Už jen poslední dny zbývají do začátku letošní sezony automobilových soutěží a už nyní je jisté, že se máme po dramatickém loňském ročníku opět na co těšit. Tradičním účastníkem jak rallysprintového tak „velkého“ mistráku je i vsetínský JT Rally Team, který si pro letošek přichystal celou řadu novinek.
JT Rally Team se v letošním roce účastní obou nejvyšších domácích šampionátů, a to s vozy Subaru a Mitsubishi. Team se před sezonou vyzbrojil zatím posledním modelem Subaru Impreza WRX STi v úpravě N14 a sázet bude rovněž i na osvědčené Mitsubishi Lancer EVO IX. Těšit se však můžeme i na model Subaru Impreza WRC S12B, se kterým šéf týmu Jaromír Tomaštík absolvuje kompletní rallysprintový šampionát. Jaromír Tomaštík nebude pochopitelně jediným pilotem v týmu, přidají se k němu také Tomáš Růžička, Zdeněk Pokorný a mladá, stále ještě začínající, závodnice Petra Filipová.
V mezinárodním mistrovství ČR JT Rally Team nasadí dvě posádky. Pravidelné starty čekají na Tomáše Růžičku se Subaru Impreza WRX STi N14, který po loňské sezoně strávené v rallysprintech bude dokazovat svůj závodnický růst v nejprestižnějším domácím šampionátu. „Starty ve velkém mistráku jsou pro nás velkou motivací. Věříme, že nám pomohou k získání dalších zkušeností a že se občas dokážeme protlačit i mezi nejrychlejší pětku ve skupině 3. Máme nově postavené auto, nového sponzora a ukážeme se na některých, pro nás nových tratích. Takže se na start sezony 2011 velmi těším,“ komentoval nové začátky Tomáš Růžička.
Druhým jezdcem vsetínského týmu ve dvoudenních soutěžích pak bude Jaromír Tomaštík. Zkušený pilot se bude soustředit zejména na starty v rallysprintech se Subaru Impreza WRC, a tak velká porce kilometrů zcela jistě dobře poslouží k přípravě a vyplnění pauzy mezi jednotlivými podniky v jednodenních soutěžích. Sportovním nářadím zde bude osvědčené Mitsubishi Lancer deváté evoluce.
V rallysprintech se team představí se třemi posádkami. Zdeněk Pokorný usedne za volant Subaru Impreza WRX STi N14 a čeká jej prvně kompletní osmidílný seriál. Po startech v Rally Cupu, Rally Show a jednorázových účastech v rallysprintech pilot spjatý se značkou Subaru dostane příležitost předvést svoje umění i zde. „Loni jsme si auto třikrát vyzkoušeli a moc se mi zalíbilo. Na sezonu jsme, myslím, velmi dobře připraveni, takže startu v Lužických Horách se již nemůžeme dočkat,“ řekla nová akvizice JT Rally Teamu Zdeněk Pokorný.
Po loňských zkušebních startech se fanouškům představí i čistě dámský tým. A když čistě dámský, tak opravdu čistě dámský! JT Rally Team totiž spustil zcela ojedinělý projekt v podobě absolutně dívčího týmu. Spojení Subaru Impreza, Petra Filipová a Veronika Teplá bude pokračovat i v letošní sezoně a o jejich vůz se budou starat také dívky – mechaničky. Kompletní dívčí tým jistě neunikne pozornosti žádného chlapa a je opravdu nač se těšit!
Jak již bylo výše uvedeno Subaru Impreza WRC S12B v českém mistrovství uvidíme i letos. Jaromír Tomaštík se chystá po loňském seznamovacím tanečku na kompletní seriál s cílem bojovat mezi prvními třemi v absolutním pořadí. „Musím říci, že auto se mi velmi zalíbilo a i celý team Korda Racing fungoval perfektně. Proto jsme se dohodli na spolupráci i pro letošní rok a já pevně věřím, že tím potěšíme všechny fanoušky. Nyní se vše dolaďuje a já věřím, že při pravidelných startech s tímto vozem a poctivé přípravě budu schopen bojovat o mety nejvyšší. V plánu máme mimo účasti v kompletním rallysprintovém mistrovství ještě start jak na Pražském Rallysprintu, tak na domácím podniku ve Slušovicích. Rád bych se také představil na jednom podniku mistrovství světa, což byl vždycky můj sen, absolvovat toto s vozem WRC,“ prozradil Jaromír Tomaštík.
Na závěr ještě jedna zajímavá informace pro všechny fanoušky. JT Rally Team chystá na letošní sezonu i veřejné jízdy se Subaru Impreza WRC S12B! Na místě spolujezdce si tak budete moci na vlastní kůži pocítit, co ex-tovární vůz po Petteru Solbergovi umí. Bližší informace o tomto projektu JT Rally Team představí během dubna. Vše o novinkách v týmu se dozvíte také na www.jtrt.cz, nebo na Facebooku. Na Bonver Valašské Rally se těšíme na shledanou!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?