Pátečním a následně středečním testováním skončil prodloužený „zimní spánek“ také pro Jana Jelínka. Zlínský jezdec vstupuje do nové sezony v Hrádku nad Nisou a ostrého závodění už se nemůže dočkat.
„Je to tak, už se moc těšíme. Konkurence je letos snad ještě větší než loni, hlavně ve sprintech. A i když jsem se už letos párkrát svezl v rámci rallyškoly a jiných našich akcí, pravé závodění už mi od podzimu opravdu chybělo,“ říká čtyřiatřicetiletý zkušený soutěžák, který má letos společně s tradičním spolujezdcem Miroslavem Kotěnou a závodním nářadím v podobě Mitsubishi Lanceru Evo IX v plánu především seriál jednodenních závodů. „Zatím jsou v plánu sprinty a samozřejmě domácí Barumka, tu si nesmíme nechat ujít. Ale pokud to klapne, rádi bychom se objevili i na některém z dalších dvoudenních závodů. Ještě uvidíme. Jak se říká, finance jsou až na prvním místě.“
Nové barvy Jana Jelínka pro sezonu 2011 (foto: Pavel Tureček)
A co technika? Stále osvědčená Evo IX? „Ano, zůstáváme věrní evo devítce, kterou i letos připravuje Mirek Jandík v APIDu. Pro letošek jsme změnili válečné barvy na zlínskou žluto-modrou. A když to půjde, budeme se snažit držet co nejvýše v první desítce. Na špici asi nemá moc cenu myslet, S2000 a WRC je tam fakt hodně. Ale zkusíme se poprat o co nejlepší výsledek minimálně v naší třídě, kterou určitě zpestří i návrat Karla Trojana. Tak uvidíme, těším se moc.“Thermica Rally Lužické hory startuje už tuto sobotu od deváté dopolední a posádka Jelínek – Kotěna vstoupí do prvního závodu letošní sezony se startovním číslem 12.
Jan Jelínek testuje před začátkem sezony (foto: Pavel Tureček)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?