FOTO: Se společností Auto Heller jsme připravili exkurzi na trať letošní Bonver Valašské rally a fotografie z diváckých míst.
K prohlídce trati jsme využili vůz Škoda Fabia RS druhé generace od společnosti Auto Heller. Připravujeme test tohoto vozu, a trať Valašské rally se k tomu náramně hodí. Ale teď už pojďme na trať.
Páteční etapa obsahuje dva úseky, které se jedou dvakrát. Celkem mají 51 ostrých kilometrů.
RZ 1,3 Štramberk (Žilina - Závišice)
Po startu na asfaltové, ale notně zablácené komunikaci následuje přehledné levé odbočení u statku, pravý výjezd na komunikaci s rychlým levým odbočením na betonovou plochu a následný výjezd zpět na komunikaci.
Pak následuje velmi technická ale rychlá pasáž do obce Rybí, kde následuje prudké pravé odbočení na vrchol Puntík. Následuje prudký sjezd a prudké pravé odbočení přes hranu. Následuje místo, kde se obě části rychlostní zkoušky míjejí. Před cílem je ještě levé odbočení před Štramberkem a technická rychlá pasáž do cíle.
Odbočení po startu, následuje vlevo na beton
Pravé odbočení na Puntík
Odbočení přes hranu
Míjení rychlostní zkoušky
RZ 2,4 Straník (Stráník - Mstěnovice)
Klasická rychlostní zkouška, která se jela v různých modifikacích. Start je po odbočení z hlavní cesty na Valašské Meziříčí směrem na Stráník před obcí Hodslavice. Po 200 metrech po startu je přírodní retardér v točně autobusů.
Pak následuje rychlý průjezd obce Stráník. Po rychlém příjezdu do Hostašovic následuje průdké pravé odbočení u školy v Hostašovicích. Za Hostašovicemi je výjezd serpentinou a technikcý přílet do Jasenice. Před obcí je skákací horizont. Uprostřed Jasenice je pravé odbočení na asfaltě pokrytém mocnou vrstvou zimního posypu.
Po horizontu mezi lukami příjezd rychlý příjezd k levému odbočení na Vysokou. Ve Vysoké je prudké pravé odbočení a náročný sjezd do Lešné, zakončené výjezdem vlevo na komunikaci směrem na Příluky. V přílukách umělý retardér a výjezd směrem na Jasenici, kde trať uhýbá ostře doprava, blátem, na panelovou komunikaci a končí v obci Mstěnovice.
Odbočení u školy
Serpentina v Hostašovicích
Odbočení v Jasenici
Vracák nad Vysokou
Vracák ve Vysoké
Rychlá levá po sjezdu u Lešné
Nájezd na panely vpravo
Sobotní etapa obsahuje tři rychlostní zkoušky jedoucí se dvakrát. Celkem na soutěžící čeká 99,52 ostrých kilometrů.
RZ 5,7 Helfštýn (Týn nad Bečnou - Teplice)
Část této rychlostní zkoušky se také už v minulosti jela. Hned po startu cca 50 metrech následuje přehledná levá zatáčka ve stoupání. Dále výjezd ke křižovatce „u křížku“ a náročné ale široké levé odbočení nad obcí Lhota.
Pak následuje velmi rychlý a velmi technický průjed lesním úsekem do obce Paršovice. Zde se po rychlém příletu objíždí ostrůvek zleva doprava. Následuje rychlý příjezd do obce Rakov, kde trať odbočuje prudce vlevo, vrací se opět do Paršovic, kde po rychlém esíčku následuje rychlý sjezd do Teplic nad Bečvou.
Odbočení a objezd ostrůvku v Paršovicích
Levé odbočenív Rakově
RZ 6,8 Špičky (Hluzov - Hustopeče nad Bečvou)
Již tradiční rychlostní zkouška, plná záludností. Po startu následuje objezd točny v Hluzově a prudší pravá zatáčka na Hluzovském kopci.
Následuje rychlý úsek s mnoha horizonty. Po příjezdu do Špiček ostré odbočení vlevo okolo ostrůvku. Následuje technická pasáž do obce Hranické loučky, kde se opět objíždí točna autobusu u kapličky. Nálsleduje odbočení vpravo na šotolinovou cestu okolo bývalého JZD a pravý výjezd ze šotoliny na asfalt. Po sérii technických zatáček a horizontů směřuje trať k cíli v Hustopečích.
RZ 9,10 Santov (Velká Lhota - Vesník)
Obrovsky náročná rychlostní zkouška střídající se povrchy, prudká klesání a královna českých rychlostních zkoušek. To je Santov. Brzdy zde dostanou opravu zabrat a pravděpodobně se zde bude rozhovdovat o vítězi celé soutěže.
V první části je prudké odbočení vlevo do úzké jednosměrky a kolem přehrady Bystřička. Náročné odbočení vpravo kolem ostrůvku u autobusové zastávky v části Hajdušky. Levé odbočení z úzké účelové silnice, které předchází obtížné serpentiny nad obcí, na širokou komunikaci II. třídy v části U Kočibů v obci Malá Bystřice. Rychlý příjezd na horizont po asfaltové silnici III. třídy ke křižovatce Dušná – Cáb a obkroužení zastávky autobusů a následné klesání.
Vracák u stodoly v podání V. Štajfa, ale letos směrem dolů
Po technickém průjezdu obcí Dolní Jasenka náročné levé odbočení u točny autobusů s následným výjezdem do kopce. Obtížná levá zatáčka v klesání v části zvané „U stodoly“ a následná technická pasáž v prudkém sjezdu. Zde šel na louku pod stodolou Kopecký Fabií WRC.
Děkujeme společnosti Auto Heller za zapůjčení vozu. Nabídka akčních vozů najdete zde.
Dokumenty k soutěži
Časový hramonogram
Mapy RZ
Seznam přihlášených
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.