Pátečním a následně středečním testováním skončil prodloužený „zimní spánek“ také pro Jana Jelínka. Zlínský jezdec vstupuje do nové sezony v Hrádku nad Nisou a ostrého závodění už se nemůže dočkat.
„Je to tak, už se moc těšíme. Konkurence je letos snad ještě větší než loni, hlavně ve sprintech. A i když jsem se už letos párkrát svezl v rámci rallyškoly a jiných našich akcí, pravé závodění už mi od podzimu opravdu chybělo,“ říká čtyřiatřicetiletý zkušený soutěžák, který má letos společně s tradičním spolujezdcem Miroslavem Kotěnou a závodním nářadím v podobě Mitsubishi Lanceru Evo IX v plánu především seriál jednodenních závodů. „Zatím jsou v plánu sprinty a samozřejmě domácí Barumka, tu si nesmíme nechat ujít. Ale pokud to klapne, rádi bychom se objevili i na některém z dalších dvoudenních závodů. Ještě uvidíme. Jak se říká, finance jsou až na prvním místě.“
Nové barvy Jana Jelínka pro sezonu 2011 (foto: Pavel Tureček)
A co technika? Stále osvědčená Evo IX? „Ano, zůstáváme věrní evo devítce, kterou i letos připravuje Mirek Jandík v APIDu. Pro letošek jsme změnili válečné barvy na zlínskou žluto-modrou. A když to půjde, budeme se snažit držet co nejvýše v první desítce. Na špici asi nemá moc cenu myslet, S2000 a WRC je tam fakt hodně. Ale zkusíme se poprat o co nejlepší výsledek minimálně v naší třídě, kterou určitě zpestří i návrat Karla Trojana. Tak uvidíme, těším se moc.“Thermica Rally Lužické hory startuje už tuto sobotu od deváté dopolední a posádka Jelínek – Kotěna vstoupí do prvního závodu letošní sezony se startovním číslem 12.
Jan Jelínek testuje před začátkem sezony (foto: Pavel Tureček)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.