Až poslední rychlostní zkouška Valašské rally rozhodla o konečném pořadí na stupních vítězů. Dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross po nervy drásajícím souboji s Pavlem Valouškem obsadila druhé místo.
Od úvodních kilometrů měla Valašská rally jasného lídra v podobě Jana Kopeckého, jenž také Škodu Fabii Super 2000 dovezl vítězně do cíle závodu. O stříbrný post se ale rozpoutal očekávaný duel mezi Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. Mitsubishi plzeňského jezdce ale brzy z tohoto souboje vypadlo a Pech vyčkával na zaváhání některého ze soupeřů na čele. Ti totiž nasadili pekelné tempo. Roman Kresta s novým vozem Škoda Fabia Super 2000 nezůstával pozadu a v nočních testech páteční etapy zajel dva druhé časy a náskok stříbrného Valouška snížil na 2.6 sekundy.
„Vysoké tempo páteční etapy dokladovaly zajeté časy. Už dlouho jsem nezajel za tmy lepší časy než za světla. A to i přesto, že mi v řadě rychlých pasážích chyběla stoprocentní důvěra v novou fabii. Přece je to pro nás stále nový speciál,“ komentoval první etapu jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Ve druhé etapě duel Kresty s Valouškem pokračoval ve stejném duchu. Co najela fabia v RZ5, i s úroky ztratila na následujícím testu. V opakovaných průjezdech RZ Helfštýn a Špičky ale nad síly týmové posádky byla jen Kopeckého fabie, což přineslo změnu na druhém místě absolutní klasifikace. Kresta měl před posledními dvěma průjezdy „Valašské bomby“, jak je test Bystřička důvěrně nazýván, sekundový náskok před Valouškem. Do cíle však bylo ještě hodně daleko, téměř padesát ostrých kilometrů.
V prvním průjezdu Kresta byl opět rychlejší než jeho konkurent a do poslední zkoušky šel s nicotným náskokem 2.3 sekundy. Dal se tento náskok vůbec nějak zohlednit… Nikoli, proto obě posádky nechaly na trati poslední Bystřičky opravdu maximum. Valoušek sice zajel nejrychlejší čas, ale druhá příčka přinesla stejné umístění absolutně Krestovi. O stříbru luhačovického jezdce rozhodla desetina sekundy!
„Neuvěřitelný závěr. Najeli jsme důležité kilometry, neudělali jsme žádnou chybu, jakkoli jsme nepoškodili naši fabii. To vše byl náš cíl a druhá příčka na začátek sezony je výtečným vstupem do sezony. Mnohem lepším než loni. Je to dobrý výchozí pozice nejen pro následující závod Mogul Šumava Rallye Klatovy, ale také pro další průběh sezony. Děkuji mechanikům a celému týmu za bezproblémový průběh soutěže, stejně jako týmu Škoda Motorsport za spolupráci,“ řekl v cíli Roman Kresta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?