Jan Černý, který se právě vrátil z Portugalska, kde startoval na soutěži mistrovství světa, má před sebou další výzvu. Škodu Fabia R2.
Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem letos závodí v mistrovství světa, konkrétně ve WRC Academy s vozem kategorie R2. Jako velmi vhodný doplněk tohoto soutěžního programu se tak jeví nová výzva, kterou má mladý jezdec před sebou. Bude dalším oficiálním jezdcem programu Škoda Fabia R2.
Počínaje Rally Šumava usedne do nového vozu představeného na uplynulé Valašské rally a absolvuje s ním kompletní Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally. Honza Černý měl již možnost se s vozem krátce seznámit a dle jeho slov jde o velmi dobrý a konkurenceschopný vůz.
Jezdec má s čím porovnávat, protože vozů kategorie R2 vyzkoušel již několik. „Jsem moc rád, že jsme od pana Brůzla dostali šanci na závodění se Škodou Fabia R2. Bude to pro mě nová zkušenost být součástí takového týmu a podílet se na vývoji nového vozu. Zatím jsem s ním najel jen málo kilometrů, ale podle toho, co jsem měl šanci poznat, se jedná o hodně kvalitní auto. Zejména podvozek je skvělý a auto je hodně stabilní. Věřím, že budeme mít dostatek příležitosti k testování a na Šumavě se ukážeme v co nejlepším světle. Se Škodou Fabia R2 budu chtít zajet co nejlepší výsledek a ukázat, co v autě je. Sledoval jsem výsledky z Valašky a oba jezdci jeli se Škodovkou pěkně. Škoda odstoupení Míry Tarabuse, který za mě jeden závod zaskočil, protože se Valašská rally termínově kryla s Portugalskem. Se Škodou bych rád odstartoval i na některých zahraničních soutěžích. To je ale stále ještě v jednání,“ říká příbramský jezdec.
Škoda Fabia R2 má za sebou vítěznou premiéru na Valašské rally, kde odstartovaly dva vozy. Jeden z nich řídil Jaromír Tarabus, který soutěž nedokončil po závadě motoru. Dušan Kouřil přivedl Škodu Fabia R2 do cíle na celkovém osmnáctém místě a ovládl třídu 6 kam speciály R2 patří.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.