Už jen poslední dny zbývají do začátku letošní sezony automobilových soutěží a už nyní je jisté, že se máme po dramatickém loňském ročníku opět na co těšit. Tradičním účastníkem jak rallysprintového tak „velkého“ mistráku je i vsetínský JT Rally Team, který si pro letošek přichystal celou řadu novinek.
JT Rally Team se v letošním roce účastní obou nejvyšších domácích šampionátů, a to s vozy Subaru a Mitsubishi. Team se před sezonou vyzbrojil zatím posledním modelem Subaru Impreza WRX STi v úpravě N14 a sázet bude rovněž i na osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX. Těšit se však můžeme i na model Subaru Impreza WRC S12B, se kterým šéf týmu Jaromír Tomaštík absolvuje kompletní rallysprintový šampionát. Jaromír Tomaštík nebude pochopitelně jediným pilotem v týmu, přidají se k němu také Tomáš Růžička, Zdeněk Pokorný a mladá, stále ještě začínající, závodnice Petra Filipová.
V mezinárodním mistrovství ČR JT Rally Team nasadí dvě posádky. Pravidelné starty čekají na Tomáše Růžičku se Subaru Impreza WRX STi N14, který po loňské sezoně strávené v rallysprintech bude dokazovat svůj závodnický růst v nejprestižnějším domácím šampionátu. „Starty ve velkém mistráku jsou pro nás velkou motivací. Věříme, že nám pomohou k získání dalších zkušeností a že se občas dokážeme protlačit i mezi nejrychlejší pětku ve skupině 3. Máme nově postavené auto, nového sponzora a ukážeme se na některých, pro nás nových tratích. Takže se na start sezony 2011 velmi těším,“ komentoval nové začátky Tomáš Růžička.
Druhým jezdcem vsetínského týmu ve dvoudenních soutěžích pak bude Jaromír Tomaštík. Zkušený pilot se bude soustředit zejména na starty v rallysprintech se Subaru Impreza WRC, a tak velká porce kilometrů zcela jistě dobře poslouží k přípravě a vyplnění pauzy mezi jednotlivými podniky v jednodenních soutěžích. Sportovním nářadím zde bude osvědčené Mitsubishi Lancer deváté evoluce.
V rallysprintech se team představí se třemi posádkami. Zdeněk Pokorný usedne za volant Subaru Impreza WRX STi N14 a čeká jej prvně kompletní osmidílný seriál. Po startech v Rally Cupu, Rally Show a jednorázových účastech v rallysprintech pilot spjatý se značkou Subaru dostane příležitost předvést svoje umění i zde. „Loni jsme si auto třikrát vyzkoušeli a moc se mi zalíbilo. Na sezonu jsme, myslím, velmi dobře připraveni, takže startu v Lužických Horách se již nemůžeme dočkat,“ řekla nová akvizice JT Rally Teamu Zdeněk Pokorný.
Po loňských zkušebních startech se fanouškům představí i čistě dámský tým. A když čistě dámský, tak opravdu čistě dámský! JT Rally Team totiž spustil zcela ojedinělý projekt v podobě absolutně dívčího týmu. Spojení Subaru Impreza, Petra Filipová a Veronika Teplá bude pokračovat i v letošní sezoně a o jejich vůz se budou starat také dívky – mechaničky. Kompletní dívčí tým jistě neunikne pozornosti žádného chlapa a je opravdu nač se těšit!
Jak již bylo výše uvedeno Subaru Impreza WRC S12B v českém mistrovství uvidíme i letos. Jaromír Tomaštík se chystá po loňském seznamovacím tanečku na kompletní seriál s cílem bojovat mezi prvními třemi v absolutním pořadí. „Musím říci, že auto se mi velmi zalíbilo a i celý team Korda Racing fungoval perfektně. Proto jsme se dohodli na spolupráci i pro letošní rok a já pevně věřím, že tím potěšíme všechny fanoušky. Nyní se vše dolaďuje a já věřím, že při pravidelných startech s tímto vozem a poctivé přípravě budu schopen bojovat o mety nejvyšší. V plánu máme mimo účasti v kompletním rallysprintovém mistrovství ještě start jak na Pražském Rallysprintu, tak na domácím podniku ve Slušovicích. Rád bych se také představil na jednom podniku mistrovství světa, což byl vždycky můj sen, absolvovat toto s vozem WRC,“ prozradil Jaromír Tomaštík.
Na závěr ještě jedna zajímavá informace pro všechny fanoušky. JT Rally Team chystá na letošní sezonu i veřejné jízdy se Subaru Impreza WRC S12B! Na místě spolujezdce si tak budete moci na vlastní kůži pocítit, co ex-tovární vůz po Petteru Solbergovi umí. Bližší informace o tomto projektu JT Rally Team představí během dubna. Vše o novinkách v týmu se dozvíte také na www.jtrt.cz, nebo na Facebooku. Na Bonver Valašské Rally se těšíme na shledanou!
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.