Jan Černý dalším jezdcem Škody Fabia R2

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 29. března 2011 09:15
Sdílej:

Jan Černý, který se právě vrátil z Portugalska, kde startoval na soutěži mistrovství světa, má před sebou další výzvu. Škodu Fabia R2.

Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem letos závodí v mistrovství světa, konkrétně ve WRC Academy s vozem kategorie R2. Jako velmi vhodný doplněk tohoto soutěžního programu se tak jeví nová výzva, kterou má mladý jezdec před sebou. Bude dalším oficiálním jezdcem programu Škoda Fabia R2.

Počínaje Rally Šumava usedne do nového vozu představeného na uplynulé Valašské rally a absolvuje s ním kompletní Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally. Honza Černý měl již možnost se s vozem krátce seznámit a dle jeho slov jde o velmi dobrý a konkurenceschopný vůz.

Jezdec má s čím porovnávat, protože vozů kategorie R2 vyzkoušel již několik. „Jsem moc rád, že jsme od pana Brůzla dostali šanci na závodění se Škodou Fabia R2. Bude to pro mě nová zkušenost být součástí takového týmu a podílet se na vývoji nového vozu. Zatím jsem s ním najel jen málo kilometrů, ale podle toho, co jsem měl šanci poznat, se jedná o hodně kvalitní auto. Zejména podvozek je skvělý a auto je hodně stabilní. Věřím, že budeme mít dostatek příležitosti k testování a na Šumavě se ukážeme v co nejlepším světle. Se Škodou Fabia R2 budu chtít zajet co nejlepší výsledek a ukázat, co v autě je. Sledoval jsem výsledky z Valašky a oba jezdci jeli se Škodovkou pěkně. Škoda odstoupení Míry Tarabuse, který za mě jeden závod zaskočil, protože se Valašská rally termínově kryla s Portugalskem. Se Škodou bych rád odstartoval i na některých zahraničních soutěžích. To je ale stále ještě v jednání,“ říká příbramský jezdec.

Škoda Fabia R2 má za sebou vítěznou premiéru na Valašské rally, kde odstartovaly dva vozy. Jeden z nich řídil Jaromír Tarabus, který soutěž nedokončil po závadě motoru. Dušan Kouřil přivedl Škodu Fabia R2 do cíle na celkovém osmnáctém místě a ovládl třídu 6 kam speciály R2 patří.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.