Již přes rok živí pořadatelé mladoboleslavské automobilové soutěže Rally Bohemia naději, že se v budoucnu zařadí mezi hrstku vyvolených organizačních týmů, které pořádají podnik mistrovství světa v rally. O tom, že to nebude cesta jednoduchá, nikdo nepochybuje, tím spíš, že zájemců je hned několik, navíc pořádat mistrovství světa představuje obrovskou finanční zátěž. Předseda organizačního výboru Pavel Dušánek má i přes všechny těžkosti jasno. „Kandidaturu myslíme zcela vážně, protože jsem jednoduše přesvědčen o tom, že pořádat mistrovství světa je v našich silách.“
„S promotérem mistrovství světa, společností North One Sport, jsme v kontaktu již přes rok. Absolvovali jsme řadu jednání a postupně se seznamovali s podmínkami a filosofií hlavního promotéra mistrovství světa. Museli jsme připravit plán rozvoje Rally Bohemia včetně businessplanu a čekat, zdali nám mezinárodní automobilová federace FIA statut Applicant Event přidělí,“ vysvětluje Dušánek. „Od chvíle, kdy jsme se takto rozhodli, navštěvujeme téměř všechny podniky světového šampionátu s cílem poznávat zákonitosti a nasávat zkušenosti. Proto teď tvrdím, že Česká republika na uspořádání mistrovství světa pořadatelsky zcela jistě má. Příprava něčeho takto rozsáhlého a exklusivního však vyžaduje preciznost, navíc jde o komplikovaný proces, který trvá minimálně pět let a navíc ani za pět let tvrdé práce není zaručeno, že právě my budeme vybráni do kalendáře mistrovství světa,“ doplňuje předseda organizačního výboru Rally Bohemia a dále upřesňuje: „Pokud vím, má North One Sport v tuto chvíli na stole přes dvacet žádostí nových uchazečů, zatímco kalendář se sestává jen z dvanácti podniků. Náš projekt proto může být sebelepší, přesto vždy budou v kalendáři podniky, které figurují v seriálu mistrovství světa již několik sezón a nikdo nemá sebemenší důvod je škrtat nebo měnit. Nahradit stávající a osvědčené něčím novým je pro promotéra rizikové. Je jen na nás, jestli ho přesvědčíme.“Statut aplikačního podniku mistrovství světa ovšem žádnému pořadateli nedává žádné záruky nebo nároky na pořádání mistrovství světa. Je to jen první krok, který je nutné na cestě za světem urazit. Půjde-li všechno jak má a Rally Bohemia 2011 u promotéra a jeho pozorovatelů, kteří v Mladé Boleslavi budou přítomni, uspěje, až teprve následně se o Bohemii může hovořit jako o kandidátském podniku. Toto období může trvat i dva roky. Bude-li osud Rally Bohemia přát, mohla by se podle střízlivého odhadu pořadatelů objevit v seriálu mistrovství světa nejdříve v roce 2016. „Nepochybuji, že se nám tento cíl vyplatí, a to i když je kýžený svět velmi vzdálený. Cesta, na kterou jsme se vydali, s sebou ponese neustále zkvalitňování a zatraktivňování soutěže, a to je velmi důležité,“ věří Pavel Dušánek, který před dvěma lety společně se svými partnery přivedl do České republiky Sébastiena Loeba.Navíc je evidentní, že by trať Rally Bohemia musela projít podstatnými změnami. „Každá automobilová soutěž má svá specifika v počtu kilometrů, které posádky dle předpisů mezinárodní automobilové federace musí absolvovat. Mistrovství světa vyžaduje minimálně o třetinu více kilometrů, než v současnosti jedeme. V každém případě bychom chtěli zachovat koncept trati okolo Mladé Boleslavi a Železného Brodu, protože to jsou oblasti, které jsou nejen dle našeho mínění, ale dle soudu předních jezdců, odpovídající mistrovství světa,“ míní Pavel Dušánek a doplňuje:„v úvahu připadá i varianta, že bychom Rally Bohemia jeli přes dvě země. I touto variantou se seriozně zabýváme, spolupráce s Polskem se přímo nabízí.“ Zásadní otázkou se ale zdají být finanční prostředky. „Je evidentní, že se tu bavíme o zcela jiném rozpočtu, než máme v současné době k dispozici. Jednání se strategickým partnery probíhají, víc zatím prozrazovat nebudu,“ dodává Pavel Dušánek. V úvahu ohledně budoucnosti Rally Bohemia přicházelo i zařazení soutěže do seriálu IRC, ale ze strany pořadatelů šlo jen o teoretickou rovinu, byť spojení automobilky Škoda, továrního týmu Škoda, startujícího v seriálu IRC a IRC na Rally Bohemia je více než logické. „IRC je atraktivní především svou vyrovnaností, ale světový šampionát se jezdí s jinými vozy a s jiným nasazením. Ikony tohoto sportu jako Loeb, Solberg nebo Hirvonen se pohybují v mistrovství světa a od návštěvy Loeba v Sosnové, kterou vyprodal, nepochybuji, že jediná správná cesta je mistrovství světa.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.