Až poslední rychlostní zkouška Valašské rally rozhodla o konečném pořadí na stupních vítězů. Dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross po nervy drásajícím souboji s Pavlem Valouškem obsadila druhé místo.
Od úvodních kilometrů měla Valašská rally jasného lídra v podobě Jana Kopeckého, jenž také Škodu Fabii Super 2000 dovezl vítězně do cíle závodu. O stříbrný post se ale rozpoutal očekávaný duel mezi Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. Mitsubishi plzeňského jezdce ale brzy z tohoto souboje vypadlo a Pech vyčkával na zaváhání některého ze soupeřů na čele. Ti totiž nasadili pekelné tempo. Roman Kresta s novým vozem Škoda Fabia Super 2000 nezůstával pozadu a v nočních testech páteční etapy zajel dva druhé časy a náskok stříbrného Valouška snížil na 2.6 sekundy.
„Vysoké tempo páteční etapy dokladovaly zajeté časy. Už dlouho jsem nezajel za tmy lepší časy než za světla. A to i přesto, že mi v řadě rychlých pasážích chyběla stoprocentní důvěra v novou fabii. Přece je to pro nás stále nový speciál,“ komentoval první etapu jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Ve druhé etapě duel Kresty s Valouškem pokračoval ve stejném duchu. Co najela fabia v RZ5, i s úroky ztratila na následujícím testu. V opakovaných průjezdech RZ Helfštýn a Špičky ale nad síly týmové posádky byla jen Kopeckého fabie, což přineslo změnu na druhém místě absolutní klasifikace. Kresta měl před posledními dvěma průjezdy „Valašské bomby“, jak je test Bystřička důvěrně nazýván, sekundový náskok před Valouškem. Do cíle však bylo ještě hodně daleko, téměř padesát ostrých kilometrů.
V prvním průjezdu Kresta byl opět rychlejší než jeho konkurent a do poslední zkoušky šel s nicotným náskokem 2.3 sekundy. Dal se tento náskok vůbec nějak zohlednit… Nikoli, proto obě posádky nechaly na trati poslední Bystřičky opravdu maximum. Valoušek sice zajel nejrychlejší čas, ale druhá příčka přinesla stejné umístění absolutně Krestovi. O stříbru luhačovického jezdce rozhodla desetina sekundy!
„Neuvěřitelný závěr. Najeli jsme důležité kilometry, neudělali jsme žádnou chybu, jakkoli jsme nepoškodili naši fabii. To vše byl náš cíl a druhá příčka na začátek sezony je výtečným vstupem do sezony. Mnohem lepším než loni. Je to dobrý výchozí pozice nejen pro následující závod Mogul Šumava Rallye Klatovy, ale také pro další průběh sezony. Děkuji mechanikům a celému týmu za bezproblémový průběh soutěže, stejně jako týmu Škoda Motorsport za spolupráci,“ řekl v cíli Roman Kresta.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.