Uzávěrka přihlášek na Kopnou je tady!

rally kopná
rally kopná, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Roman Ordelt 5. května 2011 17:25
Sdílej:

Nezadržitelně se přiblížil termín uzávěrky přihlášek pro soutěžící na druhý podnik osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011, kterým bude již devatenáctý ročník Impromat Rallysprint Kopná v termínu 13. – 14. května. Nejpopulárnější český rallysprint se po roce vrátil s centrem soutěže do osvědčených prostor u dostihové dráhy ve Slušovicích. Uzávěrka přihlášek je stanovena ve čtvrtek 5. května úderem půlnoci.

Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili kompaktní trať v celkové délce 166 km, která obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v délce 78 km. V itineráři rallysprintu najdeme obtížné rychlostní zkoušky Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná. Jednodenní soutěž proběhne v sobotu 14. května, jako první odstartuje v 9 hodin ze startovní rampy umístěné na slušovickém náměstí posádka úřadujících vicemistrů Evropy ve složení Antonín Tlusťák, Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000, první vůz se objeví v cíli na stejném místě v 15.24 hodin.

Sekretariát soutěže je v těchto dnech zavalen přívalem přihlášek. „Jako každoročně chodí nejvíce příhlášek v posledních hodinách před uzávěrkou. Dva dny před uzávěrkou jsme registrovali téměř stovku soutěžících a další přihlášky s řadou favoritů nám ještě nedorazily. Určitě bude konečné číslo přihlášených trojciferné. Na Kopné se opět sejde velmi kvalitní startovní pole, ve kterém diváky potěší vozy specifikace WRC nebo progresivní kategorie Super 2000,“ uvedl Josef Minařík, ředitel Rallysprintu Kopná.

Vedle republikového šampionátu v rallysprintech se letošní Kopná započítává do Mistrovství České republiky juniorů, K4 Poháru České republiky v rally, Dámského poháru a Poháru mládeže v rally. Z dosavadního seznamu přihlášených posádek, který ještě neobsahuje všechna jména, patří k favoritům letošní Kopné úřadující český mistr velkého šampionátu Pavel Valoušek, který se představí v barvách Delimax Czech National Teamu na voze Škoda Fabia WRC. Úvodní start na Rally Lužické hory nedopadl zrovna nejlépe a otrokovický rodák pro technickou poruchu soutěž nedokončil. Přihlášku zaslali na vozech specifikace WRC dále Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC) a Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), s vozy kategorie Super 2000 se představí držitel priority FIA B Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000), vítěz Kopné z roku 2009 Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000), dravý polský jezdec Grzegorz Grzyb, Jan Dohnal (oba Peugeot 207 S2000) nebo Ukrajinec Oleksij Tamrazov (Ford Fiesta S2000).

K favoritům na medailové stupně patří talentovaný Miroslav Jakeš ze Vsetína, který obsadil na úvodním rallysprintovém podniku sezony v Hrádku nad Nisou druhé místo v absolutním pořadí hned za Němcem Mathiasem Kahlem na octavii WRC a opanoval český rallysprintový šampionát i třídu 3. Jednadvacetiletý jezdec z Hutiska-Solance odstartuje s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX připravovaným ve stáji Kresta Racing pod hlavičkou projektu Junior Sport Talent. Jeden z největších talentů českého rallysprintu bude v okolí Slušovic navigovat Petr Gross. Z dalších předních jezdců přihlášku již zaslali Jan Sýkora, Martin Bujáček, Martin Březík, Petr Trnovec, Milan Pantálek (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII), Milan Liška, Tomáš Kůrka (oba Mitsubishi Lancer EVO X), Tomáš Růžička (Subaru Impreza STi N12), Jan Černý, Dušan Kouřil (oba Škoda Fabia R2), Lubomír Minařík (Renault Clio R3) a další.

„Malý mistrák slibuje v letošní sezoně mimořádnou podívanou a diváci se mají opravdu na co těšit. Připravili jsme opět oblíbená divácká místa na jednotlivých úsecích rychlostních zkoušek. Jejich přesný popis zveřejníme v oficiálním programu, který bude v prodeji o víkendu a na webových stránkách soutěže v příštím týdnu. Jako v minulých letech nebudeme na Kopné vybírat vstupné. Zároveň žádáme diváky, aby uposlechli všech pokynů pořadatelů a dodrželi zásady bezpečnosti při sledování průjezdu soutěžních vozů na rychlostních zkouškách,“ uzavřel ředitel Josef Minařík.  

Přihlášku pro soutěžící, časový harmonogram k XIX. ročníku Impromat Rallysprint Kopná 2011 lze stáhnout na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz, kde naleznete i předběžný seznam přihlášených posádek, který je aktulizován.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.