Až poslední rychlostní zkouška Valašské rally rozhodla o konečném pořadí na stupních vítězů. Dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross po nervy drásajícím souboji s Pavlem Valouškem obsadila druhé místo.
Od úvodních kilometrů měla Valašská rally jasného lídra v podobě Jana Kopeckého, jenž také Škodu Fabii Super 2000 dovezl vítězně do cíle závodu. O stříbrný post se ale rozpoutal očekávaný duel mezi Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. Mitsubishi plzeňského jezdce ale brzy z tohoto souboje vypadlo a Pech vyčkával na zaváhání některého ze soupeřů na čele. Ti totiž nasadili pekelné tempo. Roman Kresta s novým vozem Škoda Fabia Super 2000 nezůstával pozadu a v nočních testech páteční etapy zajel dva druhé časy a náskok stříbrného Valouška snížil na 2.6 sekundy.
„Vysoké tempo páteční etapy dokladovaly zajeté časy. Už dlouho jsem nezajel za tmy lepší časy než za světla. A to i přesto, že mi v řadě rychlých pasážích chyběla stoprocentní důvěra v novou fabii. Přece je to pro nás stále nový speciál,“ komentoval první etapu jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Ve druhé etapě duel Kresty s Valouškem pokračoval ve stejném duchu. Co najela fabia v RZ5, i s úroky ztratila na následujícím testu. V opakovaných průjezdech RZ Helfštýn a Špičky ale nad síly týmové posádky byla jen Kopeckého fabie, což přineslo změnu na druhém místě absolutní klasifikace. Kresta měl před posledními dvěma průjezdy „Valašské bomby“, jak je test Bystřička důvěrně nazýván, sekundový náskok před Valouškem. Do cíle však bylo ještě hodně daleko, téměř padesát ostrých kilometrů.
V prvním průjezdu Kresta byl opět rychlejší než jeho konkurent a do poslední zkoušky šel s nicotným náskokem 2.3 sekundy. Dal se tento náskok vůbec nějak zohlednit… Nikoli, proto obě posádky nechaly na trati poslední Bystřičky opravdu maximum. Valoušek sice zajel nejrychlejší čas, ale druhá příčka přinesla stejné umístění absolutně Krestovi. O stříbru luhačovického jezdce rozhodla desetina sekundy!
„Neuvěřitelný závěr. Najeli jsme důležité kilometry, neudělali jsme žádnou chybu, jakkoli jsme nepoškodili naši fabii. To vše byl náš cíl a druhá příčka na začátek sezony je výtečným vstupem do sezony. Mnohem lepším než loni. Je to dobrý výchozí pozice nejen pro následující závod Mogul Šumava Rallye Klatovy, ale také pro další průběh sezony. Děkuji mechanikům a celému týmu za bezproblémový průběh soutěže, stejně jako týmu Škoda Motorsport za spolupráci,“ řekl v cíli Roman Kresta.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.