Napínavý závěr připravila poslední vložka Valašské rally. Jejím cílem projel v nejrychlejším čase jezdec Peugeot Delimax Total Teamu Pavel Valoušek, který porazil Romana Krestu o 2,2 sekundy.
V celkovém součtu časů však Krestovi zůstala k dobru po více jak 150 měřených kilometrech jedna desetina sekundy, která rozhodla o jeho druhém místě a bronzu pro Valouška. Vítězem úvodní soutěže českého rally šampionátu se stal Jan Kopecký z továrního týmu Škoda.
Drama až do konce. Tak probíhal nejenom závěr Valašské rally, ale v podstatě celá úvodní soutěž letošního českého rally mistrovství, ve kterém v barvách Peugeot Delimax Total Teamu jedou i úřadující čeští šampióni Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Dvojice nově startující s vozem Peugeot 207 S2000 se v průběhu soutěže pohybovala na druhém místě. O to však v závěru přišla v těsném souboji s Romanem Krestou (Škoda Fabia S2000). Valoušek s Hrůzou sice v poslední RZ ještě jednou zkusili na Krestu zaútočit a vložku s názvem Santov vyhráli. V celkovém součtu jim ale na Krestu scházela jedna desetina sekundy.
„Poprvé v novém týmu, s novým autem a ještě k tomu v tak silné konkurenci. Sečteno, podtrženo – třetí místo bereme jako úspěch. Pozitivní je, že před našimi problémy s převodovkou na konci první etapy jsme drželi krok s Janem Kopeckým na tovární Škodě. Druhý den jsme sice už jeho tempo nezachytili, protože jsme ještě zkoušeli nová nastavení podvozku. Na ne zcela optimální nastavení tlumičů jsme nakonec doplatili i v boji s Romanem Krestou. České mistrovství má letos fantastickou úroveň, první čtyři posádky jedou na 100% Doufám, že příště budeme první. Auto i týmové zázemí na to máme,“ hodnotní svou premiéru s Peugeotem 207 S2000 v týmu Peugeot Delimax Total Team Pavel Valoušek.
„Peugeot Delimax Total Team, který se zde na Valašské rally s vozem důkladně seznamoval, ukázal své kvality. Přijít o druhé místo kvůli jediné desetině, to samozřejmě zamrzí, ale to je rally. Dnes blahopřejme našim protivníkům k vítězství, do dalších závodů ale máme rozhodně důvod k optimismu. Potvrdilo se, že vůz Peugeot 207 S2000 je konkurenceschopný a posádka vynikající. Doufám, že i na rally Šumava se Pavel a Zdeněk poperou o příčky nejvyšší,“ prohlásil Yann Carnoy, generální ředitel společnosti Peugeot ČR.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.