Pátečním a následně středečním testováním skončil prodloužený „zimní spánek“ také pro Jana Jelínka. Zlínský jezdec vstupuje do nové sezony v Hrádku nad Nisou a ostrého závodění už se nemůže dočkat.
„Je to tak, už se moc těšíme. Konkurence je letos snad ještě větší než loni, hlavně ve sprintech. A i když jsem se už letos párkrát svezl v rámci rallyškoly a jiných našich akcí, pravé závodění už mi od podzimu opravdu chybělo,“ říká čtyřiatřicetiletý zkušený soutěžák, který má letos společně s tradičním spolujezdcem Miroslavem Kotěnou a závodním nářadím v podobě Mitsubishi Lanceru Evo IX v plánu především seriál jednodenních závodů. „Zatím jsou v plánu sprinty a samozřejmě domácí Barumka, tu si nesmíme nechat ujít. Ale pokud to klapne, rádi bychom se objevili i na některém z dalších dvoudenních závodů. Ještě uvidíme. Jak se říká, finance jsou až na prvním místě.“
Nové barvy Jana Jelínka pro sezonu 2011 (foto: Pavel Tureček)
A co technika? Stále osvědčená Evo IX? „Ano, zůstáváme věrní evo devítce, kterou i letos připravuje Mirek Jandík v APIDu. Pro letošek jsme změnili válečné barvy na zlínskou žluto-modrou. A když to půjde, budeme se snažit držet co nejvýše v první desítce. Na špici asi nemá moc cenu myslet, S2000 a WRC je tam fakt hodně. Ale zkusíme se poprat o co nejlepší výsledek minimálně v naší třídě, kterou určitě zpestří i návrat Karla Trojana. Tak uvidíme, těším se moc.“Thermica Rally Lužické hory startuje už tuto sobotu od deváté dopolední a posádka Jelínek – Kotěna vstoupí do prvního závodu letošní sezony se startovním číslem 12.
Jan Jelínek testuje před začátkem sezony (foto: Pavel Tureček)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?