Jan Černý, který se právě vrátil z Portugalska, kde startoval na soutěži mistrovství světa, má před sebou další výzvu. Škodu Fabia R2.
Jan Černý se spolujezdcem Pavlem Kohoutem letos závodí v mistrovství světa, konkrétně ve WRC Academy s vozem kategorie R2. Jako velmi vhodný doplněk tohoto soutěžního programu se tak jeví nová výzva, kterou má mladý jezdec před sebou. Bude dalším oficiálním jezdcem programu Škoda Fabia R2.
Počínaje Rally Šumava usedne do nového vozu představeného na uplynulé Valašské rally a absolvuje s ním kompletní Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally. Honza Černý měl již možnost se s vozem krátce seznámit a dle jeho slov jde o velmi dobrý a konkurenceschopný vůz.
Jezdec má s čím porovnávat, protože vozů kategorie R2 vyzkoušel již několik. „Jsem moc rád, že jsme od pana Brůzla dostali šanci na závodění se Škodou Fabia R2. Bude to pro mě nová zkušenost být součástí takového týmu a podílet se na vývoji nového vozu. Zatím jsem s ním najel jen málo kilometrů, ale podle toho, co jsem měl šanci poznat, se jedná o hodně kvalitní auto. Zejména podvozek je skvělý a auto je hodně stabilní. Věřím, že budeme mít dostatek příležitosti k testování a na Šumavě se ukážeme v co nejlepším světle. Se Škodou Fabia R2 budu chtít zajet co nejlepší výsledek a ukázat, co v autě je. Sledoval jsem výsledky z Valašky a oba jezdci jeli se Škodovkou pěkně. Škoda odstoupení Míry Tarabuse, který za mě jeden závod zaskočil, protože se Valašská rally termínově kryla s Portugalskem. Se Škodou bych rád odstartoval i na některých zahraničních soutěžích. To je ale stále ještě v jednání,“ říká příbramský jezdec.
Škoda Fabia R2 má za sebou vítěznou premiéru na Valašské rally, kde odstartovaly dva vozy. Jeden z nich řídil Jaromír Tarabus, který soutěž nedokončil po závadě motoru. Dušan Kouřil přivedl Škodu Fabia R2 do cíle na celkovém osmnáctém místě a ovládl třídu 6 kam speciály R2 patří.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?