Letošní 39. ročník Rallye Český Krumlov sice na první pohled kopíruje formát let minulých, ale pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsport připravili na trase několik zásadních novinek.
Většina českých soutěží se spoléhá především na osvědčené tratě rychlostních zkoušek, mimo jiné proto, že nové trasy se jen velmi těžko hledají. Českokrumlovští letos zavedený systém opustili a připravili úplně novou rychlostní zkoušku, která dosud v téměř čtyřicetileté historii soutěže, v v itineráři nebyla. Už tak tradičně těžká soutěž se stává ještě obtížnější.
Nová rychlostní zkouška Lipno, měří téměř 17 km a charakterem zcela zapadá do celé koncepce českokrumlovské rallye. Převažuje svižnější charakter, ale celkem třikrát mění jezdecký rytmus, což je pro posádky vždycky nejzajímavější. Poprvé se tak soutěžní peloton i diváci dostanou také na Lipensko.
Sedmý a jedenáctý test odstartuje v části Slupečná na okraji Lipna nad Vltavou a pak se vyšplhá až na nejvýše položený bod celé soutěže u Malšína. Další část RZ už dřívější účastníci krumlovské soutěže znají, klesá zpátky až na úroveň Vltavy u Branné. Tento úsek býval kdysi částí dřívější erzety Nahořany - Kyselov.
Novinka přinese několik zajímavých diváckých míst i různá další překvapení a zpříjemnění pro všechny návštěvníky, podrobněji o nich budeme informovat později.
Celkem na účastníky krumlovského podílu na Mediasport Mezinárodním mistrovství ČR čeká 12 rychlostních zkoušek o délce 188,5 km a na historická auta 10 zkoušek o délce 145,15 km.
Sledujte oficiální stránky 39. Rallye Český Krumlov www.rallyekrumlov.cz, dozvíte se více.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?