Napínavý závěr připravila poslední vložka Valašské rally. Jejím cílem projel v nejrychlejším čase jezdec Peugeot Delimax Total Teamu Pavel Valoušek, který porazil Romana Krestu o 2,2 sekundy.
V celkovém součtu časů však Krestovi zůstala k dobru po více jak 150 měřených kilometrech jedna desetina sekundy, která rozhodla o jeho druhém místě a bronzu pro Valouška. Vítězem úvodní soutěže českého rally šampionátu se stal Jan Kopecký z továrního týmu Škoda.
Drama až do konce. Tak probíhal nejenom závěr Valašské rally, ale v podstatě celá úvodní soutěž letošního českého rally mistrovství, ve kterém v barvách Peugeot Delimax Total Teamu jedou i úřadující čeští šampióni Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza. Dvojice nově startující s vozem Peugeot 207 S2000 se v průběhu soutěže pohybovala na druhém místě. O to však v závěru přišla v těsném souboji s Romanem Krestou (Škoda Fabia S2000). Valoušek s Hrůzou sice v poslední RZ ještě jednou zkusili na Krestu zaútočit a vložku s názvem Santov vyhráli. V celkovém součtu jim ale na Krestu scházela jedna desetina sekundy.
„Poprvé v novém týmu, s novým autem a ještě k tomu v tak silné konkurenci. Sečteno, podtrženo – třetí místo bereme jako úspěch. Pozitivní je, že před našimi problémy s převodovkou na konci první etapy jsme drželi krok s Janem Kopeckým na tovární Škodě. Druhý den jsme sice už jeho tempo nezachytili, protože jsme ještě zkoušeli nová nastavení podvozku. Na ne zcela optimální nastavení tlumičů jsme nakonec doplatili i v boji s Romanem Krestou. České mistrovství má letos fantastickou úroveň, první čtyři posádky jedou na 100% Doufám, že příště budeme první. Auto i týmové zázemí na to máme,“ hodnotní svou premiéru s Peugeotem 207 S2000 v týmu Peugeot Delimax Total Team Pavel Valoušek.
„Peugeot Delimax Total Team, který se zde na Valašské rally s vozem důkladně seznamoval, ukázal své kvality. Přijít o druhé místo kvůli jediné desetině, to samozřejmě zamrzí, ale to je rally. Dnes blahopřejme našim protivníkům k vítězství, do dalších závodů ale máme rozhodně důvod k optimismu. Potvrdilo se, že vůz Peugeot 207 S2000 je konkurenceschopný a posádka vynikající. Doufám, že i na rally Šumava se Pavel a Zdeněk poperou o příčky nejvyšší,“ prohlásil Yann Carnoy, generální ředitel společnosti Peugeot ČR.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?