Už jen poslední dny zbývají do začátku letošní sezony automobilových soutěží a už nyní je jisté, že se máme po dramatickém loňském ročníku opět na co těšit. Tradičním účastníkem jak rallysprintového tak „velkého“ mistráku je i vsetínský JT Rally Team, který si pro letošek přichystal celou řadu novinek.
JT Rally Team se v letošním roce účastní obou nejvyšších domácích šampionátů, a to s vozy Subaru a Mitsubishi. Team se před sezonou vyzbrojil zatím posledním modelem Subaru Impreza WRX STi v úpravě N14 a sázet bude rovněž i na osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX. Těšit se však můžeme i na model Subaru Impreza WRC S12B, se kterým šéf týmu Jaromír Tomaštík absolvuje kompletní rallysprintový šampionát. Jaromír Tomaštík nebude pochopitelně jediným pilotem v týmu, přidají se k němu také Tomáš Růžička, Zdeněk Pokorný a mladá, stále ještě začínající, závodnice Petra Filipová.
V mezinárodním mistrovství ČR JT Rally Team nasadí dvě posádky. Pravidelné starty čekají na Tomáše Růžičku se Subaru Impreza WRX STi N14, který po loňské sezoně strávené v rallysprintech bude dokazovat svůj závodnický růst v nejprestižnějším domácím šampionátu. „Starty ve velkém mistráku jsou pro nás velkou motivací. Věříme, že nám pomohou k získání dalších zkušeností a že se občas dokážeme protlačit i mezi nejrychlejší pětku ve skupině 3. Máme nově postavené auto, nového sponzora a ukážeme se na některých, pro nás nových tratích. Takže se na start sezony 2011 velmi těším,“ komentoval nové začátky Tomáš Růžička.
Druhým jezdcem vsetínského týmu ve dvoudenních soutěžích pak bude Jaromír Tomaštík. Zkušený pilot se bude soustředit zejména na starty v rallysprintech se Subaru Impreza WRC, a tak velká porce kilometrů zcela jistě dobře poslouží k přípravě a vyplnění pauzy mezi jednotlivými podniky v jednodenních soutěžích. Sportovním nářadím zde bude osvědčené Mitsubishi Lancer deváté evoluce.
V rallysprintech se team představí se třemi posádkami. Zdeněk Pokorný usedne za volant Subaru Impreza WRX STi N14 a čeká jej prvně kompletní osmidílný seriál. Po startech v Rally Cupu, Rally Show a jednorázových účastech v rallysprintech pilot spjatý se značkou Subaru dostane příležitost předvést svoje umění i zde. „Loni jsme si auto třikrát vyzkoušeli a moc se mi zalíbilo. Na sezonu jsme, myslím, velmi dobře připraveni, takže startu v Lužických Horách se již nemůžeme dočkat,“ řekla nová akvizice JT Rally Teamu Zdeněk Pokorný.
Po loňských zkušebních startech se fanouškům představí i čistě dámský tým. A když čistě dámský, tak opravdu čistě dámský! JT Rally Team totiž spustil zcela ojedinělý projekt v podobě absolutně dívčího týmu. Spojení Subaru Impreza, Petra Filipová a Veronika Teplá bude pokračovat i v letošní sezoně a o jejich vůz se budou starat také dívky – mechaničky. Kompletní dívčí tým jistě neunikne pozornosti žádného chlapa a je opravdu nač se těšit!
Jak již bylo výše uvedeno Subaru Impreza WRC S12B v českém mistrovství uvidíme i letos. Jaromír Tomaštík se chystá po loňském seznamovacím tanečku na kompletní seriál s cílem bojovat mezi prvními třemi v absolutním pořadí. „Musím říci, že auto se mi velmi zalíbilo a i celý team Korda Racing fungoval perfektně. Proto jsme se dohodli na spolupráci i pro letošní rok a já pevně věřím, že tím potěšíme všechny fanoušky. Nyní se vše dolaďuje a já věřím, že při pravidelných startech s tímto vozem a poctivé přípravě budu schopen bojovat o mety nejvyšší. V plánu máme mimo účasti v kompletním rallysprintovém mistrovství ještě start jak na Pražském Rallysprintu, tak na domácím podniku ve Slušovicích. Rád bych se také představil na jednom podniku mistrovství světa, což byl vždycky můj sen, absolvovat toto s vozem WRC,“ prozradil Jaromír Tomaštík.
Na závěr ještě jedna zajímavá informace pro všechny fanoušky. JT Rally Team chystá na letošní sezonu i veřejné jízdy se Subaru Impreza WRC S12B! Na místě spolujezdce si tak budete moci na vlastní kůži pocítit, co ex-tovární vůz po Petteru Solbergovi umí. Bližší informace o tomto projektu JT Rally Team představí během dubna. Vše o novinkách v týmu se dozvíte také na www.jtrt.cz, nebo na Facebooku. Na Bonver Valašské Rally se těšíme na shledanou!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?