Až poslední rychlostní zkouška Valašské rally rozhodla o konečném pořadí na stupních vítězů. Dvojice ADELL MOGUL Racing Teamu Roman Kresta – Petr Gross po nervy drásajícím souboji s Pavlem Valouškem obsadila druhé místo.
Od úvodních kilometrů měla Valašská rally jasného lídra v podobě Jana Kopeckého, jenž také Škodu Fabii Super 2000 dovezl vítězně do cíle závodu. O stříbrný post se ale rozpoutal očekávaný duel mezi Romanem Krestou, Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. Mitsubishi plzeňského jezdce ale brzy z tohoto souboje vypadlo a Pech vyčkával na zaváhání některého ze soupeřů na čele. Ti totiž nasadili pekelné tempo. Roman Kresta s novým vozem Škoda Fabia Super 2000 nezůstával pozadu a v nočních testech páteční etapy zajel dva druhé časy a náskok stříbrného Valouška snížil na 2.6 sekundy.
„Vysoké tempo páteční etapy dokladovaly zajeté časy. Už dlouho jsem nezajel za tmy lepší časy než za světla. A to i přesto, že mi v řadě rychlých pasážích chyběla stoprocentní důvěra v novou fabii. Přece je to pro nás stále nový speciál,“ komentoval první etapu jezdec ADELL MOGUL Racing Teamu.
Ve druhé etapě duel Kresty s Valouškem pokračoval ve stejném duchu. Co najela fabia v RZ5, i s úroky ztratila na následujícím testu. V opakovaných průjezdech RZ Helfštýn a Špičky ale nad síly týmové posádky byla jen Kopeckého fabie, což přineslo změnu na druhém místě absolutní klasifikace. Kresta měl před posledními dvěma průjezdy „Valašské bomby“, jak je test Bystřička důvěrně nazýván, sekundový náskok před Valouškem. Do cíle však bylo ještě hodně daleko, téměř padesát ostrých kilometrů.
V prvním průjezdu Kresta byl opět rychlejší než jeho konkurent a do poslední zkoušky šel s nicotným náskokem 2.3 sekundy. Dal se tento náskok vůbec nějak zohlednit… Nikoli, proto obě posádky nechaly na trati poslední Bystřičky opravdu maximum. Valoušek sice zajel nejrychlejší čas, ale druhá příčka přinesla stejné umístění absolutně Krestovi. O stříbru luhačovického jezdce rozhodla desetina sekundy!
„Neuvěřitelný závěr. Najeli jsme důležité kilometry, neudělali jsme žádnou chybu, jakkoli jsme nepoškodili naši fabii. To vše byl náš cíl a druhá příčka na začátek sezony je výtečným vstupem do sezony. Mnohem lepším než loni. Je to dobrý výchozí pozice nejen pro následující závod Mogul Šumava Rallye Klatovy, ale také pro další průběh sezony. Děkuji mechanikům a celému týmu za bezproblémový průběh soutěže, stejně jako týmu Škoda Motorsport za spolupráci,“ řekl v cíli Roman Kresta.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.