlem na octavii WRC a po prvním podniku vede český rallysprintový šampionát i nabitou třídu 3.
Jednadvacetiletý jezdec z Hutiska-Solance pojede s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX připravovaným ve stáji Kresta Racing pod hlavičkou projektu Junior Sport Talent. Z dalších předních jezdců se představí v okolí Slušovic Jan Sýkora, který překvapil výborným výkonem při Rally Lužické hory, kde obsadil stříbrnou pozici v rallysprintovém šampionátu, dále Martin Bujáček, Jan Jelínek, Martin Březík, Roman Michalík, Martin Vlček, Petr Trnovec, Milan Pantálek (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Marcin Beltowski z Polska (Subaru Impreza STi N14) Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII), Lubomír Minařík (Renault Clio R3), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Lubomír Tenkl (BMW M3) a další. Divácké pozornosti opět neuniknout ani dva vozy Škoda Fabia R2 z dílen Impromat Motorsport, když za volanty se objeví Jan Černý a Dušan Kouřil. Pozornost poutá ve startovním poli i číslo 84, které poveze posádka ve složení Dalibor Gondík, Otakar Brousek na dieslovém voze Škoda Fabia. Tato herecko-moderátorská dvojice z prostředí showbysnysu bude moderovat večerní vyhlášení výsledků a rozdílení cen, které proběhne v tzv. „stodole“ na rozcestí v Trnavě. V jednotlivých objemových skupinách a třídách se očekávají hodnotné sportovní boje o každou vteřinu na náročných rychlostních zkouškách v okolí Slušovic.
V rámci hodnocení K4 Poháru České republiky v rally se přihlásilo celkem 42 soutěžících. Seznamu přihlášených vévodí Zdeněk Tichý (Opel Kadett GTE), Pavel Dohnal a Ukrajinec Andrej Čepil (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). Při úvodní soutěži v Hrádku nad Nisou se ukázali ve výborném světle Petr Šimurda (Škoda 130 LR), Jiří Svoboda (Škoda Octavia Kit Car) a Martin Vopatřil (Škoda Felicia), dále se představí například Martin Lehký (Renault Clio Sport), Josef Sedláček jr. (Škoda Fabia), Jiří Daněk (Škoda Favorit 136 L) nebo Dominique Laurent z Francie (Peugeot 206 RC).
Letošní již 19. ročník Impromat Rallysprint Kopná měří celkem 165,53 km a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 78,18 km. Centrum soutěže se vrátilo po roce do osvědčených prostor dostihové dráhy ve Slušovicích. „Připravili jsme pro diváky opět oblíbená divácká místa na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek. Jejich přesný popis je zveřejněn v oficiálním programu, který byl dán do prodeje o víkendu na vybraná místa benzínových stanic v okolí rallysprintu. Podobně jako v minulých letech nebudeme vybírat od diváků vstupné,“ pověděl ředitel Josef Minařík. Další informace ke Kopné naleznet na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?